Arena Net postanowiła w końcu uraczyć graczy informacjami dotyczącymi nowej klasy, która pojawi się w Guild Wars 2. Do tego pojawiła się mała niespodzianka, czyli System Cech, stanowiący w serii nowość.
Na początek informacje dotyczące wojowników, których uświadczyliśmy już w pierwszej części gry. Tam pełnili rolę wabików na wrogów, wiążąc ich ataki i pozwalając reszcie spokojnie dokończyć dzieła. W Guild Wars 2 oczywiście klasa ta przejdzie modyfikacje. Przed wszystkim dotyczy ona dostępnego oręża. Jak wiemy, pojawi się broń palna, tak więc nasz odziany w grubą zbroję bohater będzie mógł posługiwać się strzelbą oraz... łukiem. To ostatnie rozwiązanie wzbudziło pewne kontrowersje w szeregach graczy, z których część myślała, że ten typ broni dystansowej będzie dostępny wyłącznie dla klasy łowcy, której jak dotąd jednak nie zaprezentowano. Profesja wojownika na pewno będzie posługiwała się nim inaczej niż nominalny mistrz walki tym orężem, posiadać będzie też inne umiejętności.
Jak już przy nich jesteśmy – przygotowano pięć filmików, które prezentują wybrane umiejętności wojownika. Patrząc na nie można odnieść wrażenie, iż są nieco przesłodzone i bliższe japońskim grom, niemniej element ten i tak może zostać wielokrotnie zmieniony. Z drugiej strony twórcy dotrzymali słowa i każda klasa (z dotąd zaprezentowanych) ma swoje własne animacje umiejętności.
W tekście nie mogło oczywiście zabraknąć krótkiego podziału umiejętności wojownika oraz opisu systemu opartego na zdobywaniu i zużywaniu adrenaliny także walcząc bronią dwuręczną. Poświęcając energię możemy przekształcić ją w adrenalinę, która dodatkowo wzmocni nasze umiejętności, zadając dodatkowe obrażenia.
Na koniec pozostawiono graczom 6 screenshotów oraz dwie tapety. Zainteresowani klasą wojownika? Zapraszam pod ten adres.
Czas teraz przejść do Systemu Cech. Jego objaśnieniem zajął się Ben Miller, jeden z Game Designerów GW2. Mówiąc krótko – system ten sprawi, iż będziesz robić lepiej to, co do tej pory robiłeś. Dzięki temu szybciej zbudujesz swój własny zestaw umiejętności. Przejdźmy jednak do szczegółów.
GW2 postawiło sobie założenie, by tytuł ten zbliżył się mocniej do gier RPG. Dlatego też System Cech zakłada zdobywanie umiejętności poprzez wykonywanie zadań. Posłużono się przykładem wojownika, który wchodzi do jednej z karczm. Tam też słyszy plotki o jakimś mistrzu we władaniu mieczem, który ukrywać się może w pobliżu. Nasz dzielny wojak zabiera swój miecz i idzie szukać zaginionego. Udaje mu się go odnaleźć i pokonać w walce. W zamian nauczy nas jednak nowych technik walki, które szkolił przez lata. Podobnie jak z elementalistą – specjalne zadanie ujawni nam położenie magicznego tomu, z którego zaczerpniemy wiedzy o nowym zaklęciu.
System Cech będzie współgrał z pozostałymi umiejętnościami zależnymi od profesji i atrybutów naszej postaci. Ben zdradził, iż przygotowano 100 takich specjalnych umiejętności do zdobycia dla każdej klasy postaci. Nie ograniczono ich ilości dla danego bohatera, który będzie mógł zdobyć je wszystkie w ramach swojej profesji.
W ostatniej części tekstu Ben przedstawia przykładową postać wojownika, który korzysta z nowego Systemu Cech. Tekst znajdziecie pod tym adresem.
Także o tej nowości w GW2 oraz o wojowniku opowiada Eric Flannum na łamach OnlineWelten.
Komentarze
Niech kolejną profesją będzie coś w stylu Patrona, byłoby świetnie.
Dodaj komentarz