Klasy Prestiżowe

4 minuty czytania

Shadows of Undrentide zwiększa możliwości rozwoju postaci o klasy prestiżowe, dzięki którym może ona zdobyć nowe, unikalne zdolności. Bohater, zanim z nich skorzysta, musi spełnić dodatkowe wymagania (osiągnąć pewien poziom odpowiednich zdolności czy też posiąść umiejętność rzucania zaklęć mistycznych lub kapłańskich). Każda z tych klas wiąże się z zestawem zdolności w dużym stopniu odróżniającym ją od innych.

Mistyczny Łucznik

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

To wódz elfickich watah, wojownik biegle zwiększający swe zdolności bojowe za pomocą magii. Mistycznymi Łucznikami mogą stać się Wojownicy, Łowcy, Paladyni i Barbarzyńcy pragnący dodać magię do swojego bojowego repertuaru bądź też Czarodzieje i Czarownicy, którzy pragną wzmocnić swą magię zdolnościami bojowymi.

  • Kostki Wytrzymałości: k8
  • Biegłości: wszystkie bronie proste i do walki wręcz, lekkie i średnie pancerze, tarcze
  • Punkty Umiejętności: 4 + modyfikator za inteligencję
  • Atuty Klasowe
  • Atuty Klasowe Postaci Epickiej

Wymagania

Postać która chce zostać Mistycznym Łucznikiem, musi spełnić wszystkie następujące kryteria:

  • Rasa: Elf lub Półelf
  • Podstawowa premia do ataku: +6
  • Atuty: Ulubiona Broń (długi/krótki łuk), Strzał z Bliska
  • Magia: zdolność rzucania zaklęć mistycznych

Zabójca

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Zabójca to mistrz w zadawaniu szybkich, śmiertelnych ciosów. Często działa również jako szpieg, informator, skrytobójca czy osoba dokonująca zemsty. Opanowanie wielu mrocznych sztuk pozwala mu na zadawanie śmierci z szokującą i przerażającą precyzją. Idealnymi kandydatami na zabójców są Łotrzykowie, Mnisi i Bardowie. Zabójca w przeciwieństwie do Czarnego Strażnika, nie jest zły z powodu oddania złym mocom, lecz raczej ze względu na brak kręgosłupa moralnego. Ta bezwzględna i chciwa istota musi mieć pewne skłonności ku złu oraz charakteryzować się skrytością. Powinna też nie zawahać się przed zabiciem jedynie dla czekającego ją wynagrodzenia.

Wymagania

Postać która chce zostać Zabójcą, musi spełnić wszystkie następujące kryteria:

  • Charakter: każdy zły
  • Umiejętności: Ukrywanie się 8, Chichy Chód 8

Czarny Strażnik

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Czarny Strażnik to symbol zła, mroczny rycerz o najgorszej reputacji. Można go określić mianem "ziemskiego demona". To przeklęty zbir, który nie cofnie się przed popełnieniem żadnej potworności. Jego moc dorównuje praworządnemu Paladynowi, choć oddana jest na służbę sił ciemności. Żadna z klas nie przygotowuje do roli Czarnego Strażnika – jedyne, co mu jest potrzebne, to chęć służenia ciemnym mocom.

  • Kostki Wytrzymałości: k10
  • Biegłości: wszystkie bronie proste i do walki wręcz, wszystkie typy pancerzy i tarcz
  • Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator za inteligencję
  • Atuty Klasowe
  • Atuty Klasowe Postaci Epickiej

Wymagania

Postać która chce zostać Czarnym Strażnikiem, musi spełnić wszystkie następujące kryteria:

  • Atuty: Rozpłatanie
  • Umiejętności: Ukrywanie się 5
  • Charakter: każdy zły
  • Podstawowa premia do ataku: +6

Zwiadowca Harfiarzy

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Harfiarze należą do tajnego stowarzyszenia, którego celem jest walka ze złem, zabezpieczanie wiedzy i utrzymywanie równowagi pomiędzy cywilizacją, a barbarzyństwem. Ich obowiązki dotyczą m.in. szpiegostwa, skrytego przemieszczani się i pozyskiwania informacji, w czym pomagają im zaklęcia mistyczne i liczne dodatkowe zdolności. Wielu spośród Harfiarzy to Bardowie, jednak nie wszyscy. Wśród członków tej organizacji znaleźć można również wielu przedstawicieli innych klas stawiających na wszechstronność i mobilność, a więc Łowców, Łotrzyków, Czarodziejów i Czarowników. Wszyscy oni charakteryzują się umiejętnością kontrolowania innych, dobrze rozwiniętą percepcją oraz daleko posuniętym talentem do rozwiązywania problemów. Nie wszyscy Harfiarze wybierają tę klasę prestiżową, a ranga w organizacji nie wiąże się z osiągnięciami postaci w żadnej z klas. Większość znaczących harfiarzy legitymuje się jednak co najmniej jednym poziomem w prestiżowej klasie Zwiadowcy Harfiarzy. Najwyżsi rangą członkowie organizacji to Główni Harfiarze, odpowiadający za długoterminowe planowanie oraz wybierani w tajnym głosowaniu przez innych członków zgromadzenia w nagrodę za długą, ofiarną służbę i dyskrecję we wprowadzaniu w życie woli organizacji.

  • Kostki Wytrzymałości: k6
  • Biegłości: bronie proste, lekkie pancerze
  • Punkty Umiejętności: 4 + modyfikator za inteligencję
  • Atuty Klasowe

Wymagania

Postać która chce zostać Zwiadowcą Harfiarzy, musi spełnić wszystkie następujące kryteria:

  • Atuty: Czujność, Żelazna Wola
  • Umiejętności: Dyscyplina 4, Przeszukiwanie 4, Perswazja 8, Wiedza 6
  • Charakter: każdy poza złymi

Tancerz Cieni

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Tancerz Cieni to zwinni artyści w sztuce zwodzenia, wiecznie stąpający po cienkiej granicy pomiędzy światłem i ciemnością. To istoty tajemnicze i mało znane, niecieszące się nigdy przesadnym zaufaniem, ale zawsze wzbudzające u innych zachwyt i zdziwienie. Doskonałym materiałem na Tancerza Cieni jest każdy niemal Łotrzyk, Bard i Mnich, jednak także Wojownicy, Barbarzyńcy, Łowcy i Paladyni szybko się zorientują, że może im się przydać zdolność zaskakującego ataku na wroga. Czarodzieje, Czarownicy, Kapłani i Druidzi mogą z kolei wykorzystać zdolności obronne tej klasy prestiżowej. Mimo swych związków z mrokiem i zwodzeniem Tancerze Cieni nie są z natury źli – jest wśród nich wiele dobrych istot. Tylko od danego Tancerza zależy, w jaki sposób wykorzysta on swe niezwykłe umiejętności. Tancerze Cieni często organizują się w grupy i nigdy nie pozostają zbyt długo w jednym miejscu. Część korzysta ze swych zdolności do dostarczania innym rozrywki, inni wybierają kariery złodziei, mijając obronę celu i zwodząc jego ochronę. Wszystkie trupy Tancerzy otaczają się aurą tajemniczości, a miejscowa ludność nie jest nigdy pewna, czy traktować je jako elementy pożądane czy wrogie.

Wymagania

Postać która chce zostać Tancerzem Cieni, musi spełnić wszystkie następujące kryteria:

  • Atuty: Uniki, Mobilność
  • Umiejętności: Skradanie się 8, Ukrywanie się 10, Upadanie 5

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...