Atuty Klasowe

7 minut czytania

Każda klasa dysponuje pewnymi zdolnościami, które poważnie różną ją od innych. Zdolności te stanowią nieodłączny element klasy twojej postaci; ich doskonalenie będzie bardzo pomocne.

Atuty Mistycznego Łucznika

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Zaklęcie Strzały

Mistyczny Łucznik może strzelać celniejszymi strzałami zadającymi większe obrażenia – zdolność ta jest stosowana automatycznie do wszystkich wystrzelonych przez niego strzał i zależy od doświadczenia postaci.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Korzyści:
Poziom 1: premia +1
Poziom 3: premia +2
Poziom 5: premia +3
Poziom 7: premia +4
Poziom 9: premia +5
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Nasycenie Strzały

Mistyczny Łucznik potrafi nasycić strzały ogniem, zadając obrażenia obszarowe 10k6.

Uzyskiwany: na 2. poziomie. Trzy razy dziennie.
Użycie: po aktywowaniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Strzała Naprowadzana

Mistyczny Łucznik wypuszcza z łuku strzałę, która na pewno trafi przeciwnika.

Uzyskiwany: na 4. poziomie
Korzyści:
Poziom 4: raz dziennie
Poziom 6: dwa razy dziennie
Użycie: po aktywowaniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Deszcz Strzał

Wprawny łucznik jest zdolny do wypuszczenia tylu strzał, ile posiada poziomów w tej klasie prestiżowej, które trafiają różnych wrogów.

Uzyskiwany: na 8. poziomie. Raz dziennie.
Użycie: po aktywowaniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Strzała Śmierci

Ta zdolność pozwala Mistycznemu Łucznikowi na wystrzelenie strzały, która na pewno zabije danego wroga, jeżeli nie powiedzie mu się rzut na Wytrwałość.

Uzyskiwany: na 10. poziomie. Raz dziennie.
Użycie: po aktywowaniu

Atuty Zabójcy

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Używanie Trucizn

Od pierwszego poziomu Czarny Strażnik może nakładać trucizny na broń bez przechodzenia testu na Zręczność.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Atak Śmierci

Specjalny atak z zaskoczenia, który może sparaliżować przeciwnika. Liczba zadawanych obrażeń rośnie wraz z poziomem doświadczenia.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Korzyści:
Poziom 1: +1k6
Poziom 3: +2k6
Poziom 5: +3k6
Poziom 7: +4k6
Poziom 9: +5k6
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Niezwykłe Uniki

Zabójcy potrafią poruszać się szybko i reagować na zagrożenie zwinniej niż pozostałe klasy. Zdolność ta rozwija się z awansowaniem na wyższe poziomy.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Korzyści:
Poziom 2: zachowuje premię ze Zręczności do KP, nawet jeśli zostanie zaskoczony
Poziom 5: +1 do rzutów obronnych na Refleks przy unikaniu pułapek
Poziom 10: +2 do rzutów obronnych na Refleks przy unikaniu pułapek
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Odporność na Trucizny

Duże doświadczenie Zabójcy w zakresie stosowania różnorodnych śmiertelnych toksyn daje mu nadnaturalną odporność na wszelkie rodzaje trucizn – odporność, która wzmacnia się wraz z nabywaniem przez niego doświadczenia.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Korzyści:
Poziom 2: +1 do rzutów na Wytrwałość przeciwko truciznom
Poziom 4: +2 do rzutów na Wytrwałość przeciwko truciznom
Poziom 6: +3 do rzutów na Wytrwałość przeciwko truciznom
Poziom 8: +4 do rzutów na Wytrwałość przeciwko truciznom
Poziom 10: +5 do rzutów na Wytrwałość przeciwko truciznom
Użycie: automatycznie

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic Zaklęcia

Na drugim poziomie doświadczenia Zabójca może raz dziennie rzucić zaklęcie Oblicze Ducha. Na piątym poziomie może raz dziennie rzucić Ciemność, na szóstym – Niewidzialność, na dziewiątym zaś – Ulepszoną Niewidzialność.

Atuty Czarnego Strażnika

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Używanie Trucizn

Od pierwszego poziomu Czarny Strażnik może nakładać trucizny na broń bez przechodzenia testu na Zręczność.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Zniszczenia Dobra

Czarny Strażnik, począwszy od drugiego poziomu doświadczenia, dodaje swój modyfikator Charyzmy do ofensywnych rzutów przeciwko stworzeniom dobra.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Mroczne Błogosławieństwo

Czarny Strażnik, począwszy od drugiego poziomu doświadczenia, może dodawać swój modyfikator Charyzmy do rzutów obronnych.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Odpędzanie Nieumarłych

Od trzeciego poziomu w górę Czarny Strażnik może zmuszać nieumarłych do ucieczki.

Uzyskiwany: na 3. poziomie
Użycie: po aktywowaniu

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Atak z Zaskoczenia

Czarny Strażnik wraz ze zdobywaniem doświadczenia dostaję premię do zadawanych obrażeń.

Uzyskiwany: na 4. poziomie
Korzyści:
Poziom 4: +1k6
Poziom 7: +2k6
Poziom 10: +3k6
Użycie: automatycznie

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, sou, spell, zaklęcie, czar, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic

nwn, sou, spell, zaklęcie, czar, magia, magic Zaklęcia

Na drugim poziomie doświadczenia Czarny Strażnik zyskuje zdolność rzucania raz dziennie zaklęcia Siły Byka. Na trzecim może także korzystać z zaklęcia Stworzenie Nieumarłego (na 3. Ghast, na 7. Rycerz Zagłady), na piątym – Przywołanie Biesa (na 5. Sukub, na 9. Vrok), na szóstym – Zadawanie Poważnych Ran, na siódmym – z Zarazy, a na ósmym – z Zadawania Krytycznych Ran.

Atuty Zwiadowcy Harfiarzy

nwn, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Wiedza Barda

Podobnie do Barda, Zwiadowca Harfiarzy ma talent do zbierania niepotrzebnych zdawałoby się informacji i wyciągania z nich znaczących wniosków.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Wróg Rasowy

Zwiadowca Harfiarzy może wybrać sobie konkretnego 'ulubionego' wroga tak samo, jak robi to Łowca. Po osiągnięciu piątego poziomu doświadczenia otrzymuje on premię +2 do walki z pierwszym wybranym wrogiem, a także możliwość wskazania kolejnego, przeciwko któremu będzie otrzymywać premię +1.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Oko Deneiry

Zwiadowca zyskuje świętą premię +2 do rzutów obronnych przeciwko pułapkom. To zdolność ponadnaturalna.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Uśmiech Tymory

Zwiadowca Harfiarzy lub wskazany przez niego cel zyskuję premię +2 do wszystkich rzutów obronnych w okresie pięciu tur. To zdolność ponadnaturalna.

Uzyskiwany: na 3. poziomie. Raz dziennie.
Użycie: po aktywowaniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Serce Lliiry

Zwiadowca Harfiarzy zyskuje świętą premię +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom działającym na umysł. To zdolność ponadnaturalna.

Uzyskiwany: na 4. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Stworzenie Przedmiotu Harfiarza

Zwiadowca Harfiarzy zyskuje możliwość tworzenia raz dziennie jednej z dwóch mikstur – Kociej Zwinności lub Majestatu Orła. Każdorazowo będzie musiał na nie spożytkować 60 sztuk złota i 5 punktów doświadczenia, ale dzięki nim będzie mógł lepiej wspierać swoje sługi i sojuszników.

Uzyskiwany: na 5. poziomie
Użycie: po aktywowaniu

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic

nwn, czar, zaklęcie, spell, magia, magic Zaklęcia

Na drugim poziomie doświadczenia Zwiadowca Harfiarzy zyskuje możliwość rzucenia raz dziennie zaklęcia Uśpienie, na trzecim – Kociej Zwinności, na czwartym – Majestatu Orła, na piątym zaś – Niewidzialności. Wszystkie te zaklęcia są rzucane jako zaklęcia mistyczne i jako takie mogą zawieść, jeżeli Zwiadowca Harfiarzy ma na sobie zbroję.

Atuty Tancerza Cieni

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, special Ukrywanie się na Widoku

Tancerz Cieni może korzystać z umiejętności Ukrywania się nawet wtedy, gdy ktoś go obserwuje.

Uzyskiwany: na 1. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Niezwykłe Uniki

Tancerz Cienia potrafi poruszać się szybko i reagować na zagrożenie zwinniej niż pozostałe klasy. Zdolność ta rozwija się z awansowaniem na wyższe poziomy.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Korzyści:
Poziom 2: zachowuje premię ze Zręczności do KP, nawet jeśli zostanie zaskoczony
Poziom 5: +1 do rzutów obronnych na Refleks przy unikaniu pułapek
Poziom 10: +2 do rzutów obronnych na Refleks przy unikaniu pułapek
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Odskok

Tancerze Cieni są w stanie unikać sytuacji, które mogą zagrozić im śmiercią.

Uzyskiwany: na 2. poziomie
Korzyści: w sytuacjach, kiedy udany rzut na Refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, Tancerz Cieni wychodzi z opresji bez szwanku.
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, specjalny Widzenie w Ciemności

Umożliwia widzenie w mroku.

Uzyskiwane: na 2. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, specjalny Oszołomienie Cienia

Tancerz Cieni może za pomocą iluzji na pięć rund oszołomić cel.

Uzyskiwane: na 3. poziomie. Raz dziennie.
Użycie: po uaktywnieniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, specjalny Przywołanie Cienia

Tancerz Cieni może przyzwać wyjątkowo trudny do odpędzenia Cień, który ponadto rośnie w siłę wraz ze zbieraniem doświadczenia przez Tancerza.

Uzyskiwane: na 3. poziomie. Raz dziennie.
Korzyści:
Poziom 3: Cień
Poziom 6: Bies Cieni
Poziom 9: Władca Cienia
Użycie: po uaktywnieniu

nwn, sou, atut, feat, klasowy, class, specialny, specjalny Unik Cienia

Tancerz Cieni może poprosić okoliczne cienie o pomoc w ukryciu się, dzięki czemu otrzymuje premię do ukrycia się i KP oraz odnosi mniej obrażeń przez 5 rund. Premia jest proporcjonalna do poziomu jego doświadczenia.

Uzyskiwane: na 4. poziomie. Trzy razy dziennie.
Korzyści:
Poziom 4: redukcja obrażeń 5/+1, premia do ukrycia się 5%, KP +1
Poziom 6: redukcja obrażeń 5/+2, premia do ukrycia się 10%, KP +2
Poziom 8: redukcja obrażeń 10/+2, premia do ukrycia się 15%, KP +3
Poziom 10: redukcja obrażeń 10/+3, premia do ukrycia się 20%, KP +4
Użycie: po uaktywnieniu

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Rzut Obronny

Postać może uniknąć śmiertelnego ciosu.

Uzyskiwane: na 5. poziomie. Raz dziennie.
Korzyści: Jeśli twoja postać zostanie trafiona ciosem potencjalnie śmiertelnym (to znaczy odniesie obrażenia, po których jej liczba punktów wytrzymałości spadłaby poniżej 1), wykona rzut obronny na Refleks (ST = odniesione obrażenia). W przypadku udanego rzutu odniesione obrażenia zostaną zmniejszone o połowę (choć to może nadal zabić twoją postać). W przypadku, gdy Tancerz zostanie zaskoczony, rzut obronny mu nie przysługuje.
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Elastyczny Umysł

Jeśli Tancerzowi nie uda się rzut obronny przeciwko zaklęciu wpływającemu na umysł, automatycznie powtarza rzut.

Uzyskiwany: na 7. poziomie
Użycie: automatycznie

nwn, atut, feat, klasowy, class, specjalny, special Ulepszony Odskok

Tancerz Cienia zyskuje nadludzką zdolność unikania zagrożenia.

Uzyskiwany: na 10. poziomie
Korzyści: W sytuacjach, kiedy udany rzut na Refleks pozwoliłby innym postaciom zmniejszyć odniesione obrażenia o połowę, Tancerz Cienia wychodzi z opresji bez szwanku. Jeśli rzut na Refleks jest nieudany, odnosi połowę obrażeń.
Użycie: automatycznie

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...