szczury_wroclawia_szpital

Wrogowie

Lista wrogów, których możliwość spotkania daje nam dodatek Shadows of Undrentide.

Asabi (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Asabi to jaszczuropodobne humanoidy zamieszkujące obszary pustynne. Często można je spotkać w charakterze najemników i niewolników na służbie u złych stworzeń.

Przeciętny Asabi płci męskiej mierzy ponad dwa metry wzrostu i ma brązową lub szarą guzowatą głowę. Istoty te posiadają żółte, jajowate oczy o poziomej źrenicy. 

Baśniowy Smok (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Baśniowy Smok to stworzenie o szmaragdowozielonych łuskach i motylich, wielobarwnych skrzydłach. Ten rodzaj smoków szuka stosunkowo często ludzkiego towarzystwa i staje się czarodziejskim chowańcem.

Bazyliszek (*)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Bazyliszek to jaszczuropodobne stworzenie, które mocą swego wzroku zamienia ciało w kamień. Walka z tą istotą wymaga długich przygotowań lub niesamowitego szczęścia. Można je spotkać w każdym niemal klimacie, zwłaszcza w jaskiniach i płytkich wykopach (istoty te swoje nory tworzą najczęściej w osłoniętych podziemnych miejscach). Ciało Bazyliszka jest brązowe z wyjątkiem żółtawego podbrzusza. Z grzbietu wyrasta mu pojedynczy rząd kościstych wypustek, niektóre okazy dysponują rogiem na nosie.

Dorosły bazyliszek osiąga do dwóch metrów długości, nie licząc osiągającego podobne rozmiary ogona.

Bies Czeluści (****)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Biesy Czeluści są niekwestionowanymi przywódcami Baatezu. To wielkie i potężne humanoidalne istoty z paskudnymi kłami, po których wiecznie spływa obrzydliwy, zielony płyn.

Formianie (*)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Formianie to stworzenia przybyłe z innego wymiaru, w którym podstawową wartością jest praworządność. Ich kolonie składają się z robotników, pilnujących ich zarządców, stanowczych wojowników, wystarczająco inteligentnych do posługiwania się magią mymarchów oraz przewodzącej wszystkim królowej.

Formianie przejawiają bezwzględną rządzę ekspansji, nie są jednak z natury źli.

Gorgona (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Gorgona to bykopodobne stworzenie z wyjątkową zaciekłością broniące swojego terytorium. Najczęściej znaleźć ją można na terenach kamienistych, a zwłaszcza w podziemnych labiryntach. Typowy przedstawiciel tego gatunku od pyska do krańca ogona mierzą z górą dwa i pół metra. Ciało tej istoty przypomina ciało byka, pokrywają je jednak dodatkowo czarne, metaliczne łuski, zaś rogi Gorgony połyskują srebrem. Jej czerwone oczy sprawiają wrażenie, że pod krzaczastymi brwiami pełgają dwa małe ognie.

Hogobliny (*)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Hogobliny to więksi kuzyni goblinów. Są dobrze zorganizowani, agresywni i uwielbiają walczyć z innym humanoidalnymi rasami.

Kąsacze (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Kąsacze to wojownicza rasa ludzi-skorpionów żyjących w wyjątkowo skomplikowanym społeczeństwie niezrozumiałym dla innych ras. Z wibracji ziemi przepowiadają przyszłość, niektórzy widzieli też, jak formowały agresywne armie zdające się nie mieć żadnego sensownego celu. Zarówno męskie, jak i żeńskie okazy służą lokalnym wodzom, a każde, najmniejsze nawet plemię ma w swych szeregach potężnego szamana.

Siedziby Kąsaczy to kolonie wykopane wśród piachu i kamieni.

Kuroliszek (*)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Te nielotne, udomowione ptaki są cenione zarówno ze względu na ich delikatne mięso, jak i jaja, które znoszą niemal codziennie.

Lodowa Olbrzymka (***)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Kobiety Lodowych Olbrzymów są chyba jeszcze bardziej zimne i okrutne niż mężczyźni tej rasy. Mieszkają na zmarzniętych pustkowiach i opuszczają swe lodowe fortece tylko po to, by napadać i rabować. Ich jasna skóra ma błękitny odcień lodowca.

Mantikora (***)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Mantikora to prawdziwy potwór w każdym znaczeniu tego słowa. Ma głowę humanoidalnej bestii, ciało lwa i smocze skrzydła. Na jej plecach znajduje się szereg zakrzywionych kolców, a koniec ogona wieńczą zatrute kolce, którymi Mantikora może cisnąć ze śmiertelnym skutkiem.

Meduza (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Meduza to straszliwa, odpychająca istota, która mocą swego wzroku zamienia ciało w kamień. Ceni sobie dzieła sztuki, kunsztowną biżuterię i ogólnie przedmioty wartościowe. Z odległości większej niż 10 metrów nie da się jej odróżnić od zwykłej istoty ludzkiej. Jednak z bliska doskonale widać, że jej straszliwa twarz otoczona jest zamiast włosów skłębioną, wiecznie ruchomą masą żywych węży, a w jej oczach pała wieczny ogień. Reszta ciała meduzy zachowuje właściwe proporcje i mogłaby nawet uchodzić za wyjątkowo atrakcyjną, gdyby nie to że jest porośnięta łuskami koloru ziemi.

Meduzy żyją w każdym niemal klimacie, a niektóre osiedliły się nawet w dużych miastach, odgrywając aktywną rolę w miejscowych środowiskach przestępczych.

Ognista Olbrzymka (***)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Kobiety Ognistych Olbrzymów są równie dzikie i okrutne jak mężczyźni tej rasy. Uwielbiają żar bitew i kuźni. Mogą mieć skórę w kolorze od czerwieni aż do czerni, a ich oczy są żółte. Cenią sobie ognistą broń i ozdobione klejnotami pancerze, w których odbijają się płomienie.

Pseudosmok (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Pseudosmok to czerwonobrązowe, malutkie smoczątko porośnięte drobnymi łuskami i posiadające krótkie rogi oraz ostre ząbki. Lubi się bawić, może jednak ugryźć czy poważniej zagrozić przeciwnikowi dzięki swemu ponad półmetrowemu, ostremu i zwinnemu ogonowi. 

Sfinks (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Sfinks to tajemnicza istota o ciele lwa i wielkich, upierzonych skrzydłach. Często przejawia dużą inteligencję i ciągle poszukuje godnych jej wyzwań. Niesamowicie lubuje się we wszelkiego rodzaju zagadkach, zadaniach logicznych i próbach intelektu.

Smocze Pisklę (**)

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Smocze Pisklę to świeżo wykluty z jaja smok – zaliczamy do tej klasy stworzenia mające od jednego dnia do pięciu lat i nieprzekraczające dwóch metrów (a mające często niewiele więcej niż pół metra). Dysponuje on wszystkimi zdolnościami swych starszych braci i sióstr, jest jednak z oczywistych względów znacznie mniej potężniejszy – co nie zmienia faktu, że jedynie głupiec zbliży się do któregoś z nich bez zachowania ostrożności.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...