NwN2: Maska Zdrajcy

48 minut czytania

Spis treści

Akt I

Akt I

Dolny Kurhan

Dolny Kurhan

1. Dodatek rozpoczyna się przebudzeniem twojej postaci, pozbawionej okrucha, który znajdował się w jej piersi. Z niewiadomych powodów czujesz niebywały głód.

Na pomoc przybędzie ci Czerwona Czarodziejka Safiya. Rozmowa z nią może trochę rozjaśnić zaistniałą sytuację.

Możesz dotknąć jednego z filarów, dzięki czemu zyskasz 250PD.

2. Tutaj stoczysz walkę ze Strażnikiem Kurhanu. Jest on dość łatwym przeciwnikiem, więc nie będziesz miał większych problemów. W tym pomieszczeniu znajdziesz również Sztylet +3 oraz księgę Miasto Sądu.

3. Wejście do Środkowego Kurhanu.

Środkowy Kurhan

Środkowy Kurhan

1. Wejście do Dolnego Kurhanu.

2. Tutaj będziesz walczył z Niedźwiedziem Telthorem. W pobliskiej skrzyni znajdziesz Skórę Cienia.

3. W skrzyni znajduje się Totem Telthorów.

4. Tutaj znajdziesz Orglasha.

Masz dwa wyjścia. Możesz go zabić lub pozyskać jako sługę.

Wchodząc wgłąb jamy znajdziesz dwa stosy ofiarne. W jednym z nich znajduje się Święty Mieszek, który jest potrzebna, by kontynuować historię, a w drugim Pierścień Zamarzniętych Wodospadów.

5. Stoczysz bitwę ze Strażnikami Kurhanu. W skrzyni znajdziesz Lodowy Harpun.

6. Wejście do Kuźni.

7. Wejście do Biblioteki.

8. Tutaj znajduje się ołtarz ze szkieletem niedźwiedzia.

Masz dwa wyjścia. Albo połamiesz kości, prowokując duchy do ataku, albo umieścisz Święty Mieszek w misie obok ołtarza. Każdy sposób doprowadzi do otwarcia wejścia w północnej ścianie.

9. Wejście do Górnego Kurhanu.

Kuźnia

Kuźnia

1. Wejście do Środkowego Kurhanu.

2. Tutaj znajdziesz m.in. Długi Miecz +3, Proszek Piekielnego Ognia oraz Napierśnik Ukrytego Imaskari.

3. W warsztacie kowala znajdziesz Obrońcę Maga oraz Zgubę Żywiołaków.

4. Rzeźba trzyma Berło Imaskari.

5. Tutaj spotkasz kilka Golemów Imaskari. Możesz ożywić jednego z nich, stanie się on wtedy twoim towarzyszem, póki nie opuścisz Kurhanu. Aby to zrobić, potrzebujesz Proszku Piekielnego Ognia.

Biblioteka

Biblioteka

1. Wejście do Środkowego Kurhanu.

Nie ma tutaj nic ciekawego, oprócz kilku Pancernych Horrorów, którzy nie powinni sprawiać problemu oraz ksiąg ze zwojami.

Górny Kurhan

Górny Kurhan

1. Wejście do Środkowego Kurhanu.

2. Tutaj zaatakują cię Telthory. W skrzyni znajdziesz Długi Łuk z Drewna Zmierzchu, Ogniste Strzały oraz Amulet Niezłomnej Woli.

3. Tu znajduje się więcej Telthorów. W skrzyni jest Całun Lamparta.

4. W skrzyni są: Ciężka Zbroja Skórzana +4, Kość z Nogi Telthora.

5. Tutaj stoczysz swą pierwszą walkę z Niedźwiedzim Bogiem – Okku. Warto jak najszybciej pozbyć się jego pomocników, później zająć się miśkiem. Po walce zyskasz swoją pierwszą Nieskazitelną Esencję.

6. W skrzynce znajdziesz Topór Króla Niedźwiedzi.

7. Wejście do Bram Mulsantiru.

Bramy Mulsantiru

Bramy Mulsantiru

1. Mapa Świata.

2. W tym miejscu Safiya zacznie z tobą rozmawiać, co może rozjaśnić ci nieco twoją sytuację.

3. Tutaj znajdziesz kupca Shelvedara Nuuma. Możesz go poprosić o garść informacji oraz sprzedać niepotrzebne przedmioty.

4. Wejście do Mulsantiru.

Mulsantir

Mulsantir

Większa część miasta jest na razie dla ciebie zamknięta, lecz jest to tylko tymczasowe.

1. Wejście do Bram Mulsantiru.

2. Na bazarze znajdziesz dwóch kupców: Matkę Feodorrę oraz Azima Qo’totha.

3. Wejście do Teatru Welon. Jest to ważne miejsce, by kontynuować historię.

4. Na razie brama jest zamknięta, ale z czasem się to zmieni.

Teatr Welon

Teatr Welon

1. Wejście do Mulsantiru. Gdy przekroczysz próg teatru, zauważysz Czerwonego Czarodzieja oraz kilka Gnolli. Możesz spróbować wyprosić ich lub po prostu zabić.

Po całym zajściu Magda da ci Kamień Cienia, który pozwoli na otwarcie portalu. Wspomni również, iż mag nie był sam i jego kompani poszli za Lienną do Cienistego Mulsantiru.

2. W tym pomieszczeniu zaatakuje cię kilka Gnolli. Znajdziesz tu również Większą Szatę Oczu.

3. Tu znajdują się wszystkie warsztaty. W jednym z nich znajdziesz Większą Maskę Perswazji.

4. Tutaj, dzięki Kamieniowi Cienia, otworzysz portal do Cienistego Teatru Welon.

Cienisty Teatr Welon

Cienisty Teatr Welon

1. Droga powrotna do Teatru Welon.

2. Tutaj rozpocznie się walka z Czerwonym Czarodziejem i Eryniami. Jak najszybciej pozbądź się czarodzieja, gdyż przywołuje on dość silne istoty.

3. W tym pomieszczeniu znajdziesz stół operacyjny. Dotykając go, odzyskasz część wspomnień. Wykonując test na Kondycję zyskasz 250PD.

4. Skrzynia z Butami Niepodatności +3.

5. Tu spotkasz Khai Khuma oraz innego Czerwonego Czarodzieja z dwiema Eryniami. On i Safiya nie darzą się sympatią. Będzie to dość trudna walka, gdyż czarodzieje rzucają na siebie silne zaklęcia obronne i posiadają mikstury lecznicze.

Mulsantir C.D.

Mulsantir C.D.

1. Wejście do Teatru Welon.

Na zewnątrz zaczepią cię trzy wiedźmy. Po zabiciu Czerwonych Czarodziei zyskasz ich zaufanie. Poinformują cię, iż Okku, ten sam którego wcześniej pokonałeś, zebrał armię duchów i okupuje bramę Mulsantiru. Sugerują również, byś znalazł sojuszników w pobliskim Więzieniu.

Dwaj niebianie, Efrem Jeleń i Susah Wrona zaczną z tobą konwersację. Poproszą cię o odnalezienie ich siostry Kaelyn Gołębicy, która zapuściła się do świątyni boga śmierci Myrkula w Cienistym Mulsantirze.

2. Bazar, gdzie Matka Feodorra i Azim sprzedają swoje dobra.

3. Tawerna „Łajba”.

4. Loża Trolli Lodu. Jeżeli do twojej drużyny należy Okku możesz pozwolić mu na zastraszenie pałętającego się w pobliżu borsuka, przez co wzrośnie wasza więź.

5. Świątynia Kelemvora.

6. Więzienie.

7. Kaplica trzech bogiń: Chauntei, Mielikki oraz Mystry. Tutaj znajdziesz również trójkę wiedźm, z którymi rozmawiałeś wcześniej. Wypytaj je o Cienisty Mulsantir.

8. Portal do Cienistego Mulsantiru, który otwiera się nocą.

9. Wejście do Bram Mulsantiru, gdzie czeka na ciebie Okku ze swoją armią.

Loża Trolli Lodu

Loża Trolli Lodu

1. Wejście od Mulsantiru.

2. Yagor i Aleksei grają w rzutki. Jeżeli powiedzie ci się test na Czaroznawstwo, dowiesz się, że Alexei oszukuje. Dzięki temu zyskasz strzały, ale nic więcej.

3. Radu Niesprawdzony i Vyk Bezbrody chcą udowodnić loży, iż są bardzo mężni. Możesz im coś zasugerować lub poczekać, aż odwiedzisz Studzien Lurue.

4. Sergei leżący na podłodze, ale o nim później.

5. Tutaj stoi Nak’kai Szaman. Do aktu II nie spełnia on większej roli.

6. Lider Berserkerów – Jurak. Możesz spróbować przyłączyć się do loży, jednak musisz wpierw przejść trzy próby. Egzaminatorami są: Lena, Forovan i Yulia.

7. Yulia zajmuje się jedną z prób. Musisz wytrzymać jak najdłużej w zimnej wodzie bez uzbrojenia. Potrzebujesz ponad 250PW bez przedmiotów zwiększających Kondycję.

Rada dla postaci posługujących się magią. Użyj zmiany postaci i przystąp do testu. Zaklęcie zostanie rozporszone, ale będziesz nadal posiadał przedmioty, więc przywdziej te, które regenerują PW, a z pewnością ukończysz wyzwanie.

8. Forovan będzie próbował siłować się z tobą na rękę. Przed tym możesz również pogadać z Yulią, od której dowiesz się, iż jego lewa ręka jest słabsza. Tak czy siak musisz mieć przynajmniej 20 Siły, by go pokonać. Oczywiście chodzi tu wyłącznie o czystą siłę, bez magicznych przedmiotów.

Rada dla postaci posługujących się magią. Użyj zaklęcia Siła Byka oraz Zmiany Postaci (Żelazny Golem), a na pewno wygrasz zawody.

9. Lena zaproponuje zwykłą walkę. Musisz po kolei pokonać czterech członków loży: Radu, Forowana, Yulię oraz Juraka.

Przechodząc pomyślnie przez wszystkie trzy testy staniesz się członkiem loży i zyskasz pewne bonusy przydatne Berserkerowi.

Członkostwo w loży daje ci możliwość podjęcia znów tych samych trzech prób. Tym razem będą one trudniejsze, ale nie ominie cię za to nagroda.

Próba Wytrzymałości, którą zadaje Yulia będzie teraz wymagała 350PW bez magicznych przedmiotów. Przechodząc pomyślnie próbę zyskasz Pierścień Większej Odporności na Zimno.

Próba Siły wymaga ponownego pokonania Forovana. Wymagane jest minimum 35 Siły, by pokonać osiłka. Nagrodą jest Pas Siły Burzowego Olbrzyma.

Lena ponownie da ci zadanie, by pokonać kilku członków loży. Tym razem stoczysz walkę przeciwko jednemu z Leopardów Nak’kaiego, Lenie i Sergeiowi. Dzięki zwycięstwu zyskasz Niedoścignioną Krawędź.

Więzienie

Więzienie

1. Wejście do Mulsantiru.

2. Stara Tirzah będzie chciała z tobą porozmawiać i ostrzeże cię przed jednym z więźniów.

3. Goznek Potężny to Wiedźmi Pomiot, który nie jest warty uwagi.

4. Niziołek Joeb nie będzie chciał się do ciebie przyłączyć.

5. Wiedźmi Pomiot, będący Szamanem Dusz, Ganneyev od Snów z przyjemnością opuści tę obskurną celę. Wychodząc z tej lokacji, będzie chciał zamienić kilka słów z Tirzah.

Świątynia Kelemvora

Świątynia Kelemvora

1. Wejście do Mulsantiru.

2. Kroczący po świątyni Davorik to główny kapłan. Posiada on ciekawe informacje na temat świata zmarłych oraz może pomóc ci zrozumieć twoją obecną sytuację.

3. Warto ograbić te skrzynie, gdyż zawierają cenne przedmioty.

4. Akolita Yusev chce studiować sztuki nekromanckie. Możesz postraszyć młodzika gniewem Kelemvora i zyskać 1500PD lub pomóc mu (po zakończeniu zadania zyskasz PD oraz kilka punktów w stronę Zła). Na drugim poziomie Skarbca Boga Śmierci znajdziesz Księgę Bluźnierczego Odrodzenia, oddaj mu ją i po sprawie.

Tawerna „Łajba”

Tawerna „Łajba”

1. Wejście do Mulsantiru.

2. Vladek to właściciel tego przybytku. Może podzielić się z tobą informacjami, lecz nie będzie to miało większego wpływu na przebieg historii.

3. Clive i jego znajomy zaczepią Kaelyn (jeżeli należy do twojej drużyny).

4. Fyldrin z Jedenastu Zydli dowodzi kilkoma rashemeńskimi piratami. Jeżeli w twojej drużynie znajduje się Safiya, to to zajście może skończyć się bitką. Jeżeli ich pokonasz, to zyskasz Zbroję Strażnika Głębin.

Gdy będziesz wychodził, to zaczepi cię Zorah i zażąda rekompensaty za wyrządzone szkody (500 – 1000). Jeżeli jej zagrozisz, to zostaniesz wyrzucony z tawerny i będziesz musiał wejść innymi drzwiami do przybytku.

5. Przy barze stoi Sheveldar Nuum i dwóch jego asystentów. Jego obecność tutaj może cię zdziwić, ale jeśli znajdziesz portal w tawernie, to wszystko stanie się jasne.

6. W skrzyni znajduje się Kusza Morderstwa, Bełty Paraliżu i Zatrute Bełty. W południowym rogu pomieszczenia znajduje się portal do Cienistego Mulsantiru.

7. Znajdziesz tu Pancerz Skórzany +3.

8. Znajdziesz Przeszywanicę +2.

9. Znajdziesz Płaszcz Ochrony przed Chaosem.

Cienisty Mulsantir

Cienisty Mulsantir

Podczas podróżowania warto odkopywać kopce, gdyż w wielu z nich można znaleźć wartościowe przedmioty, m.in. Smocze Pantofle. Podobnie jest z mrocznymi portalami. Wiele z nich prowadzi do ciekawych skrytek, np. ten przy Loży Trolli Lodu prowadzi do ciała z dość potężnym skarbem, jakim jest Diadem Zgubionej Wiedźmy.

1. Portal prowadzący do Mulsantiru.

2. Wejście do domu Heliariego. Heliari był rashemeńskim magiem, który zapragnął zostać Liszem. Warto przeczytać karty z dziennika człowieka, by dowiedzieć się więcej o nim. W skrzyni znajdziemy Kostur Rakshasy.

Masz 4 opcje wyboru:

  • Zniszczyć ciało, co spowoduje atak Rycerzy Śmierci.
  • Spróbować dokończyć rytuał i przywołać go z powrotem. Mag nie będzie zadowolony, gdyż nie znając się za bardzo na nekromancji, przywołałeś go pod postacią Ghula. Zaatakuje cię.
  • Odłożyć to do aktu II, w którym znajdziesz potrzebną Księgę Bluźnierczego Odrodzenia. Jeżeli użyjesz woluminu, Heilari powróci jako Lisz. Możesz zażądać zapłaty za swój czyn, co spowoduje, że mag cię zaatakuje. Możesz również zostawić go w spokoju, tak czy inaczej zdobędziesz Pierścień Kipiącej Nienawiści.
  • Pozwolić, by jego dusza zaznała spokoju, za co dostaniesz Talizman Czystego Dobra i 250PD.

3. Brama jest zamknięta.

4. Tu czekają na ciebie dwaj Nocni Piechurzy.

5. Ta kaplica różni się od tej, którą poznałeś w Mulsantirze. Posągi bogiń zostały zastąpione rzeźbami: Talosa, Malara i Velsharoona.

6. Groby warte ograbienia. Podobne mogiły znajdują się w zwykłym Mulsantirze. Również warto je rozkopać, ale uważaj na rozwścieczone duchy.

7. Wejście do świątyni Myrkula. Wewnątrz spotkamy poszukiwaną Kaelyn Gołębicę, która z chęcią przyłączy się do twojej grupy (lokacje świątyni dogłębniej opisane są w II akcie).

8. Portal prowadzący do Tawerny „Łajba”.

9. Spotkasz tutaj grupę, która ma nieczyste zamiary wobec Mulsantiru. Dowodzi nimi Irvin Borsk. Konfrontacja z nimi jest nieunikniona. Jest to trudna i długotrwała walka. Irvin i jeden z jego popleczników będą blokować drogę do czarodzieja i kapłana. Warto rzucić na siebie czary ochronne i odpierające magiczne ataki. Przywołuj jak najwięcej istot, by nimi zajęli się wojownicy, co da ci wolną drogę do czarujących postaci.

Jeden z nich pozostawi po sobie Tarczę Brązowego Smoka. Irvin zostawi list, który wyjaśni obecność Sheveldara Nuuma w mieście. Nie zapomnij rozkopać kopca z cennymi przedmiotami za obozowiskiem.

Masz kilka wyjść:

  • Możesz zaaresztować go.
  • Zabić go z zimną krwią.
  • Donieść na niego, lecz dać mu o tym znać. Te trzy wyjścia spowodują, że rzezimieszek zaatakuje cię.
  • Możesz również wyłudzić od niego trochę pieniędzy. Jeżeli zażądasz 5000, to kupiec zaatakuje cię. Jeżeli ograniczysz się do 3000, to zaakceptuje propozycję i dodatkowo zyskasz 3000PD.
  • Możesz również podzielić się informacjami z wiedźmami. Jeżeli pójdziesz do nich przed rozmową z Sheveldarem, to zdąży on uciec, zanim władze coś zrobią. Tak czy siak, otrzymasz również 3000PD oraz Ciężką Zbroję Skórzaną +5.

Armia duchów

By historia dalej się rozwijała, musisz wyjść z Mulsantiru. Upewnij się, że masz wszystkich towarzyszy i jesteś wypoczęty, gdyż będziesz potrzebował każdej pomocy.

Przed miastem czeka na ciebie armia złożona z Driad, Telthorów i Niedźwiedziego Boga Okku. Gann poinformuje cię, że Okku jest niepokonany, dopóki czerpie siłę ze swoich towarzyszy. Wpierw musisz pozbyć się duchów, by osłabić boga. Gdy stwór będzie już wystarczająco słaby, Gann powiadomi cię o tym. Jeżeli twój towarzysz polegnie, to wszystko zależy od ciebie, kiedy go zaatakujesz.

Okku podda się, gdy zadasz mu wystarczająco dużo obrażeń. Wtedy obudzi się w tobie głód, co spowoduje, że będziesz miał dwie drogi wyboru:

  • Możesz opanować swój głód i oszczędzić Okku, co spowoduje, iż on się do ciebie przyłączy. Ten wybór oznacza, że wybrałeś drogę dobra w Masce Zdrajcy. Dzieje się tak, gdyż Okku będzie silnie sprzeciwiał się każdemu aktowi zła, co utrudni wybór kilkunastu złych ścieżek, które są dostępne w grze.
  • Możesz również spożyć go. Zyskasz dzięki temu Esencję Okku, która da zaklinanemu pasowi +10 Siły oraz Skorupę Ducha. Dzięki temu wkroczysz na ścieżkę zła, a twój głód będzie domagał się więcej dusz. Również będziesz mógł zyskać naprawdę złowieszczego towarzysza.

Tak czy inaczej, staniesz się nowym Pożeraczem Dusz w Faerunie.

Strona: 1 2 3 4
»

Komentarze

0
·
Podziękowania dla Lionel'a za jego pracę
0
·
Kawał dobrej roboty. Ale w epilogu towarzyszy brakuje Jednego z Wielu.
0
·
W punkcie 8 środkowego kurhanu jest trzecia możliwość. Po zdobyciu berła Imaskari można nim zniszczyć ścianę, co uwolni lisza, który przyłączy się do nas na krótko w zatopionym mieście.
0
·
Jako ciekawostka: mapa 'Mulsantir C.D.', na lewo od punktu 7- pod gruzami można znaleźć fajny amulet (nie pamiętam jak się nazywa). Trzeba przejść przez cienisty mulsantir i pokonać parę robali.
0
·
Niestety nie wiem o jakie dokładnie 4 dusze chodzi? Wiem że od demonów ale nie wiem jakie zdobyć dokładnie na wymianę? Może ktoś napisać pełną listę 4 dusz dla demonów i jak je zdobyć?
Z solucji nic nie rozumiem!
0
·
Dusze od demonów

Cytat

5. Natkniesz się tu na parę Biesów Czeluści , Oronoka i Thael-ka, którzy zajmują się handlem duszami i esencjami.

Jeżeli byłeś w Wieży Pani Rektor i zauważyłeś magicznie zamknięte drzwi, to możesz spytać ich o dusze z unikalnymi wadami. Mają oni odpowiednią duszę, ale żądają wymiany. Chcą otrzymać duszę, która jest paradoksem.

Pierwszym krokiem będzie wizyta u Mistrza Poruseta. Wyjaśnij mu całą sytuację, a otrzymasz Kolejność Pracy. Idź teraz do Archiwariusza. Porozmawiaj z golemem i zabierz dwie dusze (nr 91 i 127). Wróć do Mistrza Poruseta, a stworzy on Scaloną Duszę. Da ci on również dwa Kwity Dłużne, z którymi masz wrócić do Magazynu Dusz. Przynieś nową duszę do Biesów. Nie będą one zadowolone z transakcji, ale w końcu otrzymasz Naznaczoną Duszę.


dusza od Bebtu

Cytat

9. Bebtu odda ci Zastępczą Duszę, jeżeli zwrócisz mu jego duszę.

Możesz spełnić jego życzenie. Idź do Magazynu Dusz i zabierz duszę nr 346.
Możesz również pożreć obecną duszę Bebtu.


dusza z zagadki luster

Cytat

14. Tu właśnie ma dotrzeć promień światła z 12. Jeżeli jeden z twoich towarzyszy stoi w Magicznym Urządzeniu w 12 i użyjesz wtedy Kuli Aktywacji, to jego iluzja pojawi się właśnie tu. Niech pierwowzór porozmawia z iluzją, a otrzymasz Niekompletną Duszę.


dusza z łamigłówki mefitów

Cytat

16. Łamigłówka. Dwie grupy Mefitów są odseparowane przez kraty. Każda grupa jest złożona z Mefitów Ognia i Lodu.

W pobliżu bramy znajduje się Kasetka Sterująca. Uruchamiając ją Mefity, które są bliżej krat zamienią się miejscami. Twoim celem jest pogrupowanie Mefitów zgodnie z ich żywiołami.
Możesz również kliknąć na pobliskie Obeliski, by zabić Mefity, co ułatwi sprawę, ale zyskasz tylko 2000PD, zamiast 4000PD.
Gdy rozwiążesz już łamigłówkę, to wróć do 15 i zabierz Podzieloną Duszę z fontanny.



Nie wiem czego nie potrafiłeś zrozumieć.
0
·
dzięki! ale Arhiwariusz nie chce mi dać 2 dusz. Jeśli wyniosę więcej to zamienia mnie w kurę. co zrobić?
Ps.czy jakiś bohater z podstawki przeżył np.Khelgar?
za pomoc z góry dziękuję!
0
·
a i gdzie znajduje się mistrz prouset?
0
·
Prouset to golem w pomieszczeniu w pobliżu biblioteki, jak z nim pogadasz dostaniesz prawo do pożyczenia dwóch dusz.

Jak się pokręcisz po akadamii, to odkryjesz, że co najmniej jeden bohater przeżył.

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Guest dnia czw, 03 wrz 2009 - 19:02 napisał

W punkcie 8 środkowego kurhanu jest trzecia możliwość. Po zdobyciu berła Imaskari można nim zniszczyć ścianę, co uwolni lisza, który przyłączy się do nas na krótko w zatopionym mieście.

Jego obecność pozwala na ułatwienie (część przeciwników zrezygnuje z walki) lub uniknięcie walki (w połączeniu z wpływem Jednego Z Wielu) z Ankhrivą w kolejce do Coveya Kurgannis.
0
·

Cytat

Ps.czy jakiś bohater z podstawki przeżył np.Khelgar?
za pomoc z góry dziękuję!


http://forum.gexe.pl/index.php?showtopic=10781
0
·
gdy człowiekowi bez tważy zostaje mało żyć uzdrawia on się. wie ktoś jak go dokładnie pokonać?
0
·
Za każdym razem, gdy sprowadzisz Awatara do 0 PW-to chodzi o moje pw czy akachiego?czy też poziom energii
0
·
2 poprzednie pytania nieaktualne bo przeszedłem grę.
Ps.Wie ktoś jak zabić Ammona Jerro? Strasznie nie lubiłem tej postaci.
0
·
Ożyw go według pkt. 10 w Kwaterach Wykładowców i porozmawiaj, powinna tam być opcja zemsty.
0
·
Super robota, mam kilka uwag które warto by było wprowadzić, nie wiem do kogo pisać... np:
Uratowanie Dalenki ( nie przystąpienie do spisku ) i oszczędzenie Leśnego Luda powoduje , że Shova w Mulsantir obdarza nas świetnym amuletem Hilaiyreen PW+20, KP +4, rzuty obr +2, leczenie 11 poz 1/dzień.
Rada dla magów przy testach na wytrzymałość u bersekerów: użyj zmiany postaci i przystąp do testu, magia zniknie, ale jak masz regenerujące życie przedmioty to upływ czasu pozwoli zwrócić hp zanim opadnie pasek do zera
Mam jeszcze wiele innych ciekawych poprawek, jeśli coś zostanie uwzględnione lub dostane namiar ( nie chce zawracać głowy ) to chętnie podziele się wiedzą.
pozdrawiam
ps przechodze dodatek po raz drugi
0
·
Przypomniałem sobie jeszcze jedno do poprawki: lodowe olbrzymy szara knieja pkt 4

"Gdy zostaniesz Jarlem, zażądaj..." daniny

wówczas dostaniesz bonusowy przedmiot ... całkiem fajny o ile pamiętam, ale mówiąc szczerze musiałbym chyba przejść dodatek po raz trzeci aby podać konkrety.

Ma ktoś pomysł jak otworzyć drzwi w krypcie śmierci o trudności zamka 45? z wytrychami + 6 brakuje mi jeszcze kilku punktów, kołatka nie działa... poz 2 lokacja 11
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Guest dnia pon, 26 paź 2009 - 22:32 napisał

Super robota, mam kilka uwag które warto by było wprowadzić, nie wiem do kogo pisać... np:
Uratowanie Dalenki ( nie przystąpienie do spisku ) i oszczędzenie Leśnego Luda powoduje , że Shova w Mulsantir obdarza nas świetnym amuletem Hilaiyreen PW+20, KP +4, rzuty obr +2, leczenie 11 poz 1/dzień.
Rada dla magów przy testach na wytrzymałość u bersekerów: użyj zmiany postaci i przystąp do testu, magia zniknie, ale jak masz regenerujące życie przedmioty to upływ czasu pozwoli zwrócić hp zanim opadnie pasek do zera
Mam jeszcze wiele innych ciekawych poprawek, jeśli coś zostanie uwzględnione lub dostane namiar ( nie chce zawracać głowy ) to chętnie podziele się wiedzą.
pozdrawiam
ps przechodze dodatek po raz drugi



Napisz do kogoś z dworu, np. na gg albo na PW na forum.

tu masz kontakty: http://gexe.pl/redakcja.html
0
·
Zatopione Miasto - Jeziorzany dodać lokację 6 na lewo od 5 - ciało topielca , w nocy to samo ciało ma togę ciemności i rękawice długiej śmierci + 3 , poza tym w nocy są 4 ciała topielców , nie ma gg do autora strony, kodu przy rejestracji nie da się wpisać, pozostaje mi dorzucać tu co ciekawsze info.
pozdrawiam
0
·
Wszystko się da. Capcha działa na 99,99%. ;p

Pisz do kogokolwiek innego.
0
·
Wszystkie twoje adnotacje będą uwzględnione, ale podaj jakiś nick/pseudonim/czy cuś byśmy mogli wpisać, że to dzięki tobie poszerzyła się nasza wiedza.
0
·
Cienisty Mulsantir - pkt 9 za magami znajduje się kopiec
Groby w pkt 6 można ograbić także w dzień uzyskując inne przedmioty i wywołując duchy strażnicze grobów ( co nie zdarza się w cienistym Mulsantirze )
Ogólna rada kopce które możesz ograbić w dzień sprawdź również w nocy - jeśli są to będa zawierać inne rzeczy
Autor ostatnich porad i nowinek - Kset
Pozdrawiam
0
·
A i jeszcze coś. Pisz do mnie na gg z tymi informacjami, bo nie chcemy "zaśmiecać" tematu (numer w profilu).
0
·
opcja zemsty jest chyba tylko wtedy gdy zabija się Okku bo gdy darowałem życie Okku to nie ma takiej opcji zemsty gdy rozmawiam z Ammonem Jerro
0
·
nic nie rozumiem! porozmawiałem z Ammonem J. ale nie znalazłem żadnej opcji zemsty. Wie ktoś kiedy ona się pojawia? Albo podajcie po kolei wybór linii dialogowych.
0
·
Ammon J - (mając jednegozwielu) można go zabić przy pierwszej rozmowie - pożarciem duszy - \"już mi nie będziesz potrzebny\" - czy jakoś tak , można też już po przyłączeniu zagadać i oświadczć mu to samo - ale przedmioty po Ammonie J dostaniecie tylko i wyłącznie gdy pożrecie go jeszcze na łóżku zanim się do was przyłączy.
Warto też wejść w Mulsantirze ponad 3 wiedźmy do małej warowni na górze - nie ma tam nic oprócz kopca ze mag butami, można też zdobyć smocze pantofle- które pojawiają się w cienistym mulsantirze w tym samym miejscu.
Jeśli będziecie u 3 wiedźm to spójrzcie na dół za lożą berserkerów, jest tam pełno głazów które się podświetlają ale nie można się tam dostać. Warto dokładnie przebadać , można się tam dostać w cienistym mulsantirze, kolejny teleport cienia oraz kolejny wyjątkowy naszyjnik leżący w truchle zabitej wiedźmy...
0
·
Wie ktoś gdzie można spotkać jednego z wielu?
0
·
2. strona poradnika, Krypta Boga Śmierci – poziom I, pkt. 7, druga kostka
0
·
wogule jak wejść w cienistym mulsantirze do portu ?
i gdzie znajdę ammona jero ?
0
·
W zwykłym Mulsantirze wchodzisz do tawerny w porcie, tam znajduje się portal.

Ammona znajdziesz dopiero w Akademii w Thay.
0
·
w którym miejscu ?

i w którym miejscu akademi jest ammon ?
0
·
solucja strona 1, Tawerna „Łajba”, pkt. 6

solucja strona 2, Kwatery Wykładowców, pkt. 10
0
·
Lionel czy napiszesz też solucje do nw Gniew Zehira?
0
·
Solucja do Gniewu Zehira jest tworzona, ale nie przeze mnie.
0
·
jeszcze tylko chcę się spytać kogo mam zaprowadzić do tych dzikusów co zmieniają się w małpo ludy ?
0
·
A wiadomo kiedy będze dostępna?
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Kelemvor dnia czwartek, 26 listopada 2009, 19:47 napisał

jeszcze tylko chcę się spytać kogo mam zaprowadzić do tych dzikusów co zmieniają się w małpo ludy ?


Solucja strona 2, Studnie Lurue, pkt. 4

Przejdź do cytowanego postu Dnia czwartek, 26 listopada 2009, 20:08 napisano

A wiadomo kiedy będze dostępna?


Na razie jest w trakcie tworzenia, ale nie sądzę by trwało to bardzo długo, gdyż sam dodatek jest dość krótki.
0
·
a jak zmusićtą anję do pójścia za mną ? i czy jak wyślę berserkerów to czy oni zabiją te uthraki czy nie ?
0
·
3. Wewnątrz domu znajdziesz Anyię, która chodzi we śnie.

* Jeżeli Gann nie należy do twojej drużyny, możesz przekonać Anyię, że znajduje się on blisko (test na Blef). Możesz ją wtedy skierować do siedliska Uthraki, wypełniając dla nich zadanie. W jej szczątkach odnajdziesz Puklerz Lisiego Serca. Ojciec Anye pobiegnie za nią, przez co ominie cię nagroda, jaką jest Hełm Trolla Lodu.

Nikt z wysłanych nie zdoła pokonać zmiennokształtnych, są zbyt silni.
0
·
W zagadce z lustrami w ciekawostce brakuje postaci gracza. Jesli sam staniesz na podwyzszeniu twoje odbicie bedzie mialo na sobie maske zdrajcy. Kaelyn natomiast nie przypomina Erynii, tylko odbicie pokazuje jak bedzie wygladac kiedy poprowadzi Krucjate Zdrajcy.
0
·
"Wpierw upewnij się czy masz dużo mikstur leczących." nie mam ich wsyatrczajaco gdzie moge je uzuepełnić ? Inaczej gra nie ma sensu bo nie pokonam Cżłowieka bez twarzy

PROSZE O POMOC!
0
·
Będąc już w Mieście Sądu nie ma możliwości zakupu niczego. Pozostaje więc użycie kodu:

giveitem


nw_it_mpotion005 - m. korowej skóry
nw_it_mpotion009 - m. błogosławieństwa
nw_it_mpotion015 - m. siły byka
nw_it_mpotion003 - m. leczenia krytycznych ran
nw_it_mpotion012 - m. uzdrowienia
0
·
Akurat pokonanie Akachiego bez pomocy mikstur jest jak najbardziej możliwe. Ratują nas tutaj umiejętności Pożeracza Dusz, a dokładniej dwie: Regeneracji oraz Konsumpcji Ducha (przepraszam jeżeli napisałem błędne nazwy; dawno nie grałem w NWN2). Gdy nasza postać ma mało życia za pomocą pierwszej umiejętności przywracamy jej energię witalną kosztem paska poziomu głodu, który z kolei regenerujemy za pomocą drugiego talentu. Naturalnie skuteczność tej sztuczki zależy też od klasy naszej postaci, bo taki wojownik lepiej będzie znosił ataki bossa.
0
·
jak dostac sie do tawerny "lajba" gdy drzwi sa zablokowane ?
0
·
Zablokowane?

A byłeś już u Teatrze Welon? Gdy po raz pierwszy udasz się do Mulsantiru nie wszystkie części miasta będą dostępne.
0
·
"Gdy będziesz wychodził, to zaczepi cię Zorah i zażąda rekompensaty za wyrządzone szkody (500 – 1000). Jeżeli jej zagrozisz, to zostaniesz wyrzucony z tawerny i będziesz musiał wejść innymi drzwiami do przybytku."

no wlasnie pogrozilem i teraz nie moge wejsc glownymi drzwiami, wiec jakimi innymi drzwiami mozna sie dostac do tawerny??
0
·
dlaczego nie mozna wejsc do sal wykladowcow?? u mnie w miejscu gdzie powinno sie wejsc do kwater wykladowcow sa drzwy(za nimi panuje ciemnosc) i nie mozna prze nie przjsc.Czy to jakis problem z gra czy trzeba wykonac jakies zadanie by dostac sie do tych kwater .
0
·
Jest to bug. Wystarczy przy futrynie użyć klawiszy klawiatury do poruszania się i wszystko się odblokuje.
0
·
Witam. Mam problem z drzwiami w Krypcie Boga Śmierci na drugim poziomie. Po wejściu na ten poziom mam możliwość pójścia tylko do komnaty (nr 13 na mapie powyżej). M. in. drzwi do archiwum i pozostałe drzwi są "zablokowane" i nie mogę w żaden sposób ich otworzyć. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
0
·
Używałeś konsoli DebugMode i opcji dm_god? Obie pary drzwi są zabezpieczone pułapką i tylko wyłączając wymienioną funkcję będziesz mógł je otworzyć. Uważaj jednak, bo mogą one nieźle dać w kość, a dodatkowo pojawi się grupa wampirów.
0
·
witam.
Mam pytanie dotyczące "pieca" w Krypcie Boga Śmierci. Nie mogę "go"zbadać, by wyjąć Replike Miecza. Kapłan tam ciągle stoi i nie można nic z nim pogadać, ani nic.
Pomocy !!
0
·
Mam problem. Gdy chcę zabić Gulk’aush jak jest ten II etap to nie moge jej nic zrobić. Jest odporna na wszystkie czary i ataki. Dlaczego?
0
·
Problem pierwszy to pewnie sprawka niezaskoczenia skryptu. Wczytaj wcześniejszy zapis i spróbuj ponownie.

Problem drugi może być związany z rzuconym na siebie czarem. Spróbuj użyć jednego z zaklęć rozpraszających, jeżeli to nie zadziała, radzę wczytać wcześniejszy zapis i spróbować ponownie.
0
·
Czar rozpraszający nic nie dał, a gdy wczytuje poprzedni zapis to i tak za każdym razem jest tak samo.
0
·
A więc:

- jeżeli masz klucz do Skein, udaj się do 8, wyjdź z lokacji i wejdź ponownie, może skrypt zostanie naprawiony

- jeżeli użyłeś komendy dm_god, wyłącz ją przed walką, prawdopodobnie Safiya jest pod jego wpływem, gdy poddaje się kontroli Gulk’aush
0
·
Mam mały problem w Łajbie - by dostać się do portu w cienistym Mulsantirze, muszę skorzystać z portalu w Łajbie. Kryje się on za zamniętymi drzwiami (w solucji - w komnacie nr 6), których nie da się wyważyć ani magicznie zniszczyć. Jak je otworzyć? Nie jestem łotrzykiem, w ekipie łotrzyka brak.
0
·
0
·
Witam ponownie.
Już raz pytałem o "piec". Otóż zagadałem z Głównym Kapłanem-duchem, wyszły dwie postacie, również duchy - dziecko i jakiś zielony, ale kapłan przegnał je i teraz nie mogę się z nim porozumieć. Dziennik pisze, że "kapłan Myrkula nie chce zemną rozmawiać i mam przyjść później aby wywrzeć na nim wpływ", czy jakoś tak.
No i nie wiem co teraz. Byłem w Światyni Kelemvora drugi raz, rozmawiałem z Kapłanem, również próbowałem ze Skrybą, w Cienistym Mulsantirze, w Krypcie Boga Śmierci, i nic.
Znowu proszę o pomoc !!
0
·
A już wiem. Na forum się doczytałem że muszę mieć atut pożeracza dusz. Wtedy będę mógł pogadać z tym kapłanem. Widzę że będzie ciężko.
powodzenia
0
·
Mam poblem z zabiciem Gulk’aush w II poziomie. Przeczytałam instukcje i poszłam do 8 ale nie da sie tamtendy wyjść.
0
·

Cytat

8. Jeżeli postanowiłeś dostać się do Skeinu poprzez użycie klucza, to pojawisz się właśnie tutaj.


tyczy się to wyłącznie Nocnego Brzegu, pkt 2 i 5

Sprawdź jeszcze opcję z wyłączeniem kodu dm_god
0
·
kurde jak walczę z Sabatem Śpiących to pisze u góry że mogę na nim zastosować pożarcie ducha a mi wypisuje "Nieodpowiedni Cel" - jak w takim razie zdobyć esencję Sabatu a w efekcie Oczy Sabatu ?
0
·
Zdolność Pożarcie Ducha działa wyłącznie na żywiołaki, telthory, feye, natimiast Pożarcie Duszy na humanoidy, w tym czarownice z Sabatu. By uzyskać tę drugą zdolność patrz Studnie Lurue, pkt. 4.
0
·
Kto wie jak zdobyć złamane ostrze kosy i jak połączyć je z esencją Myrkula??
0
·
Witam. Mam problem z Gulk’aush. W II etapie, kiedy opanowywuje Safiyę nie mogę jej zabić. "Cel odpiera
wszystkie obrażenia, 0 0 0 0 " Wyłączyłam i włączyłam grę, żeby anulować kod "dm_god" i mimo, że moja
postać otrzymuje obrażenia, ona nie.
i drugi problem, podczas wyjścia z Doliny w Szarej Kniei odłączyło mi wszystkich towarzyszy i nie wiem
gdzie mogę ich teraz znaleźć. ...
0
·
Do pytania DUUM, bo wcześniej nie zauważyłem. Jak połączyć, patrz Cmentarz-5 kostka, do sprowadzenia ostrza potrzebny jest tag, który znajdziesz w toolsecie, ale wiem, że niektórzy są leniwi, więc podam na tacy kod: giveitem nx1_crft_broken_scythe.

Avv, spróbuj wczytać zapis nieco wcześniej przed sama walką i wyłącz wszystkim dm_god.
Sprawdzałaś w Teatrze Welon, chyba tam się gromadzą.
0
·
a jak można , pozwolić zostać akachiemu w ? jako paladyn kelemvora?
0
·
Klasa postaci oraz wyznanie nie ma wpływu na ten wybór. Po prostu po walce z Akachim, upadnie on i będzie można z nim pozmawiać, decydując o jego losie. Widnieje tam ścieżka dialogowa, która dotyczy połączenia duszy głównej postaci z ukochanym Safiyi.
0
·
ale grając paladynką mam maskę , i mam opcje dialogowe tylko zabij/zniszcz i/oraz przywróć wspomnienia i tyle
0
·
wie ktoś jak zrobić żeby miecz gith nie tracił swoich mocy w podstawce??
0
·
Chodzi o to, by Miecz Gith z Maski Zdrajcy zajął miejsce tego z Legendy Gith?

Jeżeli tak, to do tego potrzebny jest kod - giveitem nx1_silver_sword. Dzięki niemu pojawi się oręż z Maski Zdrajcy, a ten z podstawowej kampanii gdzieś ulokuj i nie używaj.
0
·
A co z Bishopem ? Można coś z nim zrobić ? Bo ostatnio jak grałam to nie zwracałam na niego uwagi, a teraz przechodzę drugi raz i jestem ciekawa, czy będę mogła coś zrobić w związku z nim.
0
·
Niewiele. Tylko rozmowa, chociaż istnieje rozszerzenie, umożliwiające zrobienie z niego towarzysza i wprowadzające dialogi itp. w wersji RU lub ENG.
0
·
Lionel czy jest kod na kosę ,,Gniew Myrkula"??
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik DUUM dnia środa, 23 czerwca 2010, 14:42 napisał

Kto wie jak zdobyć złamane ostrze kosy i jak połączyć je z esencją Myrkula??

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Lionel dnia niedziela, 29 sierpnia 2010, 11:44 napisał

Do pytania DUUM, bo wcześniej nie zauważyłem. Jak połączyć, patrz Cmentarz-5 kostka, do sprowadzenia ostrza potrzebny jest tag, który znajdziesz w toolsecie, ale wiem, że niektórzy są leniwi, więc podam na tacy kod: giveitem nx1_crft_broken_scythe.
0
·
To co z ta solucja do gniewu ? 2 lata ja pisza ?
0
·
Niestety, osoba mająca jako pierwsza zająć się jej tworzeniem, zrezygnowała z projektu, a dla mnie nie był to priorytetowym projektem, ale nie mogę powiedzieć, że prace zostały wstrzymane. Po prostu nie wszystkie siły są na tym skupione.
0
·
Czyli niewiadomo kiedy bd gotowa ?
0
·
W najlepszym wypadku, do końca sierpnia, ale jeżeli masz jakieś pytania dotyczące tytułu, to załóż odpowiedni temat w naszym subforum 'Gniew Zehira', a postaramy się jakoś doradzić.
0
·
nie, juz przeszedlem 3 razy ale nie wiem czy znalazlem wszystkie te lokacje i misje, bo tego tyle jest nasrane ze nie wiem
0
·
Zastanawiam się do czego można zastosować esencję ganna i znalazłem nowe esencje z cienia pustki. można ją połączyć z bronią daje i daje 4K6 obrażeń od zimna i podatność na ogień 20~25%.
pozyskujemy ją gdy pożremy duch z pieca w krypcie myrkula P.S. to są trudni przeciwnicy i najlepiej się zaopatrzyć w jakieś źródło ognia
0
·
jeszcze nigdy "poradnik" nie wprowadził mnie w błędy tak jak ten tutaj. Łącznie straciłem już ze 4 godziny przez bzdury napisane tutaj, a zaczą,łem grać wczoraj o 16... Brednie o wysysaniu duszy (gdzie w grze wyskakuje "błędny cel" lub "nie możesz użyć tego ataku" ) , krążenie po ciemnych strefach jest w ogóle obłędne. Specjalnie już po akcji z golemem zaczynałem na nowo, żeby otrzymać amulet śpiącej ale na początku mogłem ją tylko zabić albo zostawić. Tylko JAK SIĘ DO NIEJ PÓŹNIEJ COFNĄĆ PO AMULET MĄDROŚCI? NO NIE DA SIĘ... a wysysać dusze sabatom się da? NIE MOŻESZ UŻYĆ TEGO ATAKU

a pod ółajbą jak wejść w miejsce gdzie jest portal, normalną stroną GDZIE DRZWI NIE DA SIĘ OTWORZYĆ, czy może raczej ciemną stroną GDZIE WROTA SĄ ZAMKNIĘTE. No bo nie wiem jak przejść przez coś, co jest zamknięte...
0
·
Ile jest fragmentów maski i gdzie one są? Bo wydaje mi się, że jakiś ominęłam...
0
·
W Studniach Lurue, Dolinie Immil, Coveya Kurgannis przy Ścianie Niewiernych.
0
·
W Coveya Kurgannis, w którym miejscu można zdobyć zdobyć fragment maski?
0
·
http://gexe.pl/neverw...-Zdrajcy/p2#37
pkt 4, gdzieś na środku
0
·
Mam mały problem. Mianowicie nie mogę wejść do pomieszczenia 12 w kwaterach wykładowców. I nie mam zielonego pojęcia czemu.
0
·
Owe drzwi są zabezpieczone pułapką, więc jeżeli masz włączony god mode pułapka nie może się aktywować, przez co nie można otworzyć wrót. Tak przypuszczam.
0
·
mam ciekawostkę: czwarte zakończenie:
Żeby można wybrać ten los to trzeba czasem nie zdobyć jakiegokolwiek fragmentu maski a którego to od was zależy:)
Polega ono na związaniu Akachiego w swojej duszy co ciągnie za sobą wieczna służba pod sztandarami Kelemvora jeśli z Safyią masz 100% to będzie prosiła Kelemvora czy może ci towarzyszyć możesz sie zgodzić i Safyia będzie zawsze z tobą strzec Miasta Sądu mażesz też odmówić i będziesz sam go strzec.
a czy z gannem można tak to nie wiem
życzę miłej gry:)
0
·
Ja za to nie mogę wejść do pokoju 12 w Kwaterach wykładowców. Jest zamknięty, mam klucze Inariusa. Co zrobić?
0
·
Czy ktoś mógłby zamieścić w solucji GDZIE są te całe inne drzwi do tawerny? Bo nie mogę ich znaleźć a bez nich się nie dostanę do ciemnej strony.
0
·
Mam problem, nie moge połączyć gałęzi z Esencją Leśnego Luda. Wyświetla się nieprawidłowa receptura.
Mógłby ktoś podać kod na konsole?. Z góry dzięki
0
·
właśnie przeszedłem nwn2 czarnoksiężnikiem w jego zbroi startowej, kiedy zacząłem nim maskę zdrajcy wsadzili mi koszule kolczugę +3, gdzie sie podziała ta zbroje.
jesli nieda rady jej odzyskac to czy móg bym poprosic kod na te zbroje
P.S. mam WIN 7 i tool set minie chodzi:(
0
·
w podstawce jest napisane jakie i ile lewli ma król cieni a w masce zdrajcy niema czy możecie podac ile i jakie ma poziomy Akachi ?? z góry dziękuje
0
·
Świetny artykuł od początku do końca nawet epilogi super!
0
·
Witam. Co trzeba zrobić, aby móc pożreć Akachiego? Mam do wyboru tylko dwie opcje tą ze zwiazaniem Akachiego oraz z wurzuceniem z duszy.
0
·
By pożreć duszę Akachiego, należy wcześniej wchłonąć esencję samego Myrkula.
0
·
Z czystej ciekawości zadam pytanie. Czy czymś fabularnie (w sensie że z jedzeniem przy rozmowie) sie różni to na umarlaków od tego drugiego (poza tym, że niektóre można tylko ze zwykłego)?
0
·
Jeszcze raz, bo nie rozumiem pytania.
0
·
No bo masz 2 zdolności jedzenia, 1 to ta zwykła, a drugą dostaje się jak się w piecu uwolni dusze i można z niej jeść kolegów Tamca umarlaków.
0
·
Nie, raczej nie. Nie spotkałem się w grze ani w Aurorze z jakimś wpływem Wiecznego Odpoczynku na kwestie czy inne smaczki fabularne. Jest to po prostu dodatkowa możliwość naładowania paska głodu. Taka alternatywa dla postaci o charakterze Dobry, by nie powodowała tyle krzywd istotom eterycznym czy humanoidom.
0
·

Cytat

By pożreć duszę Akachiego, należy wcześniej wchłonąć esencję samego Myrkula



Lionel a jeżli pozwoliłem pierw pochłonąć Myrkula Jednemu z Wielu a następnie go pożarłem to czy nie na to samo wyjdzie? Atut żarłoczne ucieleśnienie przecież i tak dostaje.
0
·
Nie według skryptu. Wyłącznie osobiste wchłonięcie mocy boga śmierci pozwala na wchłonięcie Akachiego.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...