Towarzysze

5 minut czytania

Safiya

towarzysze, neverwinter nights 2, portret

Charakter: Neutralny
Rasa: Człowiek
Klasa: Czarodziej/Czerwony Czarodziej
Bóstwo: Kossuth

Opis:

„Niemalże każdy uznałby Safiyę za piękną kobietę – jej skóra ma złocisty odcień, rysy twarzy są delikatne, a jej ciemne oczy mają kształt migdałów. Niemniej jej łysa głowa i eleganckie tatuaże są świadectwem przynależności do Czerwonych Czarodziei z Thay, co budzi strach u większości cudzoziemców. Rzadko się uśmiecha, a kiedy to robi, czyni to nieśmiało, jakby nie przywykła do tego – wyczuwasz jednak ukrytą pod powierzchnią jej osobowości siłę zrodzoną w bezlitosnej krainie...”

Bonusy więzi (dla niej):
Neutralność (25pkt): +2 Koncentracji
Lojalność (50pkt): +4 Koncentracji, +1 Inteligencji, premiowy atut: Ulepszone wzmocnienie zaklęcia,
Oddanie (75pkt): +6 Koncentracji, +2 Inteligencji, premiowy atut: Ulepszone wzmocnienie zaklęcia, premia +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom

Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Inteligencji, +2 do wszystkich ST rzutów obronnych przeciwko twoim zaklęciom
Oddanie (100pkt): +2 Inteligencji, +4 do wszystkich ST rzutów obronnych przeciwko twoim zaklęciom

Kilka słów o postaci:

Jest to pierwsza osoba, którą spotykamy. Odgrywa ona ważną rolę w Masce Zdrajcy. Nie jest typowym Czerwonym Czarodziejem, którego uważa się za bezwzględnego osobnika. Jest na swój sposób miła i z czasem zacznie ci ufać. Jest jedyną opcją romansową dla postaci płci męskiej. Posiada silne czary ze szkoły magii Przemiany, np. Miecz Mordenkainena, Pajęcza Skóra oraz Dezintegracja. Szkołą zakazaną jest Sprowadzanie, np. Kula Jadu, Kwasowa Mgła bądź Kwasowa Strzała Melfa. Jej chowańcem jest homunkulus – Kaji, który specjalizuje się w otwieraniu zamków, co w początkowej fazie gry jest przydatne.

Gannayev

towarzysze, neverwinter nights 2, portret

Charakter: Chaotyczny Neutralny
Rasa: Wiedźmi Pomiot
Klasa: Szaman Dusz
Bóstwo: Brak

Opis:

„Gann jest wysoki i nieokrzesanie przystojny. Otacza go aura obojętności, a na jego twarzy maluje się sarkastyczny uśmieszek. Jego skóra ma lekko niebieski lub fioletowy odcień – to spuścizna po nocnej jędzy, która była jego matką. W przeciwieństwie do innych wiedźmich pomiotów – ludzi zrodzonych ze związku człowieka z jędzą – jego twarz nie jest zwierzęca ani brzydka... ale Rashemi nadal traktują go podejrzliwie.”

Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): +1 Charyzmy
Lojalność (50pkt): +2 Charyzmy
Oddanie (75pkt): +4 Charyzmy

Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Charyzmy, +5% do zdolności Pożarcie Ducha
Oddanie (75pkt): +2 Charyzmy, +10% do zdolności Pożarcie Ducha

Kilka słów o postaci:

Spotykamy go w mulsantirskim więzieniu. Jest barwna postacią w Masce Zdrajcy. Cechuje go przesadni narcyzm i cynizm. Jego dialogi z innymi postaciami są czasem zabawne, a czasem irytujące. Jest jedyną opcją romansową dla postaci płci żeńskiej. Szaman Dusz to klasa posiadająca zaklęcia druidyczne, np. Burza Zemsty, Awatar Burzy czy Skorupa Żółwia. Posiada również dużą ilość czarów przywołujących, co jest dużym atutem, gdyż w Masce Zdrajcy występuje mnoga ilość potworów.

Okku

towarzysze, neverwinter nights 2, portret

Charakter: Praworządny Neutralny
Rasa: Fey
Klasa: Wojownik
Bóstwo: Brak

Opis:

„Za życia Okku był potężnym niedźwiedziem, wywodzącym się ze starożytnej rasy inteligentnych bestii, które rządziły dziczą. Po śmierci stał się duchem, którego Rashemi wyznają jako boga ziemi. Choć nie żyje, jego zęby i pazury nie stępiły się ani odrobinę... a jego siła nie zależy już od mięśni i kości, lecz wywodzi się od rzeszy duchów i bestii, które wielbią jego imię.”

Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +2
Lojalność (50pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +4, Niewrażliwość na Strach
Oddanie (75pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +6, Niewrażliwość na Strach, Niewrażliwość na czary działające na Umysł, Regeneracja +4

Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +2, +1 Kondycji, +10% do zdolności Stłumienie
Oddanie (75pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +4, Niewrażliwość na Strach, +2 Kondycji, +20% do zdolności Stłumienie

Kilka słów o postaci:

Stanie się on naszym towarzyszem tylko i wyłącznie wtedy, gdy oszczędzimy mu życie. Nie jest on zbyt ważną postacią w Masce Zdrajcy. Jest idealnym kompanem dla postaci o charakterze Dobry, gdyż często sprzeciwia się uciskowi i przemocy. Jako klasowy Wojownik jest wartościowym sprzymierzeńcem dla typowych magów. Awansuje automatycznie, co oznacza, że nie masz wpływu na przyznawanie mu cech czy atrybutów. Z powodu jego budowy, nie może on zakładać ekwipunku (oprócz pierścieni). Może go jedynie przenosić.

Kaelyn Gołębica

towarzysze, neverwinter nights 2, portret

Charakter: Neutralny Dobry
Rasa: Półniebianin
Klasa: Kleryk
Bóstwo: Ilmater

Opis:

„Kaelyn jest pełna dziwnej gracji nie z tego świata… Jej włosy są srebrnobiałe, a jej oczy ciemne – prawie czarne, niczym oczy gołębicy. Jej skrzydła zdradzają, że jest półniebianką, śmiertelniczką, której jedno z rodziców było aniołem z wyższych sfer. Kaelyn jest bardzo poważna... a w jej oczach kryje się smutek.”

Bonusy więzi (dla niej):
Neutralność (25pkt): +1 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +1
Lojalność (50pkt): +2 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2
Oddanie (75pkt): +4 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2, Swoboda Ruchu

Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +2 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2
Oddanie (75pkt): +4 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2, Swoboda Ruchu

Kilka słów o postaci:

Jej odnalezienie zleci ci jej rodzeństwo: Efrem i Susah. Spotkasz ją w Krypcie Boga Śmierci. Jest ona wyznawczynią Ilmatera, Załamanego Boga. Jest czysta, pełna nienawiści do złych istot, wierząca w ideały. Jej dobroć dla wielu twoich współtowarzyszy jest po prostu irytująca. Kaelyn jest Klerykiem, co stawia ją na pierwszym miejscu w walce z nieumarłymi, których dość często spotykasz w grze. Posiada silne czary leczące oraz zaklęcia zwiększające statystyki, np. Brama, Leczenie Krytycznych Ran bądź Wspaniała Odporność, co sprawia, że jest ona przydatnym towarzyszem dla typowego Wojownika, dla którego magia to „kolorowe iskry, będące wytworem złych demonów”.

Jeden z Wielu

towarzysze, neverwinter nights 2, portret

Charakter: Neutralny Zły
Rasa: Nieumarły
Klasa: Łotrzyk /Barbarzyńca/Czarnoksiężnik
Bóstwo: Brak

Opis:

„Jeden z Wielu to wiele zła zamkniętego w jednej istocie – jego świadomość składa się z mnóstwa morderców, szaleńców i innych szumowin doprowadzonych do szaleństwa po uwięzieniu w Krypcie Boga Śmierci i przetrwaniu wielu dekad bezcielesnego cierpienia w krematorium Krypty. Dlatego też Jeden z Wielu jest ucieleśnieniem zła i urazy. Jedyne czego pragnie, to pożywić się lub skrzywdzić wszystkie istoty rozumne – oprócz ciebie. Jesteś twórcą tego nieumarłego potwora, więc jesteście na siebie skazani na dobre i na złe.”

Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji
Oddanie (75pkt): +2 Siły, +2 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji, +1 Mądrości, +1 Charyzmy

Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, Szybkie Leczenie, +10% do zdolności Żer Ducha, +6 Zastraszania, -6 Dyplomacji
Oddanie (75pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji, Regeneracja +6, +20% do zdolności Żer Ducha, +9 Zastraszania, -9 Dyplomacji

Kilka słów o postaci:

Będzie nam towarzyszyć tylko wtedy, gdy pochłoniemy Okku i oddamy jego skorupę duchom z Krematorium. Idealny towarzysz dla mrocznej postaci. Złożony jest z kilku duchów, co robi z niego uniwersalnego kompana. Na początku jest on Łotrzykiem, jednak wraz ze wzrostem więzi możesz poprosić go o zmianę w Berserkera. Pozwalając mu na wchłonięcie „Wariatki” w Skein, może on awansować w klasie Czarnoksiężnika. Awansuje automatycznie, co oznacza, że nie masz wpływu na przyznawanie mu cech czy atrybutów. Jako że jest to istota niematerialna, nie może przywdziać ekwipunku, ale może go przenosić.

Komentarze

0
·
Super! Jedna tylko uwaga: Safiya nie posiada bóstwa. Nie ma potrzeby włączać gry i sprawdzać, wystarczy przypomnieć jej kwestię podczas rozmowy o Kaelyn. Mówiła, że osoby wierzące są gotowe zagłodzić się na śmierć i zginąć z uśmiechem na ustach, gdy tylko im powiesz, że karmią się samą wiarą. Nie powiedziałaby tego, gdyby sama była osobą wierzącą, prawda? Niemniej, opis postaci jest bardzo dobry
0
·
gdy rozmawiam z Safiyą przy otwartych wrotach zdrajcy i wyznam jej miłość to zy skuje atut "miłość Safiy" i tu sie pojawia moje pytanie czy w przypadku jednego z wielu jest coś podobnego? do atutu "miłość safiy"?? proszę o szybkie odp z góry dziękuje
0
·
Niestety, nie można romansować ze zjawą i nie występuje nic w podobnym guście, jak atut romansowy. Jest on dostępny wyłącznie przy romansowaniu z Gannem czy Thayanką.
0
·
Ciekawostka!
Gdy zyskamy oddanie Kaenlyn to można ją poprosić o wlasne imię związane ze zwierzęciem !
Gdy wybierzemy niedźwiedzia, to Okku wyrazi swoją opinię na ten temat.
0
·
On się stanie naszym towarzyszem jak przywrócimy mu duszę.Jest też tymczasowym towarzyszem i nie masz nad nim kontroli.Nie ma też awansu
ale ma możliwość przyzywania kościanego wojownika tak jak z poprzedniej części
NWN2.A i był przydatnym towarzyszem NWN2.Nie można zyskiwać na nim więzi.
0
·
Oglądam tych towarzyszy i nie wyglądają ciekawie . Nie wydają się klimatyczni. Właśnie skończyłem podstawkę i przymierzam się do Maski Zdrajcy.
0
·
Towarzysze w Masce Zdrajcy są niezwykle klimatyczni szczególnie Jeden z Wielu. Trzeba ich tylko lepiej poznać.
1
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Mikeal dnia poniedziałek, 8 sierpnia 2022, 18:50 napisał

Towarzysze w Masce Zdrajcy są niezwykle klimatyczni szczególnie Jeden z Wielu. Trzeba ich tylko lepiej poznać.

Dam im szansę Właśnie tworzę nową postać i zaczynam przygodę. Wizualnie też średnio wygladają.

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...