Safiya
Charakter: Neutralny
Rasa: Człowiek
Klasa: Czarodziej/Czerwony Czarodziej
Bóstwo: Kossuth
Opis:
„Niemalże każdy uznałby Safiyę za piękną kobietę – jej skóra ma złocisty odcień, rysy twarzy są delikatne, a jej ciemne oczy mają kształt migdałów. Niemniej jej łysa głowa i eleganckie tatuaże są świadectwem przynależności do Czerwonych Czarodziei z Thay, co budzi strach u większości cudzoziemców. Rzadko się uśmiecha, a kiedy to robi, czyni to nieśmiało, jakby nie przywykła do tego – wyczuwasz jednak ukrytą pod powierzchnią jej osobowości siłę zrodzoną w bezlitosnej krainie...”
Bonusy więzi (dla niej):
Neutralność (25pkt): +2 Koncentracji
Lojalność (50pkt): +4 Koncentracji, +1 Inteligencji, premiowy atut: Ulepszone wzmocnienie zaklęcia,
Oddanie (75pkt): +6 Koncentracji, +2 Inteligencji, premiowy atut: Ulepszone wzmocnienie zaklęcia, premia +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom
Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Inteligencji, +2 do wszystkich ST rzutów obronnych przeciwko twoim zaklęciom
Oddanie (100pkt): +2 Inteligencji, +4 do wszystkich ST rzutów obronnych przeciwko twoim zaklęciom
Kilka słów o postaci:
Jest to pierwsza osoba, którą spotykamy. Odgrywa ona ważną rolę w Masce Zdrajcy. Nie jest typowym Czerwonym Czarodziejem, którego uważa się za bezwzględnego osobnika. Jest na swój sposób miła i z czasem zacznie ci ufać. Jest jedyną opcją romansową dla postaci płci męskiej. Posiada silne czary ze szkoły magii Przemiany, np. Miecz Mordenkainena, Pajęcza Skóra oraz Dezintegracja. Szkołą zakazaną jest Sprowadzanie, np. Kula Jadu, Kwasowa Mgła bądź Kwasowa Strzała Melfa. Jej chowańcem jest homunkulus – Kaji, który specjalizuje się w otwieraniu zamków, co w początkowej fazie gry jest przydatne.
Gannayev
Charakter: Chaotyczny Neutralny
Rasa: Wiedźmi Pomiot
Klasa: Szaman Dusz
Bóstwo: Brak
Opis:
„Gann jest wysoki i nieokrzesanie przystojny. Otacza go aura obojętności, a na jego twarzy maluje się sarkastyczny uśmieszek. Jego skóra ma lekko niebieski lub fioletowy odcień – to spuścizna po nocnej jędzy, która była jego matką. W przeciwieństwie do innych wiedźmich pomiotów – ludzi zrodzonych ze związku człowieka z jędzą – jego twarz nie jest zwierzęca ani brzydka... ale Rashemi nadal traktują go podejrzliwie.”
Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): +1 Charyzmy
Lojalność (50pkt): +2 Charyzmy
Oddanie (75pkt): +4 Charyzmy
Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Charyzmy, +5% do zdolności Pożarcie Ducha
Oddanie (75pkt): +2 Charyzmy, +10% do zdolności Pożarcie Ducha
Kilka słów o postaci:
Spotykamy go w mulsantirskim więzieniu. Jest barwna postacią w Masce Zdrajcy. Cechuje go przesadni narcyzm i cynizm. Jego dialogi z innymi postaciami są czasem zabawne, a czasem irytujące. Jest jedyną opcją romansową dla postaci płci żeńskiej. Szaman Dusz to klasa posiadająca zaklęcia druidyczne, np. Burza Zemsty, Awatar Burzy czy Skorupa Żółwia. Posiada również dużą ilość czarów przywołujących, co jest dużym atutem, gdyż w Masce Zdrajcy występuje mnoga ilość potworów.
Okku
Charakter: Praworządny Neutralny
Rasa: Fey
Klasa: Wojownik
Bóstwo: Brak
Opis:
„Za życia Okku był potężnym niedźwiedziem, wywodzącym się ze starożytnej rasy inteligentnych bestii, które rządziły dziczą. Po śmierci stał się duchem, którego Rashemi wyznają jako boga ziemi. Choć nie żyje, jego zęby i pazury nie stępiły się ani odrobinę... a jego siła nie zależy już od mięśni i kości, lecz wywodzi się od rzeszy duchów i bestii, które wielbią jego imię.”
Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +2
Lojalność (50pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +4, Niewrażliwość na Strach
Oddanie (75pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +6, Niewrażliwość na Strach, Niewrażliwość na czary działające na Umysł, Regeneracja +4
Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +2, +1 Kondycji, +10% do zdolności Stłumienie
Oddanie (75pkt): rzuty obronne na Siłę Woli +4, Niewrażliwość na Strach, +2 Kondycji, +20% do zdolności Stłumienie
Kilka słów o postaci:
Stanie się on naszym towarzyszem tylko i wyłącznie wtedy, gdy oszczędzimy mu życie. Nie jest on zbyt ważną postacią w Masce Zdrajcy. Jest idealnym kompanem dla postaci o charakterze Dobry, gdyż często sprzeciwia się uciskowi i przemocy. Jako klasowy Wojownik jest wartościowym sprzymierzeńcem dla typowych magów. Awansuje automatycznie, co oznacza, że nie masz wpływu na przyznawanie mu cech czy atrybutów. Z powodu jego budowy, nie może on zakładać ekwipunku (oprócz pierścieni). Może go jedynie przenosić.
Kaelyn Gołębica
Charakter: Neutralny Dobry
Rasa: Półniebianin
Klasa: Kleryk
Bóstwo: Ilmater
Opis:
„Kaelyn jest pełna dziwnej gracji nie z tego świata… Jej włosy są srebrnobiałe, a jej oczy ciemne – prawie czarne, niczym oczy gołębicy. Jej skrzydła zdradzają, że jest półniebianką, śmiertelniczką, której jedno z rodziców było aniołem z wyższych sfer. Kaelyn jest bardzo poważna... a w jej oczach kryje się smutek.”
Bonusy więzi (dla niej):
Neutralność (25pkt): +1 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +1
Lojalność (50pkt): +2 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2
Oddanie (75pkt): +4 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2, Swoboda Ruchu
Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +2 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2
Oddanie (75pkt): +4 Mądrości, rzuty obronne na Wytrzymałość +2, Swoboda Ruchu
Kilka słów o postaci:
Jej odnalezienie zleci ci jej rodzeństwo: Efrem i Susah. Spotkasz ją w Krypcie Boga Śmierci. Jest ona wyznawczynią Ilmatera, Załamanego Boga. Jest czysta, pełna nienawiści do złych istot, wierząca w ideały. Jej dobroć dla wielu twoich współtowarzyszy jest po prostu irytująca. Kaelyn jest Klerykiem, co stawia ją na pierwszym miejscu w walce z nieumarłymi, których dość często spotykasz w grze. Posiada silne czary leczące oraz zaklęcia zwiększające statystyki, np. Brama, Leczenie Krytycznych Ran bądź Wspaniała Odporność, co sprawia, że jest ona przydatnym towarzyszem dla typowego Wojownika, dla którego magia to „kolorowe iskry, będące wytworem złych demonów”.
Jeden z Wielu
Charakter: Neutralny Zły
Rasa: Nieumarły
Klasa: Łotrzyk /Barbarzyńca/Czarnoksiężnik
Bóstwo: Brak
Opis:
„Jeden z Wielu to wiele zła zamkniętego w jednej istocie – jego świadomość składa się z mnóstwa morderców, szaleńców i innych szumowin doprowadzonych do szaleństwa po uwięzieniu w Krypcie Boga Śmierci i przetrwaniu wielu dekad bezcielesnego cierpienia w krematorium Krypty. Dlatego też Jeden z Wielu jest ucieleśnieniem zła i urazy. Jedyne czego pragnie, to pożywić się lub skrzywdzić wszystkie istoty rozumne – oprócz ciebie. Jesteś twórcą tego nieumarłego potwora, więc jesteście na siebie skazani na dobre i na złe.”
Bonusy więzi (dla niego):
Neutralność (25pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji
Oddanie (75pkt): +2 Siły, +2 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji, +1 Mądrości, +1 Charyzmy
Bonusy więzi (dla ciebie):
Lojalność (50pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, Szybkie Leczenie, +10% do zdolności Żer Ducha, +6 Zastraszania, -6 Dyplomacji
Oddanie (75pkt): +1 Siły, +1 Inteligencji, +1 Zręczności, +1 Kondycji, Regeneracja +6, +20% do zdolności Żer Ducha, +9 Zastraszania, -9 Dyplomacji
Kilka słów o postaci:
Będzie nam towarzyszyć tylko wtedy, gdy pochłoniemy Okku i oddamy jego skorupę duchom z Krematorium. Idealny towarzysz dla mrocznej postaci. Złożony jest z kilku duchów, co robi z niego uniwersalnego kompana. Na początku jest on Łotrzykiem, jednak wraz ze wzrostem więzi możesz poprosić go o zmianę w Berserkera. Pozwalając mu na wchłonięcie „Wariatki” w Skein, może on awansować w klasie Czarnoksiężnika. Awansuje automatycznie, co oznacza, że nie masz wpływu na przyznawanie mu cech czy atrybutów. Jako że jest to istota niematerialna, nie może przywdziać ekwipunku, ale może go przenosić.
Komentarze
Gdy zyskamy oddanie Kaenlyn to można ją poprosić o wlasne imię związane ze zwierzęciem !
Gdy wybierzemy niedźwiedzia, to Okku wyrazi swoją opinię na ten temat.
ale ma możliwość przyzywania kościanego wojownika tak jak z poprzedniej części
NWN2.A i był przydatnym towarzyszem NWN2.Nie można zyskiwać na nim więzi.
Użytkownik Mikeal dnia poniedziałek, 8 sierpnia 2022, 18:50 napisał
Dam im szansę Właśnie tworzę nową postać i zaczynam przygodę. Wizualnie też średnio wygladają.
Dodaj komentarz