Rasy

4 minuty czytania

Dziki elf

Mimo tego, że dzikie elfy zawsze są blisko natury – nawet bliżej niż ich pobratymcy – zapomniały one o dużej części dorobku artystycznego i naukowego swojej rasy, przedkładając skrytość oraz sztukę przetrwania nad budownictwo i książkową wiedzę. Dzikie elfy są w porównaniu z innymi przedstawicielami tej rasy raczej przysadziste i dobrze zbudowane. Skórę mają najczęściej ciemnobrązową, a włosy – od czarnych do jasnobrązowych z wiekiem rozjaśniające się nawet do srebrzystej bieli.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 do Inteligencji, -2 do Kondycji

  • Niepodatność na zaklinanie: Niewrażliwość na magiczny sen, premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko czarom lub efektom Zaklinania.

  • Widzenie w mroku: Elfy potrafią widzieć przy świetle gwiazd, księżyca czy pochodni na dwa razy większą odległość niż ludzie.

  • Używanie broni: Elfy otrzymują Używanie broni zaawansowanej dla długich mieczy, rapierów, długich łuków (w tym dla łuków refleksyjnych) oraz krótkich łuków (w tym dla krótkich łuków refleksyjnych) jako atut premiowy.

  • Wyostrzone zmysły: Premia rasowa +2 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Spostrzegawczości.

  • Preferowana klasa: Czarodziej. Klasa Czarodziej jest ignorowana przy określaniu czy wieloklasowy elf otrzymuje karę do Punktów Doświadczenia za wieloklasowość. Mimo braku wiedzy i odpowiedniego szkolenia dzikie elfy posiadają takie same naturalne talenty do magii mistycznej jak inni przedstawiciele tego gatunku.

Genasi Powietrza

Genasi powietrza uważają siebie za spadkobierców nieba, wiatru i powietrza wypełniającego świat. Wyglądem przypominają ludzi i tylko kilka ich niezwykłych cech odzwierciedla ich pseudo żywiołową naturę: towarzyszący im wiecznie lekki wietrzyk, niebieskawe zabarwienie skóry lub włosów albo chłodne w dotyku ciało.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 Zręczność, +2 Inteligencja, -2 Mądrość, -2 Charyzma

  • Widzenie w ciemności: Genasi widzą w ciemności na odległość 18 metrów.

  • Przyzwanie wichury: Raz dziennie Genasi powietrza może odwołać się do swojej więzi z żywiołem i wywołać potężny podmuch powietrza przewracający wrogów, którym nie powiedzie się rzut obronny na Wytrzymałość, a także rozpraszający wszystkie szkodliwe efekty przybierające formę chmury.

  • Odporność na żywioł powietrza: Genasi powietrza mają odporność na elektryczność 5.

  • Preferowana klasa: Wojownik. Klasa Wojownika Genasi powietrza nie jest brana pod uwagę podczas określania czy postać otrzymuje karę do PD za wieloklasowość.

  • Podwyższenie poziomu o 1: Genasi powietrza są trochę potężniejszą rasą i zyskują poziomy wolniej od innych. Genasi powietrza będzie więc potrzebować więcej doświadczenia niż zwykłe rasy, by awansować na 2. poziom.

Genasi Ziemi

Genasi ziemi to istoty działające rozważnie. Z reguły są zamyślone i przywiązane do swoich tradycji. Wyglądem przypominają ludzi i tylko kilka niezwykłych cech odzwierciedla ich pseudo żywiołową naturę: ziemista cera, kanciaste rysy twarzy albo oczy niczym otchłań bez dna.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 Siła, +2 Kondycja, -2 Mądrość, -2 Charyzma

  • Widzenie w ciemności: Genasi widzą w ciemności na odległość 18 metrów.

  • Jedność z kamieniem: Raz dziennie Genasi ziemi może odwołać się do swojej więzi z żywiołem i uczynić swoją skórę twardą jak głaz, zyskując ZO 5/adamant. Efekt ten trwa 5 rund lub do momentu wchłonięcia 20 pkt. obrażeń zależnie od tego, który z powyższych warunków zostanie spełniony jako pierwszy.

  • Odporność na żywioł ziemi: Genasi ziemi mają odporność na kwas 5.

  • Preferowana klasa: Wojownik. Klasa Wojownika Genasi ziemi nie jest brana pod uwagę podczas określania czy postać otrzymuje karę do PD za wieloklasowość.

  • Podwyższenie poziomu o 1: Genasi ziemi są trochę potężniejszą rasą i zyskują poziomy wolniej od innych. Genasi ziemi będzie więc potrzebować więcej doświadczenia niż zwykłe rasy, by awansować na 2. poziom.

Genasi Ognia

Genasi ognia są porywczy i zapalczywi, dumni i skorzy do działania. Wyglądem przypominają ludzi i tylko kilka niezwykłych cech odzwierciedla ich pseudo żywiołową naturę: cera koloru spalonego węgla, rude włosy falujące niczym ogień albo jarzące się oczy, gdy genasi się rozgniewa.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 Inteligencja, -2 Charyzma

  • Widzenie w ciemności: Genasi widzą w ciemności na odległość 18 metrów.

  • Ognisty podmuch: Raz dziennie Genasi ognia może odwołać się do swojej więzi z żywiołem i wywołać wokół siebie pożar, który zadaje 2k4 obrażeń od ognia na rundę wszystkim istotom znajdującym się w promieniu 1,5 metra (rzut obronny na Refleks zmniejsza obrażenia o połowę). Efekt ten trwa przez 5 rund.

  • Odporność na żywioł ognia: Genasi ognia mają odporność na ogień 5.

  • Preferowana klasa: Wojownik. Klasa Wojownika Genasi ognia nie jest brana pod uwagę podczas określania czy postać otrzymuje karę do PD za wieloklasowość.

  • Podwyższenie poziomu o 1: Genasi ognia są trochę potężniejszą rasą i zyskują poziomy wolniej od innych. Genasi ognia będzie więc potrzebować więcej doświadczenia niż zwykłe rasy, by awansować na 2. poziom.

Genasi Wody

Genasi wody są cierpliwi i nieskorzy do zmian. Wolą przeczekać przeciwnika, by go zmęczyć, ale w wyjątkowych sytuacjach są znani z brutalnych zachowań. Wyglądem przypominają ludzi i tylko kilka niezwykłych cech odzwierciedla ich pseudo żywiołową naturę: pokryta delikatnymi łuskami skóra, niebieskozielone włosy, które mogą falować, jak gdyby znajdowały się pod wodą oraz wilgotne ciało.

Cechy rasowe:

  • Modyfikacje cech: +2 Kondycja, -2 Charyzma

  • Widzenie w ciemności: Genasi widzą w ciemności na odległość 18 metrów.

  • Osłona mgły: Raz dziennie Genasi wody może odwołać się do swojej więzi z żywiołem i przywołać gęstą mgłę, która przyznaje wszystkim znajdującym się w niej istotom efekt ukrycia (-20% szans trafienia). Efekt trwa przez 5 rund.

  • Odporność na żywioł wody: Genasi ognia mają odporność na zimno 5.

  • Preferowana klasa: Wojownik. Klasa Wojownika Genasi wody nie jest brana pod uwagę podczas określania czy postać otrzymuje karę do PD za wieloklasowość.

  • Podwyższenie poziomu o 1: Genasi wody są trochę potężniejszą rasą i zyskują poziomy wolniej od innych. Genasi wody będzie więc potrzebować więcej doświadczenia niż zwykłe rasy, by awansować na 2. poziom.

Półdrow

Półdrowy często mają serca równie czarne, jak ich elfi rodzice. Cechuje je zgorzknienie, którego źródłem jest świadomość, że są uważane za podrzędnych członków społeczności drowów. Mimo to dobre półdrowy są częstszym widokiem niż dobre drowy. Półdrowy mają smagłą cerę, srebrne lub białe włosy oraz oczy w kolorach spotykanych u ludzi.

Cechy rasowe:

  • Niepodatność na Zaklinanie: Niewrażliwość na magiczne efekty uśpienia, premia rasowa +2 do rzutów obronnych przeciwko zaklęciom lub efektom zaklinania.

  • Widzenie w ciemności: Półdrowy widzą w ciemności na odległość 18 metrów.

  • Wyostrzone zmysły: Premia rasowa +1 do testów Nasłuchiwania, Przeszukiwania i Spostrzegawczości.

  • Uprzejmość: Premia rasowa +2 do testów Dyplomacji i Blefu.

  • Preferowana klasa: Dowolna. Przy ustalaniu czy wieloklasowy półdrow powinien otrzymać karę do PD, klasa z najwyższym poziomem jest ignorowana.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...