Atrybuty Główne
Ciało, Duch i Umysł to podstawowe atrybuty, które mają decydujący wpływ na umiejętności twej postaci. Wraz z każdym poziomem otrzymywać ona będzie trzy punkty, które będziesz mógł wedle rozsądku rozdać pomiędzy dane atrybuty – tym samym je podwyższając. Który z nich jest najważniejszy? Na który poświęcić najwięcej punktów? Na te pytania odpowiedzi nie ma, bowiem możesz rozwijać swoją postać w taki sposób, że będzie ona miała bardzo wysoki jeden z danych atrybutów i to on będzie jej najmocniejszą stroną lub rozdawać punkty równomiernie i stworzyć postać zbalansowaną – taka również poradzi sobie w Jadeitowym Cesarstwie.
- Ciało: Odpowiada za punkty Zdrowia twej postaci. Jest to jedyny rodzaj energii, do regeneracji którego w Jadeitowym Cesarstwie nie znajdziesz ani źródeł, ani kapliczek. Nie odpowiada on jednak za noszenie przykładowego lepszego oręża. Ciało jest podstawową cechą wszystkich postaci, które rozwijają style walki wręcz, a bardziej niż uniki cenią sobie regularną walkę.
- Duch: Jest cechą, która ma przełożenie na ilość energii Chi – istnieje wiele przydatnych sposobów na spożytkowanie jej. Podstawowym i pierwszym sposobem, który poznasz, jest zamiana Chi na Zdrowie. Nieraz może się on okazać niezwykle przydatny i wyciągnąć twą postać z najgłębszej depresji. Co więcej, każdy ze stylów walki, zarówno wręcz, jak i bronią, można rozwinąć o kombinacje, powodujące znacznie większe obrażenia, ale używające przy tym samym opisywane Chi. Ostatnimi ze sposobów używania Chi są style magiczne oraz transformacji. Cechę tą uzupełniać można dzięki Źródłom Ducha lub poprzez korzystanie ze stylu Złodzieja Ducha (o tym w innym artykule).
- Umysł: Z kolei odpowiada za Skupienie. Teoretycznie wygląda na najmniej przydatną cechę, lecz to tylko pozory, gdyż odpowiednio wykorzystywany może stać się narzędziem siejącym zniszczenie. Największą ilość Skupienia twa postać poświęcać będzie podczas walki bronią. Na początku gry wydawać się może, że jest go wiecznie za mało i ciągle go brak, jednak w dalszej jej części, gdy odpowiednio rozwiniesz swą postać, Skupienia nie powinno ci nigdy brakować. Przydaje się ono również podczas koncentracji, kiedy to czas zwalnia, dając ci szansę poruszania się szybciej od wrogów. Kaplice Skupienia są miejscami, w których możesz regenerować tą energię.
Atrybuty Poboczne
Podczas walki najważniejsze są atrybuty poboczne: Zdrowie, Skupienie oraz Chi. Wynikają one rzecz jasna z atrybutów głównych i to z nimi są bezpośrednio powiązane, jednak mimo tego również można je podwyższać. Istnieją na to dwa sposoby: stosowanie specjalnych technik lub klejnotów esencji.
- Zdrowie: Zmniejsza się w czasie, gdy twa postać otrzymuje obrażenia. Jego uzupełnienie możliwe jest na dwa sposoby. Pierwszym, niezwykle przydatnym i bardzo często używanym, jest wykorzystywanie Chi do jego odnowienia. Drugim, nieco mniej podatnym na nasze zawołanie, jest zbieranie podczas walki specjalnych uzupełnień.
- Chi: Jest wykorzystywana na wiele sposobów. Pierwszym z nich jest powszechna zamiana Chi na Zdrowie. Drugim, równie znanym i często używanym, jest czerpanie Chi podczas walki stylami magicznymi lub transformacji. Trzeci z kolei to wykorzystywanie tej energii do zadawania uderzeń Chi. Tak jak istnieją trzy sposoby wykorzystywania Chi, tyle sposobów istnieje na jej odnowienie. Aby tego dokonać, powinno się zbierać specjalne uzupełnienia, które zostawiają po sobie martwi wrogowie lub odwiedzać Źródła Ducha. Istnieje też możliwość bezpośredniego wysysania Chi za pomocą magicznego stylu Złodziej Ducha.
- Skupienie: Wykorzystywane jest przede wszystkim wtedy, gdy wchodzisz w tryb Skupienia. Dużą jego ilość twoja postać będzie zużywać podczas używania stylu walki bronią. Nie może go też zabraknąć podczas koncentracji, kiedy to spowalniamy bieg czasu. Podobnie jak w przypadku Zdrowia, tu również istnieją dwa sposoby na odnowienie Skupienia. W celu tym należy zbierać uzupełnienia, które pozostają po martwych wrogach lub odwiedzać specjalne Kapliczki Skupienia.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz