Krakon 2011

Informacja prasowa

Krakon zbliża się wielkimi krokami, program rośnie z dnia na dzień i zapełnia się coraz to ciekawszymi punktami. Reaktywujemy Krakon po kilku latach nieobecności na rynku konwentowym, więc skoro odradzamy konwent, przebudźmy do życia także inne idee. Mamy przyjemność ogłosić, że w tym roku zostanie wręczona legendarna nagroda, osobom, które w sposób szczególny przysłużyły się polskiej fantastyce – działając na literackiej czy krytycznej niwie lub pracując na korzyść fandomu- zwana GOLEMEM. W odzewie na tą nagrodę przyznajemy także ,,SAKURĘ" za zasługi dla fandomu mangowego, który w ostatnich latach aktywizował i poruszał do działania wiele osób i instytucji. Nominacje do tej gali przedstawimy Wam już za kilka dni.

Wróćmy do wciąż rosnącego programu i atrakcji. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z Zakładem Technologii Gier Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej na Uniwerystecie Jagielońskim, który realizuje studia drugiego stopnia poświęcone projektowaniu i produkcji gier (oraz badania naukowe, oczywiście). Zarówno dla programistów i grafików, jak dla kulturo- i medioznawców. Wykładowcy tegoż wydziału przygotowali dla Was masę prelekcji oraz prezentacji przedstawiających ich działalność. Zapewne dużym zainteresowaniem będą cieszyły się przeprowadzone przez osoby z UJ-tu warsztaty tworzenia gier i grafiki.

Dragon Age II
mike laidlaw

Tak jest, Mike Laidlaw w końcu wypluł wodę z ust, którą nabrał zaraz po premierze „Dragon Age II” i miażdżącej krytyce graczy, podirytowanych poziomem najnowszego dziecka BioWare. Generalnie coś cicho wokół tej produkcji, nie mówi się o zbliżających DLC i nie snuje się dalekosiężnych planów, co nie powinno w sumie dziwić, skoro bliżej jej do niezbyt chwalebnego tytułu „najbardziej rozczarowującej gry 2011 roku” niż „najlepszego cRPG ostatnich dwunastu miesięcy”. Cisza przed burzą, a może część nowej strategii Kanadyjczyków – „mniej lansu, więcej pracy”?

W sumie strasznie mnie cieszy ten zimny kubeł wody, jaki został wylany na chłopców z Edmonton, gdyż to może wyjść tylko na dobre tytułom, nad którymi obecnie pracują. Często orzeźwiająca krytyka jest lepsza o tuzina nieistotnych nagród i pozwala utrzymywać stały kontakt z rzeczywistością. Widać to po wypowiedzi wspomnianego Mike’a Laidlawa, który już nie jest tak pyszny, jak kilka tygodni przed premierą „Dragon Age II” i rozważnie dobiera słowa. Oczywiście, w jego najnowszym wyznaniu wciąż przebijają się wątki filozofii „laidlawizmu”, ale trzeba docenić jego starania.

Ostrzegam jednak, że facet próbuje sprytnie uderzać w „czułe nuty”, więc nie dajcie się zwieść pozorom. Na zaufanie trzeba sobie przecież zasłużyć.

„Cześć chłopcy i dziewczęta,

Jak zauważyli już niektórzy z Was, nie kontaktowałem się ze społecznością przez jakiś czas i ogromnie przepraszam za to, że usunąłem się w cień. Nie byłem jednak przygotowany do poradzenia sobie w fachowy sposób z narastającymi „osobistymi wycieczkami”. Wyznaję zasadę, że jeżeli nie czuję, iż moje reakcje na odpieranie pewnych zarzutów nie będą profesjonalne, nie wypowiadam się. Z pewnością jednak zasługujecie na coś lepszego niż to.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wiedźmin 2 – Patch 1.1 wydany

Dodał: , · Komentarzy: 22

Wczoraj, około godziny 23 studio CD Projekt RED poinformowało o wydaniu patcha 1.1, który wprowadza istotne ulepszenia do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

wiedźmin 2, logo

Chyba najważniejszą rzeczą jaką zawiera ten patch to usunięcie zabezpieczenia DRM.

Patch znajdziecie tu a w rozwinięciu newsa kilka informacji dodatkowych.

Diablo III

Więcej o runach, coś o talizmanach

Dodał: , · Komentarzy: 6

O runach jak dotąd mówiono dość sporo, zwłaszcza w kontekście zmian, które mają wprowadzać w umiejętnościach postaci. Sam Bashiok mówi, że stanowią one element pozwalający na realizację jednego z najważniejszych celów Diablo III – poszerzonej modyfikacji postaci. Teraz możemy wreszcie zobaczyć na własne oczy, jak poszczególne runy wpływają na wygląd i efekt umiejętności poszczególnych klas, co przedstawia poniższy film.

diablo 3, barbarian, artwork diablo 3, spectral warrior, artwork
Hunted: Kuźnia Demona

Jeżeli „Wiedźmin 2” nie spełnił Waszych wysublimowanych wymagań odnośnie hektolitrów krwi i latających kończyn, to warto zaznaczyć sobie w kalendarzykach datę trzeciego czerwca, o ile jeszcze tego nie zrobiliście. Bethesda Softworks i inXile Entertainment przeprowadzą tego dnia zmasowany atak na półki sklepowe, za pomocą hordy demonów, która zamierza palić, gwałcić i mordować. Tylko nietypowy duet herosów (choć wypadałoby raczej napisać „anty-bohaterów”), może powstrzymać pradawne zło, a i przecież oni potrzebują naszej pomocy.

Premierowy zwiastun „Hunted: Kuźnia Demona” pokazuje to, co najlepsze w tej produkcji – intrygujących bohaterów, frapujący system kooperacji, niczym nieskrępowaną rzeź oraz niezgorszy humor. Dodatkowo został okraszony miłym dla ucha kawałkiem, idealnie wpasowującym się w klimat gry. Let's rock!

Tytuł zapowiada się całkiem miodnie, co nie powinno w sumie dziwić, skoro dłubał przy nim sam Brian Fargo. Nie wiem jak Wy, ale ja chyba się skuszę.

Tłusty Czwartek
Tlusty czwartek

Dwa tygodnie. Czternaście dni. Tyle godzin, ile moje zdolności matematyczne nie dadzą rady zliczyć. Jeśli pamiętacie ostatnie wydanie Tłustych Czwartków, to zdajecie sobie sprawę z tego, że w końcu powierzono mi odpowiedzialność za przeprowadzenie sesji dla członków redakcji. Tuż przed rozpoczęciem rozgrywki, po tym jak delikatnie wytłumaczyliśmy Courunowi, że drowy nie mają raczej miejsca w świecie latających krów, dosłyszeliśmy dziwne szmery dochodzące z piętra nad nami...

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Oj... panowie z CD Projekt RED ponownie mają problem z dotrzymywaniem wcześniej ustalonych terminów. Najpierw nieprzyjemny poślizg z aktywacją edycji kolekcjonerskich „Wiedźmina 2”, potem podobne opóźnienie ze standardowym wydaniem (szczęśliwie tylko dwugodzinne, ale liczy się fakt), a teraz padło na łatkę 1.1, która miała ukazać się wczoraj. No cóż, tak się nie stało, co zasmuciło sporą grupkę graczy, czekających niecierpliwie na poprawki, jakie zaserwuje nam wspomniany plik. Bez wątpienia jest na co czekać, gdyż oprócz znaczącego wzrostu stabilności i wydajności całej produkcji, patch wyeliminuje znienawidzony błąd CRC, a także irytujący problem z DLC – „Kłopoty z Trollem”.

Do rzeczy jednak, co spowodowało opóźnienie? Kwestia serwerów, a konkretniej ich infrastruktury. Jak wyjaśniają pracownicy CD Projekt RED:

wiedźmin 2, witcher 2

„Dobra wiadomość jest taka, że patch 1.1 jest gotowy. Zła niestety jest taka, że napotkaliśmy trudności z infrastrukturą serwerów, które powodują problemy z pobieraniem DLC. Chcemy przeprosić naszych fanów za niedotrzymanie obietnicy dostarczenia patcha w dniu wczorajszym. O zmianach będziemy informować na bieżąco.”

Kiepsko. Z drugiej jednak strony, należy zaznaczyć, że twórcy uprzedzali o możliwości ewentualnego poślizgu, dlatego też nie można mieć im tego za złe i napisać, że „kolejny raz lecą sobie w kulki”. Ech... cierpliwość to niełatwa cnota.

Ktoś kiedyś powiedział, że muzyka łagodzi obyczaje, wobec tego warto poinformować, że w sieci właśnie zadebiutował teledysk do kawałka „Biały wilk”, autorstwa Macieja Balcara. Piosenka promuje „Wiedźmina 2” w naszym kraju, więc nie powinno dziwić, iż klip jest oparty w całości na silniku gry. Serdecznie zapraszam do rozwinięcia wiadomości, gdzie znajdziecie rzeczony materiał.

DeathSpank

DeathSpank powraca! Z bekonem!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Tak jest mili państwo, DeathSpank, Rozproszyciel Sprawiedliwości, Niszczyciel Zła i Bohater Ucieśnionych (przy okazji noszący Stringi...), powraca! Studio Hothead Games zapowiedziało trzecią część przygód naszego ulubionego Epickiego bohatera o jakże sympatycznej nazwie "The Baconing".

deathspank, baconing

Opowieść ma się rozpocząć tam, gdzie zakończyła się poprzednia część gry. Głównym przeciwnikiem DeathSpanka będzie niejaki Anty-Spank. Nie mogło także zabraknąć obietnic – system walki został przeprojektowany, wrogowie mają być mądrzejsi, będzie więcej questów i mniej powtarzalności. Zyskamy też nowego towarzysza przygód – Boba z Działu Promocji, uzbrojonego w oczy strzelające wiązkami lasera i nawyki kanibalistyczne. Twórcy udostępnili także krótki teaser, pełen szeptów o bekonie. Znajdziecie go tutaj. Premiera w lato na PC, PS3 i Xbox360.

Ciekaw jestem, co też panowie z Hothead wymyślą. Jeszcze bardziej ciekawe są potencjalne tłumaczenia tytułu gry na naszą ojczystą mowę. Po "Stringach Cnoty" czeka nas... "Bekonowanie"? "Boczkowanie"? "Boczenie?" Może "Zboczenie"? Mam o czym myśleć na ostatnich wykładach...

Wczytywanie...