Age of Conan: Hyborian Adventures

Erling Ellingsen, przedstawiciel FunComu, na łamach serwisu Videogamer poinformował, że umożliwienie 14 darmowych dni gry dla byłych graczy okazało się strzałem w 10. Do Hyborii często wracają całe gildie. "Rezultaty akcji są naprawdę dobre, aktywność serwerów znacznie wzrosła i do gry wróciły całe gildie. Odzew od powracających graczy jest pozytywny i zdaje się, że podobają się im duże zmiany jakie wprowadziliśmy od premiery gry. Jesteśmy bardzo podekscytowani obserwowaniem powrotu zainteresowania grą pośród "starych" graczy".

Ujawnione zostały także pierwsze szczegóły o Update 6. Na pierwszą linię mają pójść gildie, które będą otrzymywać punkty sławy za konkretne akcje członków, czyli: wykonywanie questów, zabijanie potworów, oblężenia twierdz oraz crafting. Dodatek ten ma znacznie zwiększyć rywalizację między gildiami.

Weterani Hyborii również doczekają się prezentów. Każdy z nich otrzyma specjalny przedmiot przeznaczony wyłącznie dla ich postaci, który da do zrozumienia nieświadomym graczom z kim zadzierają.

Risen

Powyższe pytanie jest jednym z najczęściej zadawanych na różnorakich forach internetowych. Oczywiście forma jest nieco mniej poetycka (rzekłbym, że jest w niej więcej ekspresji), a danemu gagatkowi trudno wytłumaczyć, że oficjalnych wymagań póki co nie ma i wątpliwości w tej kwestii nie da się w tym momencie rozwiać. W końcu to niebywała okazja do pochwalenia się swoim sprzętem i nie sposób jej nie wykorzystać. Jak zbesztają go w jednym miejscu, to pójdzie gdzie indziej, ot taka specyfika Internetu.

Jednak bądźmy szczerzy. Każdy w głębi duszy zastanawiał się nad kwestią wymagań sprzętowych gry Risen. Trudno się temu dziwić, gdyż ostatnie dziecko Piranha Bytes – Gothic 3, to był prawdziwy koszmar dla naszego wysłużonego sprzętu, a ostatnie lata nauczyły nas, że nazwę studia śmiało można używać jako antonimu stabilności i płynności. Dlatego gracze wyczekujący na grę czekali z niecierpliwością, aż firma łaskawie poda oficjalne wymagania sprzętowe Risen. W końcu wakacje w pełni, jest więc czas, aby poszukać jakiejś pracy sezonowej i uzupełnić braki sprzętowe. Tylko czy jest sens? Przekonajmy się.

Czasopisma

Już 4 sierpnia (wtorek) do kiosków i salonów prasowych w całej Polsce trafi najnowszy, sierpniowy numer CD-Action. O ile w tym miesiącu na łamach pisma uświadczymy niewiele stron odnoszących się do tematyki gatunku, którym się tutaj zajmujemy (choć teksty traktujące o Star Wars: The Old Republic czy Aion zapowiadają się smakowicie), to krążek dołączony do miesięcznika powinien zrekompensować nam ten nieznaczny mankament. Sami w sumie przyznacie, że pełna wersja gry Puzzle Quest: Challenge of the Warlords jest znakomitym zadośćuczynieniem za owe braki materiałowe (chociaż z drugiej strony "z pustego i Salomon nie naleje", taki jest okres wakacyjny) i plany bojkotu numeru sierpniowego możemy odłożyć na plan dalszy.

Dlaczego? Ponieważ Puzzle Quest jest grą absolutnie genialną i wciągającą niczym rasowy Electrolux. W połączeniu z niecodziennymi, często mocno zakręconymi, pomysłami twórców (sama gra jest hybrydą cRPG z grą... logiczną, a to dopiero początek!) i z żenująco niskimi wymaganiami sprzętowymi sprawia, że obok produkcji nie można przejść obojętnie. Oczywiście jeżeli dacie tej grze szanse, bo pierwsze pięć minut z owym tytułem (oprawa audio-wizualna rodem z początku lat 90' i tandetna historyjka) może być dla niektórych szokiem. Jeżeli jednak przezwyciężycie pierwsze trudności i nie wyrzucicie z krzykiem płytki z grą przez okno, to gwarantuje, że będziecie w pełni usatysfakcjonowani oraz spiszecie kilka letnich wieczorów na straty. Jak dla mnie jedna z lepszych gier cRPG ostatnich lat i jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zapoznać się z Puzzle Questem, to migiem do kiosków nadrabiać zaległości!

CD-Action – okładka numeru 08/09 Na DVD pełne wersje:
  • Puzzle Quest: Challenge of the Warlords (polska wersja).
  • SBK 08 Superbike World Championship (polska wersja).
  • Sinking Island (polska wersja).
Hity numeru:
  • Zapowiedzi: Star Wars: The Old Republic, Aion, Borderlands.
  • Temat numeru: Rage.
  • Recenzje: Street Fighter IV, FUEL, Blood Bowl, Tales of Monkey Island, Trine.
  • Nie tylko gramy, O grach inaczej, Testy sprzętu.

130 stron, DVD 9 GB, cena 14,99 zł.

World of Warcraft

Psycholog w WoWie?

Dodała: , · Komentarzy: 6

Londyński psychiatra Dr. Richard Graham chce oferować swoje porady graczom. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, iż chce on przeprowadzać konsultacje bezpośrednio w grze, a zacząłby od gry World of Warcraft.

tapeta

Wystąpił już z odpowiednią propozycją do Blizzardu, prosząc jednocześnie o darmową lub tańszą subskrypcję. Projekt wystartowałby pod koniec roku. Wtedy to w grze pojawiałaby się wyróżniająca postać doktora, z którym gracze z problemem uzależnienia tudzież identyfikacji mogliby odbyć darmową konsultację i otrzymać fachowe porady. Wszystko w miarę anonimowo i bez ruszania się od WoWa :). Niestety na razie Blizzard milczy w tej sprawie.

Mass Effect 2

Znany przedstawiciel studia BioWare, Casey Hudson, ujawnił w wywiadzie opublikowanym na witrynie czasopisma "Computerworld", że w Mass Effect 2 gracz będzie mógł prowadzić w swojej drużynie bohaterów z "jedynki" wraz ze zdobytym przez nich doświadczeniem oraz cechami charakteru. Nie oznacza to jednak, że Mass Effect 2 zostanie ukończony napakowanymi herosami, którzy kilkoma strzałami powalą na kolana najpotężniejsze monstra. System ten przedstawia się tak, że gdy dany bohater odpowiednio rozwinął pewną umiejętność, to w "dwójce" może spodziewać się dodatkowych bonusów do niej. Informacja ta zaskakuje, bo BioWare twierdziło wcześniej, że gra z byłymi towarzyszami będzie niemożliwa.

Plan częściowego zachowania umiejętności nie dotyczy komandor(a) Shepard(a), głównego bohatera. W jego/jej przypadku gracz będzie musiał od nowa pozyskiwać wszelkie talenty. Proces ten zostanie wytłumaczony fabularnie, ale BioWare raczej nie zdecyduje się na popularny zabieg "Bohater i amnezja". Można się również spodziewać zmian w zakresie rozwijania głównego bohatera.

Zmian doczekają się również inne elementy rozgrywki, jak: sterowanie, używanie mocy, celowanie oraz ekran ekwipunku. Całość będzie można ocenić w styczniu przyszłego roku, bo na ten miesiąc została zaplanowana premiera gry.

Inne

Twilight: The Videogame

Dodała: , · Komentarzy: 9
tytul

Znana już chyba wszystkim wampirza seria Stephanie Meyer zostanie wydana w trzeciej już odsłonie. Po książce i filmie przyszedł czas na... grę komputerową :). Na razie nie wiadomo o samej grze zbyt wiele poza tym, że jej produkcją zajmie się niezbyt znane studio Brain Junk, a historię będzie można przeżyć z obydwu stron – Belli i Edwarda. Ponadto gra ma być rasowym MMO!

Mass Effect 2

Rola save'ów w Mass Effect 2

Dodał: , · Komentarzy: 0

Początkowo mogło się wydawać, że savy z pierwszej części gry Mass Effect dokonają jedynie importu stworzonej przez nas postaci i niezauważalnie ułatwią odwiedzanie kolejnych planet. Wielu tak myślało, gdy BioWare apelowało o przechowywanie stanów gry. Casey Hudson, kierownik projektów w BioWare i główny producent gry, zdecydował się wyjaśnić na czym będzie polegać import nie postaci, a całego wszechświata.

Amerykański magazyn PC World opublikował wywiad, w którym można się dowiedzieć, że setki dokonanych w pierwszej części wyborów będą miały swoje pokrycie w zapisanych plikach i we większy lub mniejszy sposób zmienią historię opowiedzianą w Mass Effect 2. "Podczas gry w poprzednią część Twoje decyzje zostawiały namacalny znak. Pozwalało nam to śledzić progres, wiedzieliśmy, co robiłeś na każdej z planet. Bez większych problemów potrafimy nawiązać do tych "kronik". Twój save z Mass Effect zawiera wszystkie niezbędne informacje." – stwierdził Hudson – "Kiedy zaimportujesz te dane do Mass Effect 2, możemy kontynuować ich przekopywanie. Warto zaznaczyć, że nie dotyczy to wyłącznie zakończenia czy grupy większych wyborów, które pozwolą napisać nam początkową konwersację i pchnąć Cię dalej. Nie, to są setki różnych rzeczy."

Hudson chcąc potwierdzić swoje słowa przytoczył prosty przykład Conrada Vernera, oddanego fana Sheparda. W zależności od tego jak został przez nas potraktowany, w drugiej części nadal będzie zapatrywać się na czyny komandora Sheparda lub unikać go szerokim łukiem. Oznacza to, że jego zachowanie nadal nie uległo zmianie. Przykład prosty, ale w pełni przedstawia zamysł autorów

Na koniec ciekawostka: W Mass Effect 3 również doświadczymy podobnego systemu

Champions Online

Betatesty Champions Online już w sierpniu

Dodała: , · Komentarzy: 0

Ekipa Cryptic Studios podała ostateczny termin betatestów swojego MMO – Champions Online. Odbędą się one, jak wcześniej zakładano, 17 sierpnia. Testy nie będą długie, ponieważ data premiery jest planowana już na 1 września. Przynajmniej w wersji PC, właściciele Xboxów będą musieli poczekać na swoją premierę przynajmniej do świąt.

conceptart
Risen

Risen tylko w wersji kinowej

Dodał: , · Komentarzy: 0

Cenega Poland, rodzimy dystrybutor gry Risen przekazał dziś pierwsze informacje na temat polskiej premiery najnowszej gry studia Piranha Bytes.

Pecetowcy doczekają się polskiej, kinowej wersji w cenie 139.99 zł. Dla fanów serii Gothic informacja ta może być nie za wesoła, bo CD-Projekt – wydawca poprzednich tytułów Piranha Bytes – przyzwyczaił fanów do pełnych lokalizacji. Edycja na konsolę Xbox 360 trafi w oryginalnej, angielskiej wersji językowej. Premiera została ustalona na 2 października bieżącego roku.

Dodatkowo na oficjalnej stronie gry można posłuchać udostępnionych fragmentów ścieżki dźwiękowej, która została skomponowana przez Kaia Rosenkranza. Na koniec warto też wspomnieć, że serwis jest aktualizowany o kolejne opisy przeciwników, z którymi przyjdzie się zmierzyć w czasie przemierzania tropikalnej wyspy.

Wczytywanie...