Children of Morta
children of morta,mapa drogowa

Choć od premiery “Children of Morta” sporo już wody w Wiśle upłynęło, to duet Dead Mage-11 bit studios nie zapomina o grze i systematycznie ją rozwija ku uciesze oddanych fanów. W ostatnich miesiącach do gry dodano między innymi – kolejny poziom trudności i szereg przedmiotów, tryb Nowa Gra +, zupełnie nowego towarzysza czy system nagród, wydarzeń i świeżych mechanik dedykowanych zwierzętom. Co interesujące, ten ostatni dodatek stanowił piękną akcję charytatywną i cały zysk z DLC został przekazany organizacji non-profit promującej więź między człowiekiem a zwierzęciem, a także walki z okrucieństwem w każdej możliwej postaci (zebrano ponad 200 tys. złotych).

Twórcy obecnie pracują nad nowymi dodatkami i trybami rozgrywki, choć ich plany odnośnie opublikowanej wcześniej mapy drogowej uległy delikatnej zmianie. Bez obaw jednak, bo idą za nimi same pozytywne wieści dla nas.

Cyberpunk 2077
cyberpunk 2077

[Aktualizacja, 18:40] Łatka jest już dostępna. Waży, bagatela, 35 GB.

CD Projekt RED już jakiś czas temu uspokajał, że krótka prezentacja szeregu poprawek, jakie ma ze sobą wprowadzić patch 1.2, to tylko delikatny przedsmak tego, co zmieni ta pękata aktualizacja w cyfrowych bebechach “Cyberpunk 2077”. Fani nie dowierzali, o co trudno im się dziwić po dyskusyjnej premierze gry, a ich frustracje potęgowało opóźnienie łatki będące konsekwencjami ataku hakerskiego na serwery studia.

Teraz popularni REDzi postanowili odkryć karty i opublikowali pełną listę zmian, poprawek i usprawnień, które wprowadzi najbliższych patch. Tych jest, bagatela, ponad 500, co z oczywistych względów robi wrażenie. Korekty doczeka się praktycznie każdy aspekt rozgrywki, a poprawki dedykowane są różnym platformom. Pełną listę znajdziecie pod tym adresem.

Kiedy dokładnie łatka trafi na serwery – tego jeszcze niestety nie ujawniono. Pozostaje czekać cierpliwie.

The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III
the legend of heroes: trails of cold steel iii

Jeszcze raz wracam do was, by dzielić się moimi przemyśleniami. „The Legend of Heroes” to coś, co towarzyszy mi już od roku i dołączenie tej serii gier do mojej biblioteczki było jedną z najlepszych decyzji, jakie podjąłem w mojej karierze gracza. Tak więc pora, bym wziął się za omówienie kolejnej części tej jakże imponującej sagi, a mianowicie ”Trails of Cold Steel III”.

Inne

Tegoroczne nagrody BAFTA

Dodał: , · Komentarzy: 0
tegoroczne nagrody bafta

Ważną częścią branży gier jest oczywiście rozdawanie nagród, by wyróżnić najlepsze produkcje. Oczywiście takich wydarzeń jest kilka. W grudniu mieliśmy The Game Awards. Teraz zaś przyszła kolej na Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Największą ilością nagród cieszył się "Hades", zaś "Cyberpunk 2077", choć otrzymał kilka nominacji, żadnej statuetki nie dostał (chyba mało kogo to dziwi). Nie oznacza to jednak, że polskie produkcje nic nie otrzymały. Zapraszam do spisu laureatów i kandydatów.

Gamedec
gamedec

Miłośników polskiego gamedevu, pasjonatów rodzimej fantastyki i wielbicieli cyberpunkowych klimatów zapewne ucieszy, że jedna z ciekawiej zapowiadających się gier ostatnich miesięcy, zadebiutuje jeszcze w tym roku. Studio Anshar poinformowało, że zanurzymy się w detektywistyczny świat “Gamedeca” już 16 września. Tytuł przygotowany jest z myślą o komputerach osobistych i ukaże się równocześnie na platformie Steam oraz Epic Games Store.

W celu uczczenia tej jakże wiekopomnej informacji, twórcy przygotowali klimatyczny zwiastun, przedstawiający niuanse pracy cybernetycznego detektywa i wirtualne światy, jakie zapewne odwiedzimy, rozwiązując zagadki czy szukając świeżych tropów.

Inne

Death's Door – kruczy kuzyn Hadesa

Dodał: , · Komentarzy: 0
death's door

Sympatyczna produkcja z pastelowym odcieniem mroku, która pozwoli nam wcielić się w wojowniczego kruka. “Death's Door” to nowy cRPG akcji z przygodówkowym zacięciem, przywodzący na myśl choćby nagradzanego ostatnio “Hadesa”.

Naszym zadaniem będzie zbieranie dusz zmarłych w krainie wypełnionej sekretami i wynaturzonymi mieszkańcami, na czele których stoją potężni Tyrani. Każdy boss ma mieć własną historię i motywacje. Podczas potyczek do naszych żniw wykorzystamy różnorodną broń i równie potężną magię, a udane zbiory pozwolą nam rozwinąć postać w kierunku jednej z kilku ścieżek. Jednak coś za coś – walki mają być wymagające, gra nie będzie wybaczać nawet najmniejszych błędów.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
s.t.a.l.k.e.r. 2

No doooobra, nie tego spodziewaliśmy się po najnowszej części dziennika developerskiego poświęconego “S.T.A.L.K.E.R. 2”, ale jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma. Niemniej, trzeba przyznać, że to naprawdę intrygujący detal, na który może nie zwraca się uwagi na pierwszy rzut oka i nie docenia się go wprost, ale nasza podświadomość z pewnością ucieszy się na taką drobiazgowość i różnorodność. Identyfikacja bohaterów po uzębieniu? Tego jeszcze w branży nie grali.

No i właśnie na takich, drobnych smaczkach, detalach i małych przyjemnościach, skupia się najnowszy materiał z gry. Obok uzębienia, twórcy zaprezentowali kilka modeli ekwipunku, jak również uzbrojenia. Dla purystów graficznych – czysta ekstaza. Przy okazji zdradzono, że obok znanych i lubianych frakcji, do Zony zawitają zupełnie nowe grupy interesu.

Biomutant
biomutant

Pozostało niecałe dwa miesiące do premiery, a “BioMutant” nadal jawi się jako gra-zagadka. Tytuł z otwartym światem, różnorodną rozgrywką i dużymi zapowiedziami, ale tworzony przez malutki zespół. Jasne, są to ludzie z ogromnym doświadczeniem, ale już tyle razy przejechaliśmy się na takich projektach, że zachowanie zdrowego sceptycyzmu nie jest grzechem. Rzecz jasna, przy równoczesnym trzymaniu kciuków, aby tytuł finalnie sprostał słodkim obietnicom.

Póki co, twórcy postanowili pokrótce zaprezentować nam, jak prezentuje się system walki zawarty w produkcji. Ten jest dynamiczny, efekciarski, pełen akrobacji i wygibasów, a także skutecznego wykorzystania technik przy pomocy różnorakiego oręża – koniec końców, robi wrażenie.

The Lord of the Rings: Gollum
the lord of the rings: gollum

Nie ukrywajmy, gdy myślimy o grze opartej o uniwersum “Władcy Pierścieni” myślimy raczej o jakimś silnym woju z zawadiackim uśmiechem, ale szczerym sercem lub rubasznym krasnoludzie w mitycznym ekwipunku, który uczestniczy w środku epickiej bitwy z orkami czy jakimś innym plugastwem. Gollum z całą pewnością nie jest naszym pierwszym, drugim a nawet trzecim wyborem, ale mimo wszystko Daedalic Entertainment postanowił poświęcić tej pokracznej, lecz wielce tragicznej personie, swoją grę. Szalony, ale zarazem cholernie intrygujący pomysł.

“The Lord of the Rings: Gollum” będzie fabularną, przygodową grą akcji z elementami skradankowymi. Doświadczymy i poznamy całą historię postaci od zniewolenia pod Mroczną Wieżą aż po pobyt u elfów w Mrocznej Puszczy. Jak to będzie wyglądać? Twórcy opublikowali krótką zapowiedź, która stanowi skuteczny przedsmak rozgrywki.

Moonglow Bay
moonglow bay

Nie macie czasem dość tego całego napięcia związanego z ratowaniem świata lub bycia w samym środku ogromnego spisku? Całej tej niczym nieskrępowanej przemocy i chwytów poniżej pasa? Konieczności wybijania całego tabunu fantastycznego tałatajstwa czy kosmitów, którzy chcą nas wciamkać na śniadanie?

Studio Bunnyhug zdecydowanie ma, dlatego ich projekt skupia się na czystym relaksie, spokojnej muzyce i życiowych refleksjach. “Moonglow Bay” to pionierski projekt nowego sub-gatunku zwanego “wędkarskim RPG”. Wcielimy się w początkującego poławiacza, który musi utrzymać firmę będącą na skraju bankructwa. Będziemy mogli złowić ponad 100 gatunków ryb i odkrywać nowe zatoki. To wszystko okraszone delikatnym soundtrackiem, pixel-artową oprawą i klimatem kanadyjskiego wybrzeża lat 80'.

Wczytywanie...