Tytułem wstępu
W krainach Cerelain możemy spotkać pięć podstawowych klas postaci, jakie gracze mogą obierać do dalszej rozgrywce. Profesje są tutaj wyznacznikiem mechanicznym, ponieważ wpływają na statystyki postaci oraz poszczególne elementy mechaniczne z nimi powiązane, takie jak: rozbudowany ekwipunek, czary, dodatkowe bonusy bądź umiejętności. Natomiast biorąc pod uwagę kwestie fabularne, gracze mają większe pole manewru przy tworzeniu swych postaci. Przykladem jest klasa złodzieja, którego możemy ukierunkować fabuarnie na rzezimieszka, łotra, „Robin Hooda” czy fałszerza.
Uzupełnieniem fabularnej otoczki podstawowej klasy postaci staje się zatem zawód, który może określać dodatkową specjalizację danej profesji, choć nie w każdym przypadku. Należy tutaj wspomnieć o tym, że nie zawsze wybierając mechaniczną i fabularną klasę postaci, zawód należy określić w pograniczu wcześniej wybranej statystyki. Przytoczmy tu przykład wcześniej wspomnianego złodzieja. Postać nim grająca równie dobrze może pracować jako grabarz bądź perfumiarz, a nawet i dyplomata. Cała zabawa polega na tym, aby kreacja danej postaci była ciekawa oraz zaskakująca.
Biorąc pod uwagę dodatkowo wątek fabularny w klasach postaci należy również wspomnieć o talentach wynikających z tychże profesji oraz o talentach magicznych, które mogą wspomagać daną postać. Każda klasa posiada specyficzne, przypisane wyłącznie im – dla wojowników związane z walką, dla magów z czarowaniem, rzemieślników z ich działalnością, jednakże nie znaczy to, że tylko klasa determinuje talenty. Jeśli dana osoba jest łucznikiem, tropicielem i myśliwym, to jego talenty mogą być związane z każdym z tych zawodów z osobna bądź ze wszystkimi razem.
W krainie Cerelain wyróżniamy zatem następujące klasy:
Wojownik
Jedna z najpopularniejszych profesji, którą parają się zarówno kobiety jak i mężczyźni. Nie jest to łatwy kawałek chleba. Zwycięstwa, porażki, znowu zwycięstwa i kolejne porażki. Mimo wszystko wojowników łączy odwaga i świadomość, ze na ich barkach spoczywa najtrudniejsze zadanie.
Krasnoludy najczęściej używają toporów oraz młotów, które przebijają bez problemu pancerze ze smoczych łusek. Są to istoty zapalone w wojaczce, nie lękające się przeciwnika. Kto raz nadepnie na ich brody, pozostaje wrogiem do końca życia.
Elfy ze względu na swoją zwinność i szybkość posługują się na ogół łukami. Żadna inna rasa nie jest w stanie im w tym dorównać. Ponadto nocne elfy często służą swoje usługi jako skrytobójcy, najemnicy, którzy potrafią pozbawić głowy nawet księżnej.
Ludzie będący wszechstronni posługują się każdym rodzajem broni, zarówno bronią białą jak i kuszą.
Mistyk
Mistycy do ogólna nazwa dla wszystkich, którzy parają się magią zarówno amatorsko jak i z całego serca. Są to całe rzesze magów bitewnych, druidów, iluzjonistów, alchemików, uzdrowicieli, kapłanów, zaklinaczy, magów żywiołów, czarnoksiężników i innych, których długo można by było wymieniać.
Posiadają oni dar zbierania esencji magicznej i wykorzystywania jej do różnych celów, które mogą służyć im samym, często także wszystkim istotom. Może to być na przykład tworzenie zaklęć, uzdrawianie z zarazy, wspieranie wojska podczas walk. Wielu z nich posiada możliwość kontaktowania się ze Sferą Astralną.
Niegdyś wąska grupa zarezerwowana wyłącznie dla elity, dziś jest ona tak powszechna, że niektórzy uważają, iż jeszcze kilka lat, a mistycy staną się liczniejsi nawet od wojowników.
Barbarzyńca
Potoczna nazwa dla wszystkich wojowników, którzy lubują się w widoku krwi, wielkich walkach. Nie stosują się do powszechnie przyjętych zasad pojedynków, gdyż dla nich liczy się jedynie siła zaklęta w pięściach. Nigdy nie odpuszczą okazji do bitki. Są personami gwałtownymi, które łatwo wytracić z równowagi. Lubują się w walce wręcz, a ich zbroje są ciężkie. Najczęściej posługują się toporami lub mieczami dwuręcznymi. Wszystko to pokazuje, jak wielka jest ich wytrzymałość.
Rzemieślnik
Kasta wielkich artystów, osób, z pod których rąk wychodzą arcydzieła, również bronie. Cieszą się ogromnym szacunkiem społeczeństwa, gdyż to oni zaopatrują każdego w rzeczy niezbędne na co dzień.
Elfy są doskonałymi fleczerami. Potrafią wykonać mocne, a zarazem lekkie łuki. Krasnoludy szczycą się wyrobami, których uczy się z dziada pradziada. Żadna inna rasa nie dorówna im w tej dziedzinie. Zasłynęły także gnomy, które uważane są za doskonałych hutników.
Złodziej
Nikt nie wierzy już w bajki ani legendy, które opiewają ten fach. Dzisiaj w świecie złodziei panuje swoista hierarchia, a ich rzeczywistość jest zupełnie inna od tej znanej nam na co dzień. Powstały wielkie gildie, zrzeszające ukryte talenty wśród drobnych kieszonkowców. Łotrzy, bo tak a nie inaczej krzyczą mieszkańcy za tymi, którzy wyrwali jakiejś staruszce portfel z ręki, są przede wszystkim zwinni i umieją poruszać się bezszelestnie. Lepkie palce, umiejętność maskowania się, a także działania z trzeźwym umysłem to rzecz niezbędna, aby z nic nie znaczącego rabusia wybić się na zaszczytne stanowisko szefa gildii i wieść życie lepsze od niejednego Domu Szlacheckiego.
Podsumowanie
Pomimo małej różnorodności klas mechanicznych, można wykreować naprawdę ciekawe postacie oraz wątki fabularne. Co jest do tego potrzebne? Przede wszystkim bogata wyobraźnia oraz nieco więcej czasu poświęconego na grę, aby wczuć się w klimat odgrywanej przez gracza postaci.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz