"Baldur's Gate" to seria kultowa i nikogo nie trzeba do tego stwierdzenia przekonywać. Każda osoba bardziej zainteresowana RPG-ami chociaż o niej słyszała. Jedną z rzeczy, którą uczyniły markę nieśmiertelną, jest żywa społeczność, która po dziś dzień zajmuje się tym dziełem. Wśród tej grupy są również Polacy, którzy właśnie ukończyli modyfikację zatytułowaną "Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy".
Już niedługo pasjonaci gry na komputerach osobistych stracą jednego ze swoich asów atutowych w talii podczas dyskusji przeciwko miłośnikom konsol. Argument "a macie może Baldura i całą paletę klasycznych cRPGów na tym cudeńku? Ano właśnie!" pójdzie głęboko do lamusa. To za sprawą kontrowersyjnego studia Beamdog, które podjęło się wyzwania przeniesienia kultowych gier na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.
Zbiorczego pakietu zawierającego "Baldur's Gate I", Baldur's Gate II" oraz "Icewind Dale" przeznaczonego na konsole nowej generacji, możemy oczekiwać 15 października. Natomiast efekty działania ekipy pracującej nad portem mamy szansę obejrzeć już dzisiaj. Serwis IGN zaprezentował blisko 25 minut czystego gameplayu, podzielonego na trzy segmenty prezentujące każdą z wyżej wymienionych produkcji. Jak wyszło?
Dnia 7 lutego roku pańskiego 2019 studia Beamdog i Skybound Games ogłosiły zawiązanie współpracy mającej na celu udostępnienie na konsolach gier poddanych przez Beamdog operacji plastycznej. W ręce właścicieli konsol trafią "Baldur’s Gate", "Baldur’s Gate II", "Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear", "Icewind Dale", "Planescape: Torment" i "Neverwinter Nights 1". Jak na razie nie wiemy jakie konsole zostaną pobłogosławione klasykami cRPG, kiedy zostaną wydane i jaka zawartość znajdzie się w ich pudełkach.
Niedawno minęło pięć lat od chwili premiery pierwszej z "odświeżonych" gier na silniku Infinity, za którą stało studio Beamdog. Deweloper na swoim oficjalnym blogu postanowił podsumować swoje doświadczenia przy pracy nad nowymi wersjami klasycznych hitów sprzed lat.
Decyzja o odświeżeniu klasycznego "Baldur's Gate" została przyjęta z pewną nutą podejrzliwości, bowiem za to zadanie zabrało się nikomu nie znane wcześniej Beamdog. Poza tym ruszanie takiej legendy? To nie mogło skończyć się dobrze, jednak Trent Oster na blogu dewelopera postanowił opisać swoje doświadczenia z pracy nad Enhanced Edition. Tamten wpis to także podziękowanie dla samych graczy.
Masz dość swojego nudnego szarego życia? Czytając o wspaniałych czynach przodków, chciałbyś dokonać czegoś równie znaczącego? Mam dla ciebie dobrą wiadomość. Polski portal poświęcony serii "Baldur's Gate", "Children of Bhaal", poszukuje osób chętnych do przetłumaczenia na nasz ojczysty język, mega modyfikacji "The World of Baldur's Gate" pozwalającym graczom na przeżycie przygody z obu Baldurów w jednej grze i o wiele więcej. Więcej informacji znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Jak podaje strona Kotaku – prace nad modem zajęły Drew Rechnerowi siedem długich lat programowania, ale w końcu zakończyły się sukcesem. Autor w pojedynkę przetworzył całą zawartość legendarnej gry Baldur's Gate (łącznie z dodatkiem – Opowieści z Wybrzeża Mieczy!) do Neverwinter Nights 2. Chylę czoła przed pracowitością jaki i uporem Drewa.
Wizualnie (jak słusznie zauważył Porfirion) gra nie utrzymuje "klimatu" poprzednika. Czemu zresztą nie należy się dziwić. W końcu Neverwinter 2 oferował bardziej pastelową paletę kolorów, nie mówiąc już o takich rzeczach jak różnice w przedstawieniu uzbrojenia i ekwipunku (Baldur był utrzymany w adekowej, pseudośredniowiecznej estetyce, a Neverwinter to fantastyczna pulpa). Największą zmianą, obok przeniesienia gry na silnik 3D, jest wymiana mechaniki z drugiej edycji Advanced Dungeons & Dragons na zdecydowanie popularniejszą – trzecią Dungeons & Dragons.
Jako że już w tą środę ukaże się edycja rozszerzona kultowego "Baldur's Gate", twórcy udostępnili gameplay trailer, któremu zdecydowanie warto się przyjrzeć. W końcu to pierwsza okazja do zobaczenia, jak prezentuje się produkcja BioWare odkurzona przez studio Beamdog. Czy nowa zawartość i lifting graficzny skłonią was do ponownego zakupu tego świetnego RPG-a?
Studio Beamdog, odpowiedzialne za edycję rozszerzoną "Baldur's Gate", która ma ukazać się 28 listopada tego roku, ujawniło swoje plany na przyszłość.
Oczywiście najważniejszą rzeczą jest to, kiedy ukaże się edycja rozszerzona drugiej części gry stworzonej przez BioWare. Beamdog, po premierze "jedynki", ma podzielić się na dwie grupy – jedna będzie wspierała właśnie wydaną grę, a druga będzie pracowała przy edycji rozszerzonej "dwójki", która ma ukazać się do końca lata 2013 roku. Jednocześnie, dyrektor kreatywny gry, Trent Oster, nadal ma w planach "Baldur's Gate III", którego powstanie będzie zależało od sukcesu edycji rozszerzonych. Oster zdradził też, że trwają pracę nad wersją "Baldur's Gate: Enhanced Edition" na iPhone'a.
We wtorek, 18 września, miała się ukazać rozszerzona wersja Baldur's Gate. Okazuje się jednak, że na grę będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
Kiedy się wiec pojawi? Odpowiedzialne za pozycję studio Beamdog poinformowało, iż "Enhanced Edition" ukaże się późną jesienią, a konkretniej 30 listopada. Dlaczego? Trent Oster, założyciel studia, po ostatnich testach gry stwierdził razem ze swoją ekipą, że tytuł wymaga jeszcze dopracowania. Jednocześnie Oster podkreślił, że każdy, kto zakupi pre-ordera otrzyma zawartość ekstra. Lecz na razie nie wiadomo, co to będzie.