Płeć
Najpierw ustalasz płeć swojej postaci. Bohater może być kobietą lub mężczyzną.
- Kobiety żyjące w Krainach mogą awansować w dowolnej klasie, mieć takie same umiejętności poważanie jak mężczyźni analogicznej profesji.
- Mężczyźni żyjący w Krainach mogą awansować w dowolnej klasie, którą wybiorą – mogą być czarodziejami, złodziejami, czy znawcami sztuki wojennej.
Rasa
Teraz spośród sześciu dostępnych ras wybierz tę, z której pochodzi twój bohatera. Może on być człowiekiem, krasnoludem, elfem, gnomem, niziołkiem lub półelfem.
Opis każdej z ras znajdziesz w dziale Rasy.
Klasa
Następnie spośród ośmiu dostępnych klas wybierz tę, którą reprezentował będzie twój bohatera. Może on być wojownikiem, łowcą, paladynem, kapłanem, druidem, magiem, złodziejem lub bardem.
Opis każdej z klas znajdziesz w dziale Klasy.
Cechy
W kolejnym kroku określ jak bardzo rozwinięte będą poszczególne cechy twojego bohatera. Każda z cech odpowiada za inne możliwości postaci. Pamiętaj, że nie masz prawa zmniejszyć współczynnika poniżej rasowego lub klasowego minimum.
Opis każdej z cech znajdziesz w dziale Cechy.
Charakter
Możesz wybrać dowolny charakter, na jaki pozwala Ci rasa i klasa twojego bohatera. Charakter określa, jaki jest stosunek twojej postaci do otoczenia. Uwaga: jeśli podczas gry postępowanie bohatera odbiegnie znacznie od założeń wybranego charaktery, grozi to poważnymi konsekwencjami – postać może nawet stracić część swoich zdolności.
Opis każdego z charakterów znajdziesz w dziale Charaktery.
Biegłości
Wszyscy bohaterowie posiadają pewną liczbę biegłości. Bohater może walczyć bronią, którą nie potrafi się posługiwać, ale otrzymuje modyfikator -1 do wszystkich związanych z tym rzutów. Wojownicy, paladyni i łowcy mogą jeszcze lepiej posługiwać się pewnym typem broni, jeśli przeznaczą na to drugi punkt biegłości. W ten sposób zwiększą swą szansę na trafienie przeciwnika oraz zadawane obrażenia. Postać rozpoczynając grę może mieć co najwyżej dwa punkty w którejś z biegłości. W późniejszych etapach gry tylko wojownicy mogą sukcesywnie zwiększa swoje umiejętności w posługiwaniu się określonym rodzajem broni.
Zdolności złodziejskie
Bohater, który jest złodziejem, otrzymuje 30 punktów do rozdzielenia na specjalne zdolności odpowiadające jego profesji. Awansując, zdobywa dodatkowe 20 punktów na każdym poziomie. Dostępne zdolności to: złodziejstwo, otwieranie zamków, wykrywanie pułapek i krycie się (ciche chodzenie/ukrywanie się w cieniu).
Zaklęcia
Jeśli twój bohater jest magiem, to czeka Cię wybór czarów pierwszego poziomu. Z tym zaklęciem rozpoczniesz grę.
Wróg
Łowcy wybierają sobie wrogów, w wcale z którymi będą otrzymywali premie. Przeciwnikami mogą być: pełzacze ścierwojady, ettercapy, ghule, gibberlingi, gnolle, hobgobliny, koboldy, ogry, szkielety lub pająki.
Wygląd
Możliwość modyfikacji koloru włosów, skóry i pomniejszej oraz głównej barwy ubrania bohatera. W tym kroku możesz również wybrać portret swojej postaci oraz związane z nią dźwięki.
Imię
Twój bohater musi posiadać jakieś imię. Od tego wyboru zależy to, w jaki sposób będą zwracać się do niego mieszkańcy świata, który zaraz poznasz.
Komentarze
Jeśli chodzi o rasę dla wojownika - człowiek jest sensownym wyborem wyłącznie jeśli chcemy go zdwuklasować. W innym wypadku (czysty woj) gorszy jest chyba tylko niziołek. Elf kosztem 1 pkt życia na poziom dostaje bonus +1 do trafienia mieczami i +2 (1 za rasę, 1 za zręczność) do trafienia łukami. Gnom i krasnolud mają natomiast lepsze rzuty obronne niż elfy i ludzie, w tym wypadku należy jedynie zdecydować pomiędzy brakiem bonusów (gnom), a +1 życia na poziom i kara 1 do KP (krasnolud).
Jako złodziej natomiast najlepiej spisywać się będzie elf (wymienione wyżej zalety, ponadto w przypadku złodzieja nie ma też kary do pkt życia). Jeśli jednak ponad umiejętności bojowe cenimy rasowe premie do zdolności złodziejskich, rzeczywiście najlepszym wyborem będzie niziołek (będzie też miał lepsze rzuty obronne, ale i -1 do obrażeń w zwarciu).
Dodaj komentarz