Neera
Neerę można spotkać w północnej części Bergostu.
Historia: "Zapytana o swoją przeszłość, NEERA mówi, że od wielu miesięcy ucieka od Czerwonych Magów. Wydaje się szybko myślącą i wygadaną dziewczyną, ale słyszeliście, że dzicy magowie są jednymi z najpotężniejszych użytkowników magii... tak długo, jak nie dojdzie do jakiegoś wypadku. Pomimo jej pogodnego, choć kapryśnego usposobienia, wyczuwasz, że przeszłość stale ją nawiedza. Tak bardzo, jak lubi korzystać z mocy dawanej przez dziką magię, wzbudza ona w niej również strach przed tym, co ta magia może na nią sprowadzić."
Opinia: Neera jest dobrym wyborem dla osób, które ukończyły "Baldur's Gate" kilka razy i chciałyby przeżyć historię jeszcze raz, w nowym towarzystwie. Z racji posiadanej przez nią klasy zapewne wiele razy sprawi nam niespodziankę po użyciu zaklęcia, a to z racji tego, iż za każdym razem istnieje szansa na wywołanie dodatkowego efektu czaru (całkowicie losowego). Minusem dla osób, które nie wyobrażają sobie gry bez Edwina w drużynie, jest to, że postaci te nie mogą przebywać razem. Jak można wyczytać z jej historii, Neera ucieka przed frakcją Czerwonych Magów, którą reprezentuje Edwin. Trzeba więc dokonać wyboru między nimi.
Rasaad yn Bashin
Rasaada można spotkać w Nashkel przed gospodą.
Historia: "Zapytany o swoją przeszłość, RASAAD wspomina ze smutkiem stratę swojego brata, Gamaza, zabitego przez Złodziei Cienia z Athkatli. Rasaad i Gamaz wychowywali się w Klasztorze Księżyca w Calimshanie, po tym, jak Mnich Słonecznej Duszy uratował ich z ulic Calimportu. Młodzi chłopcy ledwie wiązali koniec z końcem, zajmując się kradzieżą kieszonkową, po tym jak ich ojciec zginął na Arenie Efreetum, gdzie został skazany za swoje długi. Pomimo tragedii w swojej młodości, Rasaad odnalazł spokój w nauczaniu swojego zakonu i wyznawaniu ich patrona, Selune Księżycowej Panny."
Opinia: Moim zdaniem postać jest całkowitym niewypałem. Faktem jest, iż klasa mnicha sieje zniszczenie, jednakże jeszcze nie na tych poziomach, jakie dane nam będzie osiągnąć w BG:EE. Rasaada można więc przyjąć do kompanii bardziej jako ciekawostkę (posiada dosyć dobrze przemyślane zadanie, przy którym dane nam będzie odwiedzić ciekawą, dobrze zrobioną lokację). Jako towarzysza broni traktować się go nie da, gdyż ginie przy pierwszej lepszej konfrontacji z wrogiem.
Dorn II-Khan
Dorna można spotkać w okolicach kopalni Nashkel.
Historia: "Spytany o przeszłość, DORN niewiele mówi. Mimo że pomogłeś mu walczyć z jego byłymi kamratami, wydaje się niechętnie dzielić szczegółami ze swojej przeszłości. Z tego, co możesz wywnioskować, ten nieznający miłosierdzia półork wywodzi się z północy. Wyczuwasz, że w przeszłości został zdradzony i spodziewasz się, że ktokolwiek zdradziłby go w przyszłości, zostanie krwawo ukarany. Zawsze uparcie dąży do swego celu, przez co ma niewiele zainteresowań poza walką."
Opinia: Dorn jest postacią specyficzną, z którą niestety nie da rady za dużo porozmawiać. Jest skryty i nieufny, a to z powodu jego przeszłości, którą bardziej poznamy wykonując jego zdanie, gdy zdecydujemy się na przyjęcie go do drużyny. Polecam go wszystkim tym, którzy szukają zastępstwa dla Minsca w złej wersji drużyny. Zdecydowanie najpotężniejszy z możliwych do przyłączenia towarzyszy.
Baeloth Barrityl
Baelotha można spotkać w Kniei Larsa.
Historia: "BAELOTH BARRITYL lub "Baeloth Artysta", jak woli być nazywany, twierdzi, że jest drowim magiem o dużej renomie. Nie jest skory do wyjawienia swoich wcześniejszych dokonań, ale przechwala się swoim najnowszym przedsięwzięciem, Księgami Podmroku. Mimo że zakończone porażką, upiera się, że było to "najlepsze przedstawienie w Krainach". Okoliczności jego pokonania w Kręgach są niejasne, ale utrzymuje, że dużą rolę odegrała nieuczciwość jego przeciwników."
Opinia: Bohater jest raczej swego rodzaju Easter Eggiem, niż pełnoprawnym towarzyszem. Został dodany w późniejszym czasie, długo po trzech poprzednich towarzyszach i są pewne komplikacje związane z jego przyłączeniem (opis poniżej), jednak ostatecznie również jego można powitać w naszej drużynie. Docelowo Baeloth w dużej mierze związany jest z dodatkiem Księgi Podmroku (tam poznajemy jego historię). Nie da się jednak ukryć, że jest jedynym czarownikiem w grze, czyli będzie wybawieniem dla fanów tego rodzaju magików. Jako czarownik posiada mniejszy arsenał czarów, aniżeli jego koledzy po fachu. Dzieje się tak, ponieważ esencją tej klasy nie jest zapamiętywanie zaklęć ze zwojów jak w przypadku magów, a nauczanie się ich poprzez zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia. Rekompensuje się nam ten fakt w prosty sposób – czarownik poznane przez siebie czary posiada w arsenale na stałe, w związku z czym nie musi przygotowywać księgi zaklęć przed snem, a to z kolei powoduje, że owych zaklęć może rzucić więcej, zanim będzie musiał odpocząć. W "Baldur's Gate", gdzie nasza księga nie jest zbyt wypchana magią, klasa ta jest naprawdę rozsądnym rozwiązaniem.
Wymagania, które należy spełnić, aby Baeloth przyłączył się do nas:
- Piąty poziom doświadczenia.
- Trzeci rozdział.
- Wizyta w Kniei po raz pierwszy.
W razie niemożliwości spełnienia któregoś z tych wymagań, można posłużyć się konsolą (wtedy również postać pojawi się w Kniei Larsa):
- CLUAConsole:SetGlobal("BAINVI","AR2900",1)
- CLUAConsole:CreateCreature("BAINVI")
Komentarze
Przez długie lata twórcą gier nie udało się odtworzyć tego co zrobiło black isle, odgłosy ptactwa, miasta, biegające zwirzęta, dzieci, to wszystko sprawiło że gra jest bardziej realna od nie jednej współczesnej, gdzie możemy w naprawde super grafice zagrać ale ja już się nie potrafie tak wczuć jak wtedy gdy wychodził baldursik...
No i oczywiście polska wersja językowa... odpał..
Szkoda że nie które wątki nie zostały dopowiedziane, szkoda że nie ma ekranizacji, chciał bym to jeszcze za życia zobaczyć...
Nie mówiąc już że chciałbym wkroczyć na wybrzeże mieczy )
wie ktoś coś, pomożecie?
Glowny boh. Poki co wojownik na 2 dlugie miecze, (chcialem katany) pod furie niebios, ale malo jest katan w 1. Dalej wiadomo siostra imoen i jej texty(wszyscyscie durnie) , dziki mag nana¿ ( wole edwina chyba zamienie ja tylko dla polskiego dubbingu zlego maga), vikonia najlepsza dupeczka w grze no , jaheira jakos z sentymentu no i wladca miecza 2H "wszyscy jestesmy bohatery i Minsk i Boo, pisk chomika "
A tankiem i glownym dps bedzie wojownik jak zdobedzie lepsza kose i buty speeda. Noo i furia niebios:) ew jakas dodatkowa katana
Dodaj komentarz