szczury_wroclawia_szpital

Bestiariusz

Spis treści

Ankheg

Ankheg

Otrzymywane PD: 975

Łupy: skorupa ankhega, drobne kosztowności

To podziemne istoty pokrewne owadom, pokryte chitynową skorupą, którą używa się do produkcji zbroi. Można je spotkać na północ od Pomocnej Dłoni, atakują wyłaniając się z ziemi i plując kwasem, nie są trudnymi przeciwnikami, ale na początku należy na nie uważać. U kowala w Beregoscie można sprzedawać skorupy za 250 sztuk złota lub też zamówić sobie zbroje, która ma parametry takie jak pełna płytowa, ale jest znacznie lżejsza.

Bazyliszek Mniejszy

Bazyliszek

Otrzymywane PD: 1400 (4000 w przypadku Większego Bazyliszka)

Łupy: drobne kosztowności

Są to potwory jaszczurzo-podobne, osiągają spore rozmiary. Można je spotkać na północ od Gullykin, na odległość atakują tylko petryfikacją, ale w zwarciu zaczynają gryźć, co nie jest groźne u mniejszych, natomiast większe mogą zatruć. Wybierając się w okolice zamieszkiwane przez bazyliszki lepiej jest się zaopatrzyć w zwój ochrony przed petryfikacją.

Ettercap

Ettercap

Otrzymywane PD: 650

Łupy: drobne kosztowności

Są one blisko spokrewnione z pająkami, szybko poruszają się na dwóch nogach. Można je spotkać głównie w Kniei Otulisko; często przebywają w towarzystwie pająków. Atakują dość szybko w grupach około pięciu osobników, są też jadowite, przez co nie można ich lekceważyć.

Flind

Flind

Otrzymywane PD: 120

Łupy: miecz oburęczny, drobne kosztowności

Są spokrewnione z gnolami i przy tym bardzo podobne, mają ciemną skórę i jasne włosy. Można je spotkać na południu Wybrzeża Mieczy. Atakują stadami.

Galareta Musztardowa

Galareta Musztardowa

Otrzymywane PD: 2000

Łupy: Brak

Są najpotężniejszymi przeciwnikami z rodzinny galaretowatych. Występują głównie w podziemiach. Walka z nimi jest trudna, ponieważ są odporne na magię i zwykłą broń, ale na wyższych poziomach można je pokonać bez strat.

Galareta Ogłuszająca

Galareta Ogłuszająca

Otrzymywane PD: 270

Łupy: Brak

Jest młodszym kuzynem Galarety Musztardowej, ale o wiele słabszym przeciwnikiem. Występuje tak samo jak inne galarety. Walka z nim nie jest trudna, jest jednak odporna na strzały i magię, ale to nie utrudnia walki w zwarciu, bez trudu ją pokonamy.

Gibberling

Gibberling

Otrzymywane PD: 35

Łupy: drobne kosztowności

Są to najprostsi przeciwnicy – nie sprawiają problemów nawet na pierwszym poziomie. Spotyka się je głównie na Nadbrzeżnym Trakcie. Występuje też ich odmiana Gibberlingi Zarażone, które różnią się tylko tym, że nie mają drobnych kosztowności.

Ghast

Ghast

Otrzymywane PD: 650

Łupy: drobne kosztowności

Są to jedni z silniejszych trupożerców. Spotyka się je głównie na południu Wybrzeża Mieczy i w nekropoliach. Walka z nimi nie jest trudna, trzeba jednak pamiętać, że często zarażają chorobą i unieruchamiają swoich przeciwników.

Ghul

Ghul

Otrzymywane PD: 175

Łupy: drobne kosztowności

Są słabszymi kuzynami Ghastów i spotyka się je w tych samych miejscach. Walka z nimi jest łatwa, ale potrafią unieruchomić i zarazić chorobą, więc najlepiej trzymać je na dystans.

Gnoll

Gnoll

Otrzymywane PD: 35 (65 w przypadku Gnolla Siepacza i Weterana, 120 za Gnolla Elitarnego i Gnolla Przywódcę

Łupy: drobne kosztowności, halabarda

Są to bardzo słabe stwory, kuzyni Flindów. Można się na nie natknąć na południowy zachód od Nashkel, Wysokim Żywopłocie i w kilku innych miejscach losowo. Występują różne typy Gnolli.

Golem z Ciała

Golem z Ciała

Otrzymywane PD: 2000

Łupy: Brak

Występują rzadko. Jak nazwa wskazuje – są zbudowane z ciała. Trzeba na nie uważać – są dość silne i odporne na zwykłą broń i magię, ale i tak można je łatwo pokonać przy pomocy ulepszonej broni.

Hobgoblin

Hobgoblin

Otrzymywane PD: 35 (95 w przypadku Hobogoblina Elitarnego)

Łupy: drobne kosztowności, skórzana zbroja, miecz półtoraręczny., hełm

Są to duże humanoidy. Można je spotkać wszędzie, walka z nimi nie jest wymagająca. Trzeba jednak uważać na dowódców oddziałów, posiadających imiona, gdyż są oni silniejsi od swych podwładnych. Walczą w większych grupach.

Horror Bitewny

Horror Bitewny

Otrzymywane PD: 4000

Łupy: drobne kosztowności

Są jednymi z najpotężniejszych potworów. Przypominają człowieka zakutego w stal, wyposażonego w ognisty miecz. Spotykamy je w niewielu miejscach – w labiryncie pod gildią złodziei i Wieży Durlaga. Walka z nimi jest naprawdę trudna i nawet wysokopoziomowi gracze mają problemy. Potwory te mają całkowitą odporność na strzały, dużo życia i dobrą klasę pancerza, co sprawia, że są wymagającymi przeciwnikami. Jest na nich jednak jeden haczyk – można na nich rzucić rozproszenie magii i znika im mieczyk.

Kobold

Kobold

Otrzymywane PD: 7

Łupy: drobne kosztowności, łuk, strzały, krótki miecz

Są to bardzo denerwujące małe stworki. Można je spotkać wszędzie, a najwięcej jest ich w kopalni Nashkel. Atakują tylko w grupach, a problemy można mieć jedynie z ich większymi zbiorowiskami. W normalnej sytuacji nie powinni być groźni nawet dla niskopoziomowych graczy. Na początku gry są wspaniałym źródłem strzał. Można również spotkać koboldów weteranów – nie są o wiele trudniejsi do zabicia i zostawiają graczowi ogniste strzały.

Niedźwiedź Brunatny

Niedźwiedź Brunatny

Otrzymywane PD: 420

Łupy: Brak

Są to leśne ssaki oraz najsłabsze z niedźwiedzi w grze. Spotykamy je głównie w lasach w południowej części Wybrzeża Mieczy. Atakują dopiero po chwili, więc nie zdziwcie się, gdy nagle zaatakuje was przed chwilą przyjazny zwierzak.

Niedźwiedź Czarny

Niedźwiedź Czarny

Otrzymywane PD: 175

Łupy: Brak

Trochę silniejsze niż Brunatne, ale nadal słabe, więc nie powinny przynieść problemu. Możemy spotkać je głównie w środkowej części Wybrzeża Mieczy.

Niedźwiedź Górski

Niedźwiedź Górski

Otrzymywane PD: 900

Łupy: Brak

Najsilniejsze niedźwiedzie na Wybrzeżu Mieczy, ale i tak nie są trudnymi przeciwnikami. Spotykamy je w tych samych miejscach, co Niedźwiedzie Brunatnego.

Niedźwiedź Jaskiniowy

Niedźwiedź Jaskiniowy

Otrzymywane PD: 650

Łupy: Brak

Nieco słabsze niż jego górskie odpowiedniki. Występują w tych samych miejscach i również nie powinny sprawiać problemów.

Niewidzialny Myśliwy

Niewidzialny Myśliwy

Otrzymywane PD: 3000

Łupy: drobne kosztowności

No tak, są niewidzialni, co ułatwia opis ich wyglądu – nie widać ich. Spotykamy je rzadko – chyba tylko w Budynku we Wrotach Baldura koło Gospody Hełm i Płaszcz oraz w labiryncie pod gildią złodziei. Walka z nimi jest trudna i nie ma specjalnego sposobu na te stwory, gdyż są w połowie odporne na magię i pociski.

Ogr

Ogr

Otrzymywane PD: 270

Łupy: drobne kosztowności, morgenstern

Są to bardzo duże humanoidy, osiągające do 10 stóp wzrostu. Rasowo przystosowane do grabienia i niszczenia. Można je spotkać w środkowej i południowej części Wybrzeża Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna.

Ogr Berserker

Ogr Berserker

Otrzymywane PD: 650

Łupy: miecz oburęczny, drobne kosztowności

Trochę trudniejsza wersja Ogra. Można go spotkać w środkowej i południowej części Wybrzeża Mieczy, walka z nim nie jest trudna.

Ogrillon

Ogrillon

Otrzymywane PD: 175

Łupy: drobne kosztowności

Duże humanoidy, wyglądem przypominające Orka. Swoich przodków mają zarówno wśród nich, jak i Ogrów. Na szczęście są słabsze od swoich starszych kuzynów. Można je spotkać w środkowo południowej części Wybrzeża Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują parami.

Ogrzy Mag

Ogrzy Mag

Otrzymywane PD: 650

Łupy: drobne kosztowności, miecz półtoraręczny, zwój

Są to Ogry, ale znacznie bardziej inteligentne od swoich zwykłych pobratymców. Umieją rzucać czary, ale i tak są łatwe do pokonania. Spotykamy ich na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle używają czarów 'Zbroja' i 'Kwasowa Strzała Melfa'.

Pająki

Pająki

Znane nam z życia pajęczaki, tylko wielkości człowieka. Mają osiem nóg i są jadowite. Większość pająków można spotkać w środkowej części Wybrzeża Mieczy. Nie pozostaje z nich nic poza doświadczeniem. Atakują zazwyczaj grupami. Jeśli spotkamy pojedynczego osobnika, możemy być pewni, że gdzieś w pobliżu jest ich więcej. Niektóre pająki są bardzo trudnymi przeciwnikami. Na Wybrzeżu Miecza spotykamy kilka rodzajów pająków (różnią się trudnością pokonania i kolorem odwłoka): Mieczowiec (PD: 2000, spotykamy w Kniei Otulisko, są bardzo szybkie), Ogromny (PD: 270), Olbrzymi (PD: 450), Przenikający (PD: 1400, spotykamy w Wieży Durlaga), Pająka-Upiora (PD: 1400, wieża Durlaga, labirynt pod gildią złodziei, jest bardzo trudnym przeciwnikiem odpornym na zwykłą broń, spotykamy też jedną Pajęczycę-Upiór w jaskini wampirów za 1500 PD).

Pełzacz Ścierwojad i Kryptowy

Pełzacz Ścierwojad i Kryptowy

Otrzymywane PD: 420

Łupy: Brak

Są to wielkie robale żywiące się padliną. Spotykamy je głównie w kanałach we Wrotach Baldura. Walka z nimi nie jest trudna, ale trzeba uważać, ponieważ potrafią unieruchomić. Najlepiej wykończyć je na odległość.

Pies

Pies

Otrzymywane PD: 35 (65 w przypadku Psa Bojowego, 270 za Psa Migoczącego)

Łupy:

Są takie, jakie znamy – miłe i słodkie zwierzątka, tylko z tą różnicą, że próbują nas zabić przy pierwszej lepszej okazji. Możemy się na nie natknąć głównie na terenach dzikich i niezamieszkanych. Walka z nimi nie jest trudna. Występują przede wszystkim dwa gatunki psów: Bojowy i Dziki, poza tym jest kilka Psów Migoczących, które znają trochę magii, ale i tak są słabe. Te ostatnie można spotkać tylko w Domu Rozliczeniowym Ligi Kupieckiej.

Półogr

Półogr

Otrzymywane PD: 270

Łupy: hełm, miecz półtoraręczny, drobne kosztowności

Powstały ze związku ogra z człowiekiem. Są to losowi przeciwnicy, których można spotkać na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują parami.

Siewca Zagłady

Siewca Zagłady

Otrzymywane PD: 4000

Łupy: Brak

Są bardzo trudnymi przeciwnikami, odpornymi na zwykłą broń, pociski i elektryczność. Przypominają rozmyty Horror Bitewny. Spotykamy je bardzo rzadko, między innymi w labiryncie pod gildią złodziei i na wykopaliskach.

Sirina

Sirina

Otrzymywane PD: 2000

Łupy: łuk, perła, 5 trujących strzał

Są to humanoidy przypominające syreny, które spotykamy nad wodą, na całym wybrzeżu Wybrzeża Mieczy, chociaż najczęściej na wysokości Beregostu. Walka z nimi jest trudna, ponieważ rzucają na nas 'Okropne Zauroczenie', przez co najlepszym sposobem jest zaatakowanie ich na dystans i nie dopuszczenie do rzucenia czaru.

Sobowtórniak

Sobowtórniak

Otrzymywane PD: 420 (4000 w przypadku Sobowtórniaka Większego)

Łupy: drobne kosztowności

Są to humanoidy wielkości człowieka, zwane też zmiennokształtnymi. Jak sama nazwa wskazuje mogą zmieniać się w dowolne istoty, w walce jednak nie korzystają z tej umiejętności. Jest ona używana tylko do podszywania się pod inne istoty. Spotykamy je tylko we Wrotach Baldura, Candlekeep i Wieży Durlaga. Są bardzo łatwymi przeciwnikami. Występuje też Sobowtórniak Większy . Jest trudniejszy od zwykłego, w dodatku używa czarów (na początku walki rzuca na siebie 'Przyspieszenie' i 'Lustrzane Odbicie'). Dodatkowo ma lepszy atak, dlatego należy na niego uważać.

Strażnik Feniksa

Strażnik Feniksa

Otrzymywane PD: 100

Łupy: Brak

Są bardzo trudnymi przeciwnikami, a twórcy gry jakby pomylili się o przecinek z doświadczeniem za nich. Możemy je spotkać w dwóch miejscach, czyli Wieży Durlaga i na cmentarzu w Nashkel(po dotknięciu pewnego grobu). Mają słaby atak, jednakże po zabiciu wybuchają jak kula ognia. Są również odporne na ogień. Potrafią odrodzić się po śmierci. Najlepiej z nimi walczyć na duży dystans albo jedną osobą z wszystkimi rzeczami posiadającymi odporność na ogień.

Strażnik Zguby

Strażnik Zguby

Otrzymywane PD: 2000

Łupy: Brak

Są trudnymi przeciwnikami. Wyglądają jak człowiek zakuty w zbroję i z płonącym mieczem. Spotykamy je rzadko, głównie w labiryncie pod gildią złodziei, u pewnego maga we Wrotach Baldura i Wieży Durlaga. Walka z nimi jest trudna, gdyż mają pełną odporność na pociski.

Szkielet

są to po prostu wszelakiego rodzaju kości, posiadające wszelakie uzbrojenie. Tak samo jest z doświadczeniem za nie. Występują na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi jest zwykle łatwa, mimo ich odporności na pociski i tym, że często występują w grupach. Trzeba uważać, ponieważ spotkać można także Szkielety Wojowników, które są bardzo trudne do pokonania, gdyż mają duże odporności na kilka rzeczy (między innymi na magię). Dostajemy za nie 4000 punktów doświadczenia.

Tasloi

Tasloi

Otrzymywane PD: 35

Łupy: włócznia, drobne kosztowności

Są to działające w grupach małe zielone stworki z włóczniami, coś jak koboldy. Spotykamy je głównie na terenach przybrzeżnych. Walka z nimi nie jest trudna.

Upiornik

Upiornik

Otrzymywane PD: 2000

Łupy: drobne kosztowności, hełm

Jest dość trudnym przeciwnikiem. Spotykamy go tylko we Wrotach Baldura. Odporny na pociski

Wilk

Wilk

Jest kilka rodzajów wilków, które spotykamy na terenach niezamieszkałych na całym Wybrzeżu Mieczy. Oto rodzaje wilków: Wilk (PD: 65/120/650, dość łatwi przeciwnicy), Straszny (PD: 650), Śnieżny (PD: 975, są dość trudnymi przeciwnikami, ale są świetnym źródłem PD, natomiast ich futro można sprzedawać za 500 sztuk złota), Wilk-wampir (PD: 2000, jest to bardzo trudny przeciwnik odporny na zwykłą broń), Wściekły (PD: 125, dość łatwy przeciwnik).

Worg

Worg

Otrzymywane PD: 120

Łupy:

Są to silniejsi i inteligentniejsi kuzyni wilków, ale wcale nie są od nich lepsi w walce. Występują na niezamieszkałych obszarach na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują w parach.

Wywerna

Wywerna

Otrzymywane PD: 1400 (500 w przypadku Wywerny Małej i 5000 w przypadku Wywerny Większej)

Łupy: głowa Wywerny

Są to potrafiące latać gady. Ich główną bronią jest ogon, którym mogą zatruć. Występuje tylko w Kniei Otulisko. Walka z nimi jest dosyć trudna, ale nie ma na nie specjalnego sposobu oprócz zwykłego walenia w nie czym popadnie. Istnieją też dwie inne wywerny: Mała i Większa (kilka tych osobników jest w Wieży Durlaga, są bardzo trudnymi przeciwnikami).

Xvart

Xvart

Otrzymywane PD: 35

Łupy: krótki miecz, drobne kosztowności

Są to małe niebieskie wstrętne ludziki. Możemy je spotkać na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi jest łatwa, gdyż są bardzo słabe. Jedynie na początku życie może utrudniać nam to, że atakują w grupach.

Zombie

Zombie

Otrzymywane PD: 65

Łupy: Brak

Są to nieumarli wielkości człowieka (najprawdopodobniej przed śmiercią byli ludźmi). Możemy je głównie spotkać na farmie na wschód od Wrót Baldura i w ruinach Szkoły Ulcaster. Są bardzo łatwe do pokonania. Atakują grupami.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...