Spis treści
Gibberling | Ghast | Ghul | Gnoll | Golem z Ciała | Hobgoblin
Horror Bitewny | Kobold | Niedźwiedź Brunatny | Niedźwiedź Czarny | Niedźwiedź Górski
Niedźwiedź Jaskiniowy | Niewidzialny Myśliwy | Ogr | Ogr Berserker | Ogrillon | Ogrzy Mag | Pająki
Pełzacz Ścierwojad i Kryptowy | Pies | Półogr | Siewca Zagłady | Sirina | Sobowtórniak
Strażnik Feniksa | Strażnik Zguby | Szkielet | Tasloi | Upiornik | Wilk
Worg | Wywerna | Xvart | Zombie
Ankheg
Otrzymywane PD: 975
Łupy: skorupa ankhega, drobne kosztowności
To podziemne istoty pokrewne owadom, pokryte chitynową skorupą, którą używa się do produkcji zbroi. Można je spotkać na północ od Pomocnej Dłoni, atakują wyłaniając się z ziemi i plując kwasem, nie są trudnymi przeciwnikami, ale na początku należy na nie uważać. U kowala w Beregoscie można sprzedawać skorupy za 250 sztuk złota lub też zamówić sobie zbroje, która ma parametry takie jak pełna płytowa, ale jest znacznie lżejsza.
Bazyliszek Mniejszy
Otrzymywane PD: 1400 (4000 w przypadku Większego Bazyliszka)
Łupy: drobne kosztowności
Są to potwory jaszczurzo-podobne, osiągają spore rozmiary. Można je spotkać na północ od Gullykin, na odległość atakują tylko petryfikacją, ale w zwarciu zaczynają gryźć, co nie jest groźne u mniejszych, natomiast większe mogą zatruć. Wybierając się w okolice zamieszkiwane przez bazyliszki lepiej jest się zaopatrzyć w zwój ochrony przed petryfikacją.
Ettercap
Otrzymywane PD: 650
Łupy: drobne kosztowności
Są one blisko spokrewnione z pająkami, szybko poruszają się na dwóch nogach. Można je spotkać głównie w Kniei Otulisko; często przebywają w towarzystwie pająków. Atakują dość szybko w grupach około pięciu osobników, są też jadowite, przez co nie można ich lekceważyć.
Flind
Otrzymywane PD: 120
Łupy: miecz oburęczny, drobne kosztowności
Są spokrewnione z gnolami i przy tym bardzo podobne, mają ciemną skórę i jasne włosy. Można je spotkać na południu Wybrzeża Mieczy. Atakują stadami.
Galareta Musztardowa
Otrzymywane PD: 2000
Łupy: Brak
Są najpotężniejszymi przeciwnikami z rodzinny galaretowatych. Występują głównie w podziemiach. Walka z nimi jest trudna, ponieważ są odporne na magię i zwykłą broń, ale na wyższych poziomach można je pokonać bez strat.
Galareta Ogłuszająca
Otrzymywane PD: 270
Łupy: Brak
Jest młodszym kuzynem Galarety Musztardowej, ale o wiele słabszym przeciwnikiem. Występuje tak samo jak inne galarety. Walka z nim nie jest trudna, jest jednak odporna na strzały i magię, ale to nie utrudnia walki w zwarciu, bez trudu ją pokonamy.
Gibberling
Otrzymywane PD: 35
Łupy: drobne kosztowności
Są to najprostsi przeciwnicy – nie sprawiają problemów nawet na pierwszym poziomie. Spotyka się je głównie na Nadbrzeżnym Trakcie. Występuje też ich odmiana Gibberlingi Zarażone, które różnią się tylko tym, że nie mają drobnych kosztowności.
Ghast
Otrzymywane PD: 650
Łupy: drobne kosztowności
Są to jedni z silniejszych trupożerców. Spotyka się je głównie na południu Wybrzeża Mieczy i w nekropoliach. Walka z nimi nie jest trudna, trzeba jednak pamiętać, że często zarażają chorobą i unieruchamiają swoich przeciwników.
Ghul
Otrzymywane PD: 175
Łupy: drobne kosztowności
Są słabszymi kuzynami Ghastów i spotyka się je w tych samych miejscach. Walka z nimi jest łatwa, ale potrafią unieruchomić i zarazić chorobą, więc najlepiej trzymać je na dystans.
Gnoll
Otrzymywane PD: 35 (65 w przypadku Gnolla Siepacza i Weterana, 120 za Gnolla Elitarnego i Gnolla Przywódcę
Łupy: drobne kosztowności, halabarda
Są to bardzo słabe stwory, kuzyni Flindów. Można się na nie natknąć na południowy zachód od Nashkel, Wysokim Żywopłocie i w kilku innych miejscach losowo. Występują różne typy Gnolli.
Golem z Ciała
Otrzymywane PD: 2000
Łupy: Brak
Występują rzadko. Jak nazwa wskazuje – są zbudowane z ciała. Trzeba na nie uważać – są dość silne i odporne na zwykłą broń i magię, ale i tak można je łatwo pokonać przy pomocy ulepszonej broni.
Hobgoblin
Otrzymywane PD: 35 (95 w przypadku Hobogoblina Elitarnego)
Łupy: drobne kosztowności, skórzana zbroja, miecz półtoraręczny., hełm
Są to duże humanoidy. Można je spotkać wszędzie, walka z nimi nie jest wymagająca. Trzeba jednak uważać na dowódców oddziałów, posiadających imiona, gdyż są oni silniejsi od swych podwładnych. Walczą w większych grupach.
Horror Bitewny
Otrzymywane PD: 4000
Łupy: drobne kosztowności
Są jednymi z najpotężniejszych potworów. Przypominają człowieka zakutego w stal, wyposażonego w ognisty miecz. Spotykamy je w niewielu miejscach – w labiryncie pod gildią złodziei i Wieży Durlaga. Walka z nimi jest naprawdę trudna i nawet wysokopoziomowi gracze mają problemy. Potwory te mają całkowitą odporność na strzały, dużo życia i dobrą klasę pancerza, co sprawia, że są wymagającymi przeciwnikami. Jest na nich jednak jeden haczyk – można na nich rzucić rozproszenie magii i znika im mieczyk.
Kobold
Otrzymywane PD: 7
Łupy: drobne kosztowności, łuk, strzały, krótki miecz
Są to bardzo denerwujące małe stworki. Można je spotkać wszędzie, a najwięcej jest ich w kopalni Nashkel. Atakują tylko w grupach, a problemy można mieć jedynie z ich większymi zbiorowiskami. W normalnej sytuacji nie powinni być groźni nawet dla niskopoziomowych graczy. Na początku gry są wspaniałym źródłem strzał. Można również spotkać koboldów weteranów – nie są o wiele trudniejsi do zabicia i zostawiają graczowi ogniste strzały.
Niedźwiedź Brunatny
Otrzymywane PD: 420
Łupy: Brak
Są to leśne ssaki oraz najsłabsze z niedźwiedzi w grze. Spotykamy je głównie w lasach w południowej części Wybrzeża Mieczy. Atakują dopiero po chwili, więc nie zdziwcie się, gdy nagle zaatakuje was przed chwilą przyjazny zwierzak.
Niedźwiedź Czarny
Otrzymywane PD: 175
Łupy: Brak
Trochę silniejsze niż Brunatne, ale nadal słabe, więc nie powinny przynieść problemu. Możemy spotkać je głównie w środkowej części Wybrzeża Mieczy.
Niedźwiedź Górski
Otrzymywane PD: 900
Łupy: Brak
Najsilniejsze niedźwiedzie na Wybrzeżu Mieczy, ale i tak nie są trudnymi przeciwnikami. Spotykamy je w tych samych miejscach, co Niedźwiedzie Brunatnego.
Niedźwiedź Jaskiniowy
Otrzymywane PD: 650
Łupy: Brak
Nieco słabsze niż jego górskie odpowiedniki. Występują w tych samych miejscach i również nie powinny sprawiać problemów.
Niewidzialny Myśliwy
Otrzymywane PD: 3000
Łupy: drobne kosztowności
No tak, są niewidzialni, co ułatwia opis ich wyglądu – nie widać ich. Spotykamy je rzadko – chyba tylko w Budynku we Wrotach Baldura koło Gospody Hełm i Płaszcz oraz w labiryncie pod gildią złodziei. Walka z nimi jest trudna i nie ma specjalnego sposobu na te stwory, gdyż są w połowie odporne na magię i pociski.
Ogr
Otrzymywane PD: 270
Łupy: drobne kosztowności, morgenstern
Są to bardzo duże humanoidy, osiągające do 10 stóp wzrostu. Rasowo przystosowane do grabienia i niszczenia. Można je spotkać w środkowej i południowej części Wybrzeża Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna.
Ogr Berserker
Otrzymywane PD: 650
Łupy: miecz oburęczny, drobne kosztowności
Trochę trudniejsza wersja Ogra. Można go spotkać w środkowej i południowej części Wybrzeża Mieczy, walka z nim nie jest trudna.
Ogrillon
Otrzymywane PD: 175
Łupy: drobne kosztowności
Duże humanoidy, wyglądem przypominające Orka. Swoich przodków mają zarówno wśród nich, jak i Ogrów. Na szczęście są słabsze od swoich starszych kuzynów. Można je spotkać w środkowo południowej części Wybrzeża Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują parami.
Ogrzy Mag
Otrzymywane PD: 650
Łupy: drobne kosztowności, miecz półtoraręczny, zwój
Są to Ogry, ale znacznie bardziej inteligentne od swoich zwykłych pobratymców. Umieją rzucać czary, ale i tak są łatwe do pokonania. Spotykamy ich na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle używają czarów 'Zbroja' i 'Kwasowa Strzała Melfa'.
Pająki
Znane nam z życia pajęczaki, tylko wielkości człowieka. Mają osiem nóg i są jadowite. Większość pająków można spotkać w środkowej części Wybrzeża Mieczy. Nie pozostaje z nich nic poza doświadczeniem. Atakują zazwyczaj grupami. Jeśli spotkamy pojedynczego osobnika, możemy być pewni, że gdzieś w pobliżu jest ich więcej. Niektóre pająki są bardzo trudnymi przeciwnikami. Na Wybrzeżu Miecza spotykamy kilka rodzajów pająków (różnią się trudnością pokonania i kolorem odwłoka): Mieczowiec (PD: 2000, spotykamy w Kniei Otulisko, są bardzo szybkie), Ogromny (PD: 270), Olbrzymi (PD: 450), Przenikający (PD: 1400, spotykamy w Wieży Durlaga), Pająka-Upiora (PD: 1400, wieża Durlaga, labirynt pod gildią złodziei, jest bardzo trudnym przeciwnikiem odpornym na zwykłą broń, spotykamy też jedną Pajęczycę-Upiór w jaskini wampirów za 1500 PD).
Pełzacz Ścierwojad i Kryptowy
Otrzymywane PD: 420
Łupy: Brak
Są to wielkie robale żywiące się padliną. Spotykamy je głównie w kanałach we Wrotach Baldura. Walka z nimi nie jest trudna, ale trzeba uważać, ponieważ potrafią unieruchomić. Najlepiej wykończyć je na odległość.
Pies
Otrzymywane PD: 35 (65 w przypadku Psa Bojowego, 270 za Psa Migoczącego)
Łupy:
Są takie, jakie znamy – miłe i słodkie zwierzątka, tylko z tą różnicą, że próbują nas zabić przy pierwszej lepszej okazji. Możemy się na nie natknąć głównie na terenach dzikich i niezamieszkanych. Walka z nimi nie jest trudna. Występują przede wszystkim dwa gatunki psów: Bojowy i Dziki, poza tym jest kilka Psów Migoczących, które znają trochę magii, ale i tak są słabe. Te ostatnie można spotkać tylko w Domu Rozliczeniowym Ligi Kupieckiej.
Półogr
Otrzymywane PD: 270
Łupy: hełm, miecz półtoraręczny, drobne kosztowności
Powstały ze związku ogra z człowiekiem. Są to losowi przeciwnicy, których można spotkać na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują parami.
Siewca Zagłady
Otrzymywane PD: 4000
Łupy: Brak
Są bardzo trudnymi przeciwnikami, odpornymi na zwykłą broń, pociski i elektryczność. Przypominają rozmyty Horror Bitewny. Spotykamy je bardzo rzadko, między innymi w labiryncie pod gildią złodziei i na wykopaliskach.
Sirina
Otrzymywane PD: 2000
Łupy: łuk, perła, 5 trujących strzał
Są to humanoidy przypominające syreny, które spotykamy nad wodą, na całym wybrzeżu Wybrzeża Mieczy, chociaż najczęściej na wysokości Beregostu. Walka z nimi jest trudna, ponieważ rzucają na nas 'Okropne Zauroczenie', przez co najlepszym sposobem jest zaatakowanie ich na dystans i nie dopuszczenie do rzucenia czaru.
Sobowtórniak
Otrzymywane PD: 420 (4000 w przypadku Sobowtórniaka Większego)
Łupy: drobne kosztowności
Są to humanoidy wielkości człowieka, zwane też zmiennokształtnymi. Jak sama nazwa wskazuje mogą zmieniać się w dowolne istoty, w walce jednak nie korzystają z tej umiejętności. Jest ona używana tylko do podszywania się pod inne istoty. Spotykamy je tylko we Wrotach Baldura, Candlekeep i Wieży Durlaga. Są bardzo łatwymi przeciwnikami. Występuje też Sobowtórniak Większy . Jest trudniejszy od zwykłego, w dodatku używa czarów (na początku walki rzuca na siebie 'Przyspieszenie' i 'Lustrzane Odbicie'). Dodatkowo ma lepszy atak, dlatego należy na niego uważać.
Strażnik Feniksa
Otrzymywane PD: 100
Łupy: Brak
Są bardzo trudnymi przeciwnikami, a twórcy gry jakby pomylili się o przecinek z doświadczeniem za nich. Możemy je spotkać w dwóch miejscach, czyli Wieży Durlaga i na cmentarzu w Nashkel(po dotknięciu pewnego grobu). Mają słaby atak, jednakże po zabiciu wybuchają jak kula ognia. Są również odporne na ogień. Potrafią odrodzić się po śmierci. Najlepiej z nimi walczyć na duży dystans albo jedną osobą z wszystkimi rzeczami posiadającymi odporność na ogień.
Strażnik Zguby
Otrzymywane PD: 2000
Łupy: Brak
Są trudnymi przeciwnikami. Wyglądają jak człowiek zakuty w zbroję i z płonącym mieczem. Spotykamy je rzadko, głównie w labiryncie pod gildią złodziei, u pewnego maga we Wrotach Baldura i Wieży Durlaga. Walka z nimi jest trudna, gdyż mają pełną odporność na pociski.
Szkielet
są to po prostu wszelakiego rodzaju kości, posiadające wszelakie uzbrojenie. Tak samo jest z doświadczeniem za nie. Występują na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi jest zwykle łatwa, mimo ich odporności na pociski i tym, że często występują w grupach. Trzeba uważać, ponieważ spotkać można także Szkielety Wojowników, które są bardzo trudne do pokonania, gdyż mają duże odporności na kilka rzeczy (między innymi na magię). Dostajemy za nie 4000 punktów doświadczenia.
Tasloi
Otrzymywane PD: 35
Łupy: włócznia, drobne kosztowności
Są to działające w grupach małe zielone stworki z włóczniami, coś jak koboldy. Spotykamy je głównie na terenach przybrzeżnych. Walka z nimi nie jest trudna.
Upiornik
Otrzymywane PD: 2000
Łupy: drobne kosztowności, hełm
Jest dość trudnym przeciwnikiem. Spotykamy go tylko we Wrotach Baldura. Odporny na pociski
Wilk
Jest kilka rodzajów wilków, które spotykamy na terenach niezamieszkałych na całym Wybrzeżu Mieczy. Oto rodzaje wilków: Wilk (PD: 65/120/650, dość łatwi przeciwnicy), Straszny (PD: 650), Śnieżny (PD: 975, są dość trudnymi przeciwnikami, ale są świetnym źródłem PD, natomiast ich futro można sprzedawać za 500 sztuk złota), Wilk-wampir (PD: 2000, jest to bardzo trudny przeciwnik odporny na zwykłą broń), Wściekły (PD: 125, dość łatwy przeciwnik).
Worg
Otrzymywane PD: 120
Łupy:
Są to silniejsi i inteligentniejsi kuzyni wilków, ale wcale nie są od nich lepsi w walce. Występują na niezamieszkałych obszarach na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi nie jest trudna. Zwykle atakują w parach.
Wywerna
Otrzymywane PD: 1400 (500 w przypadku Wywerny Małej i 5000 w przypadku Wywerny Większej)
Łupy: głowa Wywerny
Są to potrafiące latać gady. Ich główną bronią jest ogon, którym mogą zatruć. Występuje tylko w Kniei Otulisko. Walka z nimi jest dosyć trudna, ale nie ma na nie specjalnego sposobu oprócz zwykłego walenia w nie czym popadnie. Istnieją też dwie inne wywerny: Mała i Większa (kilka tych osobników jest w Wieży Durlaga, są bardzo trudnymi przeciwnikami).
Xvart
Otrzymywane PD: 35
Łupy: krótki miecz, drobne kosztowności
Są to małe niebieskie wstrętne ludziki. Możemy je spotkać na całym Wybrzeżu Mieczy. Walka z nimi jest łatwa, gdyż są bardzo słabe. Jedynie na początku życie może utrudniać nam to, że atakują w grupach.
Zombie
Otrzymywane PD: 65
Łupy: Brak
Są to nieumarli wielkości człowieka (najprawdopodobniej przed śmiercią byli ludźmi). Możemy je głównie spotkać na farmie na wschód od Wrót Baldura i w ruinach Szkoły Ulcaster. Są bardzo łatwe do pokonania. Atakują grupami.
Komentarze
Dodaj komentarz