Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcja każdej części Assassin's Creed (przynajmniej, jeśli chodzi o te na PC i konsole) rozgrywała się w dwóch czasach – w teraźniejszości i przeszłości. Działało to na takiej zasadzie, że bohater gry, Desmond, udawał się do Animusa, za pomocą którego mógł "wejść w skórę" swojego przodka i prześledzić całe jego życie. Gracz więc sterował i Desmondem, i jego przodkiem. Trzecia część serii zakończyła jednak przygody tego pierwszego – w jaki sposób będzie więc się to odbywało w "czwórce"? Na to pytanie odpowiedział Ashraf Ismail, producent "Black Flag".

assassin's creed iv, black flag
Dungeons&Dragons

Twórcy Next o ostatnim playteście

Dodał: , · Komentarzy: 2

Tematem podcastu prowadzonego przez Mika Mearlsa jest ostatni (i to w dwóch znaczeniach tego słowa) playtest edycji Next. Twórcy gry wypowiadają się o zmianach poczynionych w klasach postaci (np. podejście do "punktów wytrzymałości" druida w jego bazowej oraz zwierzęcej formie), mechanice gry, a także dalszych planach projektantów związanych z grą.

d

Co ciekawe, nawet po zakończeniu publicznych testów, społeczność playtesterów wciąż ma mieć wpływ na kształt gry poprzez udział w licznych ankietach, tyczących się rozmaitych kwestii powiązanych z odczuciami wobec Next. Link do podcastu znajdziecie w rozszerzonej części newsa.

Książki fantastyczne

Dziedzic czarodziejów – recenzja na GameExe

Dodała: , · Komentarzy: 4
dziedzic czarodziejów

Szesnastoletni Seph McCauley w ciągu ostatnich trzech lat był nieustannie wyrzucany z kolejnych szkół. Powodem był szereg magicznych wypadków – a ostatnio tragedii – które zdają się go prześladować. Seph jest czarodziejem, sierotą bez żadnej wiedzy o swojej mocy, która staje się coraz większa i coraz częściej wydostaje się spod kontroli.

Po spowodowaniu pożaru w nocnym klubie Seph zostaje odesłany do „Szkolnej przystani”, szkoły męskiej na odludziu w Maine. Z początku wydaje się, że to będzie spełnienie jego marzeń. Gregory Leicester, dyrektor szkoły, obiecuje uczyć go czarodziejstwa i przyjąć go do tajemniczego zgrupowania czarodziejów. Radość Sepha gaśnie, gdy chłopiec dowiaduje się, że ta nauka ma wysoką cenę i że Leicester pragnie wykorzystać moc swoich uczniów do własnych celów.

Od naszego nastawienia do książki zależy bardzo wiele. Może nam się ona spodobać, ale wymagając nie wiadomo czego, potraktujemy ją surowiej, niżby to miało miejsce w innej sytuacji. Być może tak właśnie było z „Dziedzicem wojowników”? Chciałbym w to wierzyć, ale nawet dziś trudno mi przywołać większe zalety powieści Cindy Williams Chima. Za to wady potrafię wymienić przez sen – nieciekawy świat, nudna historia żywcem wzięta z „Harry'ego Pottera”, ale tragicznie przemielona i pozbawiona najlepszych fragmentów, oraz bohaterowie stworzeni na podstawie znanych portretów, pełniący nierzadko tylko jedną, określoną rolę. A moje oczekiwania nie były przecież zbyt wygórowane. W przypadku „Dziedzica czarodziejów” były jednak jeszcze mniejsze. I wiecie co? Nie rozczarowałem się.

Czytaj dalej...

Heroes of Might & Magic III

Tydzień Herosów – Dzień #7

Dodał: , · Komentarzy: 6

Oto nadszedł nasz dzień ostatni! Nie płaczcie, bowiem nic nie da się już zrobić z bezecnym biegiem czasu w Klepsydrze Diabelskiej Godziny! Recenzje, turnieje, działy, trofea – oto dotychczasowe atrakcje Tygodnia Herosów. Bynajmniej nie ostatnie, bowiem na dziś przewidzieliśmy coś równie, jeśli nie bardziej, ekskluzywnego i ekscytującego: wywiad z jednym z największych kompozytorów muzyki do gier, prawdziwym bogiem uniwersum "Heroses of Might & Magic", twórcą niezrównanych arcydzieł do wszystkich części gry, pamiętnym zwłaszcza dzięki "Heroes III" – Paulem Romero!

heroes, paul romero

Oprócz tego zapraszamy do przeczytania ostatniego, przygotowanego przez Lioncourta wywiadu z twórcami "Might & Magic X: Legacy"!

Książki fantastyczne

Recenzja książki pt. "Sasha" na GE!

Dodał: , · Komentarzy: 2
okładka, sasha

Szanowni czytelnicy! Mam niezmierną przyjemność poinformować, że wraz z tą chwilą na Game Exe pojawił się nowy artykuł. Wszystko za sprawą wydawnictwa Jaguar, które umożliwiło mi przeczytanie i zrecenzowanie książki pt. "Sasha". Jeśli więc zastanawiacie się, czy warto wydać odłożone pieniążki na tę lekturę, przeczytajcie świeżutką recenzję i przekonajcie się. Serdecznie polecam!

"Sasha" otwiera tetralogię pt. "Próba krwi i stali", napisaną przez Joela Shepherda. Jest to kolejne literackie dzieło, które trafia do nas prosto z Australii. Jako że przed lekturą autor stanowił dla mnie postać całkowicie anonimową, byłem ciekaw, czy faktycznie napisał książkę, która zdobędzie me uznanie i mile zapadnie w pamięć, co sugerują opinie ludzi w Internecie, czy też porwie mnie w długą, nudną podróż przez niezliczoną liczbę stron? Nie pozostało mi nic innego, jak zacząć czytać i przekonać się.

Czytaj dalej...

Mass Effect

Filmowy "Mass Effect" to scenariuszowy wrzód na duszy

Dodał: , · Komentarzy: 5

Stworzenie scenariusza do ekranizacji kultowej gry, to nie takie proste zadanie, jakby się mogło wydawać. Jasne, pisarz decydujący się wziąć na barki ten niewdzięczny obowiązek, posiada już gotowy i solidny koncept, który pokochały miliony ludzi. Problem w tym, że czymś niemożliwym jest zmieszczenie całej złożoności intrygi i wszystkich smaczków fabularnych w ramach czasowych, jakie nakłada film. Konieczne są więc cięcia, zmiany oraz uproszczenia, a to jest już prostą drogą do totalnego wpienienia oddanych fanów, jak również napisania skryptu rażącego płytkością, po którym ludzie nieobeznani z branżą jak jeden mąż stwierdzają – "Mój Boże, ale te gry są głupie".

mass effect, film

Teoretycznie z sagą "Mass Effect" powinno być lżej, gdyż kluczowym aspektem, jaki zauroczył graczy było poczucie filmowości, hollywoodzkie dialogi i blockbusterowy klimacik produkcji. Stąd też, zdawałoby się, łatwiej przeszczepić na duży ekran tytuł, który w założeniach zawiera w sobie kinowy pierwiastek, nieprawdaż?

Błąd, to droga przez mękę. Przynajmniej tak sądzi Mark Protosevich, autor pierwszego scenariusza do filmu "Mass Effect".

Might & Magic: Heroes VI

Tydzień Herosów – Dzień #6

Dodał: , · Komentarzy: 16

Powoli zbliżamy się do końca – dzień szósty Tygodnia Herosów trwa w najlepsze. A w nim króluje szósta część cyklu z lekko zdemolowaną przez marketingowców Ubisoftu nazwą – "Might and Magic VI: Heroes". Gra doczekała się aż DWÓCH recenzji na Game Exe! Każda stanowi sumę zupełnie różnych odczuć wobec szóstki, prezenowanych przez dwóch odmienne podchodzących do cyklu redaktorów. Zapraszam do zapoznania się z tekstem Hassana oraz recenzją autorstwa Preachera.

homm vi, wallpaper

To nie koniec atrakcji, pora na kolejną porcję rozmów z twórcami X części neoklasycznego cRPG z cyklu "Might and Magic". A w rozszerzonej części newsa znajdziecie: kolejne pytanie konkursowe, wieści z turniejowego pola bitwy oraz coś dla fanów pierwszego Herosa!

Konwenty

Zwiastun Festiwalu Fantastyki Falkon 2013

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

Fantastykę można spotkać na każdym kroku – trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać.

W Lublinie znajdziesz ją na Falkonie, w dniach 8-11 listopada!

Festiwal Fantastyki Falkon to jeden z największych i najważniejszych w kraju festiwali poświęconych szeroko pojętej fantastyce, gromadzący kilka tysięcy miłośników książek, filmów, komiksów i gier z całej Polski.

Deus Ex: The Fall

Będzie nowy Deus Ex!

Dodał: , · Komentarzy: 4

Mamy świetną wiadomość dla wielbicieli Deus Exa, cyberpunkowej serii gier, której ostatnia część, "Bunt Ludzkości", uzyskała miano jednego z największych hitów 2011 roku. Ostatnio w Internecie krążyło sporo plotek o planowanej kontynuacji, jednak te zwykle okazywały się rozczarowaniem. Jako najlepszy przykład może posłużyć "Deus Ex: The Fall", który okazał się produkcją na urządzenia mobilne. Na szczęście, czas plotek się skończył, a twórcy stwierdzili zgodnie, że czas poinformować graczy na temat przyszłości marki. Eidos Montreal planuje poszerzyć uniwersum Deus Exa, a w produkcji znajduje się jej kolejna growa odsłona, zmierzająca na PC oraz konsole nowej generacji. Możecie otwierać szampana!

deus ex
Baldur's Gate II: Cienie Amn

Nigdy nie byłem wielkim fanem branżowej nekrofilii, a tym bardziej tej w wykonaniu Overhaul Games, więc tą wiadomość podaję raczej z informatorskiego obowiązku niż w wyniku ogromnego zachwytu nad tym faktem. Ot, kolejna firma, która zwietrzyła interes na ostatnim renesansie klasycznych pozycji i postanowiła to wykorzystać. Nie mam żadnego szacunku dla ludzi, starających posłużyć się nostalgią graczy i renomą kultowego tytułu do łatwego nabicia własnej kabzy. Taryfa ulgowa za lenistwo oraz cwaniactwo – te rzeczy nie powinny obowiązywać nigdy.

baldur's gate 2, edycja rozszerzona

Jednak, jeżeli kogoś nie zrażają dość chłodne recenzje odrestaurowanej pierwszej części przygód Dzieci Bhaala oraz pragnie wyrzucić 24.95$ (około 78 zł) na lifting, który generalnie za darmo (i do tego lepiej, bo bez większych bugów) zrobi dobra paczka fanowskich modyfikacji, to ja mu przecież takich praktyk nie zabronię, gdyż to wolny kapitalistyczny kraj.

Wczytywanie...