NwN: Shadows of Undrentide

25 minut czytania

Rozdział II

Undrentide

Na szczęście przed losem kamiennego posągu smaganego wiatrami pustyni i pewnie niechybnym rozpadnięciem się uchroniła cię grupa Asabi , pustynnych jaszczuroczłeków. Niestety, stałeś się też również ich niewolnikiem. Porozmawiaj z Astharą, a ten zaproponuje ci układ – możliwość swobodnego poruszania się w zamian za zniszczenie golemów strażniczych. Możesz również kupować u niego różne przedmioty, ale ostrzegam, żąda on za nie horrendalnych pieniędzy. Naprzeciwko niego stoi twój skamieniały towarzysz. Jeżeli nie masz przy sobie Maści Zamiany Kamienia w Ciało, kup takowy zwój od jaszczurzego kupca.

W Obozie Asabi, prócz na trzech Obrońców, którzy są dość wytrzymałymi przeciwnikami, znajdziesz również Gałąź Dawania, która z pewnością przyda się Druidom i Łowcom dla ich zwierzęcych towarzyszy.

Udaj się do wschodniej części miasta i pokonaj kolejnego Obrońcę, a następnie skieruj się na północ. Tam znajdziesz Kamiennego Kamerdynera, który opowie ci o swoim panie, byłym konstruktorze tutejszych golemów. Sługa pochował swego właściciela w małej klitce wraz z Pierścieniem Twórcy Golemów, dzięki któremu z łatwością pokonasz inne konstrukty i zyskasz więcej PD. Niestety, zbezczeszczenie zwłok spowoduje jego wrogość. W północnym sektorze natkniesz się na aż czterech Obrońców, ale nie powinni oni teraz sprawiać większych problemów. Pozostała ci tylko zachodnia zona, więc nie zwlekaj i zniszcz pałętających się tam dwóch Obrońców. Po pokonaniu wszystkich wróć do Ashtary i zażądaj oswobodzenia, dzięki czemu będziesz mógł udać się na poszukiwania wiatrów potrzebnych do Arki Trzech Wichrów.

Wieża Mistyków

Zacznij od Mrocznego Wichru, gdyż to on jest najsłabszym z całej trójcy. Porozmawiaj z Dagettem Filthem, a dowiesz się ciekawych rzeczy na temat historii Undrentide. Na piętrze czeka cię dość uciążliwa przeprawa pomiędzy kolejnymi portalami. By skorzystać z nich, trzeba posiadać Klejnoty Cienia, które są własnością Shadovar. Musisz dostać się na przeciwległą skarpę, by dotrzeć do Mrocznego Wichru. Uważaj jednaka na zaklęcie Czarne Macki Evarda, z którego często korzystają magowie ze Sfery Cienia.

Tak trafisz do Pokoju Najwyższego Mistyka. Uaktywni się krótka scenka, w której to Lisz Cienia pochłonie Mroczny Wicher i zniknie w Sferze Cienia. Przeszukując lokację, w skrzyni powinieneś znaleźć Przenośne Drzwi. Skorzystaj z nich i wejdź do Legowiska Lisza Cienia. Będzie mu towarzyszyła liczna grupa Shadovar, którą powinieneś zniszczyć w pierwszej kolejności. Lisz to 3-poziomowy Nieumarły i 14-poziomowy Czarodziej posługujący się m.in. Czarnymi Mackami Evarda, Zabójczą Chmurą, Mocarną Dłonią Bigby’ego czy Placem Śmierci. Jednak zmasowany i zdecydowany atak na niego powinien załatwić sprawę. Zabierz z jego szczątków Mroczny Wicher i powróć do Undrentide.

Wieża Krypt

Przeszukaj dokładnie ten obszar. Uważaj na liczne pułapki umieszczone gęsto na podłodze. Zawsze możesz wykorzystać moc Soczewki Wykrywania, co wielce ułatwi dojście do Upiornych Sarkofagów, z których co chwilę wychodzą Poruszeni. Za każdą zniszczoną trumnę otrzymasz 100PD. Ze szczątek ostatniej zabierz Klucz do Krypty i wejdź na kolejny poziom.

Drugi poziom jest pełen Płonących Ludzi, którzy są niezniszczalni. Na ziemi leżą również liczne przedmioty, w większości zardzewiałe lub nadgryzione przez ząb czasu, ale natkniesz się tam również na Elficką Kolczugę Aslyferund, Szaty Cienia, Sztylet Chochlika oraz Tarczę z Mithralu. Na samym środku tego pomieszczenia jest dźwignia. Użyj jej, by otworzyć drzwi na trzeci poziom.

Jest to rodzaj labiryntu ze znikającymi ścianami. Za wejście do każdego z pomieszczeń na obrzeżach głównej sali otrzymasz 100PD. W południowo-wschodniej komnacie znajdziesz Szkieleta Wodza, którego należy zabić, by uwolnić jego duszę. Natomiast w północno-wschodniej znajduje się sześć tronów. Jeżeli twoja postać posiada charakter Neutralny, powinna usiąść na tym drewnianym, jeżeli Dobry na kamiennym ze złotymi zdobieniami, natomiast jeżeli Zły na tym z kolcami. Dzięki temu zostanie wyleczona i zyska premię do Inteligencji oraz Siły. W innym wypadku zostanie zraniona. Po przeszukaniu całej lokacji udaj się na górę.

Wreszcie będziesz miał okazję zmierzyć się z Martwym Wichrem (7-poziomowy Żywiołak). Jest on chroniony zielonawą aurą, przez co nie imają się go wszelkie ataki. Do tego sprowadza co jakiś czas kolejne Zombie Wiatru na czele z Większym Zombie Wiatru. Na szczęście aura na pewien okres znika, więc masz szansę na pokonanie przeciwnika, skupiając wtedy całą swoją siłę na nim. Po walce nie zapomnij zabrać ze szczątek Martwego Wichru. Pora wyjść na spotkanie Mądremu Wichrowi.

Wielka Biblioteka

W bibliotece powinieneś natknąć się na dwie otwarte księgi. Zbliżywszy się do tej pustej, dowiesz się, że potrzebujesz do jej zapisania przyrządów kaligraficznych. Tak więc zacznij czytać Miłość Żebraka. Zostaniesz wtedy przeniesiony do historii zawartej na stronicach woluminu. Jest tutaj William Rey. Porozmawiaj z nim i zaproponuj mu swoją pomoc. Przed jaskinią nie zapomnij zabrać leżącej tam zbroi Zielony Liść. Wewnątrz czeka cię walka z dużą ilością Przeklętych Kapłanek, Wielką Matroną (10-poziomowy Kapłan, 2-poziomowy Mnich) oraz Diabłem. Walka może okazać się trudna, gdyż przeciwniczki korzystają z zaklęć leczących. Należy szczególnie wystrzegać się okrążenia przez nie, gdyż wówczas jesteśmy skazani na śmierć. Przy ciele wielkiej kapłanki znajdziesz Pióro. Niestety, nie zdążyłeś uratować Jendry. Wejdź do kolejnej komnaty i zacznij czytać O Naturze Piekła.

Trafisz do czeluści piekielnych. Pomóż Karsusowi Arcyczarodziejowi w walce z demonicznym pomiotem, a następnie porozmawiaj z nim. Otrzymasz w zamian Kałamarz i pozwolenie na przeczytanie jego spowiedzi. Możesz też go zabić. Jest to 15-poziomowy Czarodziej i nie powinien sprawiać kłopotów. Pozostawi on po sobie Laskę Obrony. Przejdź do kolejnej komnaty i zacznij czytać Wyznania Karsusa. Ponownie trafisz do Wielkiej Biblioteki.

Zanim jednak zaczniesz pisać w pustej księdze, by złapać Mądry Wicher, zabaw się w poetę i napraw poprzednie opowieści. Dzięki temu ponownie spotkasz Williama Reya, tytułującego się teraz mianem sir, oraz żyjącą Jendrę. Możesz poprosić go o pomoc w walce z Mądrym Wichrem, co wielce polecam, gdyż jest to wymagający przeciwnik. Następnie przejdź do piekła. Tam czeka na ciebie Archanioł z nowiną, że podczas walki z poszukiwanym wichrem Karus przyłączy się do ciebie. Wróć do biblioteki i zacznij pisać własną opowieść.

Wreszcie zmierzysz się z Mądrym Wichrem (20-poziomowy Kapłan, 1-poziomowy Fey). Jest to niezwykle trudny przeciwnik i pomoc bohaterów noweli będzie ogromnie przydatna. Korzysta on głównie z zaklęć Lodowa Nawałnica, Przywołanie Istoty IX, Uderzenie Płomieni oraz licznych, potężnych czarów leczących. Do tego co jakiś czas będzie zmieniał pozycję, co robi z niego jeszcze bardziej irytującego przeciwnika. Po walce zabierz Mądry Wicher i powróć do Undrentide. Zanim wejdziesz do Świątyni Wichrów, po raz ostatni porozmawiaj z Astharą i kup potrzebne rzeczy, gdyż nie będzie już odwrotu.

Świątynia Wichrów

Wejdź do Zewnętrznego Sanktuarium i umieść w arce trzy wichry, dzięki temu będziesz mógł skierować się w stronę głównej wieży. Nie zapomnij przed opuszczeniem lokacji zabrać ze sobą wichrów, gdyż mogą się one przydać w walce.

Na poziomie I pociągnij za jeden z czterech znajdujących się tu łańcuchów i porozglądaj się po obszarze. By dostać się wyżej, należy zgładzić wszystkie cztery Horrory. Uważaj również na petryfikujące spojrzenia Meduz Służek. Poza tym znajduje się tu kilka skrzyń, w których są m.in. Kolczuga Szybkości, Kumakawa, Zbroja ze Skóry Czerwonego Smoka oraz Ochrona Giermka. Kiedy pokonasz wszystkich i wszystko stąd zabierzesz, idź na górę jednymi z czterech dostępnych drzwi.

Krocząc po obrzeżach centralnego kwadratu, będziesz atakowany ognistym oddechem Demona Macek. W każdej części świątyni natkniesz się na ołtarze z Udźcami, które sporo ważą. Należy je umieścić na ołtarzach spowitych pomarańczową aurą. Dzięki temu potwór będzie przez chwilę zajęty, a ty zyskasz czas, by bezpiecznie przejść do kolejnej części lokacji.

By dostać się do Komnaty Mythallarów, gdzie przebywa Heurodis, należy uaktywnić wszystkie cztery dźwignie umiejscowione w rogach obszaru. Strzegą ich różnorakie istoty, m.in. Allipy, Ogniki, Widma, Szkielety Pożeraczy czy Mściwe Duchy. Po użyciu wszystkich pokręteł, przejdź przez drzwi i zmierz się z Meduzą.

Wpierw porozmawiaj z nią, a później rozpocznij walkę. Jest ona otoczona Mythallarem, który uodparnia ją na ataki. Po tych urządzeniach skacze niebieska energia. Musisz zniszczyć ten kamień akurat wtedy, gdy będzie po nim przepływała moc. Najlepiej użyć do tego zaklęć bądź umiejętności obszarowych. Po tym zabiegu bez problemu pokonasz Heurodis (6-poziomowy Humanoid, 18-poziomowy Czarodziej). Korzysta ona z kilku zaklęć, np. Czarne Macki Evarda, Miażdżąca Dłoń Bigby’ego, Wyładowanie Łańcuchowe czy Widmowy Zabójca i wytwarza wokół siebie aurę strachu, więc odpowiednio się przygotuj. Jednak jeżeli skupisz na niej najcięższą artylerię, Meduza nie powinna długo pożyć. Po jej pokonaniu Undrentide zacznie spadać na ziemię, a ty…

«
Strona: 1 2 3

Komentarze

0
·
Witam.
Nie mogę w żaden sposób położyć kamieni runicznych na płyty naciskowe w grobowcu Al-Rashida. Co mam zrobić? Czy posiadanie Furii pustyni jest konieczne do zabicia Kel-Garasa? Przepraszam za ostatnie pytanie, ale nie chcę czytać dalej solucji.
0
·
Już nieważne, przepraszam.
0
·
co daje święty mściciel?
0
·
Przepraszam bardzo ale żółty kolor czcionki jest do kitu...
0
·
Tekst był tworzony przy innym wyglądzie strony. Faktycznie musimy tu coś zmienić.

[Dodano po dobie i 2 godzinach]

Zmieniłem kolor, powinno być już dużo czytelniejsze.
0
·
coś te obliczenia w spoilerze mi nie pasują po pierwsze: "co daje w sumie 10 samców ogółem. Już w tym momencie można udzielić poprawnej odpowiedzi Sfinksowi"
no nie bardzo, bo w gotowych odpowiedziach są:
- 10 samców i 7 samic
- 10 samców i 6 samic.
więc nadal jest 50% szans na trafienie, więc trzeba policzyć też samice.
0
·
a przepraszam. moje niedopatrzenie 1 odpowiedź to 9 i 7, więc wszytko jest OK

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...