szczury_wroclawia_szpital

Fallout 3

Tytuł: Fallout 3
Wydawca: Nieznany
Producent: Bethesda Softworks
Format: PC
Rodzaj: Role Playing
Autor: Will Porter

Siedząc w tymczasowej Europejskiej Bazie Głównej Bethesdy, w sercu londyńskiego Soho, tuż obok wspaniałego pubu Red Lion i domów publicznych, członek Bethesdy, człowiek „człowiek do wszystkiego” Pete Hines wychwala zalety pełnego swobody RPG.

„Mógłbym Ci powiedzieć, co będziesz robić w każdej, pojedynczej minucie Call of Duty 4,” zaczyna. „Nie zrozum mnie źle – ta gra jest zadziwiająca, ale mógłbym Ci powiedzieć, co się dzieje w każdej minucie każdej pojedynczej misji wśród niewielu parametrów. Jakiej broni uzywałeś... wszystko.”

„Z Falloutem 3 mógłbyś grać 10 godzin i nie potrafiłbym nawet zgadnąć 20-30 procent tego, co zrobiłeś. Zbudowaliśmy swoją reputację, robiąc duże i zwariowane rzeczy, których ludzie nie próbowali wcześniej. Czujemy, że jesteśmy teraz w tym dobrzy.”

Fallout 3Fallout 3

Jest to niezaprzeczalne. W większości lokacji Obliviona nie doświadczałeś "szwów", a dzienne życie obywateli Cyrodiil, sterowane przez AI, było tak wyśmienite, że aż miło się z nimi grało. To samo można powiedzieć o Falloucie 3, gdy jesteś na pustkowiach.

„Mógłbyś iść przed siebie i napotkałbyś knajpkę na uboczu. Zastanawiałbyś się, co tam jest. O okazałoby się, że to baza Raidersów, a pod sufitem wiszą zmutowane ciała.”, wyjaśnia Hines.

„Nagle pojawiają się Raidersi – a jest to spowodowane porą dnia. Jeżeli chcesz grać hardcorowo, to możesz usiąść, czekać i oglądać tych gości przez pewien czas, aż opracujesz ich dzienny plan – następnie wejść, gdy są poza domem lub, gdy śpią.”

Znowu Początek

Początek gry, podobnie jak w Oblivionie, będzie właściwie liniowy – chociaż możliwe, że nie w dosłownym znaczeniu. Nie ma raczej sensu nudzić was sposobem, w jaki akcja wcina się w wydarzenia z twojego dzieciństwa, ani faktem, że wiele z twoich perków, statystyk i umiejętności będzie wybieranych w wielu punktach tych wydarzeń.

Więc wgryzę się głębiej i ujawnię, że gdy się urodzisz, kliknięcie lewym przyciskiem myszy sprawi, że zapłaczesz. A potem, gdy mając już roczek i będziesz uciekał z drucianego kojca, ten sam przycisk sprawi, że postać powie tekst w stylu „Tata!”.

Jak tylko wyjdziesz w dzicz po osiągnięciu wieku dojrzałego, wszystko się przed tobą otwiera – teren jest mniejszy niż w Oblivionie, ale Bethesda upiera się, że to nie będzie koniecznie odczuwane w ten sposób.

„Gdy zacząłeś Obliviona, miałeś naokoło siebie wszystkie miasta, o których wiedziałeś – mogłeś podróżować po całym świecie, po czym eksplorować każde,” mówi Hines. „W Falloucie 3 wyłaniasz się z Krypty i o niczym nie wiesz. Nigdzie się nie spieszysz.”

Fallout 3Fallout 3

Idea jest taka, że bycie przymuszonym do podróżowania pieszo po okolicy, bez żadnego realnego rozeznania, gdzie jest coś wartościowego, zmusi cię do większego docenienia twojej bezpośredniej okolicy – tak samo, jak da ci dobry zmysł eksploracji.

Rzecz ma się podobnie jak w poprzednich Falloutach, gdzie mówiono ci, że osady są gdzieś na południu lub były w ogóle nieoznaczone.

Ta zasada „mniej jest więcej” rozciąga się także na NPC, posiadając bardziej ograniczoną liczbę wałęsających się rozmownych ludzi, niż setki trójliniowych dialogów „Opowiedz mi o plotkach” znanych z Obliviona.

W nowych scenach, pokazanych w prezentacji Pete’a Hinesa, była zauważalna poprawa. Dla przykładu, podczas sprzeczki o znęcanie się nad dziećmi jest przynajmniej sześć lub siedem różnych odpowiedzi dla twojego przeciwnika.

Przyrzeczono nam także, że będzie przynajmniej 60 aktorów podkładających głos, bardziej rozpoznawalnych niż w Oblivionie.

Pozdrowienia

„Gdy NPC rozmawiają ze sobą, mogą się zwracać do siebie po imieniu”, wyjaśnia. „Rozumieją, że ta druga osoba jest kimś, z kim mają związek, dlatego mogą rozmawiać o pewnych sprawach.

Gdy gracz to widzi, jest to bardziej rzeczywiste. Im więcej możemy zrobić, by postacie były bardziej wiarygodne, gdy koło nich przechodzimy, tym lepiej.”

A co o psie? Wspomnieliśmy mu o nim ostatnim razem, lecz dopiero teraz jego pełen zakres możliwości został wyjawiony.

Mówisz do niego, jakby był prawdziwą osobą – bez wątpienia powoduje to kilka poruszeń brwią – i mówisz mu, by pomógł ci w walce, przeszukał okolicę dla jedzenia, uzbrojenia lub stimów (co może mu zająć nawet dwie godziny w grze) lub po prostu wrócił do wejścia Krypty 101 i czekał tam na ciebie

Nie dostanie poziomu doświadczenia ani się niczego nie nauczy („Jest tylko psem”, mówi Hines), ale gdy zginie, nie żyje na dobre i nie spotkasz innych muskularnych, rozumujących po angielsku psów. Jest on jedyny w swoim rodzaju.

„Są także ludzcy towarzysze”, dodaje Hines na pocieszenie. „Skończy się prawdopodobnie na jednym, więc możesz mieć ze sobą człowieka i psa.

Jakiego masz towarzysza zależy od twojej karmy i karmy tych, którzy chcą za tobą podążać. Karma musi się zgadzać.” Pies nie jest grymaśny, ponieważ jest psem. Jest tępy – na przykład, Hitler miał psa.

Fallout 3Fallout 3

Niestety, jest pewne niezdecydowanie w moim uwielbieniu w kapliczce Fallouta 3. Jest to więcej momentów niepokoju, niż oburzających informacji przybitych do dębowych drzwi Bethesdy, lecz mimo to martwiących.

Ostatnią rzeczą, jaką mi pokazano, był kawałek dziejący się w zrujnowanym Waszyngtonie, zaczynający się koło pomnika Waszyngtona (na którego wierzchołek możesz się wspiąć) i kończący się eksplozją nuklearną Fatboya na przeciwko Kapitolu.

Pomiędzy nimi pięknie zobrazowane miejsca turystyczne były siecią okopów, gdzie Bractwo Stali i Super Mutanty walczyły od lat – teraz zryte rowami, usiane minami i bombami.

Zakuty w Pancerz Wspomagany (okradający cię z percepcji i zręczności, ale zwiększający twoje umiejętności „pochłaniania” pocisków), będziesz wywalczał drogę przez obszar. Zaniepokoiło mnie jednak, jak Fallout 3 będzie działał jako shooter.

Wszystkie zatrzymujące czas VATS nadal wyglądają świetnie, ale co z pozbawionym taktyki strzelaniem – czy będzie tak przekonywujące, jak być powinno? Czy Bethesda odgryza więcej, niż może przełknąć, gdy wkracza w sferę FPS?

Czas pokaże, ale przejażdżka (trzeba przyznać, z maksimum amunicji i stimpacków) po okopach DC nie ucisza strachu. Fallout 3 nadal będzie grą RPG roku. Poza tym – ma psa!

Źródło: computerandvideogames.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...