Nr | Imię | Rasa | Karma | Lokacja |
1 | Fawkes | Mutant | Dobry | Krypta 87 |
2 | Cross | Człowiek | Neutralny | Cytadela |
3 | Butch | Człowiek | Neutralny | Rivet City |
4 | Sierżant RL-3 | Robot | Neutralny | Okolice RobCo |
5 | Clover | Człowiek | Zły | Paradise Falls |
6 | Jericho | Człowiek | Zły | Megatona |
7 | Charon | Ghoul | Obojętnie | Dziewiąty Krąg |
8 | Ochłap | Pies | Obojętnie | Złomowisko |
Fawkes
Fawkes jest inteligentnym mutantem, którego będziemy mogli napotkać w krypcie 87 na terenie laboratorium badawczego. Jest uwięziony w izolatce. Po krótkiej rozmowie przez interkom w zamian za wolność zaproponuje nam pomoc przy odnalezieniu G.E.C.K. Jeśli pomożemy supermutantowi, to w niedalekiej przyszłości otrzymamy z jego strony silne wsparcie w walce z żołnierzami Enklawy. Mutant pojawia się przy głównym wejściu do Raven Rock. Aby Fawkes nam towarzyszył, musimy posiadać co najmniej dobrą karmę. Były więzień jest niezwykle silnym towarzyszem, który już na starcie jest wyposażony w laser Gatlinga. Supermutant to niezwykle żywotny i zabójczy przeciwnik. Powinien nosić ze sobą broń ciężką, taką jak choćby działko obrotowe, w używaniu którego jest niezwykle skuteczny. Fawkes nie potrafi się skradać, więc będzie bezwartościowym kompanem dla postaci preferującej walkę z ukrycia.
Statystyki
Życie: 500Special
Siła: 9Percepcja: 3
Wytrzymałość: 8
Charyzma: 5
Inteligencja: 3
Zwinność: 5
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: 0
- Broń Ciężka: 75
- Broń Energetyczna: 75
- Materiały Wybuchowe: 75
- Otwieranie Zamków: 0
- Medycyna: 0
- Broń Biała: 75
- Naprawa: 0
- Nauka: 0
- Broń Lekka: 75
- Skradanie: 0
- Retoryka: 0
- Walka Wręcz: 75
Cross
Cross jest członkinią Bractwa Stali. Możemy ją spotkać na terenie Cytadeli po ukończeniu zadania „Woda Życia”. Aby nam towarzyszyła, nasz bohater musi posiadać bardzo wysoką karmę. Jeśli nasza reputacja nagle spadnie w wyniku nierozważnych działań, paladynka natychmiastowo nas opuści i powróci do Cytadeli. Cross jest wyposażona w Pancerz Wspomagany, Młot i laserowy pistolet. Potrafi posługiwać się każdym rodzajem broni i pancerzy, co sprawia, że jest niezwykle uniwersalna. Nosząc domyślny oręż preferuje walkę w zwarciu. Ponadto wielkim atutem paladynki jest jej wysoka odporność na obrażenia.
Statystyki
Życie: od 445 do 520Special
Siła: 7Percepcja: 7
Wytrzymałość: 6
Charyzma: 4
Inteligencja: 3
Zwinność: 4
Szczęście: 4
Umiejętności
- Handel: 12
- Broń Ciężka: od 48 do 100
- Broń Energetyczna: od 50 do 100
- Materiały Wybuchowe:18
- Otwieranie Zamków: 18
- Medycyna: 10
- Broń Biała: 14
- Naprawa: 10
- Nauka: 10
- Broń Lekka: od 48 do 100
- Skradanie: 16
- Retoryka: 12
- Walka Wręcz: 16
Butch DeLoria
Butch jest mieszkańcem krypty 101, którego spotykamy po raz pierwszy na naszych dziesiątych urodzinach. Podczas tego przyjęcia dojdzie do bójki między nim, a głównym bohaterem. Jest przywódcą gangu Tunelowych Węży. Może zostać naszym przyjacielem, jeśli podczas ucieczki z rodzinnego schronu postanowimy uratować jego matkę przed atakami radrakanów.
Butcha spotkamy ponownie w Rivet City, ale tylko gdy rozwiązaliśmy zadanie „Problemy na froncie domowym” i doprowadziliśmy do ewakuacji mieszkańców krypty 101.
DeLoria będzie na nas czekał w barze „Zamulony Ster”. Z chęcią się do nas dołączy, ale tylko jeśli jesteśmy postacią o neutralnym charakterze. Butch potrafi zmienić fryzurę naszego bohatera w dowolnym momencie podróży. Standardowo jest wyposażony w kombinezon Tunelowego Węża, nóż myśliwski oraz zwykły pistolet 10mm. Butch wydaje się być najsłabszym z dostępnych kompanów, głównie przez kiepski startowy ekwipunek i niską żywotność. Jego szanse w walce znacznie wzrosną, jeśli wyposażymy go w mocny sprzęt, a w szczególności pancerz.
Statystyki
Życie: od 190 do 285Special
Siła: 5Percepcja: 5
Wytrzymałość: 4
Charyzma: 5
Inteligencja: 5
Zwinność: 5
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: 15
- Broń Ciężka: 13
- Broń Energetyczna: 15
- Materiały Wybuchowe: 15
- Otwieranie Zamków: 15
- Medycyna: 15
- Broń Biała: 15
- Naprawa: 15
- Nauka: od 30 do 100
- Broń Lekka: od 30 do 100
- Skradanie: 15
- Retoryka: 15
- Walka Wręcz: od 28 do 100
Sierżant RL-3
Sierżant RL-3 jest robotem-żołnierzem, który powstał w czasach przed wielką wojną. Posiada eksperymentalną osobowość i lubi tylko neutralnie nastawione postacie. Jest najbardziej komicznym ze wszystkich najemników dostępnych w grze. Blaszanego towarzysza możemy nabyć za 1000 kapsli od niejakiego Druciarza Joe, który kręci się wokół fabryki RobCo. Jeśli jesteśmy neutralną postacią, zdecydowanie warto zapłacić tę sumę w zamian za ciekawego kompana. Jeśli mamy wysoki poziom umiejętności „handel”, powinno się udać dokonać transakcji za jedyne 500 kapsli. Podstawowym wyposażeniem RL-3 są specjalne wersje karabinu plazmowego i miotacza ognia. Jako robot jest dosyć podatny na broń palną (szczególnie ciężką i energetyczną), ale wyróżnia się wysoką odpornością na ataki oparte na ogniu. Sierżant reperuje się automatycznie po każdej walce, co jest niewątpliwie ciekawą zdolnością. RL-3 jest bardzo skuteczny w starciach z ludzkimi przeciwnikami, takimi jak najeźdźcy. Ponadto jest całkowicie odporny na promieniowanie i truciznę. Podobnie jak Fawkes, nie potrafi się skradać, co czyni go bezużytecznym kompanem dla postaci preferujących walkę z ukrycia.
Statystyki
Życie: 350Special
Siła: 5Percepcja: 6
Wytrzymałość: 5
Charyzma: 5
Inteligencja: 5
Zwinność: 5
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: 0
- Broń Ciężka: 50
- Broń Energetyczna: 50
- Materiały Wybuchowe: 50
- Otwieranie Zamków: 0
- Medycyna: 0
- Broń Biała: 50
- Naprawa: 0
- Nauka: 0
- Broń Lekka: 50
- Skradanie: 0
- Retoryka: 0
- Walka Wręcz: 50
Clover
Clover jest prostytutką zniewoloną przez handlarza niewolników Eulogy Jones'a, który przebywa na terenie lokacji Paradise Falls. Jeśli mamy wyjątkowo złą karmę, dostaniemy propozycję kupna dziewczyny za 1000 kapsli. Wysoki poziom umiejętności „handel” pozwoli nam dokonać tej transakcji za połowę ceny. Clover jest standardowo wyposażona w obrzyna z nielimitowaną amunicją i chiński oficerski miecz. Niewolnica kiepsko posługuje się innymi rodzajami broni, ale może na szczęście nosić Pancerz Wspomagany. Clover potrafi też używać specjalnych broni, takich jak Sziszkebab czy Grubas.
Statystyki
Życie: od 240 do 335Special
Siła: 6Percepcja: 4
Wytrzymałość: 4
Charyzma: 6
Inteligencja: 4
Zwinność: 6
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: od 32 do 100
- Broń Ciężka: 13
- Broń Energetyczna: 13
- Materiały Wybuchowe: 13
- Otwieranie Zamków: 13
- Medycyna: 13
- Broń Biała: od 32 do 100
- Naprawa: 13
- Nauka: 13
- Broń Lekka: od 32 do 100
- Skradanie: 17
- Retoryka: 17
- Walka Wręcz: 13
Jericho
Jericho jest byłym najeźdźcą, który krąży po Megatonie. Najczęściej można go spotkać w lokalnym barze. Z chęcią się do nas przyłączy za 1000 kapsli, o ile jesteśmy tak samo źli, jak on. Jeśli gracz wybierze zdetonowanie bomby w zadaniu „Siła Atomu”, nasz potencjalny towarzysz niestety zginie. Jego standardowym wyposażeniem jest chiński karabin szturmowy i pancerz skórzany. Może z powodzeniem używać Pancerza Wspomaganego (nawet jeśli nasz bohater nie posiadł takiej umiejętności), co wydaje się być świetnym wyborem. Jako jeden z NPC-ów, którzy mogą osiągnąć maksymalny poziom w umiejętności „Broń Ciężka”, jest niezwykle skuteczny w używaniu tego typu oręża. Przekazanie mu działka obrotowego lub rakietnicy spowoduję istną masakrę. Pomimo swoich licznych zalet, jest niestety ewidentnie słabszy od Fawkes'a i Cross.
Statystyki
Życie: od 235 do 310Special
Siła: 6Percepcja: 5
Wytrzymałość: 4
Charyzma: 3
Inteligencja: 3
Zwinność: 6
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: 11
- Broń Ciężka: od 45 do 100
- Broń Energetyczna: 15
- Materiały Wybuchowe: 15
- Otwieranie Zamków: 15
- Medycyna: 11
- Broń Biała: od 49 do 100
- Naprawa: 11
- Nauka: 11
- Broń Lekka: od 49 do 100
- Skradanie: 17
- Retoryka: 11
- Walka Wręcz: 13
Charon
Charon jest ghoulem, którego możemy nająć poprzez wykupienie jego kontraktu od Ahzrukhala. Standardowo będzie nas to kosztować 2000 kapsli. Jeśli umiemy się targować, cena zostanie obniżona o połowę. Ghoul przebywa w Podziemiach, a dokładniej w „Dziewiątym Kręgu”. Po odzyskaniu wolności najemnik zabije swojego dawnego pracodawcę i pozostanie nam na zawsze lojalny. Jest obok Ochłapa jednym z towarzyszy, którzy dołączą do nas niezależnie od naszej karmy. Charon jest standardowo wyposażony w swój unikalny shotgun, nóż bojowy i skórzany pancerz. Ghoul specjalizuje się w broni lekkiej i materiałach wybuchowych, co nie przeszkadza mu w używaniu innych rodzajów broni. Warto zwrócić uwagę na jego domyślną broń, która jest zdecydowanie lepsza od wszystkich pospolitych shotgunów, jakie spotkamy w grze. „Giwera” Charona ma lepszą celność i większy zasięg kosztem mniejszego magazynka. Ponadto, dysponuje nieograniczoną amunicją i wytrzymałością, co sprawia, że jest to niezwykle ciekawa broń. Nie można jej oczywiście sprzedać. Charon może o dziwo nosić Pancerz Wspomagany, nawet jeśli umiejętności tej nie posiadł główny bohater. Nasz potencjalny towarzysz jest niezwykle odporny na zadawane mu obrażenia, przez co świetnie sobie radzi w walce.
Statystyki
Życie: od 240 do 315Special
Siła: 6Percepcja: 7
Wytrzymałość: 5
Charyzma: 3
Inteligencja: 3
Zwinność: 6
Szczęście: 5
Umiejętności
- Handel: 11
- Broń Ciężka: 15
- Broń Energetyczna: 19
- Materiały Wybuchowe: od 51 do 100
- Otwieranie Zamków: 19
- Medycyna: 11
- Broń Biała: 17
- Naprawa: 11
- Nauka: 11
- Broń Lekka: od 49 do 100
- Skradanie: od 49 do 100
- Retoryka: 11
- Walka Wręcz: 15
Ochłap
Ochłap jest nikim innym, jak poczciwym pieskiem, który może nam towarzyszyć w naszej podróży przez pustkowia. Jego imię jest oczywiście hołdem wobec psiego przyjaciela bohatera dwóch pierwszych części gry. Ochłap poprzez szczekanie informuje nas o obecności wrogów w pobliżu. Umie także szukać dla nas przedmiotów, takich jak jedzenie, broń, medykamenty czy amunicja. Psa spotykamy na Złomowisku, które znajduje się na południe od Pola Minowego. Odnajdujemy go w momencie, gdy walczy z grupką najeźdźców. Ochłap od początku ma do nas przyjazne nastawienie i z chęcią do nas dołączy. Jest bardzo żywotnym towarzyszem i stanowi świetną pomoc, szczególnie w początkowym stadium gry, gdy nasza postać jest jeszcze relatywnie słaba. Niestety jest bardzo podatny na ataki takich przeciwników, jak choćby Szpony Śmierci, które potrafią go znokautować kilkoma uderzeniami swoich pazurów. Pies potrafi regenerować swoje życie po walce, ale równie dobrze można go uleczyć za pomocą Stimpaków. Ochłap może być członkiem drużyny nawet wtedy, gdy posiadamy już jednego towarzysza. Możemy go wysłać do krypty 101, aby tam na nas zaczekał.
Statystyki
Życie: 500 (!)Special
Siła: 7Percepcja: 8
Wytrzymałość: 7
Charyzma: 6
Inteligencja: 2
Zwinność: 8
Szczęście: 3
Komentarze
I nie trzeba kupować jego kontraktu, żeby go zdobyć można też wykonać zadanie od Azrukhala (zabić Gretę, kelnerkę z konkurencyjnego lokalu).
Pozdrawiam
Dodaj komentarz