Przeciwnicy

Ammon czwartek, 19 marca 2009

Bandyci

Bandyci

Zamieszkują niemal każdy zakamarek Stołecznych Pustkowi. Bandyci występują w kilku odmianach, różniących się między sobą nie tyle wytrzymałością, co używaną bronią. Najsłabsze oddziały używają broni białych, pistoletów oraz karabinów. Elitarne jednostki korzystają głównie z broni snajperskich i miotaczy ognia.

Behemoty

Behemoty

Najgroźniejsi z najgroźniejszych, o czym świadczy liczba tych potworów zamieszkujących Stołeczne Pustkowia. W całej grze spotkamy ich zaledwie pięć, ale pojedynki z nimi na długo zapadają w pamięci. Behemoty, bo tak się zwą, są silne, wielkie i wytrzymałe. Za wszelką cenę unikaj walki w zwarciu, a do ich eliminowania używaj broni ciężkich lub laserowych, takich jak grubas, wyrzutnia rakiet, działko obrotowe lub blaster obcych.

Błotniaki

Błotniaki

Występują w kliku odmianach, o których dowiesz się w dalszej części bestiariusza. W pierwszych etapach gry spotykać będziesz ich najsłabsze odmiany, które i tak będą sprawiać niemałe problemy – głównie ze względu na okrywający niemal całe ciało pancerz. Są wytrzymałe, a walcząc z nimi warto celować w głowę. Występują na terenach podmokłych.

Błotniak – łowca

Błotniak – łowca

Większa, silniejsza i jeszcze bardziej wytrzymała odmiana błotniaka. Wraz z rozwojem bohatera i fabuły, łowcy będą pojawiać się w większych ilościach.

Błotniak – książę

Błotniak – książę

W przeciwieństwie do dwóch poprzednich odmian, książę nie nosi pancerza, tracąc tym samym na wytrzymałości. Potrafi walczyć w zwarciu, jak i na dystans, plując w naszym kierunku śluzem.

Centaury

Centaury

Zwane także psami supermutantów. Centaury może i cechują się sporą wytrzymałością, ale ze względu na swoją niewielką szybkość nie stanowią dużego zagrożenia. Należy jedynie uważać na wypluwany przez nie śluz. Wałęsają się po ruinach Waszyngtonu.

Kretoszczury

Kretoszczury

Spotykane są w pierwszych etapach gry. Jedyne, na co należy uważać walcząc z nimi, to ich skoki w kierunku bohatera. Do zabijania tych bestii najlepiej używać broni białej, a w szczególności specjalnego środka, który można dostać od Moiry z Megatony w czasie wykonywania zadania „Podręcznik Przetrwania”.

Łowcy niewolników

Łowcy Niewolników

Większość łowców nastawiona jest neutralnie, choć zdarzają się wyjątki. Walcząc z nimi warto używać karabinów i shotgunów.

Mieszkańcy krypt

Mieszkańcy Krypt

Podczas eksploatacji innych krypt natkniesz się niekiedy na wrogo nastawionych mieszkańców. Nie stanowią zagrożenia ze względu na używaną przez nich broń.

Muchy mięsne

Muchy Mięsne

Można by rzec: „Zwykła, zmutowana mucha”. Spotykana jest zaraz po ukończeniu prologu. Do much warto podchodzić slalomem, dzięki czemu łatwiej będzie nam omijać wystrzeliwane przez nie pociski. Gdy już jesteśmy blisko, jeden celny strzał powinien rozwiązać problem.

Najemnicy Kompanii Szpona

Najemnicy Kompanii Szpona

„Podobno podejmują się zadań, których inni najemnicy nie przyjmują” – takie słowa usłyszymy od wielu mieszkańców Stołecznych Pustkowi. Kompania Szpona sprawi niemały problem, głównie ze względu na wyposażenie najemników i ich grupy liczące kilka osób. Pierwsze starcia z nimi zaczną się po wykonaniu zadania „Potęga Atomu”.

Ogniste mrówki

Ogniste Mrówki

Spotkamy je w osadzie Grayditch. Mogą stanowić zagrożenie na początku rozgrywki, gdy nasz bohater nie ma zbyt dużo punktów wytrzymałości i porządnej spluwy. Atakują ziejąc ogniem.

Pan Wyrwiflak

Pan Wyrwiflak

Nazwa tego robota mówi sama za siebie. Ze względu na wypowiadane w czasie walki teksty jest śmieszny, ale i bardzo niebezpieczny. Używa miotacza ognia i zadającego duże obrażenia karabinu plazmowego.

Protektrony

Protektron

Mniej wymagające roboty. W walce używają pistoletu laserowego.

Radrakany

Radrakan

Małe insekty spotykane w czasie eksploatacji innych krypt, kanałów i wysypisk. Zadają bardzo małe obrażenia. Szkoda marnować na nie amunicję.

Radskorpiony

Radskorpiony

Najlepszą obroną jest atak? Nie w tym przypadku! Radskorpiony cechują się dużym współczynnikiem ataku i wytrzymałości, w dodatku potrafią zatruć jadem. Nie lekceważ ich ze względu na rozmiar, a we wczesnym stadium gry uciekaj.

Robomózgi

Robomózgi

Kolejna z prostszych odmian robotów. Robomózgi wyposażone są w pistolet laserowy.

Roboty strażnicze

Roboty strażnicze

Zdecydowanie najgroźniejsza odmiana blaszaków. Roboty strażnicze wyposażone są w samą broń ciężką, taką jak miotacze ognia, wyrzutnie rakiet i działka obrotowe. Walka z nimi na otwartym terenie może być bardzo ciężka. Zachowaj ostrożność!

Supermutanty

Supermutant

Podobnie jak błotniaki występują w trzech różnych odmianach. Standardowe odmiany korzystają z broni białej lub karabinów. Oblegają cały obszar ruin Waszyngtonu.

Supermutant – Mięśniak

Supermutant – Mięśniak

W przeciwieństwie do słabszych braci, mięśniaki korzystają z ciężkiego arsenału, takiego jak działka obrotowe.

Supermutant – Mistrz

Supermutant – Mistrz

Mistrzowie korzystają z tego samego uzbrojenia co mięśniaki, ale są od nich wytrzymalsi.

Szpony śmierci

Szpony śmierci

Kolejne niezwykle szybkie, wytrzymałe i groźne bestie. Zamykane są w klatkach przez Enklawę, a następnie przewożone do bazy. W czasie walki z nimi dąż do okaleczenia przynajmniej jednej kończyny.

Świecące ghule

Świecący ghul

Stwory te są tak napromieniowane, że aż świecą. Spotykane są bardzo rzadko, głównie w miejscach skrywających cenne tajemnice. Starają się nas wykończyć nie za pomocą szponów, a promieniowania, które od nich bije.

Wściekłe psy

Wściekłe psy

Początkowe walki z nimi mogą być dosyć trudne, dlatego warto celować w jedną z ich kończyn lub bezpośrednio w głowę.

Yao Guai

Yao Guai

Zmutowane niedźwiedzie. W szybkości niewiele ustępują szponom śmierci, dlatego warto dążyć do zranienia jednej z kończyn. Zadają także spore obrażenia, jeśli pozwolisz im dostatecznie blisko się zbliżyć.

Zdziczałe ghule

Zdziczałe Ghule

Zamieszkują głównie opuszczone budynki i podziemia metra. Często padają po 1-2 strzałach z dobrej broni lekkiej.

Żołnierze Enklawy

Żołnierze Enklawy

Walki z nimi stoczysz w końcowej fazie gry. Musisz na nich uważać, gdyż korzystają z dobrych pancerzy wspomaganych i broni plazmowych lub laserowych.

Komentarze

Ati · wtorek, 11 sierpnia 2009, 01:27
0
Szkoda, że nikt nie dopisał, że zdziczałe ghule są mega szybkie i wrzeszczą. Ja się o tym przed chwilą od Maega dowiedziałam i teraz boję się łazić z metrze
Gość_zdzichu* · niedziela, 27 grudnia 2009, 19:58
0
A ja ghuli boje się tylko z ich wyglądu i wrzasku... dlatego używam maski ghula
Gość_[loppol900]* · wtorek, 1 listopada 2011, 19:45
0
a gdzie nukacze hyyy w rozlewni nuka coli co????
Gość_[loppol900]* · wtorek, 1 listopada 2011, 20:16
0
wy jesteść dzieci po prostu dzieci to co że są szybkie ale są słabe
Gość_Conder* · wtorek, 10 kwietnia 2012, 16:50
0
Ja się tam ghuli nie boję,ale gdy się je spotka w przyciemnionych miejscach .. Według mnie najbardziej przerażającym miejscem,gdzie spotkamy ghule,jest budynek Dunwich,czy jakoś tak .. I jeszcze ta historia człowieka i wizja .. Wymiękam.!Powiem wam jedno : W tym budynku,tam,gdzie była notatka chyba nr sieden,dobra,leży na stole,nic wokół niej nie ma . Wczytuję grę,bo coś tam zapomniałam , idę po nagranie,a obok tego leżą dwa torsy i dwie głowy .. Patrzyłam na filmiki z tego budynku na you tube - tam nie ma tych części ciała .. O.O Jestem dosłownie przerażona,za Chiny tam nie wracam xc

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...