Bandyci
Zamieszkują niemal każdy zakamarek Stołecznych Pustkowi. Bandyci występują w kilku odmianach, różniących się między sobą nie tyle wytrzymałością, co używaną bronią. Najsłabsze oddziały używają broni białych, pistoletów oraz karabinów. Elitarne jednostki korzystają głównie z broni snajperskich i miotaczy ognia.
Behemoty
Najgroźniejsi z najgroźniejszych, o czym świadczy liczba tych potworów zamieszkujących Stołeczne Pustkowia. W całej grze spotkamy ich zaledwie pięć, ale pojedynki z nimi na długo zapadają w pamięci. Behemoty, bo tak się zwą, są silne, wielkie i wytrzymałe. Za wszelką cenę unikaj walki w zwarciu, a do ich eliminowania używaj broni ciężkich lub laserowych, takich jak grubas, wyrzutnia rakiet, działko obrotowe lub blaster obcych.
Błotniaki
Występują w kliku odmianach, o których dowiesz się w dalszej części bestiariusza. W pierwszych etapach gry spotykać będziesz ich najsłabsze odmiany, które i tak będą sprawiać niemałe problemy – głównie ze względu na okrywający niemal całe ciało pancerz. Są wytrzymałe, a walcząc z nimi warto celować w głowę. Występują na terenach podmokłych.
Błotniak – łowca
Większa, silniejsza i jeszcze bardziej wytrzymała odmiana błotniaka. Wraz z rozwojem bohatera i fabuły, łowcy będą pojawiać się w większych ilościach.
Błotniak – książę
W przeciwieństwie do dwóch poprzednich odmian, książę nie nosi pancerza, tracąc tym samym na wytrzymałości. Potrafi walczyć w zwarciu, jak i na dystans, plując w naszym kierunku śluzem.
Centaury
Zwane także psami supermutantów. Centaury może i cechują się sporą wytrzymałością, ale ze względu na swoją niewielką szybkość nie stanowią dużego zagrożenia. Należy jedynie uważać na wypluwany przez nie śluz. Wałęsają się po ruinach Waszyngtonu.
Kretoszczury
Spotykane są w pierwszych etapach gry. Jedyne, na co należy uważać walcząc z nimi, to ich skoki w kierunku bohatera. Do zabijania tych bestii najlepiej używać broni białej, a w szczególności specjalnego środka, który można dostać od Moiry z Megatony w czasie wykonywania zadania „Podręcznik Przetrwania”.
Łowcy niewolników
Większość łowców nastawiona jest neutralnie, choć zdarzają się wyjątki. Walcząc z nimi warto używać karabinów i shotgunów.
Mieszkańcy krypt
Podczas eksploatacji innych krypt natkniesz się niekiedy na wrogo nastawionych mieszkańców. Nie stanowią zagrożenia ze względu na używaną przez nich broń.
Muchy mięsne
Można by rzec: „Zwykła, zmutowana mucha”. Spotykana jest zaraz po ukończeniu prologu. Do much warto podchodzić slalomem, dzięki czemu łatwiej będzie nam omijać wystrzeliwane przez nie pociski. Gdy już jesteśmy blisko, jeden celny strzał powinien rozwiązać problem.
Najemnicy Kompanii Szpona
„Podobno podejmują się zadań, których inni najemnicy nie przyjmują” – takie słowa usłyszymy od wielu mieszkańców Stołecznych Pustkowi. Kompania Szpona sprawi niemały problem, głównie ze względu na wyposażenie najemników i ich grupy liczące kilka osób. Pierwsze starcia z nimi zaczną się po wykonaniu zadania „Potęga Atomu”.
Ogniste mrówki
Spotkamy je w osadzie Grayditch. Mogą stanowić zagrożenie na początku rozgrywki, gdy nasz bohater nie ma zbyt dużo punktów wytrzymałości i porządnej spluwy. Atakują ziejąc ogniem.
Pan Wyrwiflak
Nazwa tego robota mówi sama za siebie. Ze względu na wypowiadane w czasie walki teksty jest śmieszny, ale i bardzo niebezpieczny. Używa miotacza ognia i zadającego duże obrażenia karabinu plazmowego.
Protektrony
Mniej wymagające roboty. W walce używają pistoletu laserowego.
Radrakany
Małe insekty spotykane w czasie eksploatacji innych krypt, kanałów i wysypisk. Zadają bardzo małe obrażenia. Szkoda marnować na nie amunicję.
Radskorpiony
Najlepszą obroną jest atak? Nie w tym przypadku! Radskorpiony cechują się dużym współczynnikiem ataku i wytrzymałości, w dodatku potrafią zatruć jadem. Nie lekceważ ich ze względu na rozmiar, a we wczesnym stadium gry uciekaj.
Robomózgi
Kolejna z prostszych odmian robotów. Robomózgi wyposażone są w pistolet laserowy.
Roboty strażnicze
Zdecydowanie najgroźniejsza odmiana blaszaków. Roboty strażnicze wyposażone są w samą broń ciężką, taką jak miotacze ognia, wyrzutnie rakiet i działka obrotowe. Walka z nimi na otwartym terenie może być bardzo ciężka. Zachowaj ostrożność!
Supermutanty
Podobnie jak błotniaki występują w trzech różnych odmianach. Standardowe odmiany korzystają z broni białej lub karabinów. Oblegają cały obszar ruin Waszyngtonu.
Supermutant – Mięśniak
W przeciwieństwie do słabszych braci, mięśniaki korzystają z ciężkiego arsenału, takiego jak działka obrotowe.
Supermutant – Mistrz
Mistrzowie korzystają z tego samego uzbrojenia co mięśniaki, ale są od nich wytrzymalsi.
Szpony śmierci
Kolejne niezwykle szybkie, wytrzymałe i groźne bestie. Zamykane są w klatkach przez Enklawę, a następnie przewożone do bazy. W czasie walki z nimi dąż do okaleczenia przynajmniej jednej kończyny.
Świecące ghule
Stwory te są tak napromieniowane, że aż świecą. Spotykane są bardzo rzadko, głównie w miejscach skrywających cenne tajemnice. Starają się nas wykończyć nie za pomocą szponów, a promieniowania, które od nich bije.
Wściekłe psy
Początkowe walki z nimi mogą być dosyć trudne, dlatego warto celować w jedną z ich kończyn lub bezpośrednio w głowę.
Yao Guai
Zmutowane niedźwiedzie. W szybkości niewiele ustępują szponom śmierci, dlatego warto dążyć do zranienia jednej z kończyn. Zadają także spore obrażenia, jeśli pozwolisz im dostatecznie blisko się zbliżyć.
Zdziczałe ghule
Zamieszkują głównie opuszczone budynki i podziemia metra. Często padają po 1-2 strzałach z dobrej broni lekkiej.
Żołnierze Enklawy
Walki z nimi stoczysz w końcowej fazie gry. Musisz na nich uważać, gdyż korzystają z dobrych pancerzy wspomaganych i broni plazmowych lub laserowych.
Komentarze
Dodaj komentarz