Radio Galaxy News
Opis:
W skrócie GNR. Jest to pozostałość po dużej, przedwojennej firmie Galaxy News Network, prowadzona przez Three Doga, który propaguje opracowaną przez siebie samego tzw. „Dobrą Walkę”. Tłumaczy on ją jako próbę wyjawienia mieszkańcom pustkowi, jak „jest naprawdę” oraz przedstawienie prawdziwych motywów Enklawy. DJ puszcza też przedwojenną muzykę jazzową i swingową (pełna lista utworów poniżej).
Rola w fabule gry:
Radiostację odwiedzamy brnąc przez quest główny. Możemy się tam także podjąć zadania pobocznego "Radio Galaxy News". Three Dog potrzebny jest nam w wątku głównym, ponieważ posiada informacje na temat naszego ojca, którego odnalezienie jest z początku głównym celem gracza. Jest kilka sposobów na przekonanie go do zdradzenia nam tych informacji, a jednym z nich jest właśnie wykonanie wyżej wymienionej misji pobocznej. Ponadto jego wykonanie poszerzy zasięg transmitera radia, dzięki czemu będziemy mogli słuchać go poza ruinami stolicy kraju. Podobnie inni mieszkańcy Stołecznych Pustkowi.
Utwory:
- "I Don't Want to Set the World on Fire" – The Ink Spots
- "Anything Goes" – wykonane przez Cole’a Porter’a
- "A Wonderful Guy" – Tex Beneke
- "Boogie Man" – Sid Phillips
- "Butcher Pete (Część 1)" – Roy Brown
- "Crazy He Calls Me" – wykonane przez Billie Holiday
- "Civilization" – wykonane przez Danny’ego Kaye oraz The Andrews Sisters
- "Easy Living" – wykonane przez Billie Holiday
- "Fox Boogie" – wykonane przez Gerharda Trede
- "Happy Times" – wykonane przez Boba Crosby’ego & the Bobcats
- "I'm Tickled Pink" – skomponowane przez Jacka Shaindlina
- "Into Each Life Some Rain Must Fall" – wykonane przez Ellę Fitzgerald oraz The Ink Spots
- "Jazzy Interlude" – skomponowane przez Billy’ego Munna
- "Jolly Days" – skomponowane przez Gerharda Trede
- "Let's Go Sunning" – skomponowane przez Jacka Shaindlina
- "Maybe" – The Ink Spots
- "Mighty, Mighty Man" – Roy Brown
- "Rhythm For You" – Eddy Christiani i Frans Poptie
- "Swing Doors" – skomponowane przez Allan Gray
- "Way Back Home" – wykonane prez Boba Crosby’ego & the Bobcats
Ciekawostki
- Three Dog tłumaczy, dlaczego w kółko puszcza tylko parę starych piosenek. Po prostu nie mógł znaleźć żadnych innych płyt w dobrym stanie.
- Three Dog opisuje postępy gracza w queście głównym. Opowiada słuchaczom, jak postąpił nasz bohater i czy wykazał się szlachetnością, czy może wręcz przeciwnie. Nie omieszka przy tym dodać własnego komentarza. Nie wspomina jednak o zadaniach pobocznych.
- Ponadto Three Dog przed każdą informacją na temat poczynań głównego bohatera odnosi się do jego poziomu Karmy. Przykład: jeśli gracz ma poziom „Paladyn”, Three Dog na początku powie: „A Paladin walks among us!”. ("Paladyn kroczy pośród nas!")
- Jeśli gracz osiągnie poziom 20. (maksymalny poziom możliwy do osiągnięcia w podstawowej wersji gry), Three Dog przestaje składać raporty na temat jego dokonań w świecie gry.
- Radio Galaxy News nawiązuje do wielu utworów science-fiction. Przykład: kiedy naprawisz antenę na Pomniku Waszyngtona, Three Dog powie: "You can't stop the signal.", ("Nie możesz zatrzymać sygnału."), co jest cytatem z komiksu Jossa Whedona "Selenity: Better Days". Drugim tego typu zdarzeniem są słowa Three Doga wypowiadane, kiedy nasza postać osiągnie poziom Karmy „Ostatnia Nadzieja Ludzkości”. Tę właśnie nazwę wymawia DJ radia Galaxy News. Pochodzi ona z serialu s-f Babilon 5. Wykorzystał to też Abraham Lincoln w swoich przemowach.
- Jeśli Three Dog umrze (a może się tak stać, jeśli gracz go uśmierci), na antenie zastąpi go jego technik, Margaret. W przeciwieństwie do dawnego DJ'a nie jest zbyt rozrywkową osobą, więc jedyne, co będzie robić, to puszczanie piosenek. Czasem tylko wtrąci, że teraz ona zajmuje się radiem i wyjaśni, dlaczego.
Radio Enklawa
Opis:
Radio Enklawa prowadzone jest przez prezydenta Enklawy, Johna Henry’ego Edena, z ich kwatery głównej – Raven Rock. Ta radiostacja emituje patriotyczne melodie oraz podnoszące na duchu przemowy prezydenta. Muzyka odtwarzana na tej częstotliwości to po prostu stare, amerykańskie piosenki narodowe. Ponadto Enklawa rozstawiła po całych Stołecznych Pustkowiach mnóstwo Eyebotów, (Polskiej nazwy brak.), aby upewnić się, że nawet obywatele nie posiadający radia będą w stanie ich usłyszeć.
Rola w fabule gry:
Samo radio nie jest zbyt ważnym elementem wątku głównego, bardziej liczy się sama Enklawa. Jedyne, co możemy zrobić, aby wpłynąć naszymi działaniami na tę radiostację, to namówienie pod koniec gry Johna Henry’ego Edena do samozniszczenia, co doprowadzi do upadku radia. Poza tym Radio Enklawa może tylko nadać kilka komunikatów opisujących działania, które wpływają na historię naszego bohatera (jak np. atak na laboratorium naszego ojca w Pomniku Jeffersona).
Utwory:
- "America the Beautiful"
- "Dixie"
- "Halls of Montezuma"
- "Battle Hymn of the Republic"
- "Hail Columbia"
- "Stars and Stripes Forever" – W trakcie tej piosenki John Henry Eden przemawia w sposób identyczny, jak w filmie "Chłopiec i jego pies" (oryginalny tytuł: "A Boy And His Dog").
- "The Washington Post"
- "Yankee Doodle"
Ciekawostki:
- W mieścinie Megaton mieszka staruszek o imieniu Nathan, który jest zagorzałym entuzjastą Enklawy. Czasem nawet nuci niektóre z piosenek tego radia. Spotkać go możemy też później, gdy drastycznie zmieni swoje poglądy…
- Kilka innych osób w świecie gry zastanawia się nad naturą emisji radia – czy jest to rzeczywiście emitowanie sygnału „na żywo”, czy może to po prostu przedwojenna seria nagrań odtwarzanych jedno po drugim.
- Prezydent John Henry Eden w swoich przemowach opisujących fikcyjne wydarzenia i przesadnie wyniosłe morały, wspomina o swoim rzekomym zamiłowaniu do baseballu i pragnieniu przywrócenia tego sportu w nowej Ameryce, o którą walczą oraz swoim jakoby prawdziwym dzieciństwie, dorastaniu w Kentucky i swoim najlepszym przyjacielu – psie. Wspomina też przedwojenny rząd, choć nie wyraża się o nim w superlatywach – wręcz przeciwnie. Dawnych rządzących nazywa idiotami i półgłówkami oraz obwinia ich o wszczęcie Wielkiej Wojny. Opowiada też o swoim dojściu do władzy. Mydli oczy mieszkańcom Stołecznych Pustkowi wyborami, które tak naprawdę nigdy się nie odbyły.
Stacja Agathy
Opis:
Radiostacja ta jest aktywowana po wykonaniu misji pobocznej "Pieśń Agathy". Grana jest tam klasyczna muzyka skrzypcowa. Jest ona odgrywana właśnie przez staruszkę imieniem Agatha, której pomagamy w wyżej wymienionym zadaniu. Tłumaczy ona, że ta stacja jest w pewnym sensie jej „zapłatą” dla kupców, którzy często odwiedzają ją na odludziu, na którym mieszka. Czasem wtrąca między swoje utwory dobre rady, wspominając, aby trzymać się z dala od kłopotów i – co jest dla niej najważniejsze – być wesołym.
Rola w fabule gry:
Bardzo nikła. Można tutaj dostać zadanie poboczne "Pieśń Agathy", co uruchomi radiostację, ale poza tym nie ma żadnego związku z fabułą.
Utwory:
W Stacji Agathy jest odtwarzanych sześć wcześniej nagranych utworów zwykłego „rzępolenia” (choć nie pozbawionego uroku, melodii i rytmu) – czystej improwizacji oraz sześć znanych, orkiestrowych utworów, napisanych właśnie do grania na skrzypcach lub wiolonczeli.
- "Gigue" z Partity Bacha No. 3 (BWV 1006)
- "Preludio" z Partity Bacha No. 3 (BWV 1006)
- "Grave" z Sonaty Bacha No. 2 (BWV 1003)
- "Allegro ma non troppo" z Violin Concert Dworaka w a-moll, Op. 53 (B108)
- "Zigeunerweisen" z Opusu Sarasate 20
Ciekawostki:
- Właściwie nie ma zbyt wielu rzeczy, które można by zakwalifikować jako ciekawostki… Może poza tą jedną: Agatha w pewnym momencie wytłumaczy graczowi, dlaczego w radiu słychać muzykę, podczas gdy ona sama siedzi na krześle bez instrumentu lub też z nami rozmawia. To proste – wszystkie utwory uprzednio nagrała. Nawet jeśli zginie, jej transmiter ciągle będzie emitował utwory, które można było usłyszeć wcześniej.
Na Pustkowiach jest jeszcze wiele innych, mniej ważnych i ogólnie niedostępnych transmisji radiowych, których odkrycie pozostawiam wam. Powodzenia!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz