Umiejętności

Thorin czwartek, 19 marca 2009

W grze mamy do dyspozycji 13 zróżnicowanych umiejętności, które możemy rozwijać podczas awansowania naszej postaci na kolejne poziomy doświadczenia. Istnieją również specjalne figurki i książki, które pozwalają na jednokrotne zwiększenie naszych współczynników. Wszystkie umiejętności mogą osiągnąć maksymalną wartość 100 punktów.

Broń lekka – określa skuteczność posługiwania się taką bronią jak pistolet 10mm, strzelba bojowa, karabin maszynowy czy karabin snajperski. Bardzo ważna umiejętność, która powinna być rozwijana przez wszystkie postacie od samego początku gry.

Broń ciężka – określa skuteczność posługiwania się cięższym orężem, do którego zalicza się działko obrotowe, wyrzutnia rakiet, miotacz ognia i Grubas. Warto rozwijać tę umiejętność, jeśli w dalszej części gry zdecydujemy się używać tego typu broni.

Broń energetyczna – określa skuteczność posługiwania się takim sprzętem jak pistolet laserowy, karabin laserowy, pistolet plazmowy, karabin plazmowy oraz laser Gatlinga. Jeśli nie zdecydujemy się na broń ciężką, powinniśmy wybrać właśnie ten typ oręża.

Broń biała – wpływa na skuteczność posługiwania się wszelkimi nożami, pałkami, kijami i młotami. Mało przydatna umiejętność – na krótki dystans dużo lepiej sprawdza się chociażby broń lekka (shotgun).

Walka wręcz – wpływa na skuteczność posługiwania się rozmaitymi kastetami i rękawicami wspomaganymi. Umiejętność nieprzydatna analogicznie do broni białej.

Materiały wybuchowe – określa skuteczność używania wszelkich ładunków wybuchowych oraz granatów. Zastępuje umiejętności ‘Pułapki’ i ‘Rzucanie’ z poprzednich części gry. Inwestowanie w tę zdolność należy rozważyć w przypadku, gdy mamy zamiar często korzystać z tego typu sprzętu.

Medycyna – poprawia skuteczność działania stimpaków oraz innych medykamentów. Zastępuje umiejętności ‘Doktor’ i ‘Pierwsza pomoc” z dwóch pierwszych części gry. Warto inwestować tutaj nasze punkty, jeśli często ciężko obrywamy w walce i cierpimy na deficyt stimpaków.

Skradanie się – umiejętność cichego poruszania się i pozostawania niezauważonym przez innych. Wbrew pozorom jest to niezwykle przydatna zdolność, która umożliwia kradzież kieszonkową i silne ataki z ukrycia.

Otwieranie zamków – pozwala nam otwierać zamknięte drzwi i schowki bez właściwego klucza. Warto rozwijać tę zdolność do jednego z występujących w grze poziomów zabezpieczeń (25%, 50%, 75%, 100%). Z uwagi na wiele cennych przedmiotów, jakie znajdziemy w najlepiej zabezpieczonych skrzyniach, umiejętność powinna docelowo osiągnąć maksimum. Samo otwieranie zamków w grze zostało przedstawione w postaci minigry, w której używamy śrubokręta i spinek do włosów.

Nauki ścisłe – pozwala na łamanie haseł w napotykanych terminalach, co podobnie jak w przypadku otwierania zamków odbywa się w postaci minigry. Terminale różnią się poziomem trudności (15%, 25%, 50%, 75%, 100%). Poziom umiejętności wpływa na złożoność procesu uzyskiwania interesujących informacji. Umiejętność dosyć przydatna, ale lepiej zainteresować się otwieraniem zamków.

Naprawa – pozwala na efektywną naprawę naszego sprzętu, który niestety psuje się bardzo szybko. Wpływa również na ogólny stan wytworzonej przez nas broni. Naprawa u handlarzy jest dosyć droga, więc warto zainwestować tutaj jak najwięcej punktów.

Handel – wpływa na ceny uzyskiwane przez nas podczas kupna i sprzedaży przedmiotów. Pieniędzy nigdy za wiele, więc warto zainwestować tutaj chociaż kilka punktów.

Retoryka – umiejętność przekonywania innych do naszego zdania i pokojowego rozwiązywania wielu spornych sytuacji. Pozwala również na uzyskiwanie dodatkowych informacji od postaci niezależnych. Bardzo przydatna umiejętność, która ma szerokie zastosowanie w wielu zadaniach.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...