System S.P.E.C.I.A.L. odpowiada za proces tworzenia oraz rozwoju stworzonego przez nas bohatera. Składający się z siedmiu liter akronim reprezentuje tyleż współczynników, na które składają się: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility i Luck, co w tłumaczeniu na polski oznacza: siła, percepcja, wytrzymałość, charyzma, inteligencja, zręczność i szczęście. Każdy współczynnik może posiadać maksymalnie 10 punktów.
Siła – SI
Opis: Siła wpływa na dopuszczalny ciężar ekwipunku postaci oraz zadawane przez nią obrażenia w walce wręcz.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +10 do Udźwigu
- +0.5 do obrażeń w walce bronią białą
- +2 do umiejętności Walki Bronią
Percepcja – PE
Opis: Współczynnik ten wpływa na premię do umiejętności Materiały Wybuchowe, Otwieranie Zamków oraz Broń Energetyczna. Dodatkowo określa czas pojawiania się oznaczeń na kompasie.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +2 do umiejętności Materiały Wybuchowe
- +2 do umiejętności Otwieranie Zamków
- +2 do umiejętności Broń Energetyczna
Wytrzymałość – WT
Opis: Dzięki Wytrzymałości bohater jest w stanie znieść większą ilość obrażeń oraz staje się bardziej odporny na promieniowanie. Dodatkowo wpływa na premię do umiejętności Broń Ciężka oraz Walka Wręcz.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +20 do Punktów Wytrzymałości
- +2% odporności na promieniowanie
- +2 do umiejętności Broń Ciężka
- +2 do umiejętności Walki Wręcz
Charyzma – CH
Opis: Poziom Charyzmy sprawia, że NPCowie są mniej lub bardziej przyjacielsko nastawieni do bohatera. Dodatkowo daje premię do Retoryki oraz Handlu.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +2 do umiejętności Retoryka
- +2 do umiejętności Handel
Inteligencja – IN
Opis: Każdy punkt przeznaczony na ten współczynnik sprawia, że przy awansie bohater otrzymuje więcej punktów umiejętności. Dodatkowo można się spodziewać premii do Nauki, Naprawy oraz Medycyny.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +1 do Punktów Umiejętności na każdy kolejny poziom doświadczenia
- +2 do umiejętności Nauki Ścisłe
- +2 do umiejętności Naprawa
- +2 do umiejętności Medycyna
Zwinność – ZW
Opis: Wpływa na umiejętność Broń Lekka oraz Skradanie. Dodatkowo zwiększa liczbę punktów akcji w systemie V.A.T.S.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +2 do Punktów Akcji (Action Points)
- +2 do umiejętności Broń Lekka
- +2 do umiejętności Skradanie się
Szczęście – SZ
Opis: Szczęście jest jedynym współczynnikiem, który zaniżony nie obniża statystyk bohatera. Wpływa za to na szansę zadania krytycznego ciosu.
Bonusy za każdy kolejny punkt:
- +1% do szansy na zadanie krytycznego ciosu
Bonusy za każde dwa kolejne punkty:
- +1 punkt do wszystkich umiejętności
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz