Świat gry 'Two Worlds' jest ogromny. Trudno Ci będzie przemierzyć go bez użycia jakiegokolwiek wierzchowca. Na szczęście ten element rozgrywki został dobrze opracowany.
Poruszanie się
Wsiadanie, jak i zsiadanie z konia, umożliwia nam wciśnięcie klawisza akcji. Możesz jeździć w kilku prędkościach, a im dłużej trzymasz przycisk ruchu tym szybciej koń zacznie biegać. Twórcy gry obdarzyli konie sztuczną inteligencją, co znacznie utrudnia graczom sterowanie nim.
Wierzchowiec na ogół sam decyduje jak omijać drzewa, czy też jak zejść ze stromej góry. Sprawia to pewne problemy na pagórkowatym terenie, ponieważ niekiedy zaczyna się kręcić w kółko, ale jeśli będziesz się trzymać traktów, nie masz się o co martwić.
Drugim utrudnieniem jest sposób w jaki koń skręca. Nie zrobisz nim „trzysta sześćdziesiątki”, ba, w galopie jakiekolwiek sterowanie wymaga wprawy.
Poza tym okrążanie stada Wilków wiążące się z jazdą w kółko może doprowadzić, iż nasz koń przestanie reagować na skręt w danym kierunku. Jednakże nie powinniście się tego obawiać – zawsze istnieje możliwość zawrócenia albo skrętu w drugą stronę. Kolejnym mankamentem jest to, że wierzchowiec blokuje się od czasu do czasu na niewidzialnych przeszkodach w pobliżu drzew czy płotów. Wyjazd przez bramę podczas galopu jest praktycznie niemożliwy, możesz tylko iść krok po kroczku, aż do końca strefy blokowania.
Koń może zginąć tylko kiedy z niego zsiądziemy, aczkolwiek potwory na ogół skupiają się na bohaterze pozostawiając zwierzynę w spokoju. Raczej bez obaw możesz zostawiać wierzchowca w środku lasu. Kiedy wiesz, że jest w okolicy, możesz zagwizdać (domyślnie 'H'). Wtedy zwierze podejdzie do ciebie. Nie można się teleportować wraz z koniem.
Walka
Bardzo mi się spodobało, kiedy pierwszy raz wjechałem do wioski Gromów. Przewaga wysokości sprawiała, że wyszedłem z walki niemal nietknięty. No właśnie – „niemal”... nie porywaj się lepiej na przeciwników z włóczniami, bo ich ataki mogą zadać ci poważne obrażenia. Da się tratować przeciwników, im większa prędkość, tym większe obrażenia. Trochę wprawy i przeciwnicy latają jak kręgle. W miarę logiczne jest, że umiejętności typu Pułapki czy Podłe Sztuczki nie zadziałają z siodła, za to siedząc na wierzchu, zadasz większe obrażenia sieczne, a przeciwnik będzie miał utrudnione trafienie. Nawet Niedźwiedź nie może cię zrzucić z rumaka bez umiejętności Wysadzenie z Siodła.
Ekwipunek
Koń może nosić twój bagaż. Udźwig zależny jest od rodzaju wierzchowca. Jeśli siedzisz na koniu (albo jesteś dostatecznie blisko), włącz po prostu ekwipunek i przerzucaj do woli.
W grze 'Two Worlds' są różne rodzaje koni, od tych najzwyklejszych: cisków, karoszy, kasztanków, na których jeżdżą ludzie, z przeróżnymi siodłami i munsztukami, po konie orkowe, wychudłe, lekko demoniczne, z kolcami. Jest to naprawdę ciekawe urozmaicenie.
No i na koniec pytanie: „Skąd wziąć to cudo? Ale najlepiej za darmo.”. To całkiem proste. Na samym początku gry dostaniesz w wiosce Komorni zadanie związane z hodowlą koni. Jeśli je rozwiążesz, otrzymasz konia. Drugim sposobem na wierzchowca bez płacenia jest odnalezienie go. Gromy niekiedy trzymają konia w swojej wiosce (np. środku lasu opodal teleportera, do którego wysyła nas Ferid Radimos). Wystarczy zabić młode Gromy i odjechać w stronę zachodzącego słońca.
Komentarze
znajdziecie je w ''tajemniczych wieżach'' otóż większość wie coś o tajemniczych wieżach i ich roli w fabule (przeszłem całą grę na 2 sposoby i odkryłem wszystkie groty jaskinie potwory i spelle)
!!!
mo_mutari_01 – materializuje się konik Mutari brązowy z siodłem.
mo_mutari_02 – materializuje się konik Mutari szaro-zielony z siodłem.
mo_mutari_03 – materializuje się konik Mutari siwy z siodłem.
Pozdrawiam
Dodaj komentarz