Świat Antaloor jest małym uniwersum. Znajdziemy w nim wszystko: od lodowców na dalekiej północy, po wulkany na południu. Gracz może się poruszać po bardzo różnorodnym kontynencie, z szeroką gamą stref klimatycznych.
Cathalon jest stolicą królestwa o tej samej nazwie. Leży on w sercu Antaloor, przy ujściu największej rzeki – Gonu. Ta imponująca arteria wodna wije się przez wszystkie krainy z północnego wschodu na południowy zachód i wpada do morza wielką deltą.
W Cathalonie panuje umiarkowany klimat. Krajobraz rzadko jest lesisty, składa się głównie z rozległych trawiastych równin, usianych małymi wioskami, polami uprawnymi i zamkami obywateli. Na północy krajobraz jest znacznie bardziej górzysty. Znajdują się tam postrzępione szczyty gór Thalmont. Leżą tam miasta Tharbakin i Yarmalin. Tharbakin zbudowano w obrębie południowego pasma i jest to punkt, w którym wymieniane są towary z mieszkańcami północy. Yarmalin natomiast, jest ostatnim schronieniem Krasnoludów, czasem pomijanym we współczesnych mapach. Natura oszalała wokół tych dwóch miast. Postrzępione góry rozdzierają niebo, podczas gdy u ich podnóża miriady małych jezior zdają się skrywać tajemnice w swoich mrocznych głębinach. Wąskie ścieżki wiją się i biegną przez doliny oraz wąwozy jakby chciały uciec wzbudzającym respekt szczytom. W górach znajdziemy również osady i ich mieszkańców uporczywie wiodących życie na gołej skale. Na dalekim północnym wschodzie ogromne lodowce dominują w dzikiej i przepięknej scenerii. Te ogromne płaty lodu są przyczyną mrożących szpik w kościach temperatur. Teren natomiast pokryty jest warstwą ciągle padającego śniegu.
Na południe od Gonu klimat jest dokładnie odwrotny. Rzeka przecinająca Cathalon wyznacza granicę z Południowym Antaloor. Tutaj bujna roślinność i gorący klimat tworzą idealne warunki do hodowli dla wielu gatunków roślin. Na południowym zachodzie, wokół ogromnego portu Ashos, roi się od przeróżnych istot. To miasto zbudowane w delcie Gonu jest jednym z najważniejszych centrów handlu w Antaloor. Bambusowe lasy ciągnące się daleko na południe, otaczają Ashos ze wszystkich stron.
Daleko na południu, gdziekolwiek nie spojrzymy, znajdziemy ogień. Wulkany dookoła miasta Gor Gammar, wypluwają rzeki lawy, tworząc siarkowe, płonące pustkowie, na którym z pewnością nic nie zakwitnie – wschodni region Antaloor jest bardzo nieprzyjaznym życiu terytorium. Północ Gor Gammar (ale wciąż południe kraju), to jałowa pustynia Drak'ar. Szaleją tam duszące burze piaskowe. Teren jest pokryty ruchomymi wydmami i tajemniczymi ruinami dawno zapomnianych cywilizacji.
Na północ od pustyni leży wrogi teren Oswaroth. Od czasu gdy miała miejsce Wojna Bogów, teren ten został poważnie skażony trującą mgłą i tylko 'stworzenia śmierci' mogą pojawiać się na tamtych ziemiach. W centrum tego nieprzystępnego, bezludnego regionu znajdują się masywne ściany miasta Oswaroth. Nie znajdziesz go na żadnej z map tworzonych przez żyjące obecnie rasy – będzie tam tylko biała plama oznaczająca to miejsce.
Źródło: 2-worlds.com
Komentarze
z gory dzieki
Dodaj komentarz