Wątek Główny

Ranger & Mateusz "Lionel" Andrzejewicz piątek, 28 września 2007

Zbrukana Krew

Gra rozpoczyna się filmem wprowadzającym, w którym widnieje bohater jadący na koniu wraz z ranną siostrą. Widać, że przed czymś uciekają. Do tego zaczyna padać deszcz. Kira, siostra, nalega na dalszą jazdę, ale mężny heros postanawia zatrzymać się na noc. Zostawia dziewczynę pod drzewem i udaje się na poszukiwania noclegu. Pech chciał, że akurat w tym momencie wkracza czarny charakter. Porywa niezdolną do walki Kirę, a bohater, cały i szczęśliwy z powodu znalezienia opuszczonej chaty, wraca pod feralne drzewo.

Mija sześć miesięcy, a postać wreszcie trafia na pewien ślad – tajemniczy list każący udać się do Tharbakin.

Droga w Ciemność – Miecz na Sprzedaż, Dusza do Wynajęcia

Gra rozpoczyna się w Komorin, gdzie podejmujesz się swojej pierwszej misji jako najemnik.

Jako że w liście stoi 'sami cię znajdziemy', warto dorobić na boku, czyż nie? Starszy wioski wysłał cię do pobliskiej świątyni, abyś sprawdził czy nie ma tam przypadkiem zaginionych wieśniaków. Wchodząc dzielnie przez wielkie wrota, szykuj się na najgorsze. Krótki samouczek wskaże ci podstawowe ruchy.

W mrokach kaplicy przy ognisku grzeją się dwa Gromy, duże humanoidalne istoty, podobne do Orków. Nie są one przyjaźnie nastawione, więc szybko się z nimi uporaj.

Na zewnątrz oczekuje ciebie Togo, przedstawiciel wioski. Informuje on, że tajemniczy nadawcy listu byli w Komorin i cię szukali. Czyżby nie zastawszy bohatera poszli sobie? Nie. Jeden z nich czeka przed chatą pod osadą.

Mroczne Światło – Ponura Wiadomość – Nie Czas Na Negocjacje – Rysa Na Szkle – Bliźnięta – As w Rękawie – Wysokie Stawki

Gandohar, bo tak na imię ma tajemniczy przybysz, postawi ci ultimatum – 'pracuj dla mojego szefa albo zginie twoja siostra'. Każe ci również udać się do Koziej Groty. Po drodze warto wykonać kilka pierwszych zadań pobocznych. Co by się nie działo, musisz dojść do wskazanej jaskini.

W środku czeka Reist Tungard z propozycją nie do odrzucenia. Z rozmowy wynika, że zależy ci na uprowadzonej, ale o dziwo nie zgadzasz się na warunki postawione przez tajemniczą personę, która ewidentnie rozdaje karty. Reist każe ci postukać się w głowę i wrócić jak zmądrzejesz. Na zewnątrz stoi Gandohar, który obieca, że Kirze nic nie jest, a w przypadku powątpiewania w jego prawdomówność, wyśle cię do Węzła Thalmontu, abyś mógł się z nią skontaktować.

Okazuje się, że dwójka bohaterów dysponuje dziwną mocą, umożliwiającą im porozumiewanie się w specjalnych miejscach zwanych węzłami. Będąc w kamiennym kręgu, grafika zwariuje i nawiąże się kontakt. Rozmowa będzie długa i nic z niej nie wyniknie, z wyjątkiem tego, że siostra odeśle bohatera do kolejnego węzła i każe zaufać Gandoharowi.

Wróć do Koziej Groty. Tym razem rozmowa będzie nieco mniej agresywna, a ty dowiesz się o co też naprawdę im chodzi. Okazuje się, że rodzina bohatera kiedyś posiadała potężny artefakt, który może się przysłużyć do wskrzeszenia Aziraala. Aby zabezpieczyć się przed taką okolicznością, rozbito relikwię i rzucono na każdą część klątwę, zapewniającą monopol na jej używanie tylko członkom familii. Gdy siostra nie zgodziła się na warunki porywaczy, ci zgłosili się do ciebie. Masz odnaleźć dla nich wszystkie części artefaktu i odprawić odpowiedni rytuał.

Jako że Gandohar jest po części przyjacielem, pomaga ci wykombinować plan doskonały – będziesz pracował dla Reista i zbierzesz co trzeba, ale owy rytuał odbędzie się w miejscu, gdzie relikwia będzie mogła zostać zniszczona w każdej chwili. W ten sposób zapewnisz bezpieczeństwo swojej siostrze. Ale skąd wziąć ogień na tyle gorący, aby stopić tak potężny obiekt? Proste. Musisz skusić Reista na dokonanie obrzędu w Qudinar, gdzie znajduje się ogromny piec hutniczy.

Zawrzyj z Reistem odpowiednią umowę i wróć do Gandohara. Ten opowie ci, gdzie szukać poszczególnych części, czyli prawdę mówiąc odeśle cię do Ho, który prawdopodobnie ma jakiekolwiek pojęcie na ten temat.

Relikwia – Znajdź Kamień Ognia/Wody/Powietrza/Ziemi Do Relikwii

Oprawa znajduje się w posiadaniu Ultara Kargi, przywódcy rebeliantów i Klanu Kargów. Kryje się on po górach i lasach, a kiedy trzeba rozpływa się jak dym. Samo znalezienie jego kryjówki nie jest trudne, lecz dostanie się do skarbca wymaga trochę chodzenia. Można to zrobić na dwa sposoby:

  • Sprzymierzyć się z Rodem Skeldenów, którzy obecnie panują nad północnymi ziemiami i pragną całkowicie pozbyć się Klanu Kargów. W tym celu należy udać się na Wykopaliska.
  • Dołączyć do rebeliantów i zdobyć zaufanie Ultara Kargi. W tedy należy skierować się do Obozowiska Karga.

Tak czy inaczej, zyskasz Relikwię będącą początkiem długiej wędrówki po Antaloor.

Odpowiednie żywioły zostały porozrzucane po całym Antaloor i znajdują się w dość znaczących miejscach. Najbliżej znajduje się Żywioł Ziemi. Został on pochowany wraz z królem Satriusem w Dolinie Kopców. Dostęp do grobowca otrzymasz, wykonując zlecenia w Windbreak.

Następnym w kolejności jest Żywioł Wody nazywany 'Okiem Yatholena' i czczonym przez mieszkańców Ashos w delcie Gonu. Żywioł ukryty jest w świątyni, do której można dostać się na dwa sposoby:

  • Pomagając Uchinao Sakamoto, miejscowemu kowalowi w jego rodzinnych problemach.
  • Skontaktować się z Kano Mizoguchi, uczonym, który podejrzewa, że w świątynnych podziemiach hodowane są insekty nękające okolicę.

Każda droga prowadzi do otrzymania Żywiołu Wody. Kradzież kamienia rzuci nieszczęście na miasto w postaci hordy rozjuszonych Orków, więc należy pozałatwiać w mieście wszystkie istotne sprawy.

Żywioł Ognia znajduje się na orkowym ołtarzu w Gor Gammar. Wrota do miasta są szczelnie zamknięte dla cudzoziemców, a i wnętrze zaludnione jest Orkami. Można się tam dostać na kilka sposobów:

  • Wykorzystując Zbroję – Przebranie Orka (Jednorazowego Użytku) wykutą przez Creo z Cathalon.
  • Sprzymierzając się z Nekromantą imieniem Asmohar zamieszkującym okolice spalonego lasu.
  • Wkradając się do środka dzięki tajnemu przejściu i dziesiątkując orkową populację.

Ostatnim w kolejności jest Żywioł Powietrza będący jednym ze skarbów Białego Smoka, którego leże znajduje się w spalonej kniei.

Wyłom – Strażnik – Uwolnij Kirę

Tak zdobędziesz całą relikwię. Udaj się z nią do Qudinar, gdzie odbędzie się dramatyczna scena... Gandohar jest głównym czarnym charakterem.

Zbudzą cię poranne promienie oraz postaci dwóch Paladynów. Zakonnicy zwrócą twoja uwagę na pentagram rozpostarty na nieboskłonie. Twoim zadaniem jest usunięcie go i udanie się do Oswaroh. Magiczny znak podtrzymywany jest przez pięć Rogatych Wież, lecz wystarczy, by zginął tylko jeden Opiekun Pentagramu. Tak też będziesz mógł swobodnie udać się po siostrę.

W wymarłym mieście odnajdziesz Reista, który będzie próbował cię powstrzymać przed wtargnięciem do twierdzy. Zamieni się w ogromną potężną dynamiczną postać. Jest to jedna z poważniejszych potyczek w całej grze. Zdecydowanie trudniejsza od finalnego starcia. Najlepsza taktyką jest wykorzystanie zaklęcia Odbijająca Tarcza, która odpiera wrogie ataki.

Po starciu wkrocz na dziedziniec, gdzie spotkasz Gandohara. Ten wyjaśni ci wszystko i ponownie postawi cię przed wyborem:

  • Przyłączenia się do niego i zapewnienie sobie oraz Kirze nieśmiertelności. Spowoduje to pojawienie się grupy Paladynów.
  • Przeciwstawienia się i ostatecznego zgładzenia Gandohara. Postać nie jest taka straszna, za jaką się uważa i polegnie po kilku ciosach.

Komentarze

Gość_Conder.* · poniedziałek, 23 stycznia 2012, 16:14
0
Rany.Mam 50 lvl a i tak Ogniste Szkielety , Golemy wszystkich rodzajów i inne nie tak bardzo niebezpieczne stwory jednym ciosem odejmują mi z 1000 pd .. Rany,jak ja się boję jechac do tej dziwnej budowli xd
Gość_Azazel* · niedziela, 29 stycznia 2012, 16:20
0
Jak się gra na trudnym to tak jest;)

potrnuj na poziomie łatwym, dopiero potem bierz się za hard:)
Gość_Daniel* · wtorek, 19 czerwca 2012, 15:41
0
W ktorym miejscu znajduje sie ostatni zywiol-powietrza? mam problem z nim.
Gość_BRUTALNY* · czwartek, 30 sierpnia 2012, 22:15
0
przy 350 lvl nawet nie trzeba potionow uzywac
Nekromanta74 · środa, 4 marca 2015, 20:17
0
Kody są takie najpierw wpisz twoworldscheats potem wpjsuiemy tak addgold dodaje ilość złota piszemy addgold tutaj dowolną liczbe następne kody niedułgo
Gość_Maas* · poniedziałek, 11 marca 2019, 02:57
0
do Gość_Daniel* · wtorek, 19 czerwca 2012, 15:41. W smoczym gnieździe, na pograniczu wyjścia (przez tunel) z pustyni i lasu żarzących się drzew gdzie wojują Oktogroni. Pozdrawiam
Wie ktoś może jaki jest kod na ognisko? Pozdrawiam

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...