walizka

Alchemia

3 minuty czytania

Alchemia w Two Worlds jest jednym z najbardziej dopracowanych elementów. W różnych miejscach (od polanki w lesie, po szyję Zombi) występują najróżniejsze składniki eliksirów. Właściwie wszystko, co da się pogryźć lub wypić (albo jest kamieniem/metalem szlachetnym) można wrzucić do kociołka. Da się mieszać ze sobą do pięciu rodzajów składników (20 składników ogólnie), po czym zmiksować efekt z inną miksturą. To co wyjdzie dodamy do innego wywaru, a następnie... widać, że możliwości jest zbyt wiele, aby wszystkie opisać. Postaram się jednak przedstawić poniżej jak najwięcej składników, których możemy użyć. Eksperymenty są wskazane.

Porady:

  • Nie mieszaj składników o działaniu tymczasowym z tymi o działaniu trwałym.
  • Jeśli chcesz stworzyć miksturę, w której skład wejdzie kamień szlachetny, to składników 'żywych' musi być więcej. Np. dla mikstury z Diamentem musimy użyć nie jednego, ale dwóch lub więcej Tarczyc Zombi. W przeciwnym wypadku powstanie pułapka lub inny kamień.

Rośliny

Twardy Korzeń

  • -150 PŻ
  • +10 Siły Woli
  • działa 2 minuty

Oman

  • +5 Siły
  • działa 2 minuty

Przymiotno Północne

  • +1 Siły Woli
  • efekt trwały

Diptam

  • +200 PŻ

Orłoszpon

  • +10 Siły
  • działa 1 minutę

Róża Pustyni

  • + 50 obrony przed zimnem
  • działa 2 minuty

Nieprzyjaźnik

  • -200 PŻ
  • +5 Siły
  • działa 3 minuty

Wilczomlecz

  • -100 PŻ
  • +150 PM
  • działa 2 minuty

Tojad

  • -500 PŻ
  • +20 Siły
  • działa 3 minuty

Żółtorośl

  • -100 PŻ
  • +14 Żywotności
  • działa 2 minuty

Wiechlina

  • -50 PŻ
  • +5 Siły
  • działa 2 minuty

Żmijowiec

  • zapewnia niewrażliwość na trucizny
  • działa 2 minuty

Gajowiec

  • -100 PŻ
  • +10 Siły Woli
  • działa 2 minuty

Bulwiak

  • -250 PŻ

Łżebutki

  • +2 Zręczności
  • +2 Siły
  • +2 Siły Woli
  • działa 2 minuty

Rozłóg

  • -500 PŻ
  • +15 Zręczności
  • działa 2 minuty

Języcznik

  • +2 Zręczności
  • +2 Siły
  • działa 2 minuty

Łżebutki

  • +2 Zręczności
  • +2 Siły
  • +2 Siły Woli
  • działa 2 minuty

Cykuta

  • -300 PŻ
  • +100 zadawanych obrażeń
  • działa 2 minuty

Strusie Pióro

  • +20 Żywotności
  • działa 2 minuty

Lawenda

  • +10 Siły Woli
  • efekt trwały

Błękitne Oko

  • +200 PŻ
  • działa 2 minuty

Grzyby

Borowik

  • +100 PŻ

Muchomor Brązowy

  • -70 PŻ
  • +2 Siły
  • działa 5 minut

Muchomor Nakrapiany

  • zapewnia niewrażliwość na trucizny
  • leczy zatrucia

Muchomor Ciężki

  • -50 PŻ
  • +2 Żywotności
  • działa 5 minut

Muchomor Czerwony

  • -80 PŻ
  • +2 Zręczności
  • działa 5 minut

Trofea

Kręgosłup Wilkołaka

  • +50 PM
  • efekt trwały

Wilcze Serce

  • -80 PŻ
  • +10 Żywotności
  • działa 5 minut

Mięso

  • +200 PŻ

Tarczyca Zombi

  • zapewnia niewrażliwość na trucizny
  • leczy zatrucia
  • +6 Żywotności
  • działa 1 minutę

Róg Jednorożca

  • +4 Żywotności
  • +2 Zręczności
  • +2 Siły Woli
  • +50 obrony przed błyskawicami
  • efekt trwały

Pióro Dodo

  • -30 PŻ
  • +3 Siły Woli
  • działa 4 minuty

Gruczoł Łzowy Wiwerny

  • +7 Zręczności
  • działa 5 minut

Niedźwiedzi Pazur

  • +10 Siły
  • działa 4 minuty

Szpik Szkieletu

  • -150 PŻ
  • +5 Siły Woli
  • działa 4 minuty

Mięsień Rozpruwacza

  • +500 PŻ

Wyplówka

  • leczy zatrucia
  • +3000 PŻ

Mózg Ghula

  • +1 Siły Woli
  • efekt trwały

Serce Bezgłowca

  • +4 Żywotności
  • efekt trwały

Oko Skrzydaltego Demona

  • +50 PM
  • efekt trwały

Minerały

Kryształ Kwarcu

  • +15 ochrony przed błyskawicami
  • efekt trwały

Sól

  • +100 obrony fizyczna
  • efekt trwały

Siarka

  • +10 ochrony przed ogniem
  • efekt trwały

Granat

  • +10 ochrony przed błyskawicami
  • efekt trwały

Kalcyt

  • +50 ochrony przed ogniem
  • działa 2 minuty

Bursztyn

  • +10 ochrony przed ogniem
  • efekt trwały

Diament

  • +10 obrony fizyczna
  • +10 obrony przed zimnem
  • +10 obrony przed ogniem
  • +10 obrony przed błyskawicami
  • efekt trwały

Perła

  • +5 Siły
  • +20 obrony przed zimnem
  • efekt trwały

Rubin

  • +15 obrony przed ogniem
  • efekt trwały

Opal

  • +10 obrony fizyczna
  • efekt trwały

Azuryt

  • +10 obrony przed zimnem
  • efekt trwały

Hematyt

  • +50 obrony przed ogniem
  • działa 2 minuty

Magnezyt

  • +10 obrony przed błyskawicami
  • efekt trwał

Mika

  • +50 obrony przed błyskawicami
  • działa 2 minuty

Topaz

  • +10 obrony przed ogniem
  • efekt trwały

Srebro

  • +10 obrony przed zimnem
  • +10 obrony przed ogniem
  • +10 obrony przed błyskawicami
  • efekt trwały

Szmaragd

  • +100 obrony przed zimnem
  • działa 3 minuty

Ametyst

  • +100 obrony przed ogniem
  • działa 3 minuty

Szafir

  • +100 obrony przed błyskawicami
  • działa 3 minuty

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

Wczytywanie...