Sporo nowego dowiedzieliśmy się o "Cyberpunk 2077", trochę też widzieliśmy. Tego, czego nie napisano w oficjalnych materiałach i o to, czego jeszcze nie pokazano, postanowiła zapytać redakcja serwisu Eurogamer. Patrick Mills, projektant zadań, w krótkim wywiadzie, który odbył się zaraz po pokazie za zamkniętymi drzwiami, odpowiedział na kilka nurtujących kwestii.

cyberpunk 2077

Wielu obserwatorów, szczególnie po obejrzeniu ostatniego zwiastuna, zaczęło porównywać najnowszą grę CD Projekt RED z rockstarowską serią "Grand Theft Auto". Developer przyznał, że na powierzchni porównania z renomowanym cyklem mają sens, lecz głębsze wgryzienie się w temat pokazuje spore różnice. To prawda, "GTA V" również działo się w Kalifornii, ale na tych podobieństwach w sumie się kończy. Mills zaznaczył, że studio tworzy RPG z krwi i kości, nieliniowego oraz z postacią, którą tworzysz praktycznie od A do Z. Inny ma być również styl oraz projekt zadań.

Wbrew wcześniejszym plotkom Bethesda nie zdecydowała się (i jak obiecuje nie zdecyduje się, przynajmniej w najbliższym czasie) na stworzenie gry w stylu battle-royale. Postanowiła skupić się jednak na innym, równie modnym w ostatnich miesiącach kierunku - gry w formie usługi.

fallout 76

Oznacza to, że "Fallout 76" przez dłuższy czas będzie otrzymywał darmowe aktualizacje, które zagwarantują nam nowe opcje oraz wyzwania. Studio obiecało, że zamierza wspierać produkcję "przez naprawdę długie lata", a mniejsze aktualizacje wypełnią nam czas pomiędzy pełnoprawnymi rozszerzeniami, za które będzie trzeba zapłacić. Jeśli już mowa o pieniądzach, twórcy uspokajają - mikrotransakcje skupią się tylko na kosmetycznych aspektach tytułu, a wszystkie "wyjątkowe" przedmioty będzie można uzyskać również w trakcie rozgrywki. Cały dochód z mikropłatności zostanie przeznaczony na utrzymanie serwerów oraz implementowanie kolejnych nowinek.

"Metro: Exodus" z mocnym przytupem zagościł na targach E3 i czule popieścił podniebienia graczy spragnionych bezkompromisowych klimatów postnuklearnych zza Buga. 4A Games nie jest jednak w ciemię bite i nie zamierzało odhaczyć swojej obecności w Los Angeles na wypuszczeniu jednego zwiastuna. Twórcy przygotowali dla wszystkich ponad 15-minutową prezentację rozgrywki.

metro: exodus

Zgodnie z klasyczną zasadą sequeli - jest więcej, mocniej i bardziej kozacko. Klimaty, które poznaliśmy i pokochaliśmy zostały ubogacone o nowe elementy, a te które delikatnie liźnięto w poprzednich częściach - rozszerzono. Mamy więc lepszy crafting, dynamicznie zmieniające się warunki pogodowe i system dzień-noc wpływający na podejście do misji czy walkę na otwartym terenie oraz w klaustrofobicznych warunkach. Każde wyzwanie będzie można rozwiązać na kilka sposobów i wygląda na to, że nie są to czcze obietnice.

s.t.a.l.k.e.r: cień czarnobyla

"S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla". Klasyk ukraińskiego studia GSC Game World z 2007 roku. Można nawet odważyć się na postawienie tezy, że od dnia premiery ostatniej części serii, zapoczątkowanej tym tytułem, marka tylko zyskuje na dalszej popularności. Druga odsłona cyklu (nie mylić z "Czystym Niebem" ani "Zewem Prypeci") została zawieszona w próżni chaosu po kłopotach zespołu odpowiedzialnego za oczekiwanego od lat świętego Graala miłośników postapokalipsy zza wschodniej granicy. Zostaliśmy zmuszeni by... o zgrozo... czytać... aż trudno powiedzieć to słowo. Tak, czytać, by móc lepiej poznawać Zonę! Książek na polskim rynku ukazała się dość spora liczba. Twórcza jest i sama społeczność - wciąż powstają nowe modyfikacje. Nie brak także memów. Również i książki, przynajmniej ich część, należą do tworów społeczności skupionej wokół gry. Czarnobyl żyje więc wiecznie - w duszy każdego, który ma choć trochę "cziki briki". I oczywiście "iv damke"!

Długo czekaliśmy na pierwsze konkretne szczegóły związane z kolejnym projektem CD Projekt RED, lecz w końcu! Na tegorocznych targach prosto ze słonecznego Los Angeles, developerzy przygotowali pięciominutową prezentację przeznaczoną dla mediów.

cyberpunk 2077

Choć wspomniany pokaz był zamknięty, a widoki na upublicznienie go w najbliższym czasie są dość marne, to z relacji dziennikarzy rysuje nam się kilka ciekawych detali. Oprócz tego, że podobno jest naprawdę dobrze i grę określa się jako swoiste połączenie "Deus Ex", "Crysis" oraz "Wiedźmina 3".

Fallout 76

[E3 2018] Fallout 76 - premiera 14 listopada

Dodał: Tokar, poniedziałek, 11 czerwca 2018 · Komentarzy: 2

Tak jak spekulowano wcześniej, najnowsza odsłona serii "Fallout" będzie grą MMORPG. Twórcy obiecali jednak, że także gracze preferujący rozgrywkę dla jednego gracza powinni czerpać sporą przyjemność z gry - zabawa solo jest możliwa, choć także relatywnie trudniejsza.

fallout 76

Mapa świata została podzielona na sześć regionów charakteryzujących się różną fauną i florą. Dominują jednak tereny leśne i bagienne, z których słynie zachodnia Wirginia. Czekają na nas nowe wyzwania, w tym zupełnie nowe monstra jak... zmutowany leniwiec. Świat będzie cztery razy większy od tego, który mogliśmy przemierzać w "Fallout 4".

jak zabijać potwory

"Jak zabijać potwory” to kolejny komiks ze świata "Wiedźmina" Andrzeja Sapkowskiego, który ukazał się dzięki wydawnictwu Dark Horse. Za historię odpowiada Paul Tobin, którego nad Wisłą znamy z serii zapoczątkowanej przez „Dom ze Szkła”. Tym razem scenarzysta miał do pomocy rysownika Maxa Bertoliniego – razem przenoszą nas w okolice niewielkiego miasta Vorune.

Oglądamy wydarzenia poprzedzające fabułę "Dzikiego Gonu”. Tutejsze tereny, zwane Ziemią Niczyją, pełne są potworów, więc nic dziwnego, że pierwsze obrazki od razu prezentują nam starcie wiedźminów z gryfem. Liczba mnoga nie jest tutaj przypadkiem, bowiem Geraltowi towarzyszy jego mentor i przyjaciel – Vesemir. Obaj panowie trafiają do okupowanego przez Nilfgaard miasta, gdzie wciąż podążają tropem czarodziejki Yennefer. Obecność łowców potworów, chociaż przypadkowa, zostaje wykorzystana przez najeźdźców, którzy oferują pieniądze za uporanie się z grasującym w okolicznym lesie biesem. Geralt podejmuje się zlecenia, a następnie przepytuje okolicznych mieszkańców oraz sprawdza ślady w miejscu ataku. Jak się pewnie domyślacie, mieszkańcy nie mówią nam wszystkiego, zaś potwory czają się nie tylko w leśnych ostępach.

The Elder Scrolls VI

[E3 2018] Zapowiedziano The Elder Scrolls VI

Dodał: Tokar, poniedziałek, 11 czerwca 2018 · Komentarzy: 3

Bethesda najwyraźniej miała dość ciągłych zapytań co z losem "The Elder Scrolls VI", dlatego na tegorocznych targach postanowiła zapowiedzieć kontynuację długo wyczekiwanej marki.

the elder scrolls vi

Kto jednak liczył na garść szczegółów, przybliżoną datę premiery albo chociaż gdzie tym razem porwie nas przygoda w świecie Tamriel, ten się raczej srogo zawiedzie. Otrzymaliśmy tylko króciutki teaser, który jednak otwiera wrota spekulacji. Tylko tyle i aż tyle. Na jakiś czas musi nam wystarczyć.

Cyberpunk 2077

[E3 2018] Cyberpunk 2077 na nowym zwiastunie

Dodał: Tokar, poniedziałek, 11 czerwca 2018 · Komentarzy: 0

Miasto, gdzie większość mieszkańców żyje grubo poniżej granicy ubóstwa i przemoc jest chlebem powszednim, ale wszyscy chcą w nim żyć? To niezbyt zaskakująco perspektywa, gdy jesteś graczem i czekasz z niecierpliwością na nowe, krnąbrne dziecko CD Projekt RED.

cyberpunk 2077

Najnowszy zwiastun "Cyberpunk 2077" już śmiga na salonach, a jego głównym motywem jest właśnie metropolia, wokół której będzie kręcić się intryga. I jak to mawiała szpetnie pewna pop-kulturowa ikona: Night City to miasto, które jest jak kobieta tylko czekająca, aby ją przelecieć.

Jeżeli myśleliście, że życie w postnuklearnym moskiewskim metrze jest prawdziwym koszmarem na jawie to serdecznie witamy w piekle.

metro: exodus

Najnowszy zwiastun produkcji prezentuje jedną z lokacji, jakie odwiedzimy podczas podróży pociągiem przez apokaliptyczną Rosję. Wołga to siedziba mrocznego kultu, gdzie ludzi mówiących tym samym językiem co my, zdawałoby się naszych rodaków, należy strzec się jeszcze bardziej niż popromiennych wybryków ewolucji.

Ergo - kolejny znakomity i klimatyczny trailer, zaś "Metro: Exodus" powoli staje się mocnym kandydatem do zgarnięcia nagrody gry roku Anno Domini 2019. Konkludując, jest na co czekać.

Wczytywanie...