Książki fantastyczne

Ślepowidzenie wyd.2

Dodał: , · Komentarzy: 1

Informacja prasowa

ślepowidzenie wyd.2, peter watts, wydawnictwo mag, okładka

Znakomita… gęsta od filozofii, nowych pomysłów, i ostrego jak brzytwa pisarskiego stylu Wattsa. Tyleż magnetyczna, co przerażająca, wielostronnie argumentuje, że świadomość to przegrana sprawa, w którą wierzymy z przyzwyczajenia.

Ślepowidzenie Wyd.2. ukaże się 6 maja 2011 nakładem wydawnictwa Mag.

Peter Watts bierze główne mity opowieści o Pierwszym Kontakcie i roznosi je na strzępy. Powstaje wstrząsająca i hipnotyzująca powieść, popis talentu pełen prowokujących i niepokojących pomysłów. Ślepowidzenie to znakomity przykład na to, czego potrafi dokonać fantastyka naukowa i tylko ona. Fenomenalne studium nad świadomością, teoriami biologicznymi, empatią, uczuciami… ambitne w swoim rozmachu i wykonane z pełnym powodzeniem i brawurą.

Książki fantastyczne

Próba kwiatów

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

próba kwiatów, okładka, jay lake, wydawnictwo mag

„Próba Kwiatów”, powieść napisana przez Jaya Lake’a, zdobywcę nagrody imienia Johna W. Campbella, umożliwia nam zwiedzanie Nieprzemijającego Miasta, w którym nocami strach mieszkańców wzbudzają dawno uśpieni bogowie, a armie najeźdźców ścigają się z nadciągającymi śniegami, by rozpocząć oblężenie murów. Tajemny mistrz Nieprzemijającego Miasta, a zarazem następca opustoszałego tronu, znika z zamkniętej komnaty, gdy miejska polityka obiera śmiercionośny kurs w obliczu starań o odbudowanie dawnego imperium.

Miejskie karły, zniekształcone za sprawą dzieciństwa spędzanego w ciasnych skrzyniach, są zaniepokojone. Bidżaz Karzeł, przywódca frakcji Zaszytych, zmaga się z prześladowaniami. Jason Zarządca, przyjaciel i uczeń zaginionego mistrza, stara się utrzymać równowagę pod nieobecność swojego przewodnika. Imago z Lockwood walczy o przywrócenie stanowiska Burmistrza, usiłując zawrócić Nieprzemijające Miasto z drogi wiodącej ku zniszczeniu.

III Lubelskie Spotkania z Komiksem

III Lubelskie Spotkania z Komiksem

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Zbliżający się weekend będzie początkiem dla III Lubelskich Spotkań z Komiksem, które odbędą się w Lublinie w Akademickim Centrum Kultury "Chatka Żaka" Zainteresowani mogą się zapoznać z programem na dwa dni.

iii lubelskie spotkania z komiksem, plakat
Dungeon Siege III

Informacja prasowa

dungeon siege iii, okładka

Cenega, wyłączny partner firmy Square-Enix Europe w Polsce, Czechach i na Słowacji informuje, że długo oczekiwana trzecia odsłona gry Dungeon Siege na komputery osobiste ukaże się w polskiej wersji językowej (kinowa). Na konsole Playstation 3 i Xbox 360 gra zostanie wydana w oryginalnej, angielskiej wersji językowej. Gra Dungeon Siege 3 na PC, PlayStation 3 i Xbox 360 ukaże się w Polsce 17 czerwca 2011, jednocześnie z europejską premierą.

Dungeon Siege 3 to wyjątkowa gra, którą możesz przejść nie tylko sam, ale również w trybie współpracy z innymi graczami – grając na jednej konsoli lub przez Internet.

Delikatna równowaga między potężnymi frakcjami królestwa Ehb rozpadła się, pogrążając kraj w chaosie. Jako jeden z niewielu pozostałych przy życiu członków zhańbionego X Legionu, podejmiesz próbę odbudowy jego prestiżu, ratując Ehb od niechybnego upadku. Razem z grupę towarzyszy przemierzysz zadziwiającą krainę Ehb, zwyciężając napotkanych złoczyńców i wszelkiego rodzaju bestie dzięki kombinacji specjalnych zdolności, potężnej magii i śmiercionośnych broni.

Bachanalia Fantastyczne 2011

Informacja prasowa

Po raz pierwszy w swej historii Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra ogłasza otwarty konkurs literacki na opowiadanie fantastyczne inspirowane przeszłością, teraźniejszością lub przyszłością Zielonej Góry.

Prace powinny być osadzone w konwencji szeroko pojmowanej fantastyki (sf, fantasy, horror, legendy miejskie, realizm magiczny, itp.) splecionej z wątkami zielonogórskiej historii lub codzienności. Najlepsze opowiadania zebrane zostaną w postaci antologii.

Sądzimy, że wiedzę o Zielonej Górze i jej bogatej historii można upowszechniać również za pomocą fantastyki. Poza tym klimat i metafizykę miasta można budować także w świecie wyobraźni, a Zielona Góra w dziedzinie literatury popularnej nie doczekała się lawiny książek.

Konkurs towarzyszy tegorocznym 25. jubileuszowym Bachanaliom Fantastycznym, które odbędą się w dniach 16-18 września 2011 na Uniwersytecie Zielonogórskim. Wtedy też chcemy wydać Antologię z najlepszymi tekstami.

Zwycięzca naszego konkursu prócz publikacji i chwały otrzyma też nagrodę finansową w wysokości 300 zł. Teksty trzeba nadsyłać do 30 czerwca na adres adastra@adastra.zgora.pl. Ich objętość nie może przekraczać 40 tys. znaków.

Regulamin konkursu jest dostępny na stronie bachanalia.zgora.pl.

Dni Fantastyki 2011

Twórz program Dni Fantastyki!

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Zapraszamy wszystkich chętnych do zgłaszania punktów programu na Dni Fantastyki 2011. Jeśli więc uważasz, że masz coś ciekawego do powiedzenia o fantasy, gwiezdnych wojnach, rpg czy horrorze; prowadzisz ciekawe prezentacje gier czy książek, a może Twoją pasją jest nauka lub kultura – napisz do nas!

Więcej informacji znajdziecie w zakładce Program na naszej stronie, zaś kontakt do koordynatorów bloków, do których możecie zgłaszać Wasze propozycje, znajdziecie tutaj. Czas zgłaszania programu jest do 30 maja 2011 roku.

Dni Fantastyki 2011

Retrogralnia na Dniach Fantastyki 2011

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

Interesują Cię komputer i konsole trochę starszej daty? Takie nazwy jak Commodore 64, Amiga czy Super Nintendo coś Ci mówią? A może po prostu w grach cenisz głównie ich grywalność, a nie tylko grafikę? Nie ważne, czy chcesz wybrać się w sentymentalną podróż do lat młodości, czy też sprawdzić czym bawili się Twoi rodzice – mamy coś dla Ciebie: retroGralnie!

dni fantastyki 2011, retrogralnie

Podczas Dni Fantastyki będziecie mogli bawić się przy starszym sprzęcie i grach przygotowanym dla Was przez ekipę retroGralni – którą zobaczyć mogliście w CK Zamek przy okazji konwentu Tatooine oraz podczas tegorocznego konwentu CoolKon.

Czasopisma

Nowa Fantastyka 05/2011

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

nowa fantastyka 05/2011

Szanowni Państwo!

Już w sprzedaży majowy numer miesięcznika „Nowa Fantastyka” – FANTAZJA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE!

„Fantazja większa niż życie” – artykuł Michała Wiśniewskiego o epickiej fantastyce.

„Mali ludzie, wielkie wydarzenia” – rozmowa z Stephenem Ericksonem.

„Gra o tron – serial inny niż wszystkie” – rozmowa z Markiem Addym oraz konkurs filmowy.

„Czasami to historia wybiera ciebie” – rozmowa z M.D. Lachlanem.

W opowiadaniach zagranicznych „Wyspa” Petera Wattsa – mikropowieść uhonorowana nagrodą Hugo 2010.

Ponadto tradycyjnie felieton Łukasza Orbitowskiego, opowiadania polskie i zagraniczne, recenzje książek, komiksów i filmów. Na deser 4 konkursy dla czytelników. Do wygrania: „Gone 4”, „Trylogia zdrajcy – Łotr”, „Lewiatan” oraz „Inny świat”.

Zapraszam serdecznie do lektury!

Książki fantastyczne

Dotyk mroku, Wyd. Zielona Sowa

Dodał: , · Komentarzy: 0

Informacja prasowa

„Dotyk mroku” Doroty Wieczorek to powieść fantasy dla młodzieży, która właśnie trafiła do księgarń.

Głównym bohaterem książki jest Jacek, 15-latek mieszkający w Gdańsku przy ulicy Pomorskiej. Wcale nie chce zostać czarodziejem, jednak jako siostrzeniec jednego z największych magów musi wprawiać się w tym fachu. Nie chce też widzieć mroków – ukrytych przed wzrokiem zwykłych ludzi – ani tym bardziej z nimi walczyć.

dotyk mroku, dorota wieczorek, okładka

Chłopak posiada jednak ogromną, niezrozumiałą dla niego i otoczenia moc, która początkowo objawia się wywoływaniem burz czy nieprzewidzianych eksplozji, a z czasem wciąga go w wir dramatycznych wydarzeń.

Czasopisma

Informacja prasowa

Nowy numer magazynu Komputer Świat GRY EXTRA MAX (w kioskach od 29.04) w całości poświęcamy komputerowym horrorom – tym, które już straszą z półek sklepowych i tym, które niedługo się na nich pojawią. Do pisma dołączono płytę DVD z pełną wersją znakomitej strzelanki w klimatach grozy – NecroVision oraz dwa przerażające plakaty!

komputer świat gry extra max 1/2011, horrory

Gry komputerowe straszą nas od niemal dwudziestu lat – czasem jako nastrojowe, przesiąknięte atmosferą dreszczowce, innym razem jako dynamiczne zręcznościówki, w których walczymy z legionami zombiaków korzystając ze wszystkiego co wpadnie nam w ręce. Sprawdzamy od czego się zaczęło i jak ewoluowały pecetowe horrory.

Gier z domieszką elementów grozy jest na pecetach wiele, ale nie wszystkie zasługują na naszą uwagę i pieniądze. Dlatego redakcja GIER wybrała takie dostępne w sklepach tytuły, które zapewniają największe emocje i na pewno nas nie zawiodą. Doradzamy też, gdzie można je kupić najtaniej.

Wczytywanie...