Smoki

piątek, 18 marca 2005

Smok – Olbrzymi, inteligentny i przebiegły jaszczur, zwykle zdolny do latania. Potężna istota magiczna. Większość mieszkańców świata Gothic woli obchodzić smoki szerokim łukiem. Wyjątkiem od tej reguły są świetnie wyszkoleni łowcy smoków, najmężniejsi z paladynów i najpotężniejsi z magów.

Smok wg encyklopedii – W wierzeniach ludowych, baśniach: potwór jednogłowy lub wielogłowy, często skrzydlaty, mający szpony i ogon węża.

[Ustalmy, że w poniższym tekście epitet "nasz świat" (w dowolnej formie), będzie rozumowany jako "świat żywych ludzi", czyli ten, w którym żyje bezimienny.]

Smoki nie pochodzą z naszego świata, jednak czerpią moc z jego żywiołów (żywioły, od których wszystko pochodzi, utrzymują ludzki świat w harmonii. Każdy z nich sprawuje władzę nad jedną częścią świata). Ich hierarchia jest bardzo prosta. Prawdziwy cel przybycia smoków do naszego świata nigdy nie zostanie wyjawiony ludziom. Tylko Oko Innosa mogłoby rozwiązać smocze języki, by to ujawnić. Za każdym razem użycia Oka, trzeba połączyć kamień amuletu z wywarem ze smoczego serca, używając do tego celu stołu alchemicznego i menzurki, w ten sposób amulet odzyska swą moc. Trzeba jednak pamiętać, że ten proceder jest jednorazowy.

Beliar kazał smokom przybyć do naszego świata. Wsłuchane w jego święte słowa, nie spoczną, póki nie spełni się jego wola. Jego skarbiec znajduje się w kamiennym Dworze Irdorath.

Smoki wysłały do naszego świata swój pomiot, który ma zapewnić przetrwanie ich starożytnej dynastii. Czynami 'dragonów' kieruje Pan Ciemności oraz jego Słowo Mocy. Jego ramię sięga daleko poza Królestwo Umarłych, a Duchy nocy gromadzą się wokół, oczekując nadejścia swego Pana. Chce pokonać ludzi i zapanować nad światem. Smoki w porównaniu z nim są nic nie znaczącym pyłem. Ich Pan nadejdzie, by wskrzesić z popiołów ciała ludzi i wykorzystać je do podporządkowania sobie świata.

Pedrakhan

Mieszka wysoko na swojej skale (w GI było to miejsce położenia jednego z pięciu kamieni ogniskujących, w jego zdobyciu pomagał nam Lester, teraz w GII Gorn pomaga nam dojść do smoka). Uważa ludzi za walecznych, ale wątłych. Jest jednym z trudniejszych do pokonania wysłannikiem Beliara. Na początku, nie korzystając z żadnych poradników najtrudniej znaleźć właśnie jego górską kryjówkę.

Jego żywiołem jest kamień, ziemia i skała. "Miękka ziemia obdarza życiem wszystkie istoty pod słońcem, ale otworzy się i pochłonie cię, jeśli zbliżysz się do niej za bardzo. Skała, która prędzej pęknie, niż się podda, wznosi się dumnie ku niebu, by pogrzebać pod sobą nieostrożnych. A mimo to jest przecież najlepszą ochroną przed falą przypływu."

Feomathar

Na miejsce swego pobytu wybrał aktywny wulkan, z góry wygląda to na ognistą twierdzę. Wiedzie do niego trudna droga (zresztą jak do każdego smoka), na której są rozsiani jaszczuroczłekowie. Jako jedyny postarał się o ukrycie swojego skarbu. Jak zapewniał, nie dotrze do niego żadna pozbawiona skrzydeł istota, ponieważ swoje skarby ukrył wysoko na rozgrzanych skałach (ale ja zapewniam, że wystarczy się dokładnie rozglądnąć i skoczyć, nie trzeba się nawet wspinać).

Jego żywiołem jest siejący strach i zniszczenie ogień. "Iskra życia płonie w huczącym ogniu tego świata. A przecież ogień spala całe życie, pozostawiając po nim ledwie garstkę popiołu."

Pandrodor

Jest to najprostszy do pokonania smok. Na swoje lokum wybrał wielkie bagno, które powstało po jego przybyciu. Wcześniej napisałem, że jest on łatwy do pokonania, a to za sprawą dwóch łowców smoków (Ciphera i Roda z majątku ziemskiego), którzy mogą ci za darmo pomóc tego wielkiego gada (oraz jego przybocznych strażników).

Jego żywiołem jest... ykhm bagno, błoto (?), za wiele nie można z niego wycisnąć na temat swego arcanum żywiołu. Po prostu jest to smok bagienny.

Finkregh

Pan lodu i śniegu, Strażnik Spotkania. Jego tajemne "gniazdo" znajduje się w wielkiej lodowej grocie na terenie dawnego Nowego Obozu. Oprócz mrocznych istot nie ma tam żadnych ludzi, a budynki (chaty) zostały zasypane śniegiem. Przy wejściu do lodowej krainy możemy spotkać żądnego władzy i bogactwa Sylvia w towarzystwie swego chłopca na posyłki Bullca. Wcześniej byli razem z grupą łowców smoków, ale odłączyli się od nich (a właściwie zostali wypędzeni), ponieważ Sylvio zgrywał szefa. W zamian za pokonanie lodowych golemów i reszty ścierwa, łącznie ze smokiem proponuje nam 1000 sztuk złota, co później okaże się kłamstwem i będzie chciał nas zabić. No, ale wróćmy do smoka. Finkregh jest najmocniejszym ze smoków w górniczej dolinie, stanowi niemałe wyzwanie nawet dla wprawnego łowcy (mamy do dyspozycji jeszcze czary). Tajemniczą ciekawostką może być pozostawiony list Saturasa w jednej z opuszczonych chat niedaleko smoka...

Jego żywiołem lód i śnieg. "Wszystkie żywioły mają moc tworzenia i niszczenia. Ale tylko w wodzie, która stała się twarda jak skała, wszystko stanie się słupem soli, na którym życie jest niemożliwe."

Feodaron

Jeden z dwóch smoków na wyspie Irdorath. Jest on bratem ognistego smoka Feomathara, za którego chce się zemścić. Z prawdziwą przyjemnością spaliłby nas na popiół, ale może tylko pomarzyć. Przed smokiem znajdują się grupki jaszczuroczłeków pilnujących smoczych jaj (można łatwo ich rozgromić z pomocą Angara), a za nim rozpadlina (z pułapką-zagadką), która prowadzi dalej w głąb wyspy. W sali jest wiele zamkniętych kufrów, które w pewnym sensie zastępują legendarny skarb (choć ich zawartość może być łupami jaszczuroczłeków).

Smok-ożywieniec

Niestety-stety to już ostatni z niedoszłych pogromców Bezimiennego. Wysłał on Poszukiwaczy, których celem było naprowadzenie nas na jego ślad. Powierzono mu moc, by dzięki niej skąpał nasz świat w morzu krwi i nie spocznie póki ostatnia forteca praworządności nie obróci się w pył. Nie ma on imienia (tak jak my), a jego przeznaczeniem jest zniszczyć świat. Tylko bezimienny jest godzien stawić mu czoła, nawet Xardas jest wobec niego bezsilny. Przy ścianach jego groty są przejścia, z których przychodzą orki i nie pozwalają się oddalić (np. by się uleczyć) od smoka. Po zabiciu smoka Xardas tajemniczo wyzionął z niego do końca duszę.

Jego żywiołem jest śmierć...

Komentarze

Gość_ar* · niedziela, 30 maja 2010, 15:44
0
Pandrodor jest smokiem wody
Gość_bezio* · poniedziałek, 14 czerwca 2010, 16:45
0
mój kolega mówi że za wodospadem w górniczej dolinie jest dźwignia i że tam jest wodny smok .
a ja szukałem jej i nie znalazłem . help . pomocy gdzie on jest.
Carlos_95 · piątek, 6 sierpnia 2010, 13:37
0
Posłuchajcie, zrobili was w konia, brzydko mówiąc. Nie istnieje Smok Wodny. Za wodospadem jest jaskinia i nie potrzeba żadnej dźwigni, gdyż wchodzimy tam tak po prostu, w Gothic I było to miejsce również. A Pandrodor nie jest owym Smokiem Wody tylko Bagiennym, a więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Gość_Blow* · sobota, 28 sierpnia 2010, 20:43
0
Jest wodny smok w morzu
Gość_* · wtorek, 22 lutego 2011, 17:54
0
nie ma wodnego smoka
Gość_eloeleo320* · wtorek, 15 listopada 2011, 20:54
0
jest wodny smok gdy sie plynie od khorins daleko za wyspe ze skarbamiu zlodziei i dalej dalej wyswielta sie wfilmik ze taki smok, lub wodny waz dlugi zjada beziego i ja uwazam ze to smok
Gość_Gość* · środa, 1 lutego 2012, 09:51
0
To wąż wodny, kolego
Gość_* · środa, 24 lipca 2013, 15:14
0
@carlos_95

smok wody istnieje TO TY robisz nas w konia !

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...