szczury_wroclawia_szpital

Gildia Złodziei

Khorinis, jak chyba każde większe, do tego bogate, miasto nie może się obejść bez gildii złodziei. Swoją siedzibę ma ponoć w zamkniętych kanałach, które się pod nim rozciągają. Członków gildii spotykamy prawie w całym mieście, najczęściej o tym nie wiedząc. A są nimi:

Attyla – Specjalista od mokrej roboty. W zależności od naszego postępowania wobec członków gildii, będzie nas chciał zabić lub przekazać nam klucz do kanałów.

Cassia – Znajdujemy ją w kanałach. Jest ona szefem całego przybytku. Jeśli chcemy się zaciągnąć, to musimy porozmawiać właśnie z nią. Może nas nauczyć kradzieży kieszonkowej oraz pomoże nam nabrać zręczności. Od niej także dostajemy zlecenia.

Halvor – Paser. Handluje rybami w dzielnicy portowej. Będąc członkiem gildii, będzie kupował od nas srebrne kosztowności po większej cenie.

Hanna – Właścicielka Gospody "Pod Senną Sakiewką". To właśnie w tym przybytku znajduje się drugie wejście do kanałów. Kiedy damy jej Księgę rachunkową Lehmara, zdradzi nam położenie tajnego skarbca gildii.

Jesper – Ostatni z szajki, który przebywa w kanałach. Jest specem od cichego poruszania się, czego też może nas nauczyć.

Joe – Biedaczek został zamknięty w wieży strażniczej. Klucz do niej posiada strażnik Peck. Za jego uwolnienie możemy dostać od niego 5 wytrychów.

Kardif – Właściciel przybytku "Pod Kuternogą" w dzielnicy handlowej. Możemy u niego zaopatrywać się w wytrychy.

Nagur – Klient karczmy "Pod Kuternogą". Pod warunkiem, że nie należymy do straży lub nie jesteśmy członkiem klasztoru, zleca nam zadanie polegające na dostarczeniu paczki z jedzeniem z farmy Akila.

Ogrodnik – Znajdziemy go w górnym mieście. Opowiada nam o tajnych skrytkach, w których znajdują się Krwawe Puchary.

Ramirez – Drugi z trzech członków przebywających w kanałach. Nauczyć nas może otwierania zamków. Zleca nam zadanie polegające na zdobyciu sekstansu. Dowiadujemy się od niego także o skrzyni mistrza gildii, posiadającej tak skomplikowany zamek, że nikt do tej pory nie zdołał go otworzyć. Kod do zamka to: PPPLPPPLPLPLPPLLLPPL

Rengaru – Mała płotka. Zajmuje się drobnymi kradzieżami kieszonkowymi. Ostatnio obrobił kupca imieniem Jora. Możemy go wsadzić za kratki albo puścić wolno, co owocuje poparciem w szeregach gildii.

Jak dołączyć?

Do gildii złodziei możemy dołączyć na dwa sposoby. Pokojowo lub wyrywając po drodze parę chwastów. Tak więc na początku musimy porozmawiać z kupcem Jorą. Dowiemy się od niego, że niejaki Rengaru skradł mu sakiewkę ze złotem. Złodziej znajduje się nieopodal, wystarczy do niego zagadać i powiedzieć, że okradł kupca. Zacznie on uciekać, ale zatrzyma się obok drzewa w pobliżu koszar. Rozmawiamy z nim ponownie i zabieramy od niego złoto, które ukradł. Możemy go puścić wolno lub wydać straży.

Kolejną osobą, z którą powinniśmy porozmawiać jest Nagur. Od Kardifa dowiadujemy się, że może on mieć dla nas jakieś specjalne zadanie. Więc zgłaszamy się do niego i oznajmiamy, że chcemy dla niego pracować. Nie przystanie on na to, jeżeli będziemy Strażnikiem\Paladynem lub Nowicjuszem\Magiem. W innym wypadku wyśle nas do kupca Baltrama, a ten z kolei każe nam przynieść paczkę z żywnością, która jest w posiadaniu farmera Akila. Tam musimy się uporać z dwójką niemiłych najemników. Po wygranej walce rozmawiamy z farmerem i zabieramy paczkę, którą zamiast Baltramowi zanosimy Nagurowi. Będąc jeszcze na farmie warto odwiedzić pobliską jaskinię z bandytami, w której znajduje się dziwna ryba, ale o tym później. Po dostarczeniu paczki zapłatę dostajemy następnego dnia.

Teraz o tajemniczej rybie z jaskini. Znajdziemy w niej notatkę, dzięki której możemy pogrążyć kupca Halvora. Zawieramy z nim układ, nie wydając go straży. Po tym wracamy do Nagura po naszą nagrodę. Będąc w karczmie, od jej właściciela dowiemy się, że ktoś na nas czeka za domem Halvora. Tą osobą jest Atylla. Jeśli Rengaru, Nagura i Halvora dobrze potraktowaliśmy, przekaże on nam klucz do kanałów, jeśli nie – będzie próbował się nas pozbyć. Jeśli wygramy, przy jego zwłokach także znajdziemy ten sam klucz. Ostatecznie na jedno wychodzi.

Wejście do siedziby gildii znajduje się na brzegu przystani w mieście portowym. Będąc w środku, od razu powinniśmy udać się do Cassi, bo to właśnie ona może nas wcielić w ich szeregi. Jeśli zgodzimy się przyłączyć do gildii, zleci nam zadanie, które jest też sprawdzianem naszych umiejętności.

Zadania

Naszym pierwszym zadaniem jako złodziej jest odciążenie z pierścienia kufra alchemika Constantina. Tak więc aby do tego przystąpić, musimy znać się na operowaniu wytrychem oraz na skradaniu się, bowiem pierścień znajduje się w zamkniętej skrzyni. Po wykonaniu zadania zgłaszamy się do Cassi, która oficjalnie przyjmie nas w szeregi gildii, uczy tajnego złodziejskiego znaku oraz przekazuje nam klucz do drzwi w gospodzie Hanny.

Kolejnym zadaniem jest zdobycie 6 pucharów, które znajdują się w całym mieście. Ich lokalizacja jest opisana w osobnym artykule. Po zdobyciu wszystkich 6, ponownie zgłaszamy się do szefowej, która ma zająć się sprzedażą owych kielichów.

Innym zadaniem może być zdobycie sekstansu dla Ramireza. Możemy go znaleźć w skarbcu jednego ze smoków, ale to dopiero w 4 rozdziale gry lub w chacie Grega – tylko jeśli posiadamy rozszerzenie Noc Kruka.

Skarbiec gildii

Podczas rozmowy z członkami gildii możemy dowiedzieć się o skarbcu, lecz niestety nie poznamy jego dokładnego położenia. Sekret ten może nam wyjawić Hanna, jeśli tylko dostarczymy jej książkę lichwiarza Lehmara. W podzięce dostaniemy od niej klucz i dowiemy się, że może on otworzyć dla nas bramy bogactwa. Tak więc z kluczem i paroma wytrychami udajemy się na wyspę, która znajduje się w pobliżu Khorinis. Kiedy już do niej dopłyniemy, musimy stoczyć walkę z paroma jaszczurami. Uprzedzam, że nie jest to prosta walka dla niedoświadczonych i słabych postaci. Znajdujemy tam wejście do jaskini i szukamy pochodni, po czym naciskamy na nią, aby wyłączyć mechanizm sterujący kolcami w podłodze. Teraz łupy gildii są nasze.

Komentarze

0
Gość_anonim* ·
ale wiesz kto ma klucz do jednej ze skrzyn w tym skarbcu bo sa 4 skrzynie 2 wytrychami otwieramy 1 chyba kluczem od hanny a 4 mi pisze ze potrzebuje klucza jakbyscie cos wiedzieli to napiszcie
0
·
Dwie są otwierane dzięki wytrychom, jeden dzięki kluczowi Hanny, a jeden dzięki kluczowi uzyskanemu po oddaniu pierścienia Constantino gildii.
0
Gość_Anonim* ·
jeden z kluczy (ten od hanny) dostajemy w sakiewce drugi daje chyba cassia a reszta to otwieramy wytrychami

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...