Postacie

8 minut czytania

Xardas

Były członek rady Magów Ognia. Dawniej był wiernym sługą Innosa. Jednak po pewnym czasie, gdy inni magowie nie podzielali jego poglądów (Xardas uczestniczył w tworzeniu magicznej bariery, później gdy plan się nie powiódł, uważał, że tylko czarna magia demonów może ją zniszczyć) oddzielił się od swoich towarzyszy, a cały swój czas poświęcił na studiowanie demonicznej magii. Świat uważał go od dawna za zaginionego. On pierwszy zdał sobie sprawę z powagi sytuacji. W Gothic II nekromanta Xardas (i mentor naszego bohatera) wykorzystując swą magiczną moc, sprowadza on bezimiennego z powrotem do świata żywych, ratując przed śmiercią w Świątyni Śniącego. Następnie wysyła go na niebezpieczną misję odzyskania magicznego amuletu, Oka Innosa.

Lester

Jest to postać, która występowała wcześniej w Gothic I. Był on członkiem dawnego Obozu na bagnie, inne obozy nazywały ich niefortunnie "świrami z sekty", ponieważ wyznawali Śniącego. Po tym jak Śniący okazał się potężnym demonem, większość bractwa oszalała i gdzieś znikła. Lester nie poddał się swoim myślom i zdołał w miarę bezpiecznie wydostać się z Kolonii (Górniczej Doliny). W Gothic II po rozmowie z bezimiennym rusza do Wieży Xardasa i tam zostaje prawie przez całą grę. W piątym rozdziale można go przyłączyć do załogi statku. Lestera i Angara, który również należał do Bractwa Śniącego męczą koszmary i złe myśli, wszystko przez Siły Ciemności, które wysłał Beliar.

Diego

Stary druh z Kolonii, należał do Starego Obozu. To z nim bezimienny przeprowadził pierwszą rozmowę za magiczną barierą, więc znają się dość długo. Diego jest sprytny i przebiegły. Jest także zręcznym złodziejem, ale również potrafi dobrze walczyć, preferuje bronie dalekosiężne, głównie łuki. Dzięki swojemu (wrodzonemu?) sprytowi udało mu się przeżyć w Górniczej Dolinie, przy okazji przechowując skrzynie z bardzo cenną rudą, podczas gdy reszta ekspedycji poległa (został wykorzystany przez Garonda). Powrócił do Khorinis gdzie ostał się na pewien czas, choć jak kiedyś mówił: "Dzisiejsze miasto Khorinis to nie to, co kiedyś". Nie mogąc ustać w jednym miejscu, z chęcią wyruszyłby w świat.

Milten

Jako jedyny Mag Ognia przeżył za barierą, a następnie wydostał się z Górniczej Doliny. Kiedyż razem z bezimiennym odzyskali kamień ogniskujący oraz święty talizman orków. Teraz ponownie pomagają sobie nawzajem, między innymi dzięki nim Gorn wydostał się z zamkowego więzienia. Milten chętnie dołączyłby do załogi statku, byłby bardzo przydatny, ponieważ ma do zaoferowania mikstury.

Gorn

Twardy wojownik, nieustraszony w boju. Dawniej należał do Nowego Obozu, był jednym z najemników pod dowództwem Lee, którzy ochraniali Magów Wody. W Gothic II został uwięziony w zamku, ponieważ sprawiał problemy. Został uwolniony przez bezimiennego dzięki 1000 szt. złota i dobrym kontaktom między bezimiennym a Garondem. Po powrocie do Khorinis wrócił do Lee. Wdzięczny za pomoc jest zawsze gotów pomóc w walce i skopać komuś tyłek.

Lee

Sławny generał króla Rhobara, wygnany jednak za zdradę (prawdopodobnie niesłusznie). Lee od Gothic I dowodzi najemnikami, których duża część pochodzi jeszcze z Nowego Obozu. Ochraniali tam Magów Wody z Saturasem na czele, którzy chcieli zniszczyć magiczną barierę potężną eksplozją wielkiego kopca rudy. Po upadku bariery Lee wraz ze swoimi ludźmi wprowadził się do Onara, który w zamian płacił im za pilnowanie farm (szczególnie przed wścibską strażą). Najemnicy przebywający na majątku ziemskim podzielili się, tworząc dwie grupy: starą i nową. Stara grupa zawiera zwolenników Lee, a nowa – Sylvia, który chce objąć dowództwo. Lee chciałby powrócić na kontynent i zemścić się na królu oraz dokończyć zaczęte sprawy.

Lord Hagen

Po zniszczeniu bariery w pierwszym "gotyku" Lord Hagen razem z innymi paladynami został wysłany ostatnim okrętem ("Esmaralda") z kontynentu na wyspę Khorinis przez króla Rhobara, aby dopilnował dostawy rudy z Górniczej Doliny. Hagen za wszelką cenę próboje utrzymać porządek i bezpieczeństwo w mieście. To on zarządził opłacanie noclegów dla przybyszów. To właśnie z nim spotyka się bohater w pierwszym rozdziale, aby przekazać wieści od Xardasa. Mianuje także strażników na paladynów. I jak każdy paladyn za Innosa oddałby życie.

Pyrokar

Ziemski rzedstawiciel Innosa oraz przywódca Magów Ognia. Jest także członkiem Najwyższej Rady lub jak kto woli Rady Trzech. Z pewnymi oporami pomaga bohaterowi w naprawieniu Oka Innosa. Zasiada wraz z Serpentesem i Utharem w głównym budynku klasztoru. Nie lubi wyznawców Beliara (wiadomo walka Innosa z Beliarem) i tym samym żywi niechęć do Xardasa. Pyrokar mianuje nowicjuszy, którzy pomyślnie ukończyli Próbę Ognia na Magów Ognia a w późniejszym etapie gry Arcymagiem Ognia. Uczy również szóstego (ostatniego) kręgu magii.

Sarpentes i Ulthar

Serpentes jest niemiłym i pysznym człowiekiem siedzącym po prawej stronie Pyrokara. Tak jak Baalowie w jedynce nie lubi gdy się do niego odezwie jeśli sam tego nie chce. Uthar jest "normalny" (w porównaniu do Serpentesa), siedzi po lewej stronie Pyrokara. Obaj należą do Najwyższej Rady. Podczas Próby Ognia otrzymujemy od nich po jednym zadaniu-zagadce.

Lares

Dawniej był prawą ręką Lee, werbował nowych członków. Teraz znajduje się w porcie miasta Khorinis. Obserwuje czy dzieje się coś ważnego bądź ciekawego. Nieoficjalnie wiadomo, że Lares ma złodziejskie odchyły (pewnie przez długie, wieczorne przesiadywanie w portowej gospodzie). To dzięki niemu bezimienny chcąc dołączyć do najemników trafił na majątek ziemski, Lares mógłby go także podszkolić w zręczności.

Bennet

Kowal najemników, który pomorze bohaterowi w naprawie Oka Innosa. Bezimienny pomaga mu wydostać się z więzienia. Bennet został niewinnie posądzony o zabicie paladyna Lothara. W całej grze chyba jedynie on ma nieskończoność stalowych prętów, z których można wyrabiać miecze. Może nauczyć naszego bohatera wyrobu oręża, a potem wykuwania magicznych mieczy. Bennet podobnie jak Harad kuje miecze z rudy jednak tylko dla najemników. Po zabraniu go ze sobą w podróż do Dworu Irdorath nauczy bezimiennego siły do 100. Ten kowal to prawdziwa „złota rączka”.

Onar

Jest właścicielem największego gospodarstwa na wyspie. Odziedziczył je po swoim ojcu. Onar jako pierwszy zbuntował się przeciw rozkradaniu dobytków farmerów przez strażników z miasta. Do obrony swoich farm wynajął Najemników, którym przewodzi Lee. Po niedługim czasie do Onara przyłączyli się inni farmerzy, jak np. Sekob czy Bengar. Onar jest człowiekiem trochę niemiłym i nie budzącym zaufania. Codziennie za robotę wypłaca Najemnikom ok. 50 sztuk złotych monet. 

Vatras

Ten starszy człek jest kapłanem Adanosa. Codziennie przesiaduje na placu świątynnym w Khorinis prawiąc kazania. Jest mądrym oraz spokojnym człowiekiem. Opanowany i pełen wiedzy pomaga nam naprawić Oko Innosa, które zostało zbezczeszczone przez Poszukiwaczy. Potrzebujemy jego błogosławieństwa na początku gry, by zdobyć zgodę czeladnika Thorben'a. W późniejszym etapie gry może nam towarzyszyć na statku płynącym do Dworu Irdorath.

Lord Andre

Prawa ręka Lorda Hagena. Lord Andre przejął dowodzenie w koszarach i urząd sędziego. Tym samym stał się „prawem” w Khorinis. Dowodzi strażą miejską a jego głównym zmartwieniem są sprzedawcy bagiennego ziela i Gildia Złodziei. Po przyłączeniu się do straży ma dla nas kilka ciekawych zadań.

Garond

Jest dowódcą zwiadowczego oddziału paladynów w Górniczej Dolinie. Armia orków zmusiła ich do odwrotu do zamku, który stoi na środku mapy. Zadaniem Garonda jest wydobycie 200 skrzyń magicznej rudy. Do tej pory wydobyto zaledwie 10 z powodu wyczerpania drogocennego metalu. W ciągu dnia przebywa w tym samym pomieszczeniu co Gomez w Gothic I. W drugim rozdziale bezimienny dostaje od niego dowód na istnienie smoków. Z dnia na dzień sytuacja jego oddziału staje się coraz bardziej tragiczna, zaczyna braknąć ludzi i żywności. Lord Hagen wyrusza, aby mu pomóc.

Jack

Stary marynarz. Obecnie jest latarnikiem, ale jego dom przejęli bandyci, którzy go z stamtąd wypędzili. Przesiaduje w dokach Khorinis wpatrując się w morze. Jest załamany, ponieważ jego latarnia, była jego głównym zajęciem oraz dachem nad głową. Jednak liczy na pomoc bezimiennego. Mógłby zostać kapitanem statku.

Jorgen

Były marynarz, próbuje dostać się do klasztoru Magów Ognia, ponieważ nie ma co jeść. Gdy jest już w środku narzeka na ciężką pracę i marne jedzenie. Może zostać kapitanem i wypłynąć do Dworu Irdorath. Aby jednak Pyrokar zgodził się wypuścić go z klasztoru (Jorgen sprawił, że klasztorna spiżarnia świeci pustkami) trzeba wykonać pewne zadanie…

Saggita

Jest zielarką, wróżką i zna się na alchemii. Ludzie przychodzą do niej po porady z całej wyspy Khorinis. Ma moce uzdrawiające. Można u niej zakupić asortymenty alchemiczne i nauczyć się tajemnic warzenia różnych mikstur. Ma też zadanie – wysyła bezimiennego w dosyć niebezpieczną podróż po Słoneczny Aloes, który rośnie tylko w legowisku Czarnego Trolla.

Cassia

Jest przywódczynią Gildii Złodziei, największej siatki rzezimieszków w całym Gothic II. Jest możliwość przyłączenia się do nich, może nauczyć kradzieży kieszonkowej i zręczności aż do 90. Mieszka (a właściwie – ukrywa się) w kanałach razem z Ramirezem i Jesperem.

Daron

Chciwy i szyderczy kapłan Innosa. Cały czas przebywa na targowisku w Khorinis sępiąc od mieszkańców datki na świątynie. Wyznaje regułę dosyć bliską kościołowi w dzisiejszych czasach "Im więcej dasz na tacę, tym Cię Bóg bardziej kocha". Niestety jego błogosławieństwo jest nam potrzebne do dostania zgody od czeladnika Thorben'a. Gdyby nie to, radziłbym z nim w ogóle nie rozmawiać.

Angar

W czasach bariery Angar był wysokim stażem strażnikiem świątynnym w obozie na bagnie. Po straszliwych wydarzeniach w obozie które nastąpiły po upadku bariery, Angara prześladują ciągłe bóle głowy. Obecnie spotykamy go w IV rozdziale na zamku w górniczej dolinie. Prosi nas o pomoc w odnalezieniu zaginionego amuletu. Później można go znaleźć na farmie Bengara. Z chęcią zabierze się z nami do dworu Irdorath.

Mistrzowie w Khorinis (Bosper, Matteo, Harad, Thorben, Constantino)

Bosper jest myśliwym, który znajduje się w pierwszym domu po prawej. Może nauczyć bohatera zdzierania ze zwierząt skór. Jeśli bezimienny zostanie jego czeladnikiem będzie mógł mu sprzedawać skóry zwierzęce po najwyższej cenie, jednak preferuje tylko niektóre skóry. Ponadto Bosper sprzedaje łuki, kusze, bełty i strzały. Żeby zostać jego czeladnikiem trzeba dostarczyć mu sześć wilczych skór.

Harad, który jest miejscowym kowalem kuje miecze z rudy dla paladynów i zwykłe stalowe dla straży. Ma już czeladnika Brian’a, ale w drodze wyjątku przyjmie bezimiennego na swojego czeladnika jeśli ten udowodni swoje męstwo, ponieważ Brian niedługo kończy swój etat. Aby zostać czeladnikiem Harada trzeba przynieść mu broń Orka. W tym celu najlepiej udać się na farmę Onara i kupić ową broń od Cipher’a. Gdy jednak to zadanie będzie zbyt trudne, może zadać inne (jego zdaniem łatwiejsze). Krótko mówiąc Harad lubi ludzi z dużymi cojones, hehe :).

Thorben to miejscowy stolarz i ślusarz. Za drobną sumkę i wyłudzenia pewnego "haraczu" może nauczyć bezimiennego otwierania zamków. Sprzedaje także wytrychy. Ma również siostrzenicę Grittę, która jest zadłużona u każdego kupca w mieście! Nie można zostać jego czeladnikiem, bo biedny Thorben nie miałby z czego opłacać swego pomocnika.

Constantino jest najlepszym alchemikiem w Khorinis i samotnikiem. Sprzedaje różnego rodzaju rośliny i asortymenty alchemiczne. Aby zostać jego czeladnikiem, trzeba przynieść mu pewien zestaw roślin z jego listy. Kupiec Zuris powie bezimiennemu gdzie takowe rośliny można znaleźć…

Matteo jest w Khorinis kuśnierzem. Sprzedaje trochę oręża, asortymentu ogólnego oraz można zaopatrzyć się u niego w skórzaną zbroję. Jeżeli przyniesie się mu dług Gritty (100 złotych monet) to wstawi się za bezimiennym u wszystkich mistrzów. W Gothic II nie można zostać czeladnikiem Mattea, ponieważ jest nim Rupert.

Farmerzy (Akil, Bengar, Lobart, Sekob)

Farma Akila znajduje się w połowie drogi z Tawerny do Khorinis. Akil ma małe kłopoty z nękającymi go najemnikami. W trakcie gry możemy mu pomóc. Nieopodal farmy Onara mieszka Sekob. Na jego farmie Xardas ukrył kilka swoich drobiazgów. W późniejszych rozdziałach ma sporo problemów. A to Poszukiwacze go zaatakowali, a to jego żona dała dyla, ech… Bengar ma problemy ze strażą miejską, która co tydzień zdziera z niego słone podatki (można temu zapobiec). Jego farma znajduje się obok przełęczy przez co musi walczyć z różnymi potworami. Pomaga mu w tym Najemnik Wilk. Ostatni – Lobart – jest pierwszym farmerem jakiego spotykamy w grze. Oferuje nam pracę dzięki, której odsprzeda nam strój farmera po dobrej cenie. Jego farma leży nieopodal południowej bramy Khorinis.

Sprzedawcy na placu targowym (Zuris, Hakon, Sara, Canthar, Jora, Baltram)

Zuris może nam sprzedać mikstury manny, punktów trafień oraz zwoje z czarami. Ponadto powie gdzie zebrać rośliny z listy Constantina. Hakon sprzedaje różnego rodzaju bronie jednoręczne i dwuręczne. Ostatnio miał pecha ponieważ bandyci obrabowali transport z jego towarami. Jora sprzedaje bronie do walki w zwarciu, bronie dalekosiężne i trochę ogólnego asortymentu. Baltram natomiast sprzedaje różnoraką żywność. Za bardzo nie ma u niego wyboru. Canthar jest jedną z pierwszych postaci spotkanych w grze. Ma znajomości w mieście i wiele osób w Khorinis poręczy za niego. Można u niego kupić papierek, dzięki któremu bez problemu wejdzie się do miasta. Sara ma swoje stoisko najbliżej południowej bramy. Jej stosunki (bez skojarzeń proszę) z Cantharem są lekko mówiąc nie najlepsze. Z tego powodu chciwy kupiec podstępem osadza ją w więzieniu i zajmuje po niej wolne stoisko.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...