szczury_wroclawia_szpital

Postacie niezależne i pomocnicy

W grze spotykamy wielu bohaterów niezależnych, mniej lub bardziej ważnych dla fabuły. W tym artykule postaram się opisać znaczną większość tych NPCów.

Brom

Nasz ojciec. Pierwsza postać z jaką mamy kontakt po rozpoczęciu przygody. Jest wyrozumiały i pomaga nam zdobyć prezent dla siostry, lecz niestety stosunkowo szybko go tracimy. Ginie podczas najazdu bandytów na naszą wioskę.

Teresa

W grze spotykamy ją jako dziecko oraz jako osobę dojrzałą. Siostra naszego herosa. Grę zaczynamy w dniu jej urodzin. Po najeździe bandytów traci wzrok, ale w zamian otrzymuje nadprzyrodzone umiejętności, między innymi potrafi przewidywać przyszłość. Jest stosunkowo ważną osobą dla fabuły, ponieważ jej specjalne zdolności pomagają bohaterowi odnaleźć zaginioną matkę.

Maze

Człowiek labirynt. Ratuje nas od śmierci z rąk bandytów i zabiera do sławetnej Gildii Bohaterów, gdzie zaczynamy nasze bohaterskie praktyki. Jest bardzo skryty i ma wiele sekretów, które nie sposób poznać, przynajmniej pozornie. Zdaje się rządzić Gildią, chociaż to Mistrz Gildii odwala najtrudniejszą robotę i zajmuje się wszystkimi praktykantami. Ponadto pomaga naszemu bohaterowi w odnalezieniu jego siostry.

Mistrz Gildii

Można by powiedzieć, że to najstarszy z ówczesnych bohaterów. Jest głównym mistrzem w Gildii, uczy praktykantów podstaw wielu bohaterskich dyscyplin, zajmuje się rekrutacją, przydziela pokoje i robi najtrudniejsze rzeczy dla Gildii. Jego przeszłość jest dość zagmatwana, ale ją odkryjcie na własną rękę. Ja powiem tylko, że nie zawsze był takim ideałem cnót.

Szept

W grze spotykamy ją jako dziecko oraz jako osobę dojrzałą. Dzielimy z nią pokój w Gildii Bohaterów. Podczas naszej nauki zaczyna się zacierać mały konflikt między nią, a naszym bohaterem, który później przeradza się w krwawą rywalizację. Jest siostrą Groma, wielkiego bohatera Areny, który oczekuje od niej najlepszych wyników w nauce i oczywiście nie może znieść widoku naszego bohatera, będącego lepszym od niej na każdym kroku. Po nauce rzeczywiście pojawia się na Arenie, ale (nie)szczęśliwie równolegle z naszym herosem. Owocuje to w dosyć ciekawe zdarzenia. Szept ma również zwyczaj nazywania naszego bohatera „wieśniaczkiem” lub kilkoma innymi synonimami.

Grom

Wielki bohater Areny. Walczy tam od wielu lat. Jest również bratem Szept. Przybył statkiem z odległych wysp. Na morzu niestety spotkał ich wielki sztorm, który oszczędził tylko Groma i jego malutką siostrzyczkę, którzy szczęśliwie dotarli do wybrzeży Albionu. Sam Grom jest ogromnej postury. Nosi wielką zbroję i jest dość ważną osobą w Gildii, ponieważ zawsze uczestniczy przy wielkiej ceremonii przyznawania Pieczęci Gildii.

Lady Grey

Nie jest zbyt ważną osobą dla fabuły, ale może porządnie namieszać w życiu naszego bohatera. Jest panią burmistrz Kamiennej Altany i wszystkich urzeka swoim urokiem oraz wdziękiem. Tak naprawdę jest mroczną osobą o jeszcze gorszej przeszłości, którą sprytnie zataiła. Po sukcesach naszego bohatera na Arenie Lady Grey zauważa go, a ponadto postanawia wyjść za niego, lecz oczywiście ma naprawdę wysokie wymagania. Rzecz jasna nasz bohater może jej odmówić, co jest słuszną decyzją dla praworządnego herosa, ponieważ staranie się o jej względy czasami wymaga od nas poświęceń – zarówno pieniężnych, jak i moralnych, a nawet ryzyko utraty życia. To, co będzie się z nią działo w przyszłości, zależy tylko od tego, co uważamy za słuszne.

Briar Rose

Jedna z najbardziej znamienitych bohaterek. Gildia zwykle zostawia dla niej najbardziej wymagające zadania. Są one związane z jej zainteresowaniami, czyli pradawnymi posągami, relikwiami i wszystkim, co ówczesny świat zostawił w dalekiej przeszłości. Z początku traktuje naszego bohatera okropnie, jak jakiegoś pomywacza, lecz kiedy nasz bohater staje się naprawdę popularny i dokonuje prawdziwie heroicznych czynów, Briar zmienia do niego nastawienie, a pod koniec przygody ze względu na swoją wiedzę okazuje się bardzo ważną postacią.

Dwa Ostrza

Dawny bohater, obecnie herszt bandytów. Podobno to on stoi za atakiem na naszą wioskę. Nasza siostra właśnie u niego znalazła schronienie. Za czasów swojej przynależności do Gildii zbuntował się i dołączył do bandytów. Krwawą ścieżką dotarł na tron herszta i posiada teraz ogromne uznanie wśród swoich podwładnych. Znany jest ze swej wielkiej, barczystej postury – jest nawet większy od Groma – oraz z noszenia dwóch mieczy i używania ich równocześnie w walce. Dwa Ostrza jest makabrycznym człowiekiem. Walkę przy użyciu swoich mieczy nazywa „karmieniem” ich, a żeby zachować tytuł gotowy jest zrobić dosłownie wszystko, a już na pewno zabić. To, czy nasz bohater pokieruje się zemstą w stosunku do niego, czy może oszczędzi go zależy, jak zwykle, tylko od nas.

Archeolog

Przyjaciel Maze’a, którego poznajemy w Lesie Wiedźm. Jest zafascynowany Starym Królestwem, a jego wiedza skazała go na wieczne pozostawanie w ukryciu, ponieważ jest wielu ludzi, którzy chcieliby mieć tak wyedukowaną personę na swoje zawołanie. Jest on dość ważną osobą, ponieważ nasz największy przeciwnik i najstraszniejszy złoczyńca w Albionie, Jack Rzeźnik, wiele razy będzie próbował zdobyć wiadomości o Starym Królestwie od Archeologa.

Wódz Sękowej Polany

Jest on swoistym przeciwieństwem Lady Grey. Ma zdecydowanie czystsze i cieplejsze serce. W przeciwieństwie do niej nie grzeszy urodą. Poza tym jest wodzem – czyli czymś w rodzaju burmistrza – Sękowej Polany, wioski w Lesie Wiedźm, bardzo często atakowanej przez potworności różnej maści. Ratujemy jego wioskę od ataków Białego Wilkołaka, który jest zdecydowanie niebezpiecznym przeciwnikiem, zwłaszcza dla nieuzbrojonych mieszkańców osady. To właśnie Wódz Sękowej Polany w zamian za uratowanie wioski daje nam kartę wstępu na Arenę, co jest niezwykle ważne dla fabuły, ponieważ właśnie tam pierwszy raz spotykamy Jacka Rzeźnika, jeszcze jako przyjazną dla nas osobę.

Jack Rzeźnik

Druga najważniejsza osoba dla fabuły gry, zaraz po nas. Jack Rzeźnik jest traktowany jako legenda. Jedynie on i Grom byli w stanie przetrwać wszystkie osiem rund na Arenie, bez żadnej przerwy, odpoczynku ani chwili wytchnienia. Część ludzi go uwielbiała, lecz znaczna większość szczerze go nienawidziła. Jack spalał osady, plądrował, zabijał, położył kres wielu istnieniom, co sprawiło, że stał się również najokropniejszym i najniebezpieczniejszym złoczyńcą, jakiego widział ten świat. Tak naprawdę istniał on praktycznie od zawsze. Nikt nie wiedział skąd pochodził, ale był w każdym stuleciu. Wielu myśli, że zawsze jako inna osoba, ale wciąż jako ten sam okrutny Jack Rzeźnik. Nieodłącznym elementem jego ubioru była maska, która wzbudzała przerażenie we wszystkich bez wyjątku. Jack Rzeźnik przyznaje również najbardziej zaciekłym wojownikom dodatkowe nagrody na Arenie, a do tej pory takim był tylko Grom. Cała moc Jacka, całe jego zło, jego praktyczna nieśmiertelność zależała tylko od jednej rzeczy, o jakiej możemy dowiedzieć się dopiero pod koniec przygody...

Nostro

Od dawna nieżyjący prastary rycerz. Ze względu na swoją siłę oraz umiejętności walki, których używał za czasów swojej świetności, jest legendą. Jego krypta stoi na Cmentarzu Lychfield, sam Nostro zaś został pochowany razem ze swoim mieczem, tarczą oraz zbroją. Jest najstarszym z pamiętanych przez ówczesny lud bohaterem, lecz zginął haniebnie, co nie daje mu spocząć w spokoju.

Scarlet Robe

Znana jako Szkarłatna Strzała, wielka bohaterka, nasza matka, od dawna zaginiona. Za czasów swojej młodości była wielką bohaterką. Pochodziła z Sękowej Polany i również wiele razy ratowała rodzinną wioskę. Znana była najbardziej z wielkich pojedynków z wilkołakami, pokonała również znaczną część Białych Wilkołaków, kiedy jeszcze były ich całe stada w Lesie Wiedźm. Scarlet Robe walczyła również na Arenie, gdzie zdobyła ogromną sławę. Niestety pewnego razu stała się tragedia. Scarlet najprawdopodobniej walczyła z kolejnym potworem, lecz pojedynek ten przegrała. Ledwo żyjąca, została sama, w lesie, nie wiedząc jak ma wrócić do domu. Tułała się tak przez lasy bardzo długi czas, aż w końcu znalazł ją i uratował myśliwy Brom, czyli nasz ojciec. Reszty jej historii można się domyślić. Razem wrócili do Dębowej Doliny, założyli rodzinę, wychowywali dzieci, aż do pamiętnego najazdu bandytów, który był jedną z największych i najstraszliwszych tragedii ówczesnego świata.

Kosa

Bohater ciągle uciekający przed śmiercią. Jest prawdopodobnie równie stary co Nostro, a może pamięta nawet czasy przed nim. Kiedy był jeszcze wspaniałym, pełnym sił witalnych bohaterem, cały Albion go uwielbiał. Lecz kiedy kilka razy był bliski śmierci, a jednak uszedł szczęśliwie z życiem, zaczął tracić swoje człowieczeństwo, powoli ukrywając się – w pewnym sensie – „skorupie”, skazując siebie na zapomnienie, ponieważ lud potrzebował nowych, młodych bohaterów. Nasz bohater spotyka go w dość niemiłych okolicznościach, a konkretnie, po pokonaniu Jacka Rzeźnika, kiedy Kosa zdaje się posiadać trochę informacji o złu, które jeszcze nie upadło i podnosi ponownie swój ohydny łeb. O przeszłości Kosy nikt nic nie wie. Czasami można też zwątpić, czy on sam po tylu latach pamięta jeszcze, co robił za czasów młodości…

Pomocnicy

Pomocników w Fable można podzielić na dwie kategorie: silnych i słabszych oraz dobrych i złych. W grze występuje ich czterech, a imiona każdego z nich są generowane losowo, więc nie ma sensu ich podawać, ponieważ na każdym profilu będą inne.

Pomocnik w Dębowej Dolinie

Pomocnik w Dębowej Dolinie

Klasyfikacja: Dobry i słaby

Pomocnik w pobliżu Świątyni Avo

Pomocnik w pobliżu Świątyni Avo

Klasyfikacja: Dobry i silny

Pomocnik w karczmie w Kamiennej Altanie

Pomocnik w karczmie w Kamiennej Altanie

Klasyfikacja: Zły i słaby

Pomocnik w Obozie Dwóch Ostrzy

Pomocnik w Obozie Dwóch Ostrzy

Klasyfikacja: Zły i silny

Kilka porad odnośnie pomocników

  • Należy uważać na ich stan zdrowia, ponieważ jeśli zostaną sam na sam z dość potężnym przeciwnikiem bardzo łatwo o ich utratę.
  • Na szczęście na pomocników działa czar leczenia, jeśli stoją odpowiednio blisko.
  • Zawsze należy pomagać pomocnikowi (jak sama nazwa wskazuje). Można go zostawiać tylko z garstką przeciwników, jeśli już musimy na chwilę się od niego odłączyć.
  • Pomocnicy pobierają opłaty. Około 10 sztuk złota za mniej więcej minutę.
  • Od wyboru złego lub dobrego pomocnika zależą ich komentarze.
  • Po każdej śmierci pomocnik pojawi się znów w tym samym miejscu, w którym go zatrudniliśmy. Może on najwyżej zmienić imię.
  • Silniejsi pomocnicy pobierają większe opłaty.

Komentarze

0
·
Moim zdaniem wszyscy ochroniarze są do kitu.
0
Gość_Will* ·
To prawda-bardzo łatwo ich zabić.
0
·
gre przechodziłem bez pomocników.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...