szczury_wroclawia_szpital

Miasta

podol czwartek, 17 marca 2005

Obozowisko łotrzyc

Obozowisko łotrzyc

Akt I rozpoczynamy w Obozowisku Łotrzyc (Rogues Encampment). Jedynie tu nasz bohater może czuć się całkowicie bezpiecznie. Opuszczając drewniane mury obozu, narażasz się na ataki ze strony graczy i samych potworów. Ale o przechadzce po za miasta będzie mowa później. Na razie skupmy się na samym "mieście". Rozpoczynamy grę przy naszej skrzyni, w której możemy gromadzić znalezione podczas gry przedmioty i nadmiar pieniędzy, co w moim przypadku się rzadko zdarza. W prawym górnym rogu miasta możemy spotkać Akarę (więcej informacji o NPC w dziale NPC). U niej kupimy butelki różnego rodzaju, scrolle, księgi, przedmioty (specyficzne dla klas postaci np. laski, różdżki, berła). Także po powrocie z walki Akara za darmo uleczy naszą postać. Po środku obozu stoi Deckard Cain (oczywiście jeśli został uwolniony z Tristram), a także Kashya. U Caina możemy identyfikować przedmioty za darmo. Płacić musimy jedynie wtedy, gdy gramy w multi-player z osobą, która uratowała już Caina, a my tego nie zrobiliśmy. Kashya wynajmuje nam swoje Łotrzyce, warunkiem jest zabicie Krwawej Orlicy (Blood Raven). W lewym górnym rogu znajdziemy kuźnię Charsi. U niej możemy naprawiać przedmioty, kupować nowe lub nasycać przedmioty (mniodzio!!). Niżej swoją skromną siedzibę ma Gheed, który prowadzi hazard jak i sprzedaż przedmiotów. Wchodząc na punkt nawigacyjny [pn] (waypoint) wyświetla nam się lista dostępnych punktów w całym akcie. Te miejsca, do których już dotarliśmy są podświetlone, reszta nie. Jeśli chcemy gdzieś się udać klikami na nazwie miejsca. Po chwili jesteśmy na miejscu. Dzięki [pn] możemy szybko i sprawnie poruszać się po całej grze.

Lut Golein

Lut Golein

Akt II rozpoczynamy w mieście Lut Gholein. Tutaj dotrzemy po zabiciu Andariel i udaniu się karawaną Warriva na wschód. Pobyt w ów "Klejnocie Wschodu" zaczynasz w dolnym rogu mapy, przywita Cię od razu Jerhyn, władca miasta. Zapozna on Cię szybko z sytuacją jaka panuje tutaj. Jest kilka ważnych NPC w tym mieście, po pierwsze Fara, która naprawia i sprzedaje nam ekwipunek, po za tym potrafi jeszcze leczyć. Po drugie Drognan, u niego kupimy zwoje, butelki i dowiemy się wielu ciekawych rzeczy. Następnie Atma dająca pierwsze zadanie w Akcie II, Greiz wynajmujący nam wojowników, Elzix miejscowy hazardzista i oczywiście Jerhyn, który z czasem wpuści Nas do swego Pałacu, gdy przyjdzie na to pora. I na końcu należy wymienić Meshifa, który stoi w dokach, on zabierze Nas w dalszą podróż po ukończeniu zadań tutaj.

Doki Kurast

Doki Kurast

Akt III Rozpoczyna się po zabiciu Duriel. Grę zaczynasz w Dokach Kurast. Jest to tylko część wielkiego miasta opanowanego przez sługi zła. Krajobraz przedstawia się szaro, wszędzie można zobaczyć bagna i bujną tropikalną roślinność. Odrapane i zniszczone budowle przypominają konstrukcje Inków (np. Świątynie). Jako pierwszą postać poznacz miejscowego kowala, a także możesz porozmawiać z Meshifem. Następną postacią jest Ormus. U niego możesz zakupić miksturki, laski zwoje i inne takie. Po środku miasta stoi też nasz stary znajomy – Cain. Po wyjściu z miasta czeka nas niespodzianka, możemy popatrzeć na podróżującego sobie przez dżunglę diablo w postaci zakapturzonego wędrowca. Akt kończy się po zabiciu Mefista w Kazamatach nienawiści.

Twierdza Pandemonium

Twierdza Pandemonium

Akt IV jest najkrótszym aktem, który kończył grę Diablo2 (przed LoD). Po pokonaniu Mefista i przejściu przez portal, wkraczamy do Fortecy Pandemonium, najniżej położonej warowni przed wkroczeniem w bramy piekła. Jest ona trochę inna niż poprzednie miasta być może ze względu na swoje małe rozmiary. Do dyspozycji mamy tylko 2 NPC (nie licząc Dekarda Caina i Tyraela), ale wszystko co nam może być potrzebne możemy tu spokojnie załatwić. Pierwszym NPC jest Halibu u którego możemy zakupić sprzęt oraz dokonać napraw, u Jamielli zaś możemy zakupić mikstury, wyleczyć swoją postać za darmo lub spróbować szczęścia w hazardzie. Z Fortecy wychodzimy długimi schodami i wkraczamy na Zewnętrzne Stepy aby rozpocząć walkę z siłami Zła.

Twierdza Harrogath

Twierdza Harrogath

Gdy zabijemy Diablo w akcie czwartym, Tyrael otworzy nam czerwony portal. Gdy przez niego przejdziemy, naszym oczom ukaże się śnieżna kraina północy zwana krainą barbarzyńców. Twierdza Hrrogath jest jedynym ocalałym po przejściu Baala miejscem. Nie jest to duża osada. Znajdziesz tam starego znajomego Decarda Caina, a także kilku nowych sprzymierzeńców, np. Larzuk- miejscowy kowal, Malach – uzdrowiciel, czy np. Nitlathak. Ten ostatni  okaże się zdrajcą i trzeba będzie go za to ukarać. Uwięził on bowiem Anyię, którą musimy naturalnie uwolnić. Od tej pory będzie ona pełnić rolę swego poprzednika, czyli Handel i Hazard. Moża tu wynająć nowych najemników, mianowicie barbarzyńców. Są oni dość silni i wytrzymali na ciosy. Gra w 5 akcie kończy się po zabiciu baala, gdy przyleci Tyrael. Po rozmowie z nim należy wejść do czerwonego portalu.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...