Podstawy

Poruszanie się

W Diablo I teren podzielony był na kratki (coś jak w StarCraftcie) wymiarów 3x3, po których bohater mógł się poruszać przechodząc z jednej kratki na inną. W Diablo II będzie to zrobione bardziej realistycznie i ruch bohatera będzie bardziej płynny. Będzie mógł nawet zatrzymać się na styku kratek, czego nie było w Diablo I. Dodano także możliwość biegania (opis niżej) jednak nie będzie można się wspinać i pływać (pierwotne zamierzenia). Będziemy mogli też skakać ale tylko wtedy, gdy będziemy grać Barbarzyńcą.


Bieganie

Cecha ta została wprowadzona już do Hellfire jako szybkie chodzenie (Fast Walk). Na szczęście cecha ta dotrwała i troche ewoluowała w Diablo II. Wystarczy trzymać Control (lup przyciskać na obrazek biegnącego obok linii staminy). Ciekawostką jest to, że każdy bohater będzie miał inną szybkość biegu (szybkość będzie można zwiększać nosząc specjalne buty) i u każdego bohatera inaczej będzie spadać poziom staminy.


Podnoszenie przedmiotów

Kolejną nowością w Diablo II jest szukanie (search). Jest to czynność bardzo prosta. Wystarczy trzymać ALT, wtedy pojawią się nazwy wszystkich przedmiotów leżących na ziemi. Teraz wystarczy wskazać na jakąś rzecz leżącą na ziemi. Wtedy nasz bohater podejdzie do niej i ją przeszuka. Gdy coś znajdzie pokaże nam się komunikat o znalezionej rzeczy, którą możemy (jeżeli się przyda) podnieść.


Atak

Kolejna nowość w Diablo II to ciągły atak. Nie trzeba już klikać i klikać aby zabić. Teraz wystarczy wskazać na przeciwnika i trzymać przycisk myszy, a nasz bohater będzie atakował dopóki, dopóty przeciwnik nie zginie. Ta sama zasada działa z magią. Przyciskamy prawy przycisk myszy i wskazujemy na przeciwnika i dotąd będziemy razić go jakimiś czarami, póki nie zginie (chyba, że skończy się manna). Można też przeprowadzać atak stacjonarny. Przyciskamy SHIFT i lewy przycisk myszy. Wtedy nasz bohater będzie stał w miejscu i atakował (tak jak w Diablo I). Każdy bohater ma inną częstotliwość zadawania ciosów (tak samo bronie). Dosyć ciekawie rozwiązano sam atak. Podczas zadawania ciosów będą się nam pokazywać krótkie przebłyski w różnych kolorach informujące nas jak ciężkie rany zadaliśmy przeciwnikowi.


Umiejętności

Drzewko umiejętności w Diablo 2 zrobione jest podobnie do StarCraftowego rozwoju technicznego, gdzie wszystko od siebie zależy. Jeżeli będziemy chcieli mieć bardziej potężną umiejętność to będziemy musieli najpierw poznać te, które są wcześniej w drzewku umiejętności. Oprócz tego każda umiejętność będzie aktywna tylko wtedy, gdy nasz bohater przekroczy odpowiedni level (oprcz tych opanowanych). Oto przykład : Nekromanta jeżeli chce posiąść umiejętność Poison Explosion musi najpierw znać inne umiejętności z drzewka tj. zęby (Teeth), wybuchanie zwłok (Corpse Explosion) i zatruty sztylet (Poison Dagger) no i oczywiście musi przejść level 18.

Każdy bohater ma 30 leveli podzielonych na 3 drzewka umiejętności. Przykład: Amazonka ma drzewka Javelin & Spear Skills, Passive and Magic Skills i Bow & Crossbow Skills. Podczas gry będziemy musieli podjąć decyzję, na które drzewko się zdecydować by dążyć do najlepszej umiejętności z tego właśnie drzewka. Możemy oczywiście rozwijać wszystkie trzy drzewka ale to nie przyniesie takiego efektu jak byśmy opanowali jedno i mieli z niego wszystkie umiejętności. Najlepiej jest być panem jednego!. Każde drzewko zaczyna się od 0 punktów (potem do 30).

Jeżeli zdobędziemy kolejny level bohatera doda się nam jeden punkt (oprócz 5 na Atrybuty) umiejętności, który możemy zużyć na jedno z 3 drzewek. Punkty umiejętności możemy też zwiększyć poprzez używanie jakiś magicznych broni, zbroi itp. lub po wypełnieniu jakiegoś questu (np. pierwszy quest w akcie I czy pierwszy quest w akcie II). Ważne jest to, że punktów umiejętności jest tyle ile maksymalna liczba leveli postaci.


Miasta

Świat Diablo2 podzielony zastał na cztery miasta (i jedno dodatkowe w expansion set). Są to zielone pola obozu łotrzyc, skalne pustkowia luz golein, bagniste dźungle w dokach kurast i piekielne stepy w twierdzy pandemonium. Każda z krain jest inna, co jest zaletą gdyż gra się tak szybko nie nudzi.

Questy

W pierwszych trzech aktach jest po sześć quest'ów na akt. W czwartym są tylko trzy questy. Przeważają questy bardziej rozbudowane, gdzie trzeba porozmawiać z kilkoma NPC, poszukać jakiegoś magicznego artefaktu, aby akcja posunęła się naprzód. Nie wszystkie trzeba wypełniać by ukończyć grę, ale powinno się je wypełniać chociażby z uwagi na punkty doświadczenia. Wszystkie questy dostępne są zarówno w trybie Single jak i Multiplayer. Największą różnicą między wypełnianiem ich samotnie a grą z kumplami, jest sposób w jaki questy będą działać w Systemie Drużynowym. Grając w paczce przyjaciół, gdy jeden z członków otrzyma jakieś zlecenie, okno informacyjne na jego temat pojawia się u wszystkich graczy. Wypełnione questy zapisywane są w Twojej postaci, nie musisz więc wypełnić ich w nowej grze.


Kapliczki

Kapliczki w Diablo II, w porównaniu z tymi z pierwszej części gry, zmieniły się w kilku kluczowych aspektach. Zawierają znacznie więcej detali graficznych, a także nie ma już tak dużo ich rodzajów. Rezygnując z różnych dziwnych nazw typu "spooky" czy "cryptic", Blizzard North zdecydował dać kapliczkom tym razem proste, logiczne nazwy. Dla przykładu, kapliczka zwiększająca odporność na ogień nazywa się "Resist Fire Shrine", a zwiększająca punkty umiejętności – "Skill Shrine". Już nie będziesz zmuszony szukać przeróżnych nazw na wydrukach i dowiadywać się, co dana kapliczka daje (lub odbiera :), a w rezultacie nie będziesz tracił tyle czasu. Miejsca, w których się kapliczki znajdują, są znacznie bardziej urozmaicone. Jest wiele przeróżnych wizerunków kapliczek, a ta, która się właśnie pojawia jest losowo generowana. Gdy najedziesz na nią kursorem, pojawia się informacja z jej nazwą. Postać, która jest pod działaniem magii którejś z kapliczek, ma nad głową znaczek, symbolizujący rodzaj efektu, tak długo, aż przestanie działać. Ikonkę tę widzą wszystkie inne osoby, znajdujące się w pobliżu.

Inną zmianą jest dodanie regeneracji kapliczek w określonym czasie. Pojawiają się one też na mapie w postaci krzyżyka, będziesz więc mógł dowiedzieć się jej istnieniu wcześniej. W okienku z informacją (po najechaniu kursorem) pojawia się również limit działania. W tym samym czasie możesz być poddany działaniu tylko jednej kapliczki. Jeśli dotkniesz innej kapliczki, przed skończeniem się efektu działania poprzedniej – postać zostaje poddana działaniu ostatnio dotkniętej.

Potwory

Każdy akt ma swoje własne unikalne hordy potworów. Kilku Diablowskich oryginalnych potworów pojawią się na powrót takie jak: Fallen one's, Zombie, Szkieletory, ponieważ zespół lubił je, i naprawdę żadne lochy nie byłyby pełne bez nich. Przed samą Betą społeczność forum Dii.net napisało do Erich'a Schaefer'a szefa zespołu w Blizzard North odpowiedzialnego za projektowanie i modelowanie potworów, oświadczyli, że "posiadamy ponad 60 unikalnych modeli potworów" w grze posiadających od 2 do 3 palet na model. Robiąc zestawienie daje to nam liczbę od 180 do 240 typów potworów. W dodatku do standardowych potworów gra będzie zawierać losowo wybierane unikalne potwory, z umiejętnościami i podwładnymi także powtarzających się losowo, Championów z różnymi umiejętnościami i specjalne potwory, które są ważne dla scenariusza Diablo II. Dodatkowo tzw., Srpawnersi którzy będą zachowywać się jak normalne bestie, pojawią się jako potwory, a także jako obiekty np. działka strzelające kulami ognia. Wszystko to jest dla osób podróżujących po świecie Diablo II, aby mieli, nad czym biesiadować. Dodatkowo do każdej palety potwora, system komponentów, pozwala na kreowanie bardziej złożonych potworów, główny artysta Phil Shenk wyjaśnia "...Możesz mieć potwory, które używają prawie tyle samo broni jak ty, i używają różnych rodzajów zbroi. Więc mamy wiele spojrzeń na potwory. Potwór może mieć 5 różnych typów głów, ażeby dać im inny wygląd." AI (ang. Artificial intelligence – sztuczna inteligencja) będzie także poprawiona. Kiedy graliśmy w D2 zauważyliśmy, że stanie w drzwiach i zabijanie potworów jeden po drugim już nie działa. Jeśli próbowałeś wprowadzić tą taktykę, potwór podchodził i wypychał cię z przejścia. Wygląda na to, że Blizzard chce abyśmy byli cały czas w środku akcji. Jak już wiadomo w dodatku do Diablo II dojdzie sporo nowych gatunków potworów.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...