Opis Zbroi

Każdy wojownik, który podczas walki patrzył w oblicze śmierci, wie doskonale jak ważna jest dobra ochrona. Zwykły kawałek skóry może oznaczać różnicę między życiem a śmiercią. Cięższa zbroja sprawia, że przeciwnik będzie miał mniejsze szanse na zadanie skutecznego ciosu. Do noszenia dobrej zbroi wymagana jest osoba dostatecznie silna, gdyż postać nie spełniająca tych wymagań, nie będzie mogła założyć danej zbroi. Ciężka zbroja może zmniejszyć szybkość biegania, przez co Twoja postać będzie wolniej biegała i szybciej będzie się męczyć, a co za tym idzie będzie musiała częściej odpoczywać.

Lekka Zbroja – jest wykonywana z miękkich materiałów, a nie z metalu. Zbroje te zapewniają ochronę i swobodę ruchu, przez co postać mniej się męczy podczas biegu. Ponieważ są lżejsze od innych zbroi, mogą być noszone przez prawie każdą postać.

Średnia Zbroja – wykonana głównie z metalu, ale nie zbudowana z dużych połączonych ze sobą płyt. Zbroje średnie są znacznie cięższe od lekkich, i wymagają do noszenia znacznie większej siły.

Ciężka Zbroja – zbudowana jest z wzmocnionych, metalowych płyt zamocowanych na kolczudze. Zbroja taka zapewnia ochronę, ale może również szybko wyczerpać nawet najwytrzymalszego wojownika. Pełna zbroja płytowa ochrania całe ciało począwszy od nóg do korpusu i zapewnia niezrównaną ochronę. Plotki mówią o jeszcze mocniejszej zbroi, ale większośc kowali twierdzi, że nie można stworzyć nic lepszego od pełnej zbroi płytowej.

Rodzaje Zbroi

PIKOWANA ZBROJA
Obrona: 8 – 10
Wytrzymałość: 20
Wymagana siła: 12
SKÓRZANA ZBROJA
Obrona: 14 – 16
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 15
CIĘŻKA SKÓRZANA ZBROJA
Obrona: 21 – 23
Wytrzymałość: 28
Wymagana siła: 20
ĆWIEKOWANA ZBROJA
Obrona: 32 – 34
Wytrzymałość: 32
Wymagana siła: 27
ZBROJA PIERŚCIENIOWA
Obrona: 45 – 46
Wytrzymałość: 26
Wymagana siła: 36
ZBROJA ŁUSKOWA
Obrona: 57 – 59
Wytrzymałość: 36
Wymagana siła: 44
NAPIERŚNIK
Obrona: 65 – 67
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 30
KOLCZUGA
Obrona: 72 – 74
Wytrzymałość: 45
Wymagana siła: 48
ZBROJA KARACENOWA
Obrona: 90 – 94
Wytrzymałość: 30
Wymagana siła: 51
LEKKA ZBROJA
Obrona: 90 – 106
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 41
ZBROJA TURNIEJOWA
Obrona: 101 – 104
Wytrzymałość: 48
Wymagana siła: 55
ZBROJA PŁYTOWA
Obrona: 108 – 115
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 65
GOTYCKA ZBROJA PŁYTOWA
Obrona: 129 – 134
Wytrzymałość: 55
Wymagana siła: 70
PEŁNA ZBROJA PŁYTOWA
Obrona: 150 – 160
Wytrzymałość: 70
Wymagana siła: 80
STAROŻYTNA ZBROJA
Obrona: 218 – 232
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 100

Hełmy – eksperci uważają głowę za najistotniejszą część ciała. Podczas walki, bez odpowiedniej osłony, można ją szybko stracić;)). Hełmy zmniejszają takie ryzyko.

Rodzaje Hełmów

KAPTUR
Obrona: 3 – 4
Wytrzymałość: 12
SZYSZAK
Obrona: 8 – 10
Wytrzymałość: 18
Wymagana siła: 15
MASKA
Obrona: 9 – 25
Wytrzymałość: 20
Wymagana siła: 23
HEŁM
Obrona: 15 – 17
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 26
ZAMKNIĘTY HEŁM
Obrona: 23 – 25
Wytrzymałość: 30
Wymagana siła: 41
GARNCZKOWY HEŁM
Obrona: 31 – 34
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 63
KOŚCIANY HEŁM
Obrona: 33 – 35
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 25
KORONA
Obrona: 25 – 44
Wytrzymałość: 50
Wymagana siła: 55

Tarcze – to doskonały sposób na wzmocnienie obrony. Paladyni używają ich nawet jako broni, poprzez pchnięcie. Noszenie tarczy podnosi poziom obrony Twojej postaci, ponadto niektóre tarcze mogą całkowicie zablokować atak przeciwnika. Tylko barbarzyńcy mogą używać jednocześnie tarczy i broni dwuręcznej.

Rodzaje Tarczy

PUKLERZ
Obrona: 4 – 5
Blokowanie: 25%
Wytrzymałość: 12
Wymagana siła: 12
MAŁA TARCZA
Obrona: 8 – 9
Blokowanie: 30%
Wytrzymałość: 16
Wymagana siła: 22
DUŻA TARCZA
Obrona: 12 – 13
Blokowanie: 37%
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 34
TRÓJKĄTNA TARCZA
Obrona: 16 – 17
Blokowanie: 33%
Wytrzymałość: 30
Wymagana siła: 47
KOLCZASTA TARCZA
Obrona: 17 – 23
Blokowanie: 35%
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 30
KOŚCIANA TARCZA
Obrona: 11 – 28
Blokowanie: 45%
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 25
CIĘŻKA TARCZA
Obrona: 22 – 24
Blokowanie: 49%
Wytrzymałość: 60
Wymagana siła: 75
GOTYCKA TARCZA
Obrona: 30 – 34
Blokowanie: 41%
Wytrzymałość: 40
Wymagana siła: 60

Buty – zwykłe buty chronią tylko w jakimś stopniu stopy Twojej postaci. Ale gdy postać założy skórzane buty, dodatkowa osłona stóp i wyższych części nóg podwyższy ogólną obronę.

Rodzaje Butów

BUTY
Obrona: 2
Wytrzymałość: 12
CIĘŻKIE BUTY
Obrona: 5
Wytrzymałość: 14
Wymagana siła: 18
KOLCZE BUTY
Obrona: 8
Wytrzymałość: 16
Wymagana siła: 30
LEKKIE BUTY PŁYTOWE
Obrona: 9 – 10
Wytrzymałość: 18
Wymagana siła: 50
NAGOLENNICE
Obrona: 12 – 14
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 70

Rękawice – podobnie jak buty, rękawice zapewniają osłonę, tyle że rąk, a nie nóg. Rękawice mogą być skórzane lub metalowe, te ostatnie są oczywiście lepsze w obronie.

Rodzaje Rękawic

SKÓRZANE RĘKAWICE
Obrona: 2
Wytrzymałość: 12
CIĘŻKIE RĘKAWICE
Obrona: 5
Wytrzymałość: 14
KOLCZE RĘKAWICE
Obrona: 8
Wytrzymałość: 16
Wymagana siła: 25
LEKKIE RĘKAWICE
Obrona: 9 – 10
Wytrzymałość: 18
Wymagana siła: 45
RĘKAWICE
Obrona: 12 – 14
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 60

Pasy – odgrywają ważną rolę podczas walki. Zawierają przedziały do przechowywania mikstur, zwojów itp. Im większy pas, tym więcej przedmiotów można w nim zmieścić.

Rodzaje Pasów

SZARFA
Obrona: 2
Wytrzymałość: 12
Pojemność: 8 pól
LEKKI PAS
Obrona: 3 – 5
Wytrzymałość: 14
Pojemność: 8 pól
PAS
Obrona: 5
Wytrzymałość: 16
Wymagana siła: 25
Pojemność: 12 pól
CIĘŻKI PAS
Obrona: 6
Wytrzymałość: 18
Wymagana siła: 45
Pojemność: 12 pól
PŁYTOWY PAS
Obrona: 8 – 10
Wytrzymałość: 24
Wymagana siła: 60
Pojemność: 16 pól

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...