Każdy wojownik, który podczas walki patrzył w oblicze śmierci, wie doskonale jak ważna jest dobra ochrona. Zwykły kawałek skóry może oznaczać różnicę między życiem a śmiercią. Cięższa zbroja sprawia, że przeciwnik będzie miał mniejsze szanse na zadanie skutecznego ciosu. Do noszenia dobrej zbroi wymagana jest osoba dostatecznie silna, gdyż postać nie spełniająca tych wymagań, nie będzie mogła założyć danej zbroi. Ciężka zbroja może zmniejszyć szybkość biegania, przez co Twoja postać będzie wolniej biegała i szybciej będzie się męczyć, a co za tym idzie będzie musiała częściej odpoczywać.
Lekka Zbroja – jest wykonywana z miękkich materiałów, a nie z metalu. Zbroje te zapewniają ochronę i swobodę ruchu, przez co postać mniej się męczy podczas biegu. Ponieważ są lżejsze od innych zbroi, mogą być noszone przez prawie każdą postać.
Średnia Zbroja – wykonana głównie z metalu, ale nie zbudowana z dużych połączonych ze sobą płyt. Zbroje średnie są znacznie cięższe od lekkich, i wymagają do noszenia znacznie większej siły.
Ciężka Zbroja – zbudowana jest z wzmocnionych, metalowych płyt zamocowanych na kolczudze. Zbroja taka zapewnia ochronę, ale może również szybko wyczerpać nawet najwytrzymalszego wojownika. Pełna zbroja płytowa ochrania całe ciało począwszy od nóg do korpusu i zapewnia niezrównaną ochronę. Plotki mówią o jeszcze mocniejszej zbroi, ale większośc kowali twierdzi, że nie można stworzyć nic lepszego od pełnej zbroi płytowej.
Rodzaje Zbroi
PIKOWANA ZBROJA Obrona: 8 – 10 Wytrzymałość: 20 Wymagana siła: 12 |
|
SKÓRZANA ZBROJA Obrona: 14 – 16 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 15 |
|
CIĘŻKA SKÓRZANA ZBROJA Obrona: 21 – 23 Wytrzymałość: 28 Wymagana siła: 20 |
|
ĆWIEKOWANA ZBROJA Obrona: 32 – 34 Wytrzymałość: 32 Wymagana siła: 27 |
|
ZBROJA PIERŚCIENIOWA Obrona: 45 – 46 Wytrzymałość: 26 Wymagana siła: 36 |
|
ZBROJA ŁUSKOWA Obrona: 57 – 59 Wytrzymałość: 36 Wymagana siła: 44 |
|
NAPIERŚNIK Obrona: 65 – 67 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 30 |
|
KOLCZUGA Obrona: 72 – 74 Wytrzymałość: 45 Wymagana siła: 48 |
|
ZBROJA KARACENOWA Obrona: 90 – 94 Wytrzymałość: 30 Wymagana siła: 51 |
|
LEKKA ZBROJA Obrona: 90 – 106 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 41 |
|
ZBROJA TURNIEJOWA Obrona: 101 – 104 Wytrzymałość: 48 Wymagana siła: 55 |
|
ZBROJA PŁYTOWA Obrona: 108 – 115 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 65 |
|
GOTYCKA ZBROJA PŁYTOWA Obrona: 129 – 134 Wytrzymałość: 55 Wymagana siła: 70 |
|
PEŁNA ZBROJA PŁYTOWA Obrona: 150 – 160 Wytrzymałość: 70 Wymagana siła: 80 |
|
STAROŻYTNA ZBROJA Obrona: 218 – 232 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 100 |
Hełmy – eksperci uważają głowę za najistotniejszą część ciała. Podczas walki, bez odpowiedniej osłony, można ją szybko stracić;)). Hełmy zmniejszają takie ryzyko.
Rodzaje Hełmów
KAPTUR Obrona: 3 – 4 Wytrzymałość: 12 |
|
SZYSZAK Obrona: 8 – 10 Wytrzymałość: 18 Wymagana siła: 15 |
|
MASKA Obrona: 9 – 25 Wytrzymałość: 20 Wymagana siła: 23 |
|
HEŁM Obrona: 15 – 17 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 26 |
|
ZAMKNIĘTY HEŁM Obrona: 23 – 25 Wytrzymałość: 30 Wymagana siła: 41 |
|
GARNCZKOWY HEŁM Obrona: 31 – 34 Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 63 |
|
KOŚCIANY HEŁM Obrona: 33 – 35 Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 25 |
|
KORONA Obrona: 25 – 44 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 55 |
Tarcze – to doskonały sposób na wzmocnienie obrony. Paladyni używają ich nawet jako broni, poprzez pchnięcie. Noszenie tarczy podnosi poziom obrony Twojej postaci, ponadto niektóre tarcze mogą całkowicie zablokować atak przeciwnika. Tylko barbarzyńcy mogą używać jednocześnie tarczy i broni dwuręcznej.
Rodzaje Tarczy
PUKLERZ Obrona: 4 – 5 Blokowanie: 25% Wytrzymałość: 12 Wymagana siła: 12 |
|
MAŁA TARCZA Obrona: 8 – 9 Blokowanie: 30% Wytrzymałość: 16 Wymagana siła: 22 |
|
DUŻA TARCZA Obrona: 12 – 13 Blokowanie: 37% Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 34 |
|
TRÓJKĄTNA TARCZA Obrona: 16 – 17 Blokowanie: 33% Wytrzymałość: 30 Wymagana siła: 47 |
|
KOLCZASTA TARCZA Obrona: 17 – 23 Blokowanie: 35% Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 30 |
|
KOŚCIANA TARCZA Obrona: 11 – 28 Blokowanie: 45% Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 25 |
|
CIĘŻKA TARCZA Obrona: 22 – 24 Blokowanie: 49% Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 75 |
|
GOTYCKA TARCZA Obrona: 30 – 34 Blokowanie: 41% Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 60 |
Buty – zwykłe buty chronią tylko w jakimś stopniu stopy Twojej postaci. Ale gdy postać założy skórzane buty, dodatkowa osłona stóp i wyższych części nóg podwyższy ogólną obronę.
Rodzaje Butów
BUTY Obrona: 2 Wytrzymałość: 12 |
|
CIĘŻKIE BUTY Obrona: 5 Wytrzymałość: 14 Wymagana siła: 18 |
|
KOLCZE BUTY Obrona: 8 Wytrzymałość: 16 Wymagana siła: 30 |
|
LEKKIE BUTY PŁYTOWE Obrona: 9 – 10 Wytrzymałość: 18 Wymagana siła: 50 |
|
NAGOLENNICE Obrona: 12 – 14 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 70 |
Rękawice – podobnie jak buty, rękawice zapewniają osłonę, tyle że rąk, a nie nóg. Rękawice mogą być skórzane lub metalowe, te ostatnie są oczywiście lepsze w obronie.
Rodzaje Rękawic
SKÓRZANE RĘKAWICE Obrona: 2 Wytrzymałość: 12 |
|
CIĘŻKIE RĘKAWICE Obrona: 5 Wytrzymałość: 14 |
|
KOLCZE RĘKAWICE Obrona: 8 Wytrzymałość: 16 Wymagana siła: 25 |
|
LEKKIE RĘKAWICE Obrona: 9 – 10 Wytrzymałość: 18 Wymagana siła: 45 |
|
RĘKAWICE Obrona: 12 – 14 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 60 |
Pasy – odgrywają ważną rolę podczas walki. Zawierają przedziały do przechowywania mikstur, zwojów itp. Im większy pas, tym więcej przedmiotów można w nim zmieścić.
Rodzaje Pasów
SZARFA Obrona: 2 Wytrzymałość: 12 Pojemność: 8 pól |
|
LEKKI PAS Obrona: 3 – 5 Wytrzymałość: 14 Pojemność: 8 pól |
|
PAS Obrona: 5 Wytrzymałość: 16 Wymagana siła: 25 Pojemność: 12 pól |
|
CIĘŻKI PAS Obrona: 6 Wytrzymałość: 18 Wymagana siła: 45 Pojemność: 12 pól |
|
PŁYTOWY PAS Obrona: 8 – 10 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 60 Pojemność: 16 pól |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz