Sztylety i noże do rzucania – są uważane za broń dodatkową. Wśród nekromantów uważane są za broń lepszą od mieczy itp. Wielu z nich wybrało akurat tą broń, ze względu na niewielki rozmiar i doskonałe zdolności cięcia. Broń ta używana jest również przez poszukiwaczy przygód, gdyż dobra umiejętnośc posługiwania się nimi zapewnia spokojny sen. Szybkie rzuty nożami mogą zadawać poważne Obrażenia, co czyni z nich doskonałą broń dystansową.
Rodzaje Sztyletów
Sztylety zwykłe
| SZTYLET Obrażenia jednoręczne: 1 – 4 Wytrzymałość: 16 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
| KOZIK Obrażenia jednoręczne: 3 – 7 Wytrzymałość: 20 Wymagana zręczność: 25 Duża szybkość ataku |
![]() |
| KRIS Obrażenia jednoręczne: 2 – 9 Wytrzymałość: 24 Wymagana zręczność: 45 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
| KLINGA Obrażenia jednoręczne: 4 – 12 Wytrzymałość: 24 Wymagana zręczność: 51 Wymagana siła: 35 Duża szybkość ataku |
![]() |
Sztylety miotane
| NÓŻ DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 4 – 9 Obrażenia jednoręczne: 2 – 3 Ilość noży (Max): 75 Wymagana zręczność: 21 Duża szybkość ataku |
![]() |
| WYWAŻONY NÓŻ
Obrażenia przy rzucie: 6 – 11 Obrażenia jednoręczne: 1 – 8 Ilość noży (Max): 60 Wymagana zręczność: 51 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
Miecze – podstawowa broń każdego szanującego się rycerza. Miecze mogą mieć wiele kształtów i rozmiarów odzwierciedlających kultury, które je stworzyły. Miecze Zachodu i szable Wschodu w połączeniu z tarczą stanowią wyśmienitą broń przeciwko grupom wroga. Potężny barbarzyńca może dzierżyć dwa miecze zamiast jednego i jednej tarczy, co stanowi z niego potężnego wojownika.
Rodzaje mieczy
| KRÓTKI MIECZ Obrażenia jednoręczne: 2 – 7 Wytrzymałość: 24 Duża szybkość ataku |
![]() |
| SEJMITAR Obrażenia jednoręczne: 2 – 6 Wytrzymałość: 22 Wymagana zręczność: 21 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
| SZABLA Obrażenia jednoręczne: 3 – 8 Wytrzymałość: 32 Wymagana zręczność: 25 Wymagana siła: 25 Duża szybkość ataku |
![]() |
| MIECZ DWURĘCZNY
Obrażenia jednoręczne: 2 -9 Obrażenia dwuręczne: 8 – 17 Wytrzymałość: 44 Wymagana zręczność: 27 Wymagana siła: 35 Duża szybkość ataku |
![]() |
| TASAK Obrażenia jednorącz: 7-15 Wytrzymałość: 32 Wymagana siła: 33 Niska szybkość ataku |
![]() |
| KRYSZTAŁOWY MIECZ Obrażenia jednoręczne: 5-15 Wytrzymałość: 10 Wymagana siła: 43 Duża szybkość ataku |
![]() |
| PAŁASZ Obrażenia jednoręczne: 7 – 14 Wytrzymałość: 32 Wymagana siła: 48 Duża szybkość ataku |
![]() |
| DŁUGI MIECZ Obrażenia jednoręczne: 3 – 19 Wytrzymałość: 44 Wymagana zręczność: 39 Wymagana siła: 55 Duża szybkość ataku |
![]() |
| CLAYMORE
Obrażenia Jednorącz: 5 – 12 Obrażenia dwuręczne: 13 – 30 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 47 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| OGROMNY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 3 – 16 Obrażenia dwuręczne: 9 – 28 Wytrzymałość: 50 Wymagana zręczność: 34 Wymagana siła: 56 Duża szybkość ataku |
![]() |
| BOJOWY MIECZ Obrażenia jednoręczne: 8 – 20 Wytrzymałość: 44 Wymagana zręczność: 45 Wymagana siła: 71 Duża szybkość ataku |
![]() |
| PÓŁTORARĘCZNY MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 6 – 18 Obrażenia dwuręczne: 20 – 28 Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 62 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| KONCERZ
Obrażenia jednoręczne: 9 – 15 Obrażenia dwuręczne: 13 – 26 Wytrzymałość: 50 Wymagana zręczność: 49 Wymagana siła: 70 Duża szybkość ataku |
![]() |
| WIELKI MIECZ
Obrażenia jednoręczne: 12 -18 Obrażenia dwuręczne: 25 – 42 Wytrzymałość: 50 Wymagana zręczność: 60 Wymagana siła: 100 Normalna szybkość ataku |
![]() |
Topory – chociaż niektórzy je za zbyt powolne i ciężkie, to ich potężna moc w ataku nie ma sobie równych. Spotyka się óżne rodzaje toporów, począwszy od małych jednoręcznych toporków po masywne ich wersje o podwójnych ostrzach, które potrafią przeciąć ciało za jednym zamachem.Istnieją legendy o barbarzyńcach noszących topory w obu rękach, sprawnie uśmiercających wrogów zarówno w walce wręcz, jak i na odległość.
Rodzaje toporów
Topory zwykłe
| RĘCZNY TOPÓR Obrażenia jednoręczne: 3 – 6 Wytrzymałość: 28 Duża szybkość ataku |
![]() |
| TOPÓR Obrażenia jednoręczne: 3 – 11 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 32 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| DUŻY TOPÓR Obrażenia dwuręczne: 6 – 13 Wytrzymałość: 30 Wymagana siła: 35 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| PODWÓJNY TOPÓR Obrażenia jednoręczne: 5 – 12 Wytrzymałość: 24 Wymagana siła: 43 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| SZEROKI TOPÓR Obrażenia dwuręczne: 10 – 18 Wytrzymałość: 35 Wymagana siła: 48 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| NADZIAK Obrażenia jednoręczne: 6 – 10 Wytrzymałość: 26 Wymagana zręczność: 33 Wymagana siła: 49 Duża szybkość ataku |
![]() |
| BOJOWY TOPÓR Obrażenia jednoręczne: 8-14 Wytrzymałość: 26 Wymagana siła: 67 Duża szybkość ataku |
![]() |
| WIELKI TOPÓR Obrażenia dwuręczne: 8 – 26 Wytrzymałość: 50 Wymagana zręczność: 39 Wymagana siła: 63 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| BITEWNY TOPÓR Obrażenia dwuręczne: 12 – 28 Wytrzymałość: 40 Wymagana siła: 54 Niska szybkość ataku |
![]() |
| OGROMNY TOPÓR Obrażenia dwuręczne: 26-38 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 70 Niska szybkość ataku |
![]() |
Topory miotane
| TOPÓR DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 8 -12 Obrażenia jednoręczne: 4 – 7 Ilość toporów (Max): 32 Wymagana zręczność: 40 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| WYWAŻONY TOPÓR
Obrażenia przy rzucie: 12 -15 Obrażenia jednoręczne: 5 – 10 Ilość toporów (Max): 24 Wymagana zręczność: 57 Duża szybkość ataku |
![]() |
Maczugi, buławy i berła – te bronie obuchowe są skuteczne przeciwko nieumarłym. Z tego powodu święci rycerze – paladyni, często walczą takimi broniami w walce z żywymi trupami.
Rodzaje maczug
| MACZUGA
Obrażenia jednoręczne: 1 – 6 Wytrzymałość: 24 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| NABIJANA KOLCAMI MACZUGA
Obrażenia jednoręczne: 5 – 6 Wytrzymałość: 36 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| BUŁAWA
Obrażenia jednoręczne: 3 – 10 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 27 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| WEKIERA
Obrażenia jednoręczne: 5 – 12 Wytrzymałość: 72 Wymagana siła: 36 Normalna szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| KORBACZ
Obrażenia jednoręczne: 1 – 15 Wytrzymałość: 30 Wymagana zręczność: 35 Wymagana siła: 41 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| BOJOWY MŁOT
Obrażenia jednoręczne: 11 – 20 Wytrzymałość: 55 Wymagana siła: 53 Niska szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| KAFAR
Obrażenia dwuręczne: 30 – 40 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 69 Niska szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| WIELKI KAFAR
Obrażenia dwuręczne: 35 – 55 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 99 Bardzo Niska szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
Rodzaje bereł
| BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 5 – 8 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 25 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| WIELKIE BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 6 – 11 Wytrzymałość: 60 Wymagana siła: 37 Normalna szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| BOJOWE BERŁO
Obrażenia jednoręczne: 7 – 14 Wytrzymałość: 70 Wymagana siła: 55 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
Różdżki – często niedoceniane jako broń, umiejętnie użyte różdżki potrafią zadawać podobne Obrażenia, jak maczugi i buławy. Różdżki są stosowane głównie z powodu zaklęć, przez magów i nekromantów, nie są stosowane w walce wręcz. Często można spotkać nekromantów noszących zdobione i pokryte inskrypcjami różdżki.
Rodzaje różdżek
| RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 2 – 4 Wytrzymałość: 15 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| CIOSOWA RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 2 – 8 Wytrzymałość: 15 Normalna szybkość ataku+150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| KOŚCIANA RÓŻDŻKA
Obrażenia jednoręczne: 3 – 7 Wytrzymałość: 15 Bardzo duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
| ZŁOWROGA RÓŻDŻKA
Obrażenia Jednorącz: 5 – 11 Wytrzymałość: 15 Duża szybkość ataku +150% - Obrażenia zadane Nieumarłym |
![]() |
Kije (laski) – nie są przeznaczone dla wojowników, prędzej skorzystają z nich mnisi i wędrowcy. Ludzie biegli w sztuce magicznej, stosowali drewniane kije jako narzędzia ogiskowania mocy. Kij jest często używany przez czarodziejki i magów – specjalistów w dziedzinie magii żywiołów.
Rodzaje lasek
| KRÓTKA LASKA Obrażenia Dwuręczne: 1 – 5 Wytrzymałość: 20 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| DŁUGA LASKA Obrażenia dwuręczne: 2 – 8 Wytrzymałość: 30 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| SĘKATA LASKA Obrażenia dwuręczne: 4 – 12 Wytrzymałość: 35 Niska szybkość ataku |
![]() |
| BITEWNA LASKA Obrażenia dwuręczne: 6 – 13 Wytrzymałość: 40 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| BOJOWA LASKA Obrażenia dwuręczne: 12 – 28 Wytrzymałość: 50 Niska szybkość ataku |
![]() |
Łuki i kusze – łuki i kusze to doskonała broń dla tych którzy nie uważają walki wręcz. Dobry łucznik może powalić najpotężniejszego przeciwnika nie pozwalając mu wykonać ataku bronią białą w bezpośrednim starciu. Za największych znawców władania tą bronią uważa się amazonki. Krążą opowieści o amazonkach które dzięki magicznym umiejętnościom potrafią wystrzeliwać pociski zaklęte esencją ognia lub lodu.
Rodzaje łuków
| KRÓTKI ŁUK Obrażenia dwuręczne: 1 – 4 Wymagana zręczność: 15 Duża szybkość ataku |
![]() |
| MYŚLIWSKI ŁUK Obrażenia dwuręczne: 2 – 6 Wymagana zręczność: 28 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
| DŁUGI ŁUK Obrażenia dwuręczne: 3 – 10 Wymagana zręczność: 19 Wymagana siła: 22 Duża szybkość ataku |
![]() |
| REFLEKSYJNY ŁUK Obrażenia dwuręczne: 4 – 8 Wymagana zręczność: 35 Wymagana siła: 25 Bardzo duża szybkość ataku |
![]() |
| KRÓTKI BITEWNY ŁUK Obrażenia dwuręczne: 5 – 11 Wymagana zręczność: 40 Wymagana siła: 30 Duża szybkość ataku |
![]() |
| KRÓTKI BOJOWY ŁUK Obrażenia dwuręczne: 6-14 Wymagana zręczność: 50 Duża szybkość ataku |
![]() |
| DŁUGI BITEWNY ŁUK Obrażenia dwuręczne: 3-18 Wymagana zręczność: 50 Wymagana siła: 40 Duża szybkość ataku |
![]() |
| DŁUGI BOJOWY ŁUK Obrażenia dwuręczne: 3 – 23 Wymagana siła: 50 Duża szybkość ataku |
![]() |
Rodzaje kusz
| LEKKA KUSZA Obrażenia dwuręczne: 6 – 9 Wymagana zręczność: 27 Wymagana siła: 21 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| KUSZA Obrażenia dwuręczne: 9 – 14 Wymagana zręczność: 33 Wymagana siła: 40 Niska szybkość ataku |
![]() |
| CIĘŻKA KUSZA Obrażenia dwuręczne: 12 – 20 Wymagana zręczność: 40 Wymagana siła: 60 Niska szybkość ataku |
![]() |
| POWTARZALNA KUSZA Obrażenia dwuręczne: 6 – 12 Wymagana zręczność: 50 Wymagana siła: 40 Duża szybkość ataku |
Broń drzewcowa – bronie te zadają pojedynczym ciosem niewiarygodne Obrażenia, chociaż są większe, cięższe i bardziej niewygodne niż najcięższe topory. Broń drzewcowa wymaga użycia obu rąk, a także sporo siły.
Rodzaje broni drzewcowych
| BERDYSZ Obrażenia dwuręczne: 1 – 27 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 40 Niska szybkość ataku |
![]() |
| SPISA Obrażenia dwuręczne: 6 – 20 Wytrzymałość: 50 Wymagana siła: 50 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| KOSA Obrażenia dwuręczne: 8 – 20 Wytrzymałość: 65 Wymagana zręczność: 41 Wymagana siła: 41 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| GIZARMA Obrażenia dwuręczne: 18 – 30 Wytrzymałość: 65 Wymagana siła: 62 Niska szybkość ataku |
![]() |
| HALABARDA Obrażenia dwuręczne: 12 – 40 Wytrzymałość: 55 Wymagana zręczność: 47 Wymagana siła: 75 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| BOJOWA KOSA Obrażenia Dwuręczne: 15 – 32 Wytrzymałość: 55 Wymagana zręczność: 80 Wymagana siła: 80 Duża szybkość ataku |
![]() |
Włócznie i oszczepy – są przenaczone do ataku wroga z pewnego dystansu. Oczep jest to krótsza wersja włoczni, wyważona specjalnie do rzucania. Rzucony oszczep zadaje poważne Obrażenia, ponadto pozwala zadawać mordercze pchnięcia wymierzone w przeciwników, którzy popełnili błąd i podeszli zbyt blisko.
Rodzaje włóczni
| WŁÓCZNIA Obrażenia dwuręczne: 3 – 15 Wytrzymałość: 30 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| PARTYZANA Obrażenia dwuręczne: 7 – 17 Wytrzymałość: 28 Wymagana zręczność: 50 Wymagana siła: 40 Duża szybkość ataku |
![]() |
| TRÓJZĄB Obrażenia dwuręczne: 9 – 15 Wytrzymałość: 35 Wymagana siła: 38 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| SPETUM Obrażenia dwuręczne: 15 – 21 Wytrzymałość: 28 Wymagana siła: 54 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| PIKA Obrażenia dwuręczne: 14-63 Wytrzymałość: 25 Wymagana zręczność: 45 Wymagana siła: 60 Bardzo Niska szybkość ataku |
![]() |
Rodzaje oszczepów
| OSZCZEP
Obrażenia przy rzucie: 6 -14 Obrażenia jednoręczne: 1 – 5 Ilość oszczepów (Max): 60 Duża szybkość ataku |
![]() |
| PILUM
Obrażenia przy rzucie: 7 -20 Obrażenia jednoręczne: 4 – 9 Ilość oszczepów (Max): 50 Wymagana zręczność: 45 Duża szybkość ataku |
![]() |
| KRÓTKA WŁÓCZNIA
Obrażenia przy rzucie: 14 -25 Obrażenia jednoręczne: 2 – 13 Ilość włóczni (Max): 40 Wymagana zręczność: 40 Wymagana siła: 40 Normalna szybkość ataku |
![]() |
| WŁÓCZNIA DO RZUCANIA
Obrażenia przy rzucie: 8 -28 Obrażenia jednoręczne: 5 – 15 Ilość włóczni (Max): 80 Wymagana zręczność: 65 Duża szybkość ataku |
![]() |
| GLEWIA
Obrażenia przy rzucie: 2 -10 Obrażenia jednoręczne: 5 – 17 Ilość oszczepów (Max): 20 Wymagana zręczność: 35 Wymagana siła: 52 Niska szybkość ataku |
![]() |
Tekst pochodzi z Tawerny RPG.















































































Komentarze
A dymiąca kula gdzie?
W D2LOD
Dodaj komentarz