Rozdział 6
Ołtarz Czaszki
Idź korytarzem, aż spostrzeżesz duży kamienny posąg pająka. By się do niego dostać, musisz skorzystać z wyrwy w podłożu. Na dole natkniesz się na Zombie. Pamiętaj, że powalenie nieumarłego nie jest równoznaczne ze zwycięstwem. Jego nadgniłe ciało musi zamienić się w jasne iskry, by uznać go za byłe zagrożenie. Miej na uwadze fakt, że z ziemi mogą wyłonić się kolejni zmarli.
Wejdź w wąskie przejście na lewo i zabierz stamtąd kryształ Księżycowy Jedwab, lecz uważaj na pułapkę. Następnie umocuj linę na pobliskich belkach nośnych i dostań się na górę. Tak trafisz za pajęczy posąg. Przeczytaj inskrypcję umieszczoną naprzeciwko statuy na podłodze. By dostać się do krypty, potrzebujesz kilku kryształów ukrytych w różnych lokacjach ruin. Zatem ulokuj znaleziony kamień na posągu, za co otrzymasz 1 PU, i wejdź do skrzydła, które otworzy.
Przed tobą znajduje się trumna, na której leży Ulepszony Wakizashi Nag oraz inne pomniejsze skarby. Udaj się na lewo, gdzie spotkasz kolejnych nieumarłych. Następnie spójrz w górę. Wiszą tam drewniane bale utrzymywane wyłącznie przez nadgniłą linę – wiesz co zrobić.
W kolejnym pomieszczeniu czeka cię walka z kilkoma irytującymi Ghulami i pokaźną grupą Zombie. Na prawo skorzystaj z wajchy i opróżnij grobowiec z mikstur oraz Kolczugi, uważaj jednak na pułapkę. W centrum auli na kolejnej trumnie znajdują się Zatrute Krisy. Na drewnianych platformach u góry, znajdziesz Czarodziejskie Grzyby. Przejdź do sąsiedniej hali, gdzie znajduje się Oko Dziewicy. Niech nie zdziwi cię widok kolejnych zmarłych. Ale tym razem będziesz mógł wykorzystać zwykłe szpikulce oraz te wyłaniające się ze ścian. Poszukiwany kamień znajduje się wysoko ponad ziemią. Dostań się tam za pomocą kilku strzał z liną, aż będziesz w stanie go chwycić, bądź wykorzystaj Telekinezę, stojąc na gzymsie. Za zebranie kryształu zyskasz 1 PU.
Następnie zejdź po schodach i pokonaj kolejnych umarlaków. Wespnij się na kamienne bloki przy miejscu, gdzie spotkałeś Ghula i umocuj linę na deskach powyżej. Tak dostaniesz się do mauzoleum z mieczem Smoczy Pazur. Przeciągnij wajchę i wróć się, a zauważysz nowo otwarte przejście.
Kolejna sala jest zainfekowana przez pokaźną liczbę Zombie, więc miej się na baczności. Możesz spróbować szybko przebiec po placu i wspiąć się na blok, gdzie będziesz mógł swobodnie zgładzić je z łuku.
W sadzawce na zalanym sarkofagu znajduje się Pierścień Magicznej Świetności.
Użyj drewnianego kołowrotu nad zbiornikiem wodnym, by otworzyć kratownicę. Za nią to czają się kolejne trupy, ale z tego miejsca z łatwością wystrzelasz je z łuku. Gdy już to zrobisz, ponownie podnieś bramę i szybko przebiegnij, zanim opadnie. Tak trafisz do grobu króla Dariusa Paperusa. To właśnie pod jego sarkofagiem znajduje się kolejny klejnot. Wskocz do środka, a podłoże się rozsypie.
Trafisz do zalanych katakumb, jednej z bardziej klimatycznych lokacji w grze. Niezależnie od wybranej drogi i tak dotrzesz do komnaty ze świecącym grobem. Z niego to wyłoni się Lisz wraz z kilkoma nieboszczykami. Najlepiej przed walką skumulować dość dużo adrenaliny, by w walce z umarłym czarownikiem wykończyć go dwoma bądź trzema ciosami. Gdy padnie, znikną również jego zmarli poddani. Za zniszczenie monstrum w nagrodę otrzymasz 2 PU. Zabierz z trumny klejnot Duszę Staruchy, za co zyskasz kolejny PU. Za sarkofagiem znajduje się Kij Władcy Ognia oraz dwa zwoje i eliksir. Wespnij się po łańcuchu, by dostać się do skrzydła z ostatnim kamieniem potrzebnym do uruchomienia mocy pajęczego posągu.
Na górze skręć w prawo i skorzystaj ze schodów. Tam natkniesz się na większą grupę Ghuli, więc miej się na baczności. Od razu wbiegnij na najbliższe schody po lewo, by ubezpieczyć sobie tyły, i zwabiaj kolejno te irytujące istoty. Walka na otwartym terenie nie jest dobrym pomysłem, gdyż ich ataki mogą okazać się zabójcze. Wystarczy chwila nieuwagi, by marnie skończyć. Po walce wejdź na most i skieruj się na niższą platformę. Tam znajdziesz Pierścień Regeneracji. Następnie wróć na pomost i krocz w stronę wyjścia. W pewnym momencie konstrukcja się zawali, lecz ty bezpiecznie wylądujesz w wodzie. Na pobliskiej wysepce leży kamień Serce Matrony chroniony pułapką. Za jego odnalezienie uzyskasz kolejny PU. Wespnij się po łańcuchu i przeskocz na drugi kraniec mostu. Pociągnij dźwignię i powróć do pajęczego posągu, by wypełnić jego gniazda kamieniami. Za uruchomienie statuy otrzymasz 1 PU.
Za wrotami stoi posąg Ashy, stworzycielki Ashan, a pod nim poszukiwany Cienisty Czerep. Przed położeniem łap na artefakcie, czeka cię ostatnia próba – walka z hordą Pająków. W nagrodę za pokonanie wszystkich pajęczaków uzyskasz 2 PU. Nawiedzi cię sen, w którym to dowiesz się...
Jednakże swoje trzy grosze będzie musiał dorzucić Arantir, który rzuci cię na szpikulec i tym samym uśmierci.
Komentarze
Dodaj komentarz