Dark Messiah of Might & Magic

30 minut czytania

Epilog

Już na wstępie odezwie się do ciebie Ishtvan, syn króla Vradka, którego dusza cierpi katusze, gdyż jego ciało nie zostało odesłane do Wielkiej Otchłani. W zamian za pomoc książę oferuje przekonanie swego ojca, by wspomógł cię w trakcie przemierzania krypty. Zejdź na dół i przejdź na platformę, gdzie zaatakuje cię Zombie. Przechodząc dalej po szerszym gzymsie, zauważysz Czarną Straż. Śmierć pojedynczego osobnika na pewno zaalarmuje resztę gwardii, a nawet Nekromantę, więc uważaj.

Dark Messiah of Might and MagicDark Messiah of Might and Magic

Przy drugich schodach powinieneś zauważyć oddaloną nieco kamienną blokadę z łańcuchem. Zwolnij blokadę, jeżeli chcesz uwolnić księcia. Jednakże jest to dopiero pierwsza z dwóch, więc miej oczy szeroko otwarte. Będąc tam, z pewnością spostrzeże cię z dołu pojedynczy czarownik.

Dark Messiah of Might and MagicDark Messiah of Might and Magic

W następnej komnacie natkniesz się na kolejnych przeciwników. Nad przepaścią wisi ciało Ishtvana, które musi spaść ku jasności, by jego dusza zaznała spokoju. Skręć w prawo i wespnij się po łańcuchu. Tak dojdziesz do długiego podwyższenia, z którego odchodzi kilka pomostów. Na jego krańcu czeka na ciebie Lisz oraz Nekromanta. Jeżeli masz naładowaną adrenalinę, walka będzie prosta. W innym wypadku musisz jak najszybciej pozbyć się kościeja, najlepiej zrzucając z przepaści. Lisze to silni przeciwnicy. Rzucają piorunami i potrafią nałożyć na siebie osłonę, lecz są mało żywotni.

Mostami na lewo dotrzesz do drugiej blokady Ishtvana. Po zrzuceniu jego ciała do otchłani, zauważysz migające gdzieniegdzie błędne ogniki – oznaka, że doznał zbawienia. Użyj dźwigni przy posągu na krańcu podwyższenia i zejdź na dół do miejsca, gdzie roztacza się jasność Wielkiej Otchłani. Pozbieraj leżące tam mikstury i zniszcz wazy, w których również znajdziesz pomniejsze przedmioty. Książę podziękuje ci za ratunek i wynagrodzi 2 PU.

Dark Messiah of Might and MagicDark Messiah of Might and Magic

Okrąż przepaść i udaj się w głąb mauzoleum. Otwórz wieko pobliskiej trumny. Wewnątrz znajduje się kilka mikstur, lecz swoim świętokradztwem zbudzisz strażnika Zombie. W kolejnej sali bądź rozważny i po kolei zabijaj nieboszczyków, gdyż w sąsiedniej pałętają się Wampiryczni Rycerze oraz Nieumarły Cyklop. W pierwszej kolejności zajmij się wojownikami, którzy z szybkością nietoperza podbiegną do ciebie. Cykl walki z jednookim monstrum już dobrze znasz, więc z łatwością powinieneś go pokonać.

Koło konstrukcji ze schodami czai się łucznik gwardzista. Wejście na górę poprzez stopnie nie jest możliwe, dlatego też zamocuj linę na pobliskich klepkach i stamtąd przeskocz na szczyt. Znajdziesz tam pojedynczą miksturę. Następnie przedostań się na prawy bądź lewy gzyms i podążaj nim aż na drugi koniec sali.

Będąc już po drugiej stronie, spójrz w górę, a zauważysz długi bal, który utrzymywany jest przez łańcuch. Przerwij go, a utorujesz sobie drogę do dalszych partii nekropolii, która prowadzi przez wnękę w murze. Uważaj na pałętających się tam Nekromantów.

Idąc po schodach, dotrzesz do wąskiego korytarza, który jest pułapką! Wejdź w nią prędko i wespnij się po kamiennym bloku do zagłębienia po prawo. Znajdziesz tam kilka eliksirów i unikniesz śmierci. Po krótkim czasie kratownica powinna się podnieść.

dark messiah, solucja

Kolejna sala to również pułapka, którą łatwo ominąć, gdyż polem jej działania jest tylko znikoma część sali. Na lewo masz idealną okazję do zestrzelenia kilku Wampirycznych Rycerzy. Gdy się już zabawisz, zejdź na dół i przejdź do pobliskich krypt, gdzie napotkasz Czarnych Strażników i kolejnych wojowników. W nich to natkniesz się też na kilka Czarodziejskich Grzybów, które z pewnością przydadzą się w nadchodzących potyczkach.

Następna sala to miejsce, gdzie stoczysz bitwę z czterema bądź trzema zmarłymi królami Stonehelm, w zależności czy uratowałeś duszę Ishtvana. Walka nie powinna być trudna, jeżeli zwabisz ich na górę, gdzie Vradek odwróci ich uwagę, a ty będziesz mógł swobodnie się ich pozbyć. Potyczka stanie się tym bardziej prosta, gdy użyjesz jednej z błogosławionych broni. Za uwolnienie ich dusz otrzymasz 2 PU.

To już ostatnia prosta. Na kolejnych schodach natkniesz się na grupę Nekromantów, Wampirycznych Rycerzy oraz irytujących Ghuli. W pewnym momencie na prawo powinieneś zauważyć wysokie wrota. Jest to grobowiec kapłana Lamontiana. Użyj dźwigni i skorzystaj z magicznego pola, by się uleczyć. Zważ jednak, że działa to wyłącznie na postacie o czystym sercu, czyli bez Xany.

Jeżeli Leanna wciąż żyje, to na samym dole dołączy do ciebie. Przed tobą finałowa walka. Zejdź po schodach do centralnej auli nekropolii, gdzie zauważysz pokaźnych rozmiarów ołtarz i stojącego przy nim Arantira. Zanim jednak do niego podejdziesz, pozbądź się pojedynczego Nekromanty oraz Wampirycznego Rycerza.

Dark Messiah of Might and MagicDark Messiah of Might and MagicDark Messiah of Might and Magic

Po krótkiej rozmowie nastąpi walka z nekromantą. Uważaj na jego zaklęcia i upewnij się, że jesteś uodporniony na ogień. Kopniaki powinny zazwyczaj przerywać inkantacje. W pewnym momencie Arantir przyzwie ogromnego awatara kościstego Pao-Kai i stanie się niewrażliwy na ataki. Z tego powodu zaatakuj martwego jaszczura, a gdy padnie, od razu wróć do ranienia głównego antagonisty. Proces ten będziesz musiał powtarzać kilkukrotnie, w zależności od siły twoich ataków, lecz w końcu mag padnie, a ty będziesz mógł wreszcie położyć swoje łapy na Cienistym Czerepie.

Możliwe zakończenia:

  • Jeżeli wyzwoliłeś się od Xany i umieściłeś artefakt na ołtarzu, Leanna pomoże ci w zapieczętowaniu więzienia Kha-Beletha, zapobiegając powrotowi demonicznego pomiotu do Ashan.
  • Jeżeli wyzwoliłeś się od Xany i podszedłeś z artefaktem do bram astralnych, Leanna zginie, a ty, wraz ze swym ojcem, zaczniesz podbój świata.
  • Jeżeli pozostawiłeś w sobie Xanę i umieściłeś artefakt na ołtarzu, wraz ze swą demoniczną kochanką zapieczętujesz więzienie swego ojca, by nie mógł on rozpocząć ponownego ataku na Ashan.
  • Jeżeli pozostawiłeś w sobie Xanę i podszedłeś z artefaktem do bram astralnych, demonica pokornie odejdzie, a ty, wraz ze swym ojcem, zaczniesz podbój świata.
dark messiah, solucja
«
Strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Komentarze

0
·
Ciekaw jestem co się stanie pod koniec gry jeśli pozostawimy Leanne u Pająka, lub gdy sami własnoręcznie ją zabijemy, a jest taka możliwość gdy uratujemy ją od pająka i jesteśmy przy portalu powrotnym ze świata nekromantów
0
·
Sprawdziłem . Arantir ożywi ją tak jak bohatera z tym że ona zamiast w półdemona zamieniła się całkowicie w licza .

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...