Rozdział 2
Blask Zimnego Ostrza
Twoja pobudka nie będzie należała do najmilszych, gdyż do twoich komnat wtargnie zabójca. Po rozprawieniu się z przeciwnikiem rozejrzyj się po swoim pokoju i zabierz co istotniejsze przedmioty. Na dole ponownie znajdziesz Drewniany Kij. Zanim skorzystasz z drzwi, warto rozważyć strategię pokonywania kolejnych wrogów. Jeżeli dobrze czujesz się w walce w zwarciu, możesz od razu wybiec na dziedziniec i rozpocząć krwawą rzeź. Natomiast jeśli preferujesz bardziej wyrafinowany styl walki lub nie lubisz tłumu przeciwników, wróć do swojej komnaty i otwórz okiennice. Na placu znajduje się kilku Czarnych Strażników, w tym łuczników. Wykorzystaj wcześniej znalezioną broń dystansową lub zaklęcia i pozbądź się chociaż jednego z nich, a następnie czekaj na zaalarmowanych gwardzistów przy schodach bądź w futrynie drzwi na parterze, zapewniając sobie ochronę przed oflankowaniem.
Po walce zajmij się skrzyniami z emblematem smoka. Niestety, główne wrota są zamknięte, więc do środka będziesz musiał wejść od tyłu. By to zrobić, udaj się na prawo, pokonując kolejnych strażników. Za ogrodem natrafisz na wejście do piwnicy. Za dostanie się do środka otrzymasz 1 PU.
Idąc w głąb posiadłości, natkniesz się na następne grupy gwardzistów. Wchodząc do jednej z sal, od razu zauważysz pewnego Ghula wspinającego się po ścianie. Na razie nie będziesz z nim walczył, ale zakradnij się po najbliższych schodach do zawiązanej liny, by opuszczony kandelabr zmiażdżył nic niespodziewającego się strażnika, a następnie rozpraw się z pozostałymi. Przy tronie leży bardzo przydatny Łuk Ucznia oraz inne przedmioty. W pracowni czarownika, czyli pomieszczeniu, nad którym wspinał się nieumarły, znajdziesz Szatę Maga oraz kilka magicznych napojów.
Następnie udaj się do lewej komnaty na podwyższeniu, na którym wcześniej rozhulałeś świecznik. Tam również natkniesz się na kolejnych łuczników i zwykłych gwardzistów. Zanim przejdziesz do biblioteki, wciąż podążaj krętymi schodami na górę. Znajduje się tam Stary Klucz, który przyda się później. Wróć do czytelni i rozpraw się z pałętającymi się strażnikami, a potem przejdź po drewnianych platformach na dach budynku.
Zakradnij się do nieświadomego żołnierza i strąć z krawędzi. Potem użyj wcześniej znaleziony klucz na drzwiach wieży, gdzie znajdziesz zwoje i miksturę. Powróć na dach i przejdź przez belkę do kolejnej części rezydencji. Gdy już to zrobisz, otwórz okiennice i wejdź do środka. Rzuć w grupkę gwardzistów beczkę, a podłoga się zawali. Nie spowoduje to ich śmierci, ale jest efektowne i daje szansę na walkę na pobliskich wąskich schodach. Następnie zejdź na dół i przepraw się przez kolejne komnaty, aż trafisz do pomieszczenia z jednym Czarnym Strażnikiem. Za oknem puszczona jest kładka, więc przejdź przez nią i wskocz na sąsiedni gzyms prowadzący do drewnianych schodów. Na ich szczycie wreszcie dotrzesz do Menelaga, który zginie z rąk Ghula, a ty nic na to nie poradzisz, gdyż będziesz zamrożony przez nekromantę. Mimo to otrzymasz 2 PU za wykonanie misji. Na nieszczęście wcześniej wspomniany nieumarły skradł przywieziony przez ciebie klejnot i zniknął w mrokach nocy.
Komentarze
Dodaj komentarz