Rozdział 5
Pajęcza Świątynia
Wreszcie dopłyniecie na odległą wyspę, gdzie zlokalizowana jest Pajęcza Świątynia. Jak można było się spodziewać, nie będzie łatwo. Obiekt chroniony jest przez niezłomnych Orków. Po drodze natkniesz się na rannego żołnierza, który wyjawi, że humanoidzi wypełzli ze świątyni i rozpoczęli atak. Ponadto rzekomo pojawił się w okolicy Pao-Kai. W walce towarzyszyć ci będzie Leanna oraz jej poplecznicy. Jeżeli czarownica zginie, misja nie będzie zaliczona., dlatego, dla bezpieczeństwa, rozkaż jej pozostać przy rannym żołnierzu, a sam rozpraw się z przeciwnikami. Bezpośredni atak może być nieco nierozważny, gdyż zbiegną się wszyscy orkowi wojownicy z dziedzińca, toteż warto zakraść się do jednego z budynków, najlepiej tego po lewo, i pojedynczo rozprawić się z oponentami. Za wykończenie wszystkich przeciwników na frontowym placu otrzymasz 1 PU.
Czarownica poprosi cię o znalezienie sposobu na otwarcie okratowania. Zauważ, że na lewo od Leanny znajduje się pewien pionowy tunel. Wskocz do niego, a trafisz do wnętrza ruin. Na swej drodze natkniesz się na grupkę Twarzołapów. Następnie skręć w lewo, gdzie znajdziesz bardzo istotny przedmiot – Łuk Linowy , zwoje oraz mikstury. Pociągnij za pobliski łańcuch, a otworzysz bramę do świątyni oraz zyskasz 1 PU. Teraz możesz skorzystać ze swojej najnowszej zdobyczy. Groty strzał linowych można wbić jedynie w drewniane tworzywa, więc wyszukuj ich w każdej lokacji, a na pewno odkryjesz sekretne pomieszczenia. Wyciągnij łuk i wypuść strzałę przez wnękę w suficie.
Nagle zaatakuje was Pao-Kai! Podążaj za Leanną i broń ją przed pojedynczymi orkowymi wojownikami. Gdy jaszczur odleci, wejdź głębiej w ruiny i rozpraw się z kolejnymi przeciwnikami. Grupkę rozmawiających humanoidów warto nieco zranić, rzucając beczkami. Zawsze to jakiś sposób na skrócenie nadchodzącej potyczki. Z drugiej strony możesz również spróbować zniszczyć pale podpierające ścianę, pod którą gawędzą Orkowie. Wszystko zależy od ciebie. Ponownie podążaj za czarownicą.
Tak trafisz do wnętrza świątyni. W lewej nawie wejścia znajdziesz małą kapliczkę z miksturami oraz przydatnym Pierścieniem Regeneracji. Zauważ, że w centralnej wnęce znajduje się drewniana belka. Zamocuj na niej linę. Używając dźwigni na lewo, otworzysz kraty. W kolejnej auli rezydują trzej Orkowie, z czego jeden to łucznik. Za oczyszczenie sali otrzymasz 1 PU.
By dostać się do poszukiwanego artefaktu, musisz aktywować energię budowli. W tym celu udaj się korytarzem na lewo. Natkniesz się tam na dwa Gobliny, które nie powinny sprawić ci problemu. Wespnij się po najbliższym łańcuchu. Na górze znajdziesz zamkniętą skrzynię zawierającą cenne Odtrutki oraz leżący obok Topór. Sąsiednie tunele są również zainfekowane przez tchórzliwe humanoidy. Uważaj na pułapkę z ruchomymi ścianami. By uniknąć zmiażdżenia, wystrzel nad sobą strzałę z liną. Jest to zasadzka jednokrotnego użytku, więc po rozsunięciu się murów będziesz mógł swobodnie przejść dalej. Daleko jednak nie zajdziesz, gdyż sprytne humanoidy opuściły kratownicę. Powróć teraz do Leanny.
Niespodziewanie zaatakuje was Pao-Kai. Jedynym sposobem na jego zgładzenie jest skupienie jego uwagi na sobie za pomocą zaklęć lub łuku i zmuszenie go do podążenia za tobą do lewego tunelu, w którym niedawno byłeś. Następnie, gdy łeb monstrum będzie znajdował się w futrynie, należy opuścić okratowanie. W nagrodę za efektowne zgładzenie jaszczura zyskasz 2 PU.
Teraz wskocz do podziemi, które odblokowała czarownica. Niestety, trafisz do legowiska Pająków, najbardziej wymagającej lokacji w grze. Trucizna pajęczaków jest zabójcza i potrafi szybko pozbawić cię energii życiowej, dlatego też tak istotną zdolnością jest Odporność na Trucizny, która spowalnia proces zatrucia. Antidota warto używać w ostateczności, gdyż toksyny nigdy nie spowodują spadku PZ do 0, lecz przestaną działać nieco wcześniej. Czekanie na naturalną neutralizację trucizny może być niebezpieczne, gdyż ataki Pająków potrafią zadać poważne obrażenia.
W cylindrycznej wieży również będziesz musiał walczyć z pajęczakami. Poczekaj, aż wszystkie zejdą, gdyż walka na małych drewnianych platformach nie należy do najwygodniejszych. Po załatwieniu sprawy wespnij się po łańcuchu i zacznij korzystać ze strzał z liną. Za odnalezienie wyjścia, otrzymasz 1 PU.
Tak trafisz do tunelu, który zaprowadzi cię na drugą stronę mostu, który zablokowały wcześniej humanoidy. W pewnym momencie będziesz musiał wskoczyć do sadzawki. Będąc w akwenie, zanurkuj i użyj dźwigni, a podwyższysz poziom wody i będziesz mógł kontynuować podróż. Przeczołgaj się przez mały otwór do legowiska Goblinów. Jest tam ich całkiem sporo. Nie daj się zwieść ich wątłym ciałkom, gdyż w dużej grupie mogą wykorzystać twoją nieuwagę. Pozbieraj ich skarby i udaj się na górę, tak jak pokazuje drogowskaz.
Możesz również spróbować swych sił z Cyklopem. By go wywabić, należy iść do wielkiej sali na lewo od drogowskazu, a nierozgarnięte Gobliny same go do ciebie przyprowadzą. Miej na uwadze fakt, że olbrzym nie wyjdzie poza teren tego pomieszczenia, więc skorzystaj z broni dystansowej bądź magii. Przypomnij sobie również, jak żołnierze ze Stonehelm pokonali podobnego osobnika podczas ataku na miasto. Sama walka może nieco zająć, gdyż nie miałeś jeszcze okazji do pozyskania zbytnio umagicznionych broni, ale daj sobie czas. Zabicie Cyklopa zapewni ci dodatkowe 2 PU.
Na górze ponownie natkniesz się na sporą liczbę Goblinów. Komnata z sadzawką spowita czerwienią całkowicie cię uzdrowi, natomiast ta błękitna przywróci siły magiczne. Do eksploracji pozostało jeszcze jedno pomieszczenie. Znajduje się ono po lewej stronie mostu i zawiera skrzynię ze zwojami i miksturą. Uważaj jednak na pułapkę. Stąpając po uwypuklonych płytach, uruchomisz miotacze ognia. Na prawo od kufra znajduje się wyrwa prowadząca do sąsiedniego pokoju. Tam również znajdziesz kufer ze zwojami oraz Kij Władcy Ognia.
Po prawej stronie mostu skręć również w prawo i wespnij się po drabinie na kolejną kondygnację. Nieco dalej w skrzyni znajdziesz Patroszące Krisy. Za przejście do wyższego poziomu świątyni otrzymasz 1 PU.
Idąc dalej, poza pięknym krajobrazem, ujrzysz również kolejnych Orków, których najlepiej pozbyć się kopniakami z wysokości. Wspinaj się po schodach, aż dojdziesz do drewnianego mostu. Ów pomost może zostać zniszczony przez orkowych łuczników, więc uważaj. Alternatywną drogą jest przechadzka po kamiennej krawędzi, co przy orkowych strzelcach za plecami nie jest najlepszym wyjściem. Do mostu podchodzi się przez kamienną wieżę, na której szczycie znajdziesz Trujący Łuk.
Po drugiej stronie mostu znajduje się mała sadzawka przy schodach. Wejdź do niej, a pod stopniami spostrzeżesz miecz Chłeptacz Dusz. Na szczycie przejdziesz do orkowych domostw zawieszanych na zboczach góry. Wejście do prawej chaty jest zablokowane, więc udaj się na lewo i wejdź po drabinie lub powróć do pierwszego domu i umocuj linę na suficie. Tak czy inaczej, będziesz mógł kontynuować swoją podróż. W ciemnej jamie zostaniesz zaatakowany przez Pająki.
Będąc na dachu sąsiedniego budynku, zniszcz ruchome deski i wskocz do środka. UWAGA! Ten dom nie należy do stabilnych, więc próba przejścia po znajdujące się na parterze przedmioty wiąże się ze śmiercią. Dlatego też wykorzystaj Telekinezę, by pozbierać mikstury, otworzyć skrzynię ze zwojami i zebrać Zbroję Płytową schowaną za jedną z beczek. Przejdź przez kolejny tunel do następnego domostwa i skierują się do tego, którego drzwi były wcześniej zablokowane. Znajdziesz tam kolejne eliksiry, księgi oraz wbity we framugę okna Ulepszony Wakizashi Nag.
Przejdź do wnętrza ruin i wpierw udaj się na prawo, gdzie znajduje się mechanizm uruchamiający wcześniej odwiedzoną windę. W nagrodę uzyskasz 2 PU. Natomiast na lewo zlokalizowana jest kuźnia. Zapewne masz przy sobie zdobytą na okręcie Sztabę Płomiennego Złota. Z niej będziesz mógł wykuć przydatny Miecz Ziemskich Płomieni.
Cofnij się do wcześniej odwiedzonej windy i udaj się na górę.
Na górze zaatakują cię Pająki. Do głównego generatora świątyni prowadzi droga na lewo. Będąc przy piedestale, użyj pobliskiej dźwigni, by móc dostać się bliżej. Umieść na cokole Kryształ Shantiri, a wyzwolisz moc świątyni. Odejdź od generatora, gdyż jego moc może cię zabić. Za wykonanie zadania uzyskasz aż 3 PU.
Twoja aktywność w świątyni zwróci uwagę samego Aratroka, wodza i szamana tutejszego klanu Czerwonej Czaszki. Wyzwie cię on na pojedynek. Jeżeli skorzystasz z jakiejkolwiek magii, reszta Orków również cię zaatakuje. Najlepiej wykorzystać szarżę, za pomocą której przewrócisz humanoida i będziesz mógł dźgać go w tors, aż padnie. Za pokonanie lidera otrzymasz 2 PU. Zabierz z jego zwłok Pajęczy Klucz i powróć do Leanny. Pamiętaj, by wykorzystać otrzymany klucz na wcześniej zamkniętych pajęczych drzwiach, za którymi znajduje się m.in. Szata Wiedzy Tajemnej, Stalowy Kij Cienia czy Sztylety Burzy. Uważaj jednak na pułapki!
Gdy Leanna będzie otwierała wrota, zaatakuje was para Ghuli, więc bądź czujny. Czarownica nie będzie wystarczająco silna, by podnieść kraty na długo, więc tylko ty przedostaniesz się dalej, a dziewczyna zostanie pojmana przez Arantira. Nie czekaj na zbawienie, lecz szybko udaj się w głąb ruin.
Komentarze
Dodaj komentarz