Rozdział 9
Miasto w płomieniach
Okazuje się, iż Arantir zaatakował Stonehelm, wprowadzając w mieście całkowity chaos. Oznacza to, że będziesz zmuszony walczyć z mnogą ilością Ghuli i Nekromantów. Przygotuj się na poważne starcie. Na zewnątrz powita cię znany ci już Duncan, który skieruje cię do swego kuzyna znającego wejście do nekropolii, w której skrył się poszukiwany przez ciebie nekromanta. Zaraz po tym zostaniesz zaatakowany. Najlepiej byś rozprawił się z czarownikiem, a potem wbiegł szybko na dziedziniec i umocował linę na pobliskiej budowli. tam też znajdziesz skrzynię z eliksirami i Sztyletami Mrozu. Z góry z łatwością rozprawisz się z Ghulami za pomocą zaklęć czy strzał. Możesz zrobić to również w tradycyjny sposób, lecz będzie to o wiele trudniejsze i krwawsze.
Następnie przejdź na drugą stronę budowli i zeskocz. Ponownie będziesz musiał walczyć z nieboszczykami, tym razem biegnącymi falami w stronę mostu. Pomoże ci w niej pojedynczy gwardzista, lecz nie licz na jego wielkie wsparcie. By ułatwić sobie potyczkę, skorzystaj z informacji zawartej w trzeciej pozycji w zakładce SEKRET. Po rozprawieniu się z przeciwnikami idź dalej i skorzystaj z drzwi zaraz na lewo, a odnajdziesz Percy'ego, kuzyna Duncana, za co uzyskasz 2 PU. Na komodzie leży Łuk Ognistej Furii, którym warto się zaopiekować.
Niestety, mieszczanin niewiele ci pomoże, dopóki po mieście pałęta się Nieumarły Cyklop. Możesz to rozegrać na dwa sposoby. Pierwszy jest oczywisty – zarżnąć gnijące cielsko. Drugi nieco bardziej subtelny, poprzez skorzystanie ze zdolności Włamywacza i otwarciu pierwszych drzwi, które ujrzysz po wyjściu z kryjówki Percy'ego. Pamiętaj jednak, że za pokonanie zmarłego otrzymasz aż 3 PU.
Tak czy inaczej, udasz się do dalszej części miasta. Niestety, niedługo nacieszysz się towarzystwem kuzyna, gdyż nie będzie on w stanie przeskoczyć luki między jedną a drugą partią zerwanego mostu, dlatego też nie pozostanie ci nic innego, jak pójść samotnie pośród budynki. Tam zaatakują cię kolejni zmarli. Następnie wejdź we wnękę i wespnij się po łańcuchu. Możesz skierować się w dwie strony. Na górze znajduje się kamienny kościół Ylatha, do którego z pewnością nie będzie chciała wejść Xana, natomiast droga na dół prowadzi do Percy'ego.
Przed świątynią znajduje się Stalowa Zbroja Cienia. Dzięki oczyszczeniu swego ciała z demonicy, będziesz mógł wreszcie korzystać z błogosławionych broni – miecza Smoczy Pazur, łuku Smoczy Róg, sztyletów Smocze Kły oraz kija Smocza Kość, które zadają dodatkowe obrażenia nieumarłym. Ponadto zyskasz 3 PU.
Na lewo od sanktuarium natkniesz się na kilku obrońców miasta, którzy wesprą cię w walce z nieboszczykami. Od teraz będą za tobą podążać, aż zginą, z twoich bądź wrogich rąk.
Nieco dalej ponownie zostaniesz zaatakowany przez kilka Ghuli. Potem wejdź po schodach do domu. W nim to na kominku znajduje się Tarcza Piorunów oraz drabina prowadząca na strych, gdzie skryto kilka zwojów. Wychodząc po drugiej stronie budynku, zaatakuje cię garstka Zombie w postaci mieszczan. Po przejściu kilku metrów natkniesz się na Percy'ego. By wpłynąć przez akwedukty do nekropolii, należy podnieść poziom wody. Odpowiedni kurek zlokalizowany jest za drewnianą ścianą z drzwiami. Nie dziwić powinien fakt, że jest on chroniony przez kilku Czarnych Strażników, Nekromantę i jego irytujące eksperymenty. Podnieś zaporę i wskocz do kanału, by dostać się do nekropolii. Za to otrzymasz 2 PU.
Tak trafisz na klif miasta. Wejdź po schodach na górę, a z niebios runie Pao-Kai. Szybko przebiegnij do pobliskiego tunelu i wykorzystaj znajdującą się tam balistę. Smoka można również pokonać, strzelając z broni dystansowej lub czarów. Pokonanie jaszczura warte jest 2 PU.
Następnie wejdź na piętro. Zniszcz deski w rogu sali i wykorzystaj kołowrót. Potem szybko biegnij przez wyrwę, drzwi, aż do wielkich wrót.
Tam spotkasz Leannę, która albo się uraduje na twój widok, albo wręcz przeciwnie. Wszystko zależy, czy pozbyłeś się ze swego jestestwa Xany. W nagrodę za dotarcie do nekropolii i zabicie czarownicy otrzymasz w sumie 5 PU [2+3].
Komentarze
Dodaj komentarz