Zdobywanie kolejnych towarzyszy jest uwarunkowane odpowiednio wysoką charyzmą, pięknością i umiejętnością perswazji. Wraz z rozwojem dwóch pierwszych cech zwiększa się liczba możliwych kompanów. Mogą oni popadać ze sobą konflikty, co prowadzić może do rozłamu w drużynie. Zachowują też pewną autonomię, mogą sami bez ostrzeżenia atakować wszystkich, wtrącać się w dialogi czy dyktować co gracz ma zrobić.
Imię
Opis
| |||||||||||||||||
VirgilCzłowiek / Mężczyzna Poziom 1
Lokacja: Miejsce katastrofy
|
Virgil jest pierwszym kompanem, którego napotkamy. Przyłączy się do nas automatycznie, gdyż uważa nas za reinkarnację legendy, o której czytał. Nie ma dla niego znaczenia nasz charakter i nie opuści naszej drużyny, dopóki nie poprosimy go o to sami. Jest uzdrowicielem i jeśli postać gracza zostanie technikiem, jego umiejętności przestaną mieć na nią wpływ.
|
||||||||||||||||
Doktor RobertsCzłowiek / Mężczyzna Poziom 30
Lokacja: Zamglone wzgórza
|
Doktor, mimo swojego zawodu, pilnuje porządku w Zamglonych wzgórzach. Przyłączy się do nas na czas ochrony banku, jeśli obiecamy, że pomożemy mu z bandytami.
|
||||||||||||||||
Sogg KufelPółogr / Mężczyzna Poziom 2
Lokacja: Zamglone wzgórza
|
Sogg jest pijackim półogrem. Spotkamy go w karczmie w Zamglonych wzgórzach. Walczy wręcz i nie zważa na charakter gracza.
|
||||||||||||||||
DanteCzłowiek / Mężczyzna Poziom 12
Lokacja: Czarnokorzeń
|
Dante jest magiem, uczącym się Białej Nekromancji oraz magii ze szkół Energii i Powietrza. Spotkasz go w dokach, w Czarnokorzeniu. Aby się do ciebie przyłączył, porozmawiaj z królem Praetorem w Dernholmie i powiedz, że zbierzesz dla niego podatek.
|
||||||||||||||||
Franklin PayneCzłowiek / Mężczyzna Poziom 35
Lokacja: Czarnokorzeń
|
Najbardziej znany podróżnik w całym Arcanum, obeznany z najniebezpieczniejszymi miejscami w grze. Można go spotkać w jego domu, ale tylko wtedy, gdy odwiedziłeś już T'sen-Ang. Jeśli spytasz go o najgroźniejsze miejsce które zwiedził, odpowie Thanatos. Jeśli napomnisz, że tam właśnie zmierzasz, Payne zaoferuje dołączenie do twojej drużyny.
|
||||||||||||||||
VollingerGnom / Mężczyzna Poziom 15
Lokacja: Dernholm
|
Vollinger jest znawcą broni palnej, którego można napotkać w gospodzie w Dernholm.
|
||||||||||||||||
Jayna StilesPółelf / Kobieta Poziom 6
Lokacja: Dernholm
|
Jayna jest zielarką i terapeutką ze zdolnościami technologicznymi.
|
||||||||||||||||
Tollo UnderhillNiziołek / Mężczyzna Poziom 39
Lokacja: Dernholm
|
Niziołek złodziej, którego spotykamy na początku gry. Jeśli nasza postać będzie cieszyć się złą reputacją, będziemy mogli go wyciągnąć z lochów. |
||||||||||||||||
Perriman SmithCzłowiek / Mężczyzna Poziom 25
Lokacja: Tarant
|
Mag specjalizujący się w zauroczeniach i białej nekromancji. Przebywa obok rezydencji Willoughsby'ego w Tarancie, po naszym powrocie z Qintarry. Kiedy opowiemy mu swoją historię zechce z nami podróżować. |
||||||||||||||||
GarCzłowiek / Mężczyzna Poziom 10
Lokacja: Tarant
|
Gar, skrót od Garfield Thelonius Remington III, to tak na prawdę niewątpliwie brzydki człowiek, którego postawiono na wystawie H.T.Parnell'a w mieście Tarant. Z odpowiednio wysoką inteligencją i perswazją, gracz może odkryć prawdziwą naturę Gar'a i zaszantażować H.T Parnella, by ten oddał oszukanego orka. |
||||||||||||||||
MagnusKrasnolud / Mężczyzna Poziom 8
Lokacja: Tarant
|
Jego przeszłość okryta jest tajemnicą. Na początku wiemy o nim niewiele. Przybył do Tarantu ponieważ poszukuje śladów swojego klanu. Nie należy go zbytnio wypytywać o przeszłość, bo zacznie się denerwować. Jest wrażliwy na piękno. Jeśli postać gracza ma za mało punktów piękna, Magnus nie zgodzi się do niej dołączyć.
|
||||||||||||||||
ChukkaOgr / Mężczyzna Poziom 16
Lokacja: Tarant
|
Chukka jest ogrem. Znajdziemy go w rezydencji Batesa, gdzie służy jako ochroniaż. Gdy gracz skończy przeszukiwanie Klanu Czarnej Góry na polecenie Gillberta Bates'a, ten zaoferuje Chukka. |
||||||||||||||||
SebastianCzłowiek / Mężczyzna Poziom 30
Lokacja: Tarant
|
Sebastian pojawi się tylko wtedy, gdy gracz porozmawia z Edwardem Willoughsby na temat "środków osobistych", które podejmuje w Boil. Wtedy postać Sebastiana dołączy do nas gdy zabijemy dwóch liderów gangów. |
||||||||||||||||
DruellaPółelf / Kobieta Poziom 17
Lokacja: Stillwater
|
Druella jest zamieszana w Melee Master Quest, gdzie jeśli "uratujemy" ją dla Sir Garrick Stout'a, podąży za nami do Dernholm. Gdy zabijemy Stout'a i uleczymy Adkina Chambers ze ślepoty, znajdziemy Druelle żyjącą szczęśliwie w Komnatach Roseborough. |
||||||||||||||||
MurgoPółogr / Mężczyzna Poziom 30
Lokacja: Vooriden
|
Półogr siłacz. Przyłącza się do nas na czas wykonania zadania. |
||||||||||||||||
Geoffrey Tallerond-AsheCzłowiek / Mężczyzna Poziom 12
Lokacja: Ashbury
|
Nekromanta, zamieszkujący podejżanie blisko cmentarza borykającego się z problemem wskrzeszonych zmarłych. Spytany o to co robi w Ashbury, odpowie że zajmuje się problemem zombie. Dołączy do gracza gdy ten ma złą reputację. |
||||||||||||||||
KundelPies / Mężczyzna Poziom 12
Lokacja: Ashbury
|
Kundel leży udając zdechłego w Ashbury. Właściciel katuje go na śmierć. Żeby się przyłączył, trzeba zapłacić za posiłek lub pozbyć się właściciela. Bardzo pomocny w walce, najpotężniejsza postać jeśli chodzi o walkę bez broni. |
||||||||||||||||
Torian KelCzłowiek / Mężczyzna Poziom 20
Lokacja: Starożytna Świątynia
|
Szkielet, którego spotkamy w świątyni. Aby przyłączył się do gracza, ten musi cieszyć się złą reputacją i przywrócić Torianowi ciało. |
||||||||||||||||
Thorvald Dwa KamienieKrasnolud / Mężczyzna Poziom 23
Lokacja: Wyspa Rozpaczy
|
Thorvald jest przywódcą obozu przestępców na Wyspie Rozpaczy. Aby się do niego dostać, trzeba wygrać walki na arenie. |
||||||||||||||||
Cynthia BoggsCzłowiek / Kobieta Poziom 20
Lokacja: Wyspa rozpaczy
|
Boggs poprosi gracza o ratunek z Wyspy Rozpaczy i opowie mu o plemieniu koczowniczych kobiet na drugim końcu wyspy. |
||||||||||||||||
Loghaire Grzmiący KamieńKrasnolud / Mężczyzna Poziom 36
Lokacja: Klan Koła
|
Krasnolud, dawny przywódzca klanu, który postanowił udać się na wygnanie. Dołączy do nas gdy namówimy go na ponowne objęcie władzy. |
||||||||||||||||
WaromonMelokaan Poziom 20
Lokacja: Wioska Badokaan
|
Jeśli pomożemy wiosce Bedokaan w pokonaniu kłusowników, Waromon przyłączy się do naszej drużyny. |
||||||||||||||||
Z'an Al'urinMroczny Elf / Kobieta Poziom 29
Lokacja: T'sen Ang
|
Mroczna elfka, którą można spotkać w T'sen Ang. Wątpi w motywy Mrocznych Elfów, i jeśli gracz jest szczery w konwersacji z nią, ta oferuje swoje usługi. Może nie dołączyć jeśli w grupie jest Raven. |
||||||||||||||||
SwyftElf / Kobieta Poziom 9
Lokacja: Quintara
|
Gracz ma za zadanie eskortować ją do Tarantu. Odłącza się od nas zaraz po dotarciu na miejsce. |
||||||||||||||||
RavenElf / Kobieta Poziom 32
Lokacja: Quintara
|
Raven stanie się dostępna gdy poznamy co stało się z Klanem Czarnej Góry. Jest łuczniczką. |
||||||||||||||||
JormundKrasnolud / Mężczyzna Poziom 20
Lokacja: Quintara
|
Został wrobiony w morderstwo. Przyłączy się do nas, jeśli oczyścimy jego imię z zarzutów. |
||||||||||||||||
Weldo RubinNiziołek / Mężczyzna Poziom 25
Lokacja: Wejście na pustkowia
|
Rubin przyłączy się do gracza gdy ten będzie dla niego miły, bądź użyje perswazji. Jest klasycznym złodziejem. |
||||||||||||||||
ArronaxElf / Mężczyzna Poziom 50
Lokacja: Otchłań (3)
|
Gra wskazuje Arronax'a jako głównego antagonistę, ale gdy gracz go poznaje, jest on nieświadomy zarzutów mu stawianych. |
||||||||||||||||
Kraka-TurCzłowiek / Mężczyzna Poziom 45
Lokacja: Otchłań (10)
|
Kraka-Tur przyłączy się do gracza o złej reputacji. |
||||||||||||||||
Zguba KreeCzłowiek / Mężczyzna Poziom 45
Lokacja: Otchłań (11)
|
Przywódca barbarzyńców, którzy zrównali Kree z ziemią. Wtrącony do Otchłani. Przyłączy się do gracza o złej reputacji. |
Komentarze
Natomiast z Druellą wiąże się ciekawy quest dla wojowników:)
Opis wprowadza w błąd, ponieważ sugeruje, że Tolo można spotkać na początku gry. Początek gry to Miejsce Katastrofy i Zamglone Wzgórza. Dernholm zaś to lokacja opcjonalna, prowadzą nas tam questy poboczne, a nie główny wątek i ktoś nieuważny może nawet je pominąć i tam nie dotrzeć.
Dodaj komentarz