Porady

olo środa, 31 sierpnia 2005

Porady Ogólne:

1. Prostą, ale skuteczną postacią jest półogr z dobrymi umiejętnościami Uników i Walki Wręcz. Łatwo nim grać i dobrze sobie radzi w większości potyczek.

2. Wydanie jednego punktu na umiejętności Hazardu na początku gry pozwoli ci zagrać z pierwszym napotkanym kupcem (i zdobyć więcej przedmiotów, niż byłoby cię na to normalnie stać).

3. Uważaj na rozmiary zbroi. Niektóre mniejsze postacie, jak np. Krasnoludy, nie mogą nosić zbroi o zwykłych i dużych rozmiarach.

4. Jeśli podnosisz cechy potrzebne do nabycia zaklęć lub schematów, zastanów się nad zakupem umiejętności, opartych na tych samych cechach (np. mag może kupić Targowanie Się, bo umiejętność ta zależy od Siły Woli, natomiast technolog może kupić Hazard lub Leczenie, ponieważ wymagają one wysokiej Inteligencji).

5. Znajdź kombinacje zaklęć lub umiejętności, które współgrają ze sobą – nie kupuj czegoś tylko dlatego, że ma "fajną" nazwę.

6. Jeśli jesteś magiem, wydawaj punkty także na Kondycję. Dobrze jest mieć zapas Punktów Zmęczenia.

7. Nie musisz rozmawiać ze wszystkimi w mieście, ale jeżeli tak uczynisz, to dostaniesz więcej zadań, co oznacza więcej Punktów Doświadczenia.

8. Często zapisuj grę, bo nigdy nie wiadomo, co czai się za rogiem.

9. Używaj klawiszy kursora do przesuwania widoku izometrycznego, a za pomocą myszki poruszaj postacią.

10. Jeśli znasz wiele zaklęć lub masz sporą liczbę przedmiotów, które chciałbyś dodać do zestawów skrótów, wybierz tylko te, do których potrzebny jest szybki dostęp (ale niekoniecznie te, których często używasz).

11. Mając Punkt Losu, nie musisz go od razu wydać. Punktu Losu warto użyć do czegoś, co jeszcze nigdy nie udało się twojej postaci (np. Wojownik może wydać Punkt Losu, aby dokonać udanej kradzieży kieszonkowej.

12. Przeciążenie to nic zabawnego. Jeśli masz zamiar nosić dużo ciężkiego ekwipunku, zastanów się, jak rozłożyć ten ciężar. Oceń, kto w drużynie musi być najszybszy.

13. Większość zagadek w Arcanum ma więcej niż jedno rozwiązanie. Eksperymentuj!

14. Tak dobieraj umiejętności, aby dawać sobie radę i w mieście, i w lochach (np. Kradzież Kieszonkowa może być przydatna w zaludnionych lokacjach, ale nie pomoże ci, jeśli napadnie cię horda zombie.

Porady Technologiczne:

1. Krasnoludy mają wrodzone Uzdolnienie Techniczne. Dlatego są najlepszymi technologami.

2. Jeśli zamierzasz zostać pirotechnikiem, to przeznacz kilka punktów na rzucanie. Inaczej twoja broń będzie bezużyteczna.

3. Jeśli chcesz być rusznikarzem, wydaj punkty na umiejętność Broni Palnej – inaczej twoja broń będzie bezużyteczna.

4. Pamiętaj, że półogry nie mogą używać broni palnej, ponieważ ich dłonie są zbyt duże.

5. Jeśli grasz postacią, która posługuje się bronią palną lub łukiem, nie zapominaj o zapasowej broni na wypadek, gdyby skończyły ci się naboje lub strzały.

6. Biegłość Technologiczną możesz podnieść, czytając techniczne podręczniki. Szukaj ich!

Komentarze

Gość_zelo* · niedziela, 15 lipca 2012, 21:01
0
Ekwipunek: - nie tylko ciężar przedmiotów stanowi problem - czasami gabaryty przeszkadzają - sposobem na gabaryty jest przeciągnięcie dużych rzeczy do paska szybkiego użycia.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...