"Krew i wino" to historia, która w Toussaint ma zarówno swój początek, jak i koniec. Jeśli jesteście ciekawi tego, jak przebiegają ostatnie chwile Geralta na szlaku, to ten artykuł jest właśnie dla was. Nie muszę chyba ostrzegać przed spoilerami, bowiem twórcy gry przygotowali trzy osobne zakończenia, które zależą nie tylko od naszego zachowania na książęcym dworze, ale także wyborów podczas rozprawy z Dzikim Gonem.
Dobre zakończenie
Aby obejrzeć scenę pojednania dwóch sióstr, musimy dokonać ściśle określonych wyborów fabularnych w konkretnych zadaniach wątku głównego. Aby ujrzeć uścisk Anny Henrietty i Sylvii Anny, należy udać się do Syanny podczas misji "Długa noc" lub pod koniec "Zewu krwi". Czytamy cały dziennik guwernantki, po czym trafiamy do bajkowej krainy w ramach zadania "Dawno, dawno temu". Tam musimy zdobyć wstążkę Artoriusa od dziewczynki z krzesiwami. Tylko w ten sposób Syanna uniknie końca z rąk Dettlaffa, którego będziemy musieli zabić.
Zanim udamy się do Damiena podczas zadania "Ceremonia", wpierw musimy odwiedzić pucybuta i poznać miano piątej ofiary, co oznacza wycieczkę w towarzystwie Regisa. Gdy zdobędziemy interesujące nas informacje, zaglądamy do pałacu, by porozmawiać z Sylvią Anną. Strażnik przepuszcza nas bez problemu, bowiem jesteśmy osobą, która rozwiązała problem Bestii. Dziewczyna obwinia siostrę za swój los. Podczas tej rozmowy wybieramy następujące opcje dialogowe:
- Bo odwróciła się od ciebie – i wykreśliła z pamięci
- A nie myślałaś, żeby jej wybaczyć?
- Była tylko dzieckiem
Kończymy rozmowę, zaś po chwili pojawia się strażnik, który zabierze nas do Damiena. Godzimy się, co oszczędzi nam chwili marszu. De la Tour nie musi znać tożsamości piątej ofiary, ale wyjawienie tej informacji nie wpłynie na to zakończenie.
Zdobywamy najwyższe odznaczenie Toussaint. Możemy wyjawić Jej Wysokości informację o tym, że miała być piątą ofiarą, jednak nie jest to konieczne. Księżna proponuje, aby Geralt towarzyszył jej podczas przesłuchania siostry. Bez względu na wydany przez nas werdykt, dochodzi do pojednania Syanny z Anną Henriettą.
Akcja przenosi się poza królewskie salony, bowiem lądujemy poza miastem z Regisem. Wampir zostaje uznany za winnego zabicia przedstawiciela własnego gatunku. Przyjaciel znika, pozostawiając nam pożegnalny prezent. Jeśli ukończyliśmy podstawową kampanię, to otrzymujemy dodatkowe zadanie – "Wszędzie dobrze...". Wracamy do Corvo Bianco, gdzie będzie na nas czekać znajoma twarz. Jeśli romansowaliśmy z Triss, to właśnie ona zawita do naszej winnicy. Decydując się na Yennefer, możemy liczyć na to, że w sypialni pojawi się jednorożec. Jeśli nie związaliśmy się z żadną z nich, to do Corvo Bianco zajrzy Ciri – o ile nie doprowadziliśmy do zakończenia, w którym wiedźminka najprawdopodobniej ginie. Wtedy też gościć będziemy Jaskra. Bard pojawi się także wtedy, gdy rozpoczęliśmy rozgrywkę nową postacią typowo dla potrzeb tego dodatku.
Złe zakończenie
Nie każda historia musi się dobrze kończyć, stąd drugie zakończenie zakłada śmierć jednej z sióstr. Syanna nie przetrwa wydarzeń w sytuacji, gdy dokonamy konkretnych wyborów fabularnych. Także i tym razem musimy udać się do Syanny podczas zadania "Długa noc" lub pod koniec questu "Zew krwi". Czytamy dziennik guwernantki, po czym przenosimy się do bajkowej krainy, dzięki czemu rozpoczynamy misję "Dawno, dawno temu...". Gra wymusza na nas odwiedzenie dziewczynki z krzesiwami, jednak najlepiej szybko zakończyć rozmowę, przez co Syanna nie zdobędzie wstążki Artoriusa Vigo.
Zasadzamy wszystkie trzy fasolki i pokonujemy strażnika bajkowej krainy. Wybór spędzenia kilku upojnych chwil z Syanną nie ma tutaj żadnego znaczenia, bowiem ostatecznie i tak trafiamy wprost do Beuclair, skąd udajemy się na spotkanie z Dettlaffem. Wampir zabija swoją dawną ukochaną za zdradę, na co nie mamy żadnego wpływu. Możemy zaatakować przyjaciela Regisa, jednak nawet puszczając go wolno, doprowadzimy do tego samego rezultatu, czyli Geralt wyląduje w tutejszym więzieniu.
Wypełniamy zadanie "Za żelazną kratą", dzięki czemu wkrótce z opałów ratuje nas Jaskier. Okazuje się, że po barda posłał Regis, który proponuje odkryć tożsamość piątej osoby. Warto podjąć się tej misji, co pozwoli na dodatkową rozmowę z Anną Henriettą. Ignorując tę część zadania, od razu przechodzimy do epilogu, czyli rozmowy z Regisem przy ognisku. Chcąc poznać miano piątej ofiary, udajemy się do pucybuta, dzięki czemu odkrywamy, iż Dettlaff miał jeszcze otrzymać rozkaz zabicia samej władczyni Toussaint. Postanawiamy zawiadomić o tym fakcie księżną. Anna Henrietta przebywa przy grobie siostry na tutejszym cmentarzu, co oznacza, że czeka nas podróż do południowej części Beuclair. Wejścia do królewskiej krypty strzeże Damien, ale przepuszcza nas po chwili. Dzielimy się z księżną swoim odkryciem, zaś po rozmowie oglądamy epilog, czyli rozmowę z Regisem przy ognisku.
Jeśli zabiliśmy Dettlaffa, to wampir zostaje uznany za zdrajcę własnego gatunku. Ocalenie Bestii oznacza, że nasz przyjaciel wciąż będzie uznawany przez pozostałych krwiopijców. Regis znika, pozostawiając nam pożegnalny prezent. Jeśli ukończyliśmy podstawową kampanię, to otrzymujemy dodatkowe zadanie – "Wszędzie dobrze...". Wracamy do Corvo Bianco, gdzie będzie na nas czekać znajoma twarz. Jeśli romansowaliśmy z Triss, to właśnie ona zawita do naszej winnicy. Decydując się na Yennefer, możemy liczyć na to, że w sypialni pojawi się jednorożec. Jeśli nie związaliśmy się z żadną z nich, to do Corvo Bianco zajrzy Ciri – o ile nie doprowadziliśmy do zakończenia, w którym wiedźminka najprawdopodobniej ginie. Wtedy też gościć będziemy Jaskra. Bard pojawi się także wtedy, gdy rozpoczęliśmy rozgrywkę nową postacią typowo dla potrzeb tego dodatku.
Tragiczne zakończenie
Istnieje także trzecie zakończenie, które można uznać za najmniej pozytywne. Decydując się na pewne kroki, nie tylko doprowadzimy do śmierci Syanny, ale także Toussaint będzie musiało sobie poszukać nowego władcy. Aby do tego doprowadzić, możemy zdecydować się na jeden z dwóch sposobów.
Pierwszy zakłada rozmowę z Ukrytym podczas misji "Długa noc" i wykonywanie kolejnych zadań aż do starcia z Bestią, kiedy to zabijamy Dettlaffa. W nagrodę za ten czyn mamy otrzymać order. Nie musimy poznawać tożsamości piątej ofiary, jak też odwiedzać Syanny, bowiem są to kroki czysto opcjonalne. Jeśli już mamy zamiar rozmawiać z siostrą Anny Henrietty, to upewnijmy się, że wybierzemy inne opcje dialogowe niż te, które opisałem przy okazji pierwszego z zakończeń. Jeśli znamy tożsamość ostatniej ofiary, to możemy podzielić się tą informacją zarówno z Damienem, jak i samą władczynią. Podczas spotkania sióstr dojdzie do rzezi, bowiem Syanna dopnie swego, lecz po chwili sama zostanie zastrzelona.
Drugi sposób zakłada odwiedzenie Sylwii Anny podczas zadania "Długa noc" i udanie się do bajkowej krainy w ramach misji "Dawno, dawno temu...". Koniecznie zdobywamy wstążkę od dziewczynki z krzesiwami, po czym wydostajemy się z tego osobliwego więzienia. Zabijamy Bestię, co daje nam dostęp do zadania "Ceremonia". Tym razem także nie musimy poznawać tożsamości piątej ofiary, jak też odwiedzać Syanny, bowiem są to kroki czysto opcjonalne. Jeśli już mamy zamiar rozmawiać z siostrą Anny Henrietty, to upewnijmy się, że wybierzemy inne opcje dialogowe niż te, które opisałem przy okazji pierwszego z zakończeń. Oglądamy próbę pojednania sióstr, która kończy się tragicznie.
Możemy złożyć kwiaty na grobach Anny Henrietty i Sylwii Anny, chociaż nie jest to konieczne. Akcja przenosi się poza królewskie salony, bowiem lądujemy poza miastem z Regisem. Wampir zostaje uznany za winnego zabicia przedstawiciela własnego gatunku. Przyjaciel znika, pozostawiając nam pożegnalny prezent. Jeśli ukończyliśmy podstawową kampanię, to otrzymujemy dodatkowe zadanie – "Wszędzie dobrze...". Wracamy do Corvo Bianco, gdzie będzie na nas czekać znajoma twarz. Pojawi się Triss, ale tylko wtedy, gdy romansowaliśmy z nią podczas pogoni za Dzikim Gonem. Decydując się na Yennefer, możemy liczyć na to, że w sypialni pojawi się jednorożec. Jeśli nie związaliśmy się z żadną z nich, to do Corvo Bianco zajrzy Ciri – o ile nie doprowadziliśmy do zakończenia, w którym wiedźminka najprawdopodobniej ginie. Wtedy też gościć będziemy Jaskra. Bard pojawi się także wtedy, gdy rozpoczęliśmy rozgrywkę nową postacią typowo dla potrzeb tego dodatku.
Komentarze
Robiłem wszystko, by dobrze się skończyło, ale coś jest nie tak.
Geralt mówi, by przebaczyła siostrze. Syanna sie pyta niby dlaczego?
Geralt odpowiada: chociazby dlatego ze jest Twoja siostrą. Ona sie z tym nie zgadza, rozmowa sie konczy i obie giną... dlaczego?
Po zapytaniu Syanny u innych zaczyna sie rozmowa ich obojga, u mnie pada głupie stwierdzenie "bo jest Twoją siostrą" i sie kończy. Dlaczego?
SPRAWDZIŁEM TAKŻE JAK NIE PÓJDĘ DO SYANNY PRZED CEREMONIĄ I CO TO SAMO ZABITE NA CEREMONII.
I nie wiem co źle zrobiłem po wątku z urkytym, że ją zabiła czy to tak musi być. W bajkowym także miałem wszystko ok i także ją zabiła
Użytkownik Gość_L420* dnia środa, 20 marca 2024, 15:16 napisał
I wtedy geralt trafia do więzienia Ja za pierwszym razem go zabiłem ;d
Dodaj komentarz