Miejsca mocy

Podobnie jak w podstawowej kampanii i pierwszym dodatku, także na terenie Toussaint możemy natknąć się na miejsca mocy. Zaczerpnięcie z każdego nie tylko da nam dodatkowy punkt umiejętności, ale także obdaruje wzmocnieniem dla konkretnego Znaku. Poniżej znajdziecie opis i lokalizację wszystkich pięciu nowych punktów, które rozmieszczono na terenie Księstwa Toussaint.

wiedźmin 3 krew i wino
Najbliższy drogowskaz: Ruiny pałacu Arthach
Wzmocnienie Znaku: Yrden

Pierwsze z opisywanych miejsc mocy znajduje się w północnej części Toussaint. Najbliższy drogowskaz to Ruiny pałacu Arthach bądź położona trochę na lewo od niej Karczma pod Srebrną Salamandrą. Wybór pozostawiam wam, chociaż należy pamiętać, że w pobliżu pierwszego z wymienionych punktów znajduje się obozowisko bandytów, więc warto mieć się na baczności. Udajemy się do miejsca pokazanego na poniższej mapie.

wiedźmin 3 krew i wino

Jeśli podążaliśmy drogą, to w pobliżu drogowskazu ruin tutejszego pałacu skręcamy na północ, kierując się w stronę mokradła. Drogi do miejsca mocy strzeże wicht na 42. poziomie. Nie jest to wymagający przeciwnik, jednak warto uważać na zatrucie, dwóch przywołanych kompanów oraz wciąż pozostawać w ruchu, dzięki czemu trudniej będzie nas trafić. Po wszystkim podchodzimy do kapliczki, z której należy zaczerpnąć mocy.

wiedźmin 3 krew i wino
Najbliższy drogowskaz: Tartak Rioux-Cannes
Wzmocnienie Znaku: Aksji

Tym razem czeka nas podróż na zachód od Pałacu Anny Henrietty w Beuclair, bowiem kierujemy się na Koci Grzbiet. Chociaż najbliższy drogowskaz znajduje się nieco na południe od celu, to i tak warto się tam udać, gdyż w ten sposób pozbędziemy się gniazda potworów, które harpie urządziły sobie na dachu jednego z domów. Ruszamy w stronę miejsca zaznaczonego na poniższej mapie.

wiedźmin 3 krew i wino

Uważamy, ponieważ w pobliżu nadal roi się od harpii. Poszukujemy wejścia do jaskini, które znajduje się lekko na północny zachód od pokazanego miejsca. Najprościej kierować się na znacznik siedliska potworów, zaś zejście pod ziemię znajduje się tuż obok. Jeśli gra wyświetli nazwę Groty Albertusa, to znak, że trafiliśmy w odpowiednie miejsce. Możemy zająć się tutejszym zadaniem pobocznym (o ile do tej pory tego nie zrobiliśmy), jednak przede wszystkim ruszamy do jaskini, gdzie w dużej sali czeka na nas kilka kikimor. Gdy się z nimi uporamy, skręcamy w odnogę po prawej, by po chwili dotrzeć do kolejnego pomieszczenia. Tutaj również zostaniemy zaatakowani, jednak warto wygrać, by odnaleźć list z cenną recepturą. Kapliczkę trudno przegapić, więc podchodzimy do niej, aby zaczerpnąć mocy.

wiedźmin 3 krew i wino
Najbliższy drogowskaz: Winnica Hortense
Wzmocnienie Znaku: Aard

Trzecie z opisywanych miejsc znajduje się na południe od Beuclair, więc najprościej podróż rozpocząć właśnie w stolicy Toussaint. Co prawda wskazałem Winnicę Hortense jako najbliższy drogowskaz, ale można także wędrować od wspomnianego miasta i po prostu trzymać się brzegu jeziora Seidhe Llygad, bowiem drogi będą prowadzić nas w głąb lądu.

wiedźmin 3 krew i wino

Właściwe miejsce, zwane Hen Gaidth, zaznaczyłem na mapie powyżej. Nie napotkamy żadnego oporu, więc warto tu przybyć już na początku naszego pobytu w Toussaint. Chociaż w pobliżu znajduje się zejście pod ziemię, to my jednak trzymamy się powierzchni. Pozostaje wdrapać się na skałę, gdzie spokojnie czeka na nas kapliczka. Podchodzimy do niej i wchodzimy w interakcję, aby zaczerpnąć mocy.

wiedźmin 3 krew i wino
Najbliższy drogowskaz: Ruiny Termes
Wzmocnienie Znaku: Quen

Tym razem czeka nas nieco dłuższa wycieczka po Toussaint. Najbliższy drogowskaz znajduje się w pobliżu Ruin Termes, które znajdują się praktycznie w linii prostej na wschód od Beuclair. Cenne wzmocnienie zdobędziemy bez większego wysiłku, więc bez ociągania się udajemy się w miejsce, które zaznaczyłem na poniższej mapie.

wiedźmin 3 krew i wino

Kierujemy się na północ, w stronę elfich ruin. Na powierzchni znajdziemy skrzynie z ciekawymi przedmiotami, jednak cel znajduje się pod zabudowaniami, więc zeskakujemy niżej i szukamy zniszczonych kamiennych schodów, które prowadzą do małego jeziorka. Wspinamy się wyżej, zaś już w środku zauważymy po prawej naruszoną ścianę. Używamy na niej Znaku Aard, zaś po zniszczeniu przeszkody od razu trafimy na właściwe miejsce. Wchodzimy w interakcję z kapliczką, dzięki czemu możemy zaczerpnąć jej mocy.

wiedźmin 3 krew i wino
Najbliższy drogowskaz: Ruiny fortu Ussar
Wzmocnienie Znaku: Igni

Ostatnie z opisywanych miejsc zostawiłem na koniec z racji tego, że w pobliżu czają się zionące ogniem oszluzgi i przez to dotarcie tutaj może okazać się problematyczne. Jeśli nie jesteśmy pewni swoich umiejętności, to do ruin fortu Ussar powinniśmy dostać się od północy lub też od razu poszukać wejścia do jaskini w zachodniej części pozostałości zabudowań.

wiedźmin 3 krew i wino

Poszukiwana przez nas jaskinia jest dostępna z pewnej wysokości, więc warto podejść do grani i wspiąć się na kolejne półki. Pozostaje tylko zeskoczyć do wejścia, zaś sama kapliczka znajduje się dosłownie na wprost nas. Podchodzimy do niej i używamy interakcji, dzięki czemu możemy zaczerpnąć mocy.

Komentarze

0
Gość_gracz3000* ·
Może ktoś wrzucić screen lokacji groty na mapie i z gry Groty Albertusa (na kocim grzbiecie)?
Ja chodzę w koło i nie ma żadnej groty.
0
Gość_Adi* ·
Lokacja znaku mocy na mapie od strony zachodu znajduje się przed oddalone wejście do groty. Czyli na północy. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...