Skellige to nowy zestaw kart, który pojawia się wraz z instalacją drugiego dodatku do "Dzikiego Gonu", czyli "Krew i wino". Wbrew nazwie, dodatkowa talia kart powstała na terenie Toussaint i choć nie cieszy się dużym poważaniem, to jednak ma swoje mocne strony i dzięki temu oferuje ciekawe opcje rozgrywania partii.
Przede wszystkim talia ta oferuje jedynie dwie jednostki dowódców. Nie oznacza to wcale, że w ten sposób jest ona słabsza od pozostałych zestawów. Król Bran sprawia, że karty pogody zabierają nam jedynie połowę punktów za daną jednostkę, dzięki czemu sprawi się w każdych warunkach. Crach an Craite również ma ciekawe działanie, bowiem zmienia kolejność odrzuconych kart i przywraca je z powrotem do talii. Siła Skellige tkwi także w grupowaniu jednostek danego typu, które zyskują w ten sposób zdolność Braterstwo. Przypomina w tym aspekcie talię Potworów, lecz tutaj siła nie kumuluje się jedynie poprzez ustawienie odpowiednich figur w tym samym rzędzie, lecz karty obdarzone właściwością Berserker zmieniają się pod wpływem grzybów Mardroeme w dużo silniejsze jednostki, niejednokrotnie przesądzając o wyniku starcia, bowiem swoim zasięgiem obejmują cały rząd. To także zdolność jednej z kart bohaterów – Myszowora. Skellige zawiera drugą, obok Krowy, kartę ze zdolnością Wezwanie z zaświatów. Gdy jej użyjemy, po zakończeniu partii na planszy pozostanie nowa figura, która działa na naszą korzyść.
Ciekawą kartę pogody stanowi Skelligijski sztorm, który redukuje siłę jednostek strzeleckich i oblężniczych. W ten sposób doskonale zablokujemy talie Królestw Północy oraz Scoia'tael i jednocześnie pozostawimy figury walczące w zwarciu, gdzie Skellige ma całkiem sporo do zaoferowania.
Niestety, wśród minusów należy wymienić brak kart ze zdolnością Szpieg, więc najlepiej uzupełniać talię figurami Neutralnymi, z Tajemniczym elfem na czele. Podobnie ma się sytuacja z Medykiem, bowiem tutaj dysponujemy tylko Birną Bran, więc ponownie powinniśmy zaopatrzyć się w pomoc nieopowiadającej się po żadnej ze stron Yennefer z Vengerbergu.
Aby zagrać, potrzebujemy zestawu startowego. Musimy zgodzić się na wykonanie jednego zadania, dzięki czemu dostaniemy go za darmo. Zaglądamy na dowolną tablicę ogłoszeniową księstwa, by tam odszukać informację o turnieju w Beuclair. Udajemy się teraz na spotkanie z hrabią Monnierem do zachodniej części stolicy Beuclair. Mężczyzna poleci zebrać 19 kart, co oznacza rozegranie pojedynków z odpowiednimi osobami. Jeśli nam się uda, to droga do uczestnictwa w turnieju stoi otworem.
Poniższa tabela prezentuje talię Skellige. Całością zawiaduje karta dowódcy w postaci Cracha an Craite oraz Króla Brana. Wyboru jednej z nich dokonujemy przed rozpoczęciem gry. Pamiętajmy, że w przypadku głowy klanu an Craite możemy jej użyć tylko raz w trakcie rozgrywki, podczas gdy zdolność drugiego z dowódców działa nawet wtedy, gdy z niej aktywnie nie skorzystamy.
Nazwa | Właściwość | Miejsce zdobycia |
---|---|---|
Crach an Craite | Karty odrzucone każdego z graczy zostają przetasowane i przywrócone do talii | Automatycznie po rozmowie z Monnierem |
Król Bran | Pod wpływem złych warunków atmosferycznych, jednostki tracą tylko połowę swojej siły bojowej | Podczas zadania "Gwint – wielki turniej w Beuclair" albo pokonaj królewskiego kamerariusa w Beuclair |
Przejdźmy teraz do opisu kart jednostek. Każda figura została zakwalifikowana jako jedna z walczących w zwarciu (P), strzeleckich (Ł) lub oblężniczych (O). Rzymska cyfra obok nazwy oznacza, że dana karta posiada więcej niż jeden egzemplarz o jednakowych właściwościach.
Nazwa | Miejsce zdobycia | Typ | Wartość | Właściwość |
---|---|---|---|---|
Berserker | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | Berserker |
Birna Bran | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 2 | Medyk |
Cerys | Karczmarka we wsi Flovive | P | 10 | Braterstwo |
Donar an Hindan | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | - |
Draig Bon-Dhu | Kamerarius, karczmarka w stołecznej "Bażanciarni" | O | 2 | Wysokie morale |
Drakkar wojenny (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | O | 6 | Więź |
Drakkar wojenny (II) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | O | 6 | Więź |
Drakkar wojenny (III) | Karczmarka na Błoniach Turniejowych | O | 6 | Więź |
Hjalmar | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 10 | - |
Holger Czarna Ręka | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | O | 4 | - |
Kambi | Płatnerz nieopodal Ambasady Nilfgaardu w Beuclair | P | 0 | Wezwanie z zaświatów |
Lekki drakkar (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 4 | Braterstwo |
Lekki drakkar (II) | "Perfumeria" w Beuclair | Ł | 4 | Braterstwo |
Lekki drakkar (III) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 4 | Braterstwo |
Lugos Siny | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 6 | - |
Lugos Szalony | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 6 | - |
Łucznik klanu Brokvar (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 6 | - |
Łucznik klanu Brokvar (II) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 6 | - |
Łucznik klanu Brokvar (III) | Zielarka w Winnicy Castel Ravello | Ł | 6 | - |
Mardoeme | Burdelmama lub rzeźnik w beuclarskiej dzielnicy San Sebastian | - | - | Mardroeme |
Młody berserker (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | Ł | 2 | Berserker |
Młody berserker (II) | Kowal na Błoniach Turniejowych | Ł | 2 | Berserker |
Młody berserker (III) | Pierre w swoim warsztacie krawieckim obok Placu Śpiących Rycerzy w Beuclair | Ł | 2 | Berserker |
Myszowór | Karczmarka w "Szkarłatnym Kardynale" w wiosce Francollarts | Ł | 8 | Mardroeme |
Olaf | Karczmarz w beuclarskiej "Żmii i rubinie" | P/Ł | 12 | Wysokie morale |
Pirat z klanu Dimun | Kupiec w beuclairskim "Dupont i Synowie" na północny zachód od Bramy Metinnyjskiej | Ł | 6 | Pożoga |
Płatnerz klanu Tordarroch | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | - |
Skald klanu Heymaey | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | - |
Skelligijski sztorm | Balwierz na Błoniach Turniejowych | - | - | Skelligijski sztorm |
Svanrige | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | - |
Tarczowniczka klanu Drummond (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | Więź |
Tarczowniczka klanu Drummond (II) | Karczmarz w Karczmie "Kuroliszek" | P | 4 | Więź |
Tarczowniczka klanu Drummond (III) | Zbrojmistrz w wiosce Francollarts | P | 4 | Więź |
Udalryk | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 4 | - |
Wojownik klanu Craite (I) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 6 | Więź |
Wojownik klanu Craite (II) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 6 | Więź |
Wojownik klanu Craite (III) | Automatycznie po rozmowie z Monnierem | P | 6 | Więź |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz