Talia Skellige

4 minuty czytania

skellige

Skellige to nowy zestaw kart, który pojawia się wraz z instalacją drugiego dodatku do "Dzikiego Gonu", czyli "Krew i wino". Wbrew nazwie, dodatkowa talia kart powstała na terenie Toussaint i choć nie cieszy się dużym poważaniem, to jednak ma swoje mocne strony i dzięki temu oferuje ciekawe opcje rozgrywania partii.

Przede wszystkim talia ta oferuje jedynie dwie jednostki dowódców. Nie oznacza to wcale, że w ten sposób jest ona słabsza od pozostałych zestawów. Król Bran sprawia, że karty pogody zabierają nam jedynie połowę punktów za daną jednostkę, dzięki czemu sprawi się w każdych warunkach. Crach an Craite również ma ciekawe działanie, bowiem zmienia kolejność odrzuconych kart i przywraca je z powrotem do talii. Siła Skellige tkwi także w grupowaniu jednostek danego typu, które zyskują w ten sposób zdolność Braterstwo. Przypomina w tym aspekcie talię Potworów, lecz tutaj siła nie kumuluje się jedynie poprzez ustawienie odpowiednich figur w tym samym rzędzie, lecz karty obdarzone właściwością Berserker zmieniają się pod wpływem grzybów Mardroeme w dużo silniejsze jednostki, niejednokrotnie przesądzając o wyniku starcia, bowiem swoim zasięgiem obejmują cały rząd. To także zdolność jednej z kart bohaterów – Myszowora. Skellige zawiera drugą, obok Krowy, kartę ze zdolnością Wezwanie z zaświatów. Gdy jej użyjemy, po zakończeniu partii na planszy pozostanie nowa figura, która działa na naszą korzyść.

Ciekawą kartę pogody stanowi Skelligijski sztorm, który redukuje siłę jednostek strzeleckich i oblężniczych. W ten sposób doskonale zablokujemy talie Królestw Północy oraz Scoia'tael i jednocześnie pozostawimy figury walczące w zwarciu, gdzie Skellige ma całkiem sporo do zaoferowania.

Niestety, wśród minusów należy wymienić brak kart ze zdolnością Szpieg, więc najlepiej uzupełniać talię figurami Neutralnymi, z Tajemniczym elfem na czele. Podobnie ma się sytuacja z Medykiem, bowiem tutaj dysponujemy tylko Birną Bran, więc ponownie powinniśmy zaopatrzyć się w pomoc nieopowiadającej się po żadnej ze stron Yennefer z Vengerbergu.

Aby zagrać, potrzebujemy zestawu startowego. Musimy zgodzić się na wykonanie jednego zadania, dzięki czemu dostaniemy go za darmo. Zaglądamy na dowolną tablicę ogłoszeniową księstwa, by tam odszukać informację o turnieju w Beuclair. Udajemy się teraz na spotkanie z hrabią Monnierem do zachodniej części stolicy Beuclair. Mężczyzna poleci zebrać 19 kart, co oznacza rozegranie pojedynków z odpowiednimi osobami. Jeśli nam się uda, to droga do uczestnictwa w turnieju stoi otworem.

Poniższa tabela prezentuje talię Skellige. Całością zawiaduje karta dowódcy w postaci Cracha an Craite oraz Króla Brana. Wyboru jednej z nich dokonujemy przed rozpoczęciem gry. Pamiętajmy, że w przypadku głowy klanu an Craite możemy jej użyć tylko raz w trakcie rozgrywki, podczas gdy zdolność drugiego z dowódców działa nawet wtedy, gdy z niej aktywnie nie skorzystamy.

Nazwa Właściwość Miejsce zdobycia
Crach an Craite Karty odrzucone każdego z graczy zostają przetasowane i przywrócone do talii Automatycznie po rozmowie z Monnierem
Król Bran Pod wpływem złych warunków atmosferycznych, jednostki tracą tylko połowę swojej siły bojowej Podczas zadania "Gwint – wielki turniej w Beuclair" albo pokonaj królewskiego kamerariusa w Beuclair

Przejdźmy teraz do opisu kart jednostek. Każda figura została zakwalifikowana jako jedna z walczących w zwarciu (P), strzeleckich (Ł) lub oblężniczych (O). Rzymska cyfra obok nazwy oznacza, że dana karta posiada więcej niż jeden egzemplarz o jednakowych właściwościach.

Nazwa Miejsce zdobycia Typ Wartość Właściwość
Berserker Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 Berserker
Birna Bran Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 2 Medyk
Cerys Karczmarka we wsi Flovive P 10 Braterstwo
Donar an Hindan Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 -
Draig Bon-Dhu Kamerarius, karczmarka w stołecznej "Bażanciarni" O 2 Wysokie morale
Drakkar wojenny (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem O 6 Więź
Drakkar wojenny (II) Automatycznie po rozmowie z Monnierem O 6 Więź
Drakkar wojenny (III) Karczmarka na Błoniach Turniejowych O 6 Więź
Hjalmar Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 10 -
Holger Czarna Ręka Automatycznie po rozmowie z Monnierem O 4 -
Kambi Płatnerz nieopodal Ambasady Nilfgaardu w Beuclair P 0 Wezwanie z zaświatów
Lekki drakkar (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 4 Braterstwo
Lekki drakkar (II) "Perfumeria" w Beuclair Ł 4 Braterstwo
Lekki drakkar (III) Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 4 Braterstwo
Lugos Siny Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 6 -
Lugos Szalony Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 6 -
Łucznik klanu Brokvar (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 6 -
Łucznik klanu Brokvar (II) Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 6 -
Łucznik klanu Brokvar (III) Zielarka w Winnicy Castel Ravello Ł 6 -
Mardoeme Burdelmama lub rzeźnik w beuclarskiej dzielnicy San Sebastian - - Mardroeme
Młody berserker (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem Ł 2 Berserker
Młody berserker (II) Kowal na Błoniach Turniejowych Ł 2 Berserker
Młody berserker (III) Pierre w swoim warsztacie krawieckim obok Placu Śpiących Rycerzy w Beuclair Ł 2 Berserker
Myszowór Karczmarka w "Szkarłatnym Kardynale" w wiosce Francollarts Ł 8 Mardroeme
Olaf Karczmarz w beuclarskiej "Żmii i rubinie" P/Ł 12 Wysokie morale
Pirat z klanu Dimun Kupiec w beuclairskim "Dupont i Synowie" na północny zachód od Bramy Metinnyjskiej Ł 6 Pożoga
Płatnerz klanu Tordarroch Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 -
Skald klanu Heymaey Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 -
Skelligijski sztorm Balwierz na Błoniach Turniejowych - - Skelligijski sztorm
Svanrige Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 -
Tarczowniczka klanu Drummond (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 Więź
Tarczowniczka klanu Drummond (II) Karczmarz w Karczmie "Kuroliszek" P 4 Więź
Tarczowniczka klanu Drummond (III) Zbrojmistrz w wiosce Francollarts P 4 Więź
Udalryk Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 4 -
Wojownik klanu Craite (I) Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 6 Więź
Wojownik klanu Craite (II) Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 6 Więź
Wojownik klanu Craite (III) Automatycznie po rozmowie z Monnierem P 6 Więź

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...