Klasy prestiżowe nie różnią się zbytnio od klas podstawowych, aby je jednak osiągnąć, trzeba spełniać pewne wymagania. Początkująca postać nie może wybrać sobie klasy prestiżowej – musi na nią "zapracować". Na samym początku zapoznaj się z wymaganiami, jakie muszą być spełnione dla danej klasy prestiżowej. Ułatwi ci to późniejsze rozwijanie postaci.
Klasy prestiżowe mogą stać się epickimi, jednak będą się różnić od podstawowych klas epickich. Postać na 10 poziomie epickim nie może dalej rozwijać swych umiejętności do momentu uzyskania łącznie 20 poziomu postaci (sumy wszystkich poziomów danej postaci). Kiedy już to osiągnie, może zdobywać dalsze poziomy epickie.
Czempion Torma
Czempioni Torma to potężni wojownicy, którzy walczą w imieniu swego boga. Bronią świętej ziemi, walczą z wrogami kościoła i zabijają mityczne potwory.
- Kostki Wytrzymałości: k10
- Biegłości: wszystkie bronie proste i do walki wręcz, lekkie i średnie pancerze, tarcze
- Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby zostać Czempionem Torma, twoja postać musi spełniać następujące wymagania:
- Podstawowa premia do ataku: +7
- Atuty: Ulubiona Broń
- Charakter: dowolny nie zły
Krasnoludzki Obrońca
Obrońca jest czempionem wśród krasnoludów, krasnoludzkim arystokratą, wzorem wszelkich cnót, Jest on również świetnym wojownikiem szkolonym w sztuce obrony. Szereg krasnoludzkich obrońców, na polu walki jest o wiele lepszy niż wysoki na 10 stóp kamienny mur.
- Kostki Wytrzymałości: k12
- Biegłości: wszystkie bronie proste i do walki wręcz, lekkie, średnie i ciężkie pancerze, tarcze
- Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby stać się Krasnoludzkim Obrońcą, twoja postać musi spełniać następujące wymagania:
- Rasa: Krasnolud
- Podstawowa premia do ataku: +7
- Atuty: Uniki, Mocna Budowa
- Charakter: dowolny praworządny
Blady Mistrz
Nekromancja nie jest najtrafniejszym wyborem dla postaci rzucających zaklęcia. Ci, którzy chcą się parać tym śmiertelnym rzemiosłem, zwykle robią to z powodów religijnych. Jednakże dla tych, którzy chcą mieć władzę nad nieumarłymi, nie tracąc przy tym nic ze swojej mistycznej mocy, istnieje inne wyjście. Mogą stać się Bladymi Mistrzami.
- Kostki Wytrzymałości: k6
- Biegłości: brak
- Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby stać się Bladym Mistrzem, twoja postać musi spełniać następujące wymagania:
- Magia: zdolność rzucania zaklęć mistycznych 3. poziomu
- Charakter: dowolny nie dobry
Uczeń Czerwonego Smoka
Uważa się, że Czarownicy i Bardowie magiczne mocy zawdzięczają obecności Smoka wśród swych przodków. Uczniami Czerwonego Smoka mogą stać się właśnie oni, używając swych mocy w celu oczyszczenia swojej smoczej krwi, by móc z niej w pełni korzystać. Wolą prowadzić życie pełne przygód, niż żyć w czterech ścianach. Jako że znają już arkana magii, wielu z nich wyrusza w świat, szczególnie jeśli dzięki temu mogą poznać swe smocze dziedzictwo. Często zapuszczają się na obszary szczególnie znane z obecności tych gadów.
- Kostki Wytrzymałości: k6
- Biegłości: brak
- Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby stać się Uczniem Czerwonego Smoka, twoja postać musi spełniać następujące wymagania:
- Klasa: Czarownik lub Bard
- Umiejętności: Wiedza 8
Zmiennokształtny
Zmiennokształtny nie posiada przynależnej mu formy. Zamiast tego może przybrać dowolną postać, jaka w danej chwili jest wygodna. Podczas gdy inne istoty w znacznym stopniu opierają swą osobowość na wyglądzie zewnętrznym, Zmiennokształtny mimo ciągłych przemian pozostaje w bliskim kontakcie ze swym prawdziwym ja. Najważniejszym elementem jest tu jego dusza, która jest jedynym prawdziwie stałem elementem bytu. To właśnie wewnętrzna moc duszy pozwala przyjąć mu dowolny kształt, a jednocześnie nie zatracić swej osobowości.
- Kostki Wytrzymałości: k8
- Biegłości: brak
- Punkty Umiejętności: 4 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby móc stać się Zmiennokształtnym, twoja postać musi spełniać następujące wymagania:
- Atuty: Czujność, Dziki Kształt
- Magia: zdolność rzucania zaklęć mistycznych 3. poziomu
Mistrz Broni
Dla Mistrza Broni najważniejsza jest perfekcja we władaniu bronią. Stanowi on jedność ze swym orężem i włada nim tak dobrze, jakby było przedłużeniem jego ręki.
- Kostki Wytrzymałości: k10
- Biegłości: brak
- Punkty Umiejętności: 2 + modyfikator Inteligencji
- Atuty Klasowe
- Atuty Klasowe Postaci Epickiej
Wymagania
Aby twoja postać mogła stać się Mistrzem Broni, musi spełniać następujące kryteria:
- Podstawowa premia do ataku: +5
- Atuty: Ulubiona Broń, Uniki, Mobilność, Wyspecjalizowanie, Atak z Doskoku, Wirujący Atak
- Umiejętności: Zastraszanie 4
Komentarze
Dodaj komentarz