Poniżej znajdziesz listę nowych stworzeń, które możesz napotkać w Podgórzu i Podmroku.
Azerowie (***)
Azerowie to Krasnoludy zamieszkujące Plan Żywiołu Ognia. Skóra tych istot jest metaliczna i ma barwę mosiądzu. Nie mają włosów, a koronę z płomieni otaczającą głowę.
Stworzenia te nie należą do przyjaznych, a na dodatek są małomówne. Jeśli coś im grozi, walczą na śmierć i życie, choć wiedzą, że czasem lepiej dobrowolnie się poddać.
Bebilith (***)
Bebilith to wielki drapieżny pajęczy demon, który poluje na inne demony. Choć ich ulubioną zdobyczą są Tanar'ri, nie są specjalnie wybredne. Atakują każde stworzenie, które znajdzie się w zasięgu ich wzroku. Zwykle wybierają jeden cel i na nim koncentrują ataki. Często używają pajęczyny, by odciąć ofiarę od jej towarzyszy.
Demilisz (*****)
Demilisze są mądrzejsze, starsze i o wiele straszniejsze niż zwykli Lisze. Ci nieumarci to często jedynie czaszka, której oczy i zęby zastąpiono drogimi klejnotami. Dzięki astralnej formie mogą przemierzać odległe plany, pozostawiając swoją cielesność w kryptach. W trakcie międzywymiarowych wędrówek Demilicze starają się odkryć wszystkie tajemnice uniwersum, ale również poświęcają się nauce czarów epickich czy poszukiwaniu unikatowych artefaktów.
Drakolisz (****)
Drakolisz to nieumarły Smok, które obrały ścieżkę nieśmiertelności, zdobywając w wyniku przemiany nieprawdopodobną moc i zdolności.
Galaretowaty Sześcian (**)
Ten niemal przezroczysty sześcian przemieszcza się powoli korytarzami podziemi i jaskiń, wchłaniając padlinę, śmieci, a także żywe stworzenia. Uwięziona w bryle materia jest widoczna.
Adamantowy Golem (****)
Ten masywny golem góruje nad większością innych stworzeń i jest odporny na niemal wszystkie fizyczne i magiczne ataki.
Golem z Ciała Demonów (***)
Pierwsze stworzenie tego typu wyszło spod ręki potężnego diabła, Maligotheza, który odarł ciało ze swego nieprzyjaciela, Llargasha. Połączył je z kośćmi Trolla, a następnie ożywił, tworząc potężnego konstrukta będącego uosobieniem wrogości. Chociaż Maligothez został ostatecznie pokonany przez inne diabły, jego dzieło przetrwało śmierć swego twórcy i wymordowało większość atakujących z zawziętością, która zrobiła ogromne wrażenie na wszystkich demonach. Na pewnych poziomach piekła tworzenie takich konstruktów stało się popularnym sportem.
Mithralowy Golem (***)
Mithralowy Golem potrafi działać błyskawicznie i dlatego jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych stworzeń tego typu.
Harpia (*)
Trudno wyobrazić sobie złośliwsze i nikczemniejsze stworzenia od Harpii. Te sadystyczne istoty czerpią ogromną radość z zadawania cierpienia i zabijania. Lubią oczarowywać podróżnych magiczną pieśnią. Opętanych magią nieszczęśników torturują, dopóki się nie znudzą, a wtedy uwalniają ich od niedoli poprzez śmierć.
Illithidzi (***)
Łupieżcy Umysłu, zwani również Illithidami, są tak zdradzieckie, diaboliczne i potężne, że wzbudzają strach we wszystkich mieszkańcach mroku. Stworzenia te narzucają swą wolę innym istotom lub też niszczą ich umysły. Są to istoty bardzo inteligentne, a przy tym złe do szpiku kości i uznawane za sadystyczne oraz zwykle samolubne. Gdy spotkanie z przeciwnikiem przybierze niekorzystny obrót dla łupieżcy, ucieka on, ani trochę nie przejmując się losem swych towarzyszy czy sług. Lubią walczyć na dystans, korzystając ze swych psionicznych mocy. Zmuszeni do walki wręcz atakują mackami wyrastającymi z ich twarzy.
Łupieżcy Umysłów mieszkają w podziemnych miasta, gdzie niewolnicy ślepo wykonują rozkazy panów i nigdy nie kwestionują poleceń. Sercem społeczności jest Arcymózg ? sadzawka słonawego płynu, do którego trafiają mózgi zmarłych Illithidów.
Kosarze (***)
Kosarze to żądne krwi stworzenia, które czają się w otchłani ziemi w poszukiwaniu jakiejkolwiek ciepłokrwistej istoty. Te dziwne stworzenia posiadają głowę oraz tors Drowa, a nogi o odwłok ogromnego pająka. To mroczne twory bogini Lolth. Mroczny Elf o ponadprzeciętnych zdolnościach może zostać poddany próbie przez Pajęczą Królową, lecz jeśli jej nie sprosta, stanie się właśnie Kosarzem. Jak łatwo się domyślić, są one wyrzutkami i Drowy nienawidzą ich z całego serca, a Kosarze odpłacają swym dawnym pobratymcom tym samym.
Obserwatorzy (***)
Obserwatorzy to budzący grozę przeciwnicy, którzy często zwani są ?kulą o wielu oczach? czy ?tyranami licznych oczu?. To prawdziwe wyzwanie dla poszukiwacza przygód. Niejeden śmiałem nie przetrwał z nimi spotkania. Są nienawistne, agresywne i chciwe. Cechują się ksenofobią ? nienawidzą wszystkich innych stworzeń. Tworzą swoje podziemne siedziby, używając w tym celu promieni dezintegracji. W skład siedziby stworów wchodzi zwykle kilka równoległych, pionowych rur, na których szczycie znajdują się komnaty.
Biały i Czarny Slaad (*****)
Slaad Śmierci, który przeżyje więcej niż sto lat, ucieka na cały rok w izolację i zmienia postać na straszliwego Białego Slaada. Od teraz większość czasu poświęca rozwojowi sztuki zabijania.
Natomiast Biały Slaad, który przeżyje cały wiek, zmienia się w większą, jeszcze silniejszą postać – Czarnego Slaada. Jego potęga jest w stanie zaćmić nawet możliwości niektórych wynaturzeń czy wielu najstarszych smoczych jaszczurów.
Smok Cienia (****)
Smok Cienia lubi atakować z ukrycia, w taki sposób, który pozwala im wykorzystać naturalne zdolności do wtapiania się w cienie. Cechuje go podstępność oraz zdradzieckość. Smoki Cienia występują najczęściej w najgłębszych rubieżach dolnego Podmroku.
Wielobarwny Smok (****)
Wielobarwny Smok jest kolorowy, ekstrawagancki, przystojny i uroczy. nie wyglądają i są czarujące. Unikają konfrontacji i walczą tylko wtedy, gdy zostaną zaatakowane. W życiu uwielbiają jego różnorodność, bawi je zwłaszcza odmienność ludzkiej natury, rzadko jednak odwiedzają ludzkie społeczności. Zwykle polują na dużym obszarze, starając się nie uszczuplić zasobów i nie zdenerwować miejscowych hodowców. Poza mięsem potrafią żywić się też światłem.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz